Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 5°C | 10°C Még több cikk.

Se pénz, se borotva

Szeged - Attila elektromos borotvát vásárolt az emag.hu-n. A termék nem vált be, visszaküldte. Most se pénz, se borotva. A hatóságok pedig szétteszik a kezüket, ugyanis a portált egy bukaresti székhelyű cég üzemelteti.
– 20 százalékos kedvezménnyel kínálták a borotvákat a fekete pénteken az emag.hu áruházában, úgy gondoltam, nem csinálhatok rossz vételt – mesélte történetét Attila. A szegedi férfi megkapta a terméket, kipróbálta, mivel nem volt elégedett, visszaküldte.

– Egyeztettem az ügyfélszolgálattal, kitöltöttem a szükséges papírokat, a futár elvitte a borotvát. Kaptam egy e-mailt, hogy két héten belül visszautalják a pénzt. Vártam, először egy hetet, majd egy hónapot, de nem történt semmi – folytatta a férfi. Attila elmesélte, többször kereste az ügyfélszolgálatot, ahol az elején még azt állították, visszautalják a pénzt, majd a kérést azzal utasították el, hogy a terméket használták.

– Most se borotva, se pénz. Elkeserítő, hogy ilyen cégek működhetnek – mondta a pórul járt férfi. Attila a hatóságokhoz is fordult, mint kiderült, az emag.hu valójában egy romániai vállalkozás, így a hazai fogyasztóvédők tehetetlenek. Olvasónk először vásárolt online boltban, azt mondta, lehet, hogy ez volt az utolsó alkalom is.

Az internetes áruházra nem először panaszkodnak olvasóink. „Fekete pénteken úsztak el a karácsonyi ajándékok" című írásunkban olvasóink arról számoltak be, hogy az emag.hu-tól rendelt termékeket cserélni, visszaküldeni reménytelen: sokak tapasztalata az, hogy a panaszlevelekre senki nem válaszol, az ügyfélszolgálatos telefonokat nem veszik fel, a visszaküldött áru helyett pedig se új, se pénz nem jön. Az online panaszoldalak is hemzsegnek a pórul járt emagos ügyfelektől.

Hogy miért nem veszik észre a „veszélyt" a vásárolók? Az emag.hu honlapja pontosan úgy néz ki, mint bármelyik hazai vállalkozásé. Ha a felhasználó a céget keresi, a kapcsolatok alatt egy magyar telefonszámot és egy magyar e-mail címet talál. Sem a garanciális feltételekről, sem a 30 napos áruvisszaküldési jogról szóló menüpont alatt nincs utalás arra, hogy az eladó egy bukaresti vállalkozás lenne.

Az ügyfelek azt gondolhatják, a hazai hatóságok szemmel tartják az internetes áruházat. De erről szó sincs. Az Általános szerződési feltételek első pontjából kiderül, hogy az emag.hu-t a romániai S.C. DANTE INTERNATIONAL S.A. üzemelteti.

A külföldi székhelyű céggel pedig csak az Európai Fogyasztói Központ tud egyezkedni. Ezt is csak abban az esetben, ha az eladó – az emag.hu – hajlandó a kompromisszumra. A Európai Fogyasztói Központ oldalán azt írja, „együttműködést nem tanúsító, illetve bűncselekményt megvalósító vállalkozások esetén – hatósági jogkör hiányában – az Európai Fogyasztói Központok Hálózata, így az Európai Fogyasztói Központ Magyarország sem tud érdemi eredményt elérni".

Kerestük az emag.hu-t is, de kérdéseinkre most sem kaptunk választ.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Agrárfórumok a megyében

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Csongrád Megyei Szervezete és a települési agrárgazdasági bizottság újabb agrárfórumokat rendez a megyében. Tovább olvasom