Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Somogyi utca: fél óra alatt 46-an a tilosban

Szeged - 46 autó hajtott be a Dugonics téri körforgalom felől a Somogyi utcába szombaton kora délután, fél órás tesztünk alatt. A Kárász utcai zebránál két rendőr várta a meglepett sofőröket, hétvégén ugyanis tilos a behajtás abból az irányból.
-Elengedtek egy figyelmeztetéssel – mondta Nagy Zalán, akit a Somogyi utcában állítottak meg a rendőrök szombaton, 12 óra után nem sokkal. A kiskunhalasi férfi rokonokhoz jött látogatóba, fogalma sem volt róla, hogy két hete tilos behajtani a Dugonics tér felől hétvégén. Miután leparkolt, elmondta, nem is hallott az új szabályokról.

Fél órán keresztül számoltuk, hány autósnak nem tűnik fel a tábla. Merész próbálkozásokat is láttunk a sofőröktől. Egyikük a Kárász utcai zebra előtt észlelte a rendőröket, megpróbált visszatolatni, de eddigre már voltak mögötte – kénytelen volt továbbhajtani.

Somogyi utca: fél óra alatt 46-an a tilosban. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

A Zrínyi utca felől érkezők a Kárász utcáig jöhetnek hétvégén, őket is megállították az egyenruhások, ha látták, tovább akarnak hajtani. Így a fél óra alatt akadt dolguk bőven – nem is tudtak mindenkit feltartani, elfordult, hogy egyszerre három autó is állt egymás mögött, a negyedik egyszerűen kikerülte őket. Tapasztalataink szerint mindenkit figyelmeztetéssel engedtek el, miután felhívták a figyelmüket a táblára. Többektől elkérték a papírjaikat.

Somogyi utca: fél óra alatt 46-an a tilosban. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Négy az egyben

A Dugonics téri körforgalomból egy férfi 60-al, fordult rá az utcára irányjelzés nélkül, figyelmen kívül hagyta a behajtani tilos táblát, miközben nem adta meg az elsőbbséget egy anyukának és a kisfiának a zebrán. A kisfiú sírógörcsöt kapott, elmondása szerint azt hitte, hogy a bácsi elüti őket.

-Egy másodperc. Ennyi ideje van reagálni a sofőrnek – ezt egy környékbeli férfi mondta a körforgalomnál, a járdán. Szerinte a behajtani tilos tábla nagyon magasan van, alatta a felirat pedig túl kicsi. Ott az áll: hétvégén és ünnepnapokon. Alatta pedig a szokásos kivételetek, busz, kerékpár, engedély.

Itt is megfigyeltünk kicsit: a körforgalom felől érkezők maximum a „forgalmi rend megváltozott" feliratú háromszög táblát veszik észre a földön, a zebra előtt. Ezzel egy vonalban van a tiltó tábla, de mire ezt a sofőr meglátná, már hosszú métereket tett meg a Somogyi utcában. Többen a fékre tapostak, amikor mégis észlelték a táblát, majd óvatosan visszatolattak, bele a körforgalomba.

Somogyi utca: fél óra alatt 46-an a tilosban. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

-Biztosan jó ötlet, de látszik, hogy valami gubancos ezzel a táblával– mondta a férfi. Többen álltak meg értelmezni a jeleket néhány perc alatt. „Tennének ki inkább egy virágládát ilyenkor az útra, jobb helye is állíthatták volna a táblát, hülyeség az egész"-hangzottak az ötletek és a vélemények. A két rendőrnek már nem tudták elmondani, délután 1 órakor nem láttuk őket a zebránál – zavartalanul haladt tovább a forgalom a Somogyi utcán.

A megváltozott büntető törvénykönyv szerint a behajtani tilos tábla figyelmen kívül hagyása májustól 50 ezer forint. 46 kocsi esetében ez 2 millió 300 ezer forintos bírság lehet majd.

Olvasóink írták

166 hozzászólás
  • 166. TZiky 2013. április 10. 07:14
    „165. tol 2013.04.09. 22:47
    "nyilván figyelmetlen vagyok, de nem találtam magyarázatot arra hogy miért nincs kerékpárút tervezve az új kialakításban?"
    Mert lehet hajtani az úttesten valamint a Dugonics és Árpád tér jelentős része "Gyalogos és kerékpáros zóna".

    "Például, ahol zsákutca van az autósoknak, ott hol tudnak törvényesen a bicajosok továbbhajtani?"
    Mivel a zsákutcát fizikai akadályok helyett közúti jelzőtáblákkal alakították ki és ezen jelzőtáblák alatt ott a "Kivéve kerékpárral" ezért nem igazán világos számomra, hogy szerinted az "új kialakításnak" mely pontjára tartod elengedhetetlennek a kerékpárutat.

    Szerintem elég jól leírták a kerékpározási lehetőségeket a

    http://szegedbicaj.blog.hu/2013/04/03/csillapittatik_a_forgalom_szeged_belvarosaban

    posztban.

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 165. tol 2013. április 09. 22:47
    „nyilván figyelmetlen vagyok, de nem találtam magyarázatot arra hogy miért nincs kerékpárút tervezve az új kialakításban? Például, ahol zsákutca van az autósoknak, ott hol tudnak törvényesen a bicajosok továbbhajtani?”
  • 164. okz63 2013. április 09. 19:58
    „159. terror 2013.04.08. 23:25
    Érdekes, még valahogy mindig nem megy a témához való hozzászólás, de te magyarázod itt a tuti? Fura egy személyeskedő troll fazon vagy te, de komolyan mondom, érdemes provokálni téged, hiszen nem bírsz leállni és tovább égeted...MAGADAT. :-D”
  • 163. SP 2013. április 09. 15:58
    „Az 5km/h-s tábla sem kell.
    Semmi sem kell. Olcsó megoldás a semmi.
    De lehet, hogy sokan a semmiért tették zsebre a sok manit.
    A zebrák közötti útszakasz olyan rövid, hogy nem sokkal lehet többre felgyorsulni, ha a gyalogosok formában vannak.”
  • 162. ifj. Nagy Gábor 2013. április 09. 08:01
    „158. SP
    "Az agyonvariálás, pénzszórás, drága esetleges sorompózás helyett kellett volna az út két végére egy egy 5km/h korlátozás tábla, nem több. Így a rendszer önszabályzó lett volna minden napra."

    ?????

    Menne a sírás, hogy betarthatalan, pénzgyűjtési lehetőség a rendőröknek, szívatás az autósoknak, nem is lehet annyival menni autóval (a belvárosi híd dilatáció-problémájánál már a 10-re is ezt mondták egyesek) stb.”
  • 161. Horthyszobor 2013. április 09. 06:56
    „A Belvárosi híd közlekedése is szenzációsan tökéletes...”
  • 160. Lackó50 2013. április 08. 23:39
    „Semmi gond nincs ezzel. Minél több utca lesz lezárva, annál nagyobb kerülőkkel lehet eljutni valahova és ezzel is tudunk harcolni a levegő tisztaságáért. Arról nem beszélve, hogy a KRESZ táblákat okos emberek azért találták ki, hogy nagy méretükkel menet közben könnyen értelmezhetőek legyenek. Aki itt lakik, annak lassan a tudatalattijába is bele táplálják, hogy mi a teendő, de aki más városból ide téved és nem rendelkezik a gyorsolvasás képességével, annak menet közben kiolvasni a táblák alá kihelyezett mellékleteket, nem kis problémát fog jelenteni. Ha látok egy KRESZ táblát 50 m-ről, akkor tudom, hogy mit kell csinálnom. De ha különböző helyi rendeleteket kell elolvasnom menet közben, akkor a figyelmem el lesz vonva az útról, ami fokozott balesetveszélyt hordoz magában. Ha meg nem olvasom el, akkor ott a bünti. Így már eredményesen lehet harcolni az idegenforgalom ellen. Aki egyszer ide jön és mindjárt egy 50 ezres csekket a kezébe nyomnak, az nem valószínű, hogy még egyszer érdekelni fogja a Szegedi Szabadtéri Játékok mindenkit lenyűgöző műsor politikája. (Még a gyönyörű Dugonics tér se fogja lekötni az érdeklődését) Mivel a táblákhoz rendszeresített használati utasítást menet közben nem tudta megfelelően értelmezni így rossz szájízzel fog távozni a városból. Ennél már az is egyszerűbb lenne, ha a repülőteret átalakítanák parkoló zónának és a város határában minde bejövő útra kitennék a behajtani tilos táblát. Ha a város szélén lehetne kerékpárt, vagy lovaskocsit bérelni, akkor a város levegője is tisztább lenne. (Hogy szemét se legyen a lovak után, azokat meg fel lehetne szerelni lóliberóval.) Megoldás mindenre van.”
  • 159. terror 2013. április 08. 23:25
    „151. okz63

    "Talán ha személyeskedés helyett a témával foglalkoznál, még esetleg értelmes ember is lehetne belőled"

    vs

    "És vajon mit szól ehhez a barátnőd? Ja nincs is? Hát ciki, nem csodálom, ha ilyenekkel cseszed el az idődet!"

    "Tudod van, aki a barátnőjével tölti a vasárnapot és van, aki kiül a Dugonics térre a másik közlekedésnemet fikázni."

    "Ha volt mellette egy kerékpár is, a fején egy kamerás rohamsisak"

    Az olvasok mar tudjak, hogy buta vagy. Miert reklamozod itt is, Zoli? Nem eleg csak a forumokban?”
  • 158. SP 2013. április 08. 21:50
    „Az agyonvariálás,
    pénzszórás, drága esetleges sorompózás helyett kellett volna az út
    két végére egy egy 5km/h korlátozás tábla, nem több. Így a rendszer önszabályzó lett volna minden napra.

    Belépőkártya, engedélyek,
    kiváltságok, csalások, adminisztráció, ellenőrzések ,rendszámlesi kamera stb. marhaság sem kellene.

    Aki bemegy,
    az számít rá, hogy araszolni is kell a gyalog miatt, vagy a jármű torlódás miatt. De mehet az úti céljára legalább.

    Aki ezt nem vállalja be
    mert a kerülésben bízik, átmegy egy másik ( Széchenyi téri megállók) csapdába a híd felé körbe kerülve mindent.

    Ritka
    ocsmány a másik "lehetőség" is.

    Forgalombénítási szakember
    kártékonysága mennyibe kerül az állampolgárnak, az adófizetőnek. Biztos jól meg kell fizetni.”
  • 157. Beles 2013. április 08. 20:58
    „szerintem szándékosan csinálják bonyolultra későn észre vehetően hogy tudjanak büntetni”
  • 156. ifj. Nagy Gábor 2013. április 08. 19:37
    „154. okz63

    Én meg azt nézném meg, amikor egyszer valamitől nem kapásból a megvalósíthatatlanság jutna az eszedbe. :-)))”
  • 155. howatowabb 2013. április 08. 19:13
    „"147. szgd-i 2013.04.08. 16:20
    Ismét egy bizonyíték rá, hogy Botka elvti és csapatának gőze sincs a forgalom szervezéshez, lásd az előző példákat, kerékpárutak, forgalmi sávok amik hirtelen csak úgy lesznek és eltűnnek, közúti felfestések logikátlansága, sugár út ami nem vezet sehova, értelmetlen lezárások, ja és még egy, a sorra megszűnő nyilvános wc-k. Mindezek úgy hogy csak a város lakok véleményét nem kérdezték meg!"

    Aha! 2/3- os többségben szerinted hol Botka itt már, aki hozza ezeket az idióta szabályokat! Nem. Itt ismét a bolond lukból bolond a szél esete forog fenn. Majd ezt is, miután bebizonyosodott, hogy ( milyen csoda!), használhatatlan a mindennapokba, visszavonják, újítják, jó pénzért! Nyald a feneküket! HAJRÁ! Aztán majd azért ébredj fel, kisember!”
  • 154. okz63 2013. április 08. 18:26
    „150. ifj. Nagy Gábor 2013.04.08. 18:04
    "elbírhatott volna egy süllyedőoszlopot a beruházás költségvetése."

    Én azért megnézném, hogy a körforgalomból kifelé hajtva az engedéllyel rendelkezők mekkora dugókat csinálnának még hétvégén is, mire az oszlopot vagy sorompót akár egy személyes kóddal, akár pedig egy proxy-beléptetővel átjárhatóvá tudnák tenni .”
  • 153. Kircsi 2013. április 08. 18:26
    „21!
    Ezt benézted, rendszeresen utazgatok nem csak nyugat-európában. Nem mellesleg sofőr vagyok.”
  • 152. okz63 2013. április 08. 18:23
    „149. ifj. Nagy Gábor 2013.04.08. 18:04
    "Gondolkozz, ha azt gondolná, nem linkelné be! ;-)))"

    Bakker, és még így sem biztos, hogy minden bringás egyből az oldalra fog cuppanni és beleveti magát az olvasás rejtelmeibe. ;-)”
  • 151. okz63 2013. április 08. 18:22
    „141. terror 2013.04.08. 10:11
    142. terror 2013.04.08. 10:19

    Talán ha személyeskedés helyett a témával foglalkoznál, még esetleg értelmes ember is lehetne belőled, de ahogy elnézem, erre még mindig képtelen vagy. Főleg azt vagy képtelen megérteni, hogy nem az összes DM olvasó a te fröcsögésedre kíváncsi. Húzzál már el innen, ha normálisan nem tudsz hozzászólni semmihez!!!

    De hogy témánál maradjunk, egy ilyen bonyolult táblázással történő változásnál lehet azt kellene, mint amikor a kerékpárosokat figyelmeztetik rendre az akciós ellenőrzések alkalmával, mert érdekes módon ott is a nevelés a cél, nem a bírságolás. Az már más kérdés, hogy velük szemben az effajta nézet sz..rt sem ér, mert elmegy pár száz métert és ott folytatja a szabálytalankodást, ahol abbahagyta. Viszont az autósokra is biztosan pozitívan hatna, ha nem a csekk kerülne elő egyből, hanem egy értelmes rendőr - jajj, már megint mekkora marhaságot mondtam, de én azért optimista vagyok és hiszek benne, hogy létezik ilyen - elmagyarázná neki, mit is követett el, és sokszor egy figyelmeztetés is van olyan hatással a normálisabb autósokra, mint a sárga csekk.”
  • 150. ifj. Nagy Gábor 2013. április 08. 18:04
    „138. kispacni

    Igazából (a sallangoktól eltekintve) most kivételesen egyet is értünk, elbírhatott volna egy süllyedőoszlopot a beruházás költségvetése.”
  • 149. ifj. Nagy Gábor 2013. április 08. 18:04
    „134. okz63
    " 131. atomboy 2013.04.07. 22:00
    "Nemreg irtak epp errol a Szegedbicaj blogon"

    Miből gondolod, hogy az összes kerékpáros ezt olvassa? ;-)"

    Gondolkozz, ha azt gondolná, nem linkelné be! ;-)))”
  • 148. SP 2013. április 08. 17:52
    „Elvtársmester.
    Szegediek egyre nehezebben viselik a közlekedők mesterséges szívatását.
    Ez látható a hozzászólásokból.”
  • 147. szgd-i 2013. április 08. 16:20
    „Ismét egy bizonyíték rá, hogy Botka elvti és csapatának gőze sincs a forgalom szervezéshez, lásd az előző példákat, kerékpárutak, forgalmi sávok amik hirtelen csak úgy lesznek és eltűnnek, közúti felfestések logikátlansága, sugár út ami nem vezet sehova, értelmetlen lezárások, ja és még egy, a sorra megszűnő nyilvános wc-k. Mindezek úgy hogy csak a város lakok véleményét nem kérdezték meg!”
166 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem a répa szent, csak a zöldségbolt

Bivalyokat, emléktáblákat, halfeldolgozót, autókat, halászlevet és zöldségboltot meg lehet szentelni, de egy peepshow-t nem. Róma egy 800 oldalas könyvben mutat utat. Tovább olvasom