Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Spóroljon velünk – hűségkuponokkal!

Ugyan csak néhány hónapja indítottuk be a régióban egyedülálló kuponos előfizetői hűségprogramunkat, az eredmény önmagáért beszél: a Délmagyarország és a Délvilág segítségével máris több mint két és fél millió forintnyi vásárlási kedvezményt vettek igénybe olvasóink. Sokan már nemcsak a havi vagy negyedéves, de a féléves újság-előfizetési díjat is megtakarították. A sikeres programról Kóti Zoltánnal, kiadónk terjesztési vezetőjével beszélgettünk.
Kóti Zoltán: Biztos vagyok benne, előbb-utóbb mindenki talál magának kedvező ajánlatot kuponjaink között. Fotó: Segesvári Csaba
A kuponos kedvezményrendszer ötlete akkor fogalmazódott meg kiadónknál, amikor annak kerestük a módját, miképpen lehetne a lap rendszeres olvasóit, hűséges előfizetőit a tágabb körnek szóló nyereményjátékokon, ajándékrendezvényeken túl külön is megbecsülni. Ilyen kitüntetett módszernek ígérkezett a hűségkuponos rendszer, melyre nemhogy a régióban, de országosan is kevés még a példa.

– Pontgyűjtő rendszert többet is ismerünk, kuponosat kevésbé, vagy egyáltalán nem – miért ezt választották?
– A pontgyűjtést nem találtuk elég hatékonynak és elég vonzónak – látjuk, van ahol évekig kell gyűjtögetni a pontokat ahhoz, hogy egy pólóhoz hozzájusson az ember. A kuponos rendszer teljesen más, a kedvezmények azonnal érvényesíthetők. Aki legalább hat hónapja járatja a Délmagyarországot vagy a Délvilágot, automatikusan kapja a vásárlási kuponokat hónapról-hónapra, még kérnie sem kell. A termékskála kiválasztása rugalmas, igyekszünk alkalmazkodni a szezonálisan is változó fogyasztói igényekhez. Úgy próbáljuk a kereskedők, szolgáltatók ajánlatait befolyásolni, hogy előbb vagy utóbb mindenki találjon magának olyan kedvezményt, amelynek felhasználása után, azt mondhatja, igen ez nagyon megérte. Azt kell látni, hogy aki nem használja fel a kupont az sem veszít semmit, igaz nem is nyer... De ha visszajön a lapelőfizetés ára, akár csak egy hónapra is, tiszta nyereség, ha többre, akár egy fél évre, pláne! A rendszer egyébként Amerikában hihetetlen népszerűségnek örvendenek a hasonló kuponok, a háziasszonyok pénztárcájában mindig ott lapulnak amikor vásárolni indulnak. A spórolásnak ezt a fajta kultúráját nálunk még tanulni kell. Most is éppen ezt tesszük, amiben úttörőnek számít a kiadónk mint szervező, a Délmagyarország és a Délvilág előfizetői mint fogyasztók, s a programban üzleti lehetőséget is látó kereskedelmi partnereink mint kedvezményt biztosítók.

Elektro Digit: hét-tízezer forintos kedvezmények

A vásárhelyi Elektro Digit az elsők között csatlakozott a Délmagyarország és a Délvilág hűségkuponos akciójához, s az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján igen vonzónak bizonyultak ajánlataik előfizetőink számára. A cég tulajdonosa, Bíró János elmondta, azonnal fantáziát látott a kuponos rendszerben, hiszen, a vevői kapcsolattartásnak egy rendkívül progresszív formájáról van szó. Bíró János 7-10 ezer forintban határozta meg az általa nyújtott kedvezmények mértékét, amelyek, ahogy fogalmazott, elég drasztikusak ahhoz, hogy érdemes legyen igénybe venni. Az Elektro Digitnél gyorsan felismerték, kedvezményadóként ők is részesülhetnek abból a kötődésből, amelyben kedvenc újságjukat részesítik az előfizetők. Az Elektro Digit első alkalommal egy kifejezetten olcsó, 51 centiméteres képátmérőjű tévével indított, elsősorban a nyugdíjasokat, és más kispénzű embereket megcélozva – óriási volt a siker. Aztán kicsit emeltek az értéken, jött a takarítógép, majd a nagyobb tévé és a mosogatógép. Karácsonyra digitális fényképezőgéppel rukkolnak elő.

– Melyek azok a termékek, illetve szolgáltatások, amelyek leginkább megmozgatták az előfizetők, illetve családtagjaik zsebében lapuló kuponokat?

– Közel hétezren válaszoltak kérdőiveinkre, vezet az élelmiszer, a háztartási vegyi áru, de előkelő helyen vannak a háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai cikkek is. A kuponos rendszer bevezetése óta egyébként már tetemes a listája azon termékeknek, amelyekről bátran állíthatjuk: bejöttek. Ilyen például az 51 centiméteres színes televízió, amiből százat adtak el a vásárhelyi Elektro Digitben. Ami nem csoda, hiszen a 27 ezer forintos televíziót kuponos előfizetőinknek 20 ezerért adták. Jól ment szeptemberben a focilabda; szezonban szépen fogytak a strandbelépők, stabil a kereslet a szemüvegkeretek iránt is, viszik a könyveket, megy az ingyenes apróhirdetés. Az első három hónapban több mint két és fél millió forint kedvezményt használtak fel előfizetőink.

– Bizonyára nemcsak engem, hanem előfizetőinket is érdekli, mire számíthatunk karácsony előtt, s mit terveznek 2007-re?
– Napokon belül postázzuk az új kuponokat, melyek már a karácsonyi vásárlásokhoz is segítséget kívánnak nyújtani. Téli szezonról lévén szó jön például egy olyan sínadrág-sídzseki kombináció, melyet 24 ezer forint helyett 14 ezerért vihetnek el hűségkuponos előfizetőink. Bizonyára sláger lesz a digitális fényképezőgép is. 2007-ben a kérdőíveken megfogalmazott javaslatokat is figyelembe véve még nagyobb figyelmet fordítunk az évszakokhoz, a szezonalitáshoz, az ünnepi alkalmakhoz kötődő eseményekre (ballagás, iskolakezdés, karácsony, kiskert és így tovább). S még valami: mivel a kedvezmények jelentős része jelenleg csak Szegeden érvényesíthető, jövőre szeretnénk legalább egy vidéki mutációs kínálattal is megjelenni, éppen a megyeszékhelytől távolabb lakó hűséges előfizetőink vásárlásainak megkönnyítésére.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Varasdi Gyula az Exover tartozásáról

Varasdi Gyula megkereste szerkesztőségünket, hogy elmondja: semmi köze a szegedi Exover Kft.-hez,… Tovább olvasom