Délmagyar logó

2018. 09. 22. szombat - Móric 18°C | 26°C Még több cikk.

Sínen van a nagyállomás

A MÁV csökkentette a szegedi nagyállomás beruházási költségét 135 millió forinttal, a vasútnak az önkormányzat is tartozik 50 millióval. A felújítás második ütemében már elkészült az északi szárny, a másik oldalon a bevásárlócsarnokot takarítják, a sóhajok hídja alatti mozgólépcső beüzemelésre vár.
A sóhajok hídja alatt becsomagolva áll a mozgólépcső. Fotó: Karnok Csaba
A megvonások következtében 135 millió forinttal csökkentette a MÁV a szegedi nagyállomás 1,3 milliárd forintos beruházási költségét. Mivel kilencven százaléka elkészült, a rekonstrukciót már nem lehet megszakítani, de ahol lehet, spórolnak. – Az utazóközönség ebből csak annyit érez meg, hogy az eredeti tervekhez képest kevesebb padot helyezünk ki – tudtuk meg Tóth Ferenctől, a MÁV létesítményvezetőjétől. A szegedi önkormányzat is tartozik még a cégnek ötvenmillió forinttal, amit október közepére ígérnek kifizetni.

Az építkezés mindezek ellenére gördülékenyen halad, az épület északi szárnyát már takarítják. Itt a vasútüzemi irodák kaptak helyet. A déli oldalon még van tennivaló, de a kivitelező Délépítő Rt. – Ornament 2000 Kft. konzorcium szerint elkészülnek a határidőre, a műszaki átadás november elején elkezdődhet. A használatba vételi engedélyek beszerzése után a nagyközönség előtt karácsonyra megnyithat a vásárlók udvara, a resti és a szabadtéri terasz is.

Ha valaki az első emeleten megáll a pénztáraknál – ahol bevezették a bankkártyás fizetést, mivel bankautomata nem üzemel az állomáson –, és végignéz a folyosón, már láthatja a gyönyörűen kialakított, eredeti szélességében visszaállított boltíveket. A pénztáraktól az Indóház térre néző belső utca vezet majd a régi váróteremből kialakított, hat üzletnek helyet adó bevásárlócsarnokba, ahonnan szintén ki lehet jutni a peronra.

Rongálások

A nagyállomás felújított homlokzatán már megjelentek a graffitik, amit gyorsan eltávolítottak. A tetteseket nem találták meg, mert a tizenhat biztonsági kamera még nem működik. Ezenkívül a rongálók letépték a kijáratot jelző táblát, a lift előtt leszereltek egy lámpát, és a bejárati lépcső egy részét letörték.

Egy másik nyitott boltíves kijárat a három és fél méter hosszú sóhajok hídjára vezet, ami a mozgólépcső felett húzódik. A lépcsőrendszer kialakítása megkönnyíti az utasok közlekedését a peron és az Indóház tér között. Átkelve a sóhajok hídján az étterembe juthatunk. Az épületsor egy nyitott teraszban végződik, ahol felépítették a régi árnyékszéket is – ez raktárként funkcionál majd.

A nyitott terasz végénél kezdődő postaépület azonban kilóg a sorból, mert nem újítják fel. Ez nem szerepelt az eredeti tervben, a rekonstrukcióhoz – Tóth Ferenc szerint – 50-60 millió forint kellene.

A bevásárlócsarnok és a resti alatt egy 350 négyzetméteres és egy 100 négyzetméteres csarnokot, illetve termet alakítottak ki. Ez szerkezetkészen marad, mert a későbbiekben a MÁV hasznosítani szeretné.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötvenhatos osztály a sándorfalvi iskolából

Ötven évvel ezelőtt voltak tizennégy évesek a sándorfalvi iskola végzős nyolcadikosai. Az 1956-os… Tovább olvasom