Délmagyar logó

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 1°C | 8°C

Somogyi Szilárd: Az életösztönről is szól a musical

Szeged – Az életösztönről is szól az Elfújta a szél – mondja a Presgurvic-musicalt színpadra állító Somogyi Szilárd. Kerényi Miklós Gábor tanítványa színes, szélesvásznú előadást ígér – rendezőként a magyarországi bemutatóval debütál a Dóm téren.
Bár az Elfújta a szél rendezőjének, Somogyi Szilárdnak ez az első saját produkciója a szabadtérin, az Operettszínházzal a Szentivánéji álom, a Rudolf, a Rómeó és Júlia Dóm téri bemutatóinak is részese volt. Annak idején, kezdő táncosként még az Iglódi István rendezte István, a királyban is fellépett.

– A Dóm tér megköveteli azt a monumentalitást, amely nélkül nem is érdemes itt bármibe belekezdeni. A látványos jelenetek azért fontosak, mert az azokat követő intim, prózai jelenetek így vissza tudnak szűkülni. Az ellenpontozás technikája kiválóan működik ezen a hatalmas színpadon. Talán az a legfontosabb ilyenkor, hogy képeket kell tudni komponálni – mondja a 34. születésnapját holnap ünneplő rendező.

Somogyi Szilárd a Dóm téren. Fotó: Segesvári Csaba
Somogyi Szilárd a Dóm téren. Fotó: Segesvári Csaba

A karmester: Balassa Krisztián

– Az alapoktól újra elkészítettük a darab hangszerelését, hogy a jellegzetesen francia musicalt a magyar közönség számára még szerethetőbbé tegyük. 2008 óta dolgozom az Operettszínház karmestereként, több produkció zenei vezetője is voltam már, de a szegedi szabadtérin ezzel a darabbal debütálok. Óriási kihívás a szegedi szimfonikusokat négyezer ember előtt vezényelni – mondja Balassa Krisztián, a produkció fiatal zenei vezetője, aki idén szerzett karmesteri diplomát a Zeneakadémián. Az operettszínházból ötfős rockszekcióval – két billentyűssel, egy dobossal és két gitárossal – egészítette ki a szegedi zenekart.

– Margaret Mitchell regényét és a klasszikussá lett filmváltozatot is felhasználtuk a Presgurvic-musical magyar verziójának színpadra állításakor. Persze az 1939-es film ízlésvilága, kicsit lassú, poros tempója a mai felgyorsult világban már nem vehető át, de azért valamiféle támpontot mégiscsak ad. Olyannak szeretném láttatni Scarlett O’Harát, Észak–Dél konfliktusát, amilyennek a regény olvasásakor az én képzeletemben megjelent. Bátonyi György díszlettervezővel és Velich Rita jelmeztervezővel együtt dolgoztunk ennek a képnek a megteremtésén. Azt ígértem, hogy egy színes, szélesvásznú filmet varázsolok a Dóm térre. Bízom benne, hogy sikerül – hangsúlyozza Somogyi Szilárd, aki szerint ez a sztori sokkal több, mint egy egyszerű szerelmi történet.

– Arról a küzdésről, életösztönről is szól, amely példaértékű lehet akár a mai világban is: az ember mindenféle akadályok, megpróbáltatások közepette hogyan képes talpon maradni, túlélni. Mindenki kicsit magára ismerhet, mert a mindennapi szituációink, szerelmeink, kapcsolataink, szövevényes rendszereink ma is alapvetően hasonlóképp működnek. A díszletek mozgatásával, a térhasználattal, a világítással – és a néző fantáziájában is bízva – hihető illúziót szerettünk volna teremteni. 42 helyszín váltja egymást – ennek a bonyolult rendszernek az összehangolása volt a legnehezebb. Ügyesen kell a térformákat, az embereket mozgatni, hogy a 102 közreműködő sokkal többnek tűnjön abban a pillanatban, amikor erre van szükség. Erről szól a rendezői mesterség, amelynek szakmai fogásait mesteremtől, Kerényi Miklós Gábortól és a marosvásárhelyi egyetemen Babarczy Lászlótól tudtam ellesni – fogalmaz Somogyi Szilárd, aki ha szabadon választhatna, legközelebb az Abigél című musicalprodukcióját hozná el „felnagyítva" a Dóm térre.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyre kevesebb gyerek születik

Számottevően csökkent a születések száma Magyarországon az idei év első öt hónapjában tavalyhoz viszonyítva. Tovább olvasom