Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Szabad a rakpart, megindult a forgalom

Szeged - Csütörtökön pár perccel dél után visszaengedték az autósokat a szegedi rakpartra, amely egy hónapig volt lezárva. Szerdán délelőttől takarították az utat a környezetgazdák. A legtöbb idő az útalap száradásához és a fagy kiengedéséhez kellett.
Csütörtökön 12 óra után pár perccel elbontották a terelőtáblákat, és visszaengedték az autósokat a szegedi Huszár Mátyás rakpartra, amely egy hónapig volt lezárva a Tisza áradása miatt. Szerdán délelőttől takarították az utat a környezetgazdák. A legtöbb idő az útalap száradásához és a fagy kiengedéséhez kellett.

Elindult a forgalom a letisztított rakparton. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Korábban írtuk

45 munkással és 6 nagygéppel kezdte szerdán délelőtt takarítani a Huszár Mátyás rakpartot a vízügy megbízásából a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. Két nagy teljesítményű seprőgép, két locsolóautó és 2 tolólapátos jármű igyekezett eltávolítani a tiszai árhullám lerakta iszapot, ami vastagon ráfagyott az aszfaltra. Közben a metsző hideg szél több helyen ráfagyasztotta a mosóvizet az úttestre, emiatt párhuzamosan síkosságmentesíteni is kellett. Sötétedés után négy fős éjszakai műszak folytatta a söprést, locsolást. Csütörtökön nagy erőkkel befejezik a tisztítást, majd a vízügy, a város és a környezetgazdálkodás 11 órakor közös bejáráson dönt a rakpart megnyitásáról. Ha az időjárás engedi, dél körül visszaengedik az autósokat a parti útra. A sok építkezés és terelés miatt nagy veszteség volt a közlekedőknek, amikor az év első munkanapján, január 4-én a rakpartot is lezárta a vízügy.

45 munkás takarította tegnap a szegedi rakpartot. Fotó: Veréb Simon
45 munkás takarította tegnap a szegedi rakpartot.
Fotó: Veréb Simon

– Minden árhullám után 7–10 nap kell az útalap száradásához, hogy megint biztonságosan stabil legyen. Ilyen elhúzódó áradás pedig különösen átáztatja az útágyat. Utána az időjárástól függ a rakparttisztítás; mi teljes kapacitással takarítjuk, amikortól lehetett – tájékoztatott Szabó Ferenc, a környezetgazdálkodási társaság ügyvezető igazgatója. Egy hete húzódott vissza a folyó vízszintje az útalapról, a száradáshoz szükséges minimum egy hét most telt le. Az volt a nagyobb probléma, hogy a rendkívüli hidegben a mederből kifolyt víz és a lerakódott iszap belefagyott az aszfalt hajszálrepedéseibe. Ledúrni csak az útpálya felszaggatásával lehetett volna a szennyeződést – ezt nem kockáztatta a vízügy és az útkezelő. Hétfőn lehordták az iszap nagyját, kedden sózással lazították az alsó réteget, a tegnapi enyhébb időben kezdhették letisztítani a fagyott iszapot.

A máshol alkalmazott termálvizes pucolásról az igazgató elmondta: nincs elérhető meleg víz a közelben. Fagypont alatt különben locsolni tilos, mert a munkagép is a folyóba csúszhat.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Dema 2010. február 07. 19:46
    „Egyébként meg sózzák! Régen mikor sózták szebben nőtt a fú és gyorsabban az utak melett. Sok blabla, sok mellé beszélés, és sok barom jogszabály bevezetése! A libamájat meg megeszem ÉN! Sőt a túlzsúfolt disznótartóktól is vezsek MAGYAR disznót. stb. Már nagyon unom ezeket a férre magyarázásokat.”
  • 21. Dema 2010. február 07. 19:42
    „Kinőtte a város magát? Mert ez a téma számomra azt igazolja. Párszáz méteren olyan vita alakult ki több fórumon is! ? :D ami szerintem NEM a lényegről szólt! Mit kellene javítani a dolgon, hogy mindenkinek jobb legyen! Nem csak a pillanatnyi gondokra kellene megoldást javasolni. Kellene egy városon áthaladó gyors kerékpár út, továbbá személy gpk közlekedésére alkalmas, ill tömeg közlekedésre alkalmas Nagyon gyos áthaladást biztosító utak. NEM LASSÍTANI KELL A VÁROS FORGALMÁT! Gyorsítani, mint minden fejlett nagyvárosét. De ebben az országban ezt is fordítva csinálják. Gyalogosokat teljesen fizikailag elválasztani a gyor utaktól a balesetek elkerülése végett. stb. Vannak erre szg emberek. :D Menjenek ki Isztambulba és nézzék meg milyen gyors a forgalom. Pedig ott van autó 3 sávban 6 kocsisor. De haladnak!!!! Még koccanást sem láttam 3 hét alatt!”
  • 20. okz63 2010. február 06. 15:23
    „"5. hozzászólás Besenyő_Pistabácsi 2010.02.04. 13:22

    "kedden sózással lazították az alsó réteget," Na most akkor szabad sózni vagy nem?"

    Ősztől érvényes a jogszabály, addig szabad!”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2010. február 05. 13:17
    „15. sagan 2010.02.04. 23:33
    "14. hozzászólás CsImre 2010.02.04. 22:37

    Kíváncsi lennénk mennyi lesz a menetidő autóval a Tisza Lajoson jövő héten kedden (1 héttel az előző autókázás után). így látatlanban 15 percet saccolok. Több út,több gépkocsi a sebesség pedig konstans ;))."

    Én meg arra leszek kíváncsi, vajon megteszi-e az utat az újságíró, hogy megírhassa az eredményt.

    De mivel az a cikk már gondolatokat ébreszthetne (főleg az előzővel együtt), kizártnak tartom...”
  • 18. CsImre 2010. február 05. 12:55
    „A sós lötyi hová folyt egyébként?”
  • 17. CsImre 2010. február 05. 12:53
    „Már megbocsáss Sagan, de a biciklisek is mehetnek a rakparton ;) Persze nem ezt írja a cikk, mert ami nem tömegközlekedés az autó.”
  • 16. favágó 2010. február 05. 08:17
    „Kedves 5! A fák védelméről szóló kormány rendeletben pontosan le vagyon írva, hol lehet sózni és hol nem.
    De! 2010 őszétől csak az úttestet szabad sózni a járdát már tilos!”
  • 15. sagan 2010. február 04. 23:33
    „14. hozzászólás CsImre 2010.02.04. 22:37

    Kíváncsi lennénk mennyi lesz a menetidő autóval a Tisza Lajoson jövő héten kedden (1 héttel az előző autókázás után). így látatlanban 15 percet saccolok. Több út,több gépkocsi a sebesség pedig konstans ;)).
    Azért én is köszönöm a Tiszának,hogy a medre egy részét ismét felszabadította, hogy egy olyan hatalmas metropoliszban,mint Szeged egy 700 méterrel rövidebb útvonalat biztosítson a gépjárművel közlekedőknek.”
  • 14. CsImre 2010. február 04. 22:37
    „Örömködhetünk együtt, hogy végre újra gyorsforgalmi út választja el a folyót a várostól. Két okból is:

    1. Végre nem lesz araszolgatás a Tisza Lajoson, miképpen eddig sem volt, ha a rakparton lehetett autózni.

    2. Végre nem kell a Móra parkban dagonyáznia a múzeum dolgozóinak, mert ott lesz a klassz kis parkolójuk a betonlépcső alján, ahol eddig is örömmel álltak, csak a csúnya Tisza kergette őket a parkba.”
  • 13. Zsoltee0716 2010. február 04. 21:32
    „1. hozzászólás tarkan 2010.02.04. 09:32

    Ha minden jól megy laza 1hónapon belül újra zárva lesz, mivel a fentebb fekvő területeken, majd eztán fog olvadni, nem csak Mo-ra értem.”
  • 12. embrumm 2010. február 04. 20:33
    „Nagyon tudnak magyarázkodni...
    De a lényeg, hogy van megint!
    Nagyon KÖSZÖNJÜK :o)”
  • 11. Yossarian 2010. február 04. 20:07
    „na végre.”
  • 10. Agyalapi 2010. február 04. 17:30
    „A türelem rózsát terem....”
  • 9. varadipal 2010. február 04. 15:46
    „"Dá szípen" mondta: Takarítottak a környezetgazdák. Régen utcaseprőnek is hívták a takarítómunkásokat.
    Holnap szíveskedjék hygiéniai managernek titulálni, az most menő./Alcím, második mondat/”
  • 8. hajnalka 2010. február 04. 15:30
    „Igaz, Bélás. Tegnap meg is tanulhattuk, hogy kell járdát takarítani: vésővel!”
  • 7. daveedbrown 2010. február 04. 13:57
    „hurrá?”
  • 6. bélás 2010. február 04. 13:50
    „5,
    A kérdésedre a válasz. Szabad, sőt kifejezetten ajánlott, csak nem a halandóknak. Mi halandók majd felverjük a házunk előtt lévő jeget.
    Kormányi rendelet alpján teljesen mindegy mit csinálsz, a lényeg :
    BÜNTETÉS ,BÍRSÁG.”
  • 5. Besenyő_Pistabácsi 2010. február 04. 13:22
    „"kedden sózással lazították az alsó réteget," Na most akkor szabad sózni vagy nem? Egyébként köszönjük a rakpartot. :)”
  • 4. bélás 2010. február 04. 12:25
    „miért délben? jaa! addigra talán elkészül.”
  • 3. nyomdasz63 2010. február 04. 11:46
    „Vízügy,útkezelő = mese....!”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megadják magukat Szeged főútjai - kátyúk 8 méterenként

Annyi a kátyú a szegedi nagykörúton, hogy kocsiját és egészségét kockáztatja, aki nem vezet figyelmesen. Átlagosan 8 méterenként számoltunk egy balesetveszélyes úthibát. Tovább olvasom