Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

S. O. S. segítséget kér az S. O. S.

Szeged - Október 28. óta nem hívható az S. O. S. lelkisegély-szolgálat ingyenes zöldszáma. A fenntartó-üzemeltető, az egyetem klinikai központja kedden dönt a telefonszámláról, s ezáltal a 28 éves szolgálat sorsáról.
„Nem csörög a lelkisegély-szolgálat telefonja" – panaszolta a neve elhallgatását kérő olvasónk. „Meg szerettem volna beszélni az S. O. S. lelkisegély-szolgálattal a jelenlegi élethelyzetem problémáit, de az elmúlt két hétben nem értem el őket. Sajnálom, mert legutóbb is sokat segítettek."

– Semmi előzetes értesítést nem kaptunk. Technikai problémára gondoltunk, ezért hívtuk az Invitelt október 28-án délután, amikor ügyeletesünk észrevette: nem él a telefonvonal – idézi föl a szokatlan fordulatot a szolgálat vezetője, Fábiánné Páger Anna. – Ekkor és így tudtuk meg, hogy a telefonvonal megszüntetését a fenntartó-üzemeltető egyetem kérte írásban. A szolgáltató meg kikapcsolta a vonalat.
A telefonszolgálat 1981. január 5-étől működik. A karitatív szervezetet 22 aktív ügyelő, szervező és szolgálatvezető élteti. Illetve a támogatók – többek között a szegedi önkormányzat –, valamint a telefondíjat eddig magára vállaló szegedi kórház, illetve az azt újabban működtető és fenntartó egyetemi klinikai központ.

Válasz: kedden

A Szegedi Tudományegyetem klinikai központja a városi kórházzal együtt „örökölte" az S. O. S. lelkisegély-szolgálat telefonszámláját is. Hogy ezentúl ki fizeti ki az évi több százezer forintos telefondíjat? A gazdasági igazgatótól megtudtuk: ezzel is foglalkozik keddi ülésén az igazgatótanács.

– Évente több ezer bajba jutott tárcsázza a számot, s kér segítséget telefonon. Ezek közül 10–20 „cry for help" hívás, vagyis öngyilkossági gondolattal foglalkozó bajbajutott kéri: beszélgessünk! A bennünket hívók közül minden ötödik krízishelyzetben számít a támogatásunkra – magyarázza Fábiánné.

A szegedi szolgálat civil kezdeményezésre jött létre, létrehozója és hosszú ideig vezetője is Ónody Sarolta pszichiáter főorvos volt. Ez is oka annak, hogy az úgynevezett „I-es kórházon" belül, a pszichiátriai intézethez kapcsolódva, annak épületében, de szakmailag attól függetlenül működött a hosszú ideig 24 órás ügyelet. 2005-től – anyagi nehézségek miatt – 12 órás – este 7-től reggel 7-ig tart – a szolgálat.
– Az úgynevezett „I-es kórház" épületének bezárásakor szolgálatunk az önkormányzat támogatásával kapott új helyet – folytatja történetüket Fábiánné. – Kulturált helyiségekkel és berendezéssel láttak el bennünket, fenntartási költségeinket és egy szervező működését biztosítják. Telefonvonalunk továbbvitelét február elején, az átkötözésünkkor kértük, s meg is kaptuk. Az 548-294-es számú a 06-80-820-111-es ingyenesen hívható segélyvonalként működött.

A múlt hétfőn az S. O. S. lelki segély e-mailt kapott egy krízisben lévő embertől. Őt a válaszlevélben arra biztatták, hogy hívja az ingyenes segélyszámot, a segítő beszélgetéssel támogatói lesznek. Ám a múlt hét óta a gépi hang a következőt mondja: „a hívott számon előfizető nem kapcsolható".

Olvasóink írták

  • 4. flexsnake 2009. november 20. 06:27
    „csodálkozom hogy ez nem államilag fizetett....”
  • 3. Felhőfejes 2009. november 16. 21:45
    „Sajnos, egyre inkább jellemzőnek mondható az az elintézési mód, ahogy az évtizedek óta önkéntes munkát végzőket még csak nem is értesítik, hogy vége, nem finanszírozzák tovább a telefonvonal működését.
    Pedig a felsoroltak nem "akárkik" - amire akarják, arra mindig juttatnak pénzt: az önkormányzat és a klinikai központ.
    S akit nem említettek, pedig már illett volna ajánlatot tennie: a helyi telefonos szolgáltató.
    Ők "hárman", úgy tűnik, tényleg arra játszanak, hogy igaza legyen az utóbbi időben felerősödő demagóg (?) riasztgatásnak: valakik mintha szánt szándékkal azt akarnák, hogy fogyjon a magyar, sokasodjanak inkább az öngyilkosságokról szóló hírek, mintsem gyarapodjék a születni és itt élni akarók és szeretők száma.
    Tényleg ez lenne a szándék?”
  • 2. 10karakter 2009. november 16. 16:21
    „Ha jól értem, a szolgálatot működtető alapítvány elhelyezését illetően is függetlenedett - hála az önkormányzat támogatásának.
    Kapott elhelyezést, állja (az önkormányzat) a fenntartási költségeiket, sőt egy szervező munkáját is biztosítják.
    Mi köze ehhez az Egyetemnek?!?”
  • 1. Lutetia 2009. november 16. 13:20
    „Megdöbbentőnek tartom, hogy - amennyiben igaz, amit a cikkben megszólaló hölgy állít - a telefonvonalat a szegedi Klinikai Központ a szolgálat dolgozóinak értesítése nélkül kikapcsoltatta. Azt meg végképp nem értem, miért kapcsoltatták le a vonalat még azelőtt, hogy annak finanszírozásáról (vagy nem finanszírozásáról) hivatalos döntés született volna. Kíváncsian várom az igazgatótanács keddi döntését.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Irattár áll a diszkó helyén

Szeged - Széttolták az asztalokat, felszerelték a tükörgömböket szombat esténként a vállalati… Tovább olvasom