Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

Szabad ég alatt alszanak a villamosok

Szeged - Tizenegy villamos kénytelen a szabad ég alatt éjszakázni az Anna-kúti csomópont átépítése miatt Tarjánban és a Dugonics téren. A járművek állapotát naponta többször ellenőrzik, biztonságukra szakemberek vigyáznak.
Az Anna-kúti csomópont felújítása miatt a 4-es és a 3-as vonalon futó villamosok nem tudnak műszakzárás után begurulni a Pulz utcai remízbe.

Gombos Ferenctől, az SZKT forgalmi osztályának vezetőjétől megtudtuk: az átépítés miatt hét jármű ideiglenes szálláshelye a tarjáni végállomás, míg négy szerelvényé a Dugonics tér lett. A villamosok műszaki vizsgálatát is a szabadban végzik a szerelők, amihez műszerek nem szükségesek. – A járművezetők ezenkívül nemcsak reggel és este, hanem a délutáni váltáskor is körbenézik a járművet, és ellenőrzik a biztonsági berendezéseket – magyarázta Török Mónika, az SZKT marketing- és pr-osztályvezetője. A villamosok csak látszólag vannak magukra hagyva az éjszakában.

Bengálik a Dugonics téri ideiglenes végállomáson. Tegnap a háttérben meghúzódó 809-es villamos volt a tartalék, míg a 802-es egész nap ingázott Fotó: Karnok Csaba
Bengálik a Dugonics téri ideiglenes végállomáson. Tegnap a háttérben meghúzódó 809-es villamos volt a tartalék, míg a 802-es egész nap ingázott Fotó: Karnok Csaba

– Egy őrző-védő céggel kötöttünk szerződést, amelynek az alkalmazottjai az éjszakákat a Dugonics téri barakkban, azaz az ideiglenes végállomáson töltik. Ők vigyáznak a járművekre – mesélte Gombos Ferenc. Ideiglenes pihenőhelyet egyébként nemcsak a Dugonics térre, hanem a 4V-8-as villamospótló kecskési végállomására is kihelyeztek. – A járművezetők ezekben töltik pihenőidejüket. Van konyha, asztal és szék. A barakkokat és a mobil vécéket az Anna-kúti lezárás miatt kellett kihelyeznünk, így az építmények bérleti díját a nagyprojekt költségeként számoljuk majd el – tette hozzá Török Mónika.

Ha mégis elromlana egy villamos, azt a helyszínen kellene megjavítani. A most szolgálatban álló járműveket fokozottan ellenőrizték, és mindegyik komoly vizsgálatokon esett át. Mi van azokkal a villamosvezetőkkel, akiknek az átépítés miatt nem jutott jármű? – Egy részük eddig is vezetett trolit és autóbuszt, de néhány kollégát a felújítás miatt kellett kiképeznünk trolivezetőnek. Mások szabadságot vettek ki – hallottuk Török Mónikától.

Olvasóink írták

  • 6. Antiserver 2008. augusztus 01. 02:14
    „Azért azt megjegyezném, hogy bármennyire is "ócskavasak" ezek a járművek, valahogy mégis csak mennek, még több évtized után is.

    Többször is előfordult a 4-es vonalon, hogy ezek tolták/vontatták az "új, modern" Tatra villamosokat, amelyekről leszállítottak minket, mert lerobbantak...”
  • 5. Vicces 2008. július 29. 19:35
    „Volt már ilyen, de hát a csecsemőnek minden vicc új.”
  • 4. csanyiv 2008. július 29. 17:35
    „Főleg, hogy egyébként a remízben is a szabad ég alatt aludnának! :)”
  • 3. balazs_88 2008. július 29. 13:49
    „Jó hát sztem ezeknek kisebb bajuk is nagyobb minthogy a szabad ég alatt(nyáron) vannak.”
  • 2. Írástudatlan. 2008. július 29. 08:52
    „Miért ne aludnának a szabad ég alatt? Talán megfognak fázni azok az ócskavasak?”
  • 1. bobca 2008. július 29. 06:29
    „Jól is teszik, ha vigyáznak ezekre a roncsokra, mert a színesfémtolvajok ellopják, mint ócskavasat. Honnan a a csudából szedték elő ezeket a felújítás idejére. Életveszély felszállni rájuk.
    Nemrég a Novotelnél láttam, hogy japán turisták nevetgélve fényképezték a villamosokat és még mutogattak is felé, pedig az egy udvarias népnek számít.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tesztelik a horgásztavat az algyői hídnál

Algyő - Tesztidőszakát éli az az algyői horgásztó, amelynél tavaly ősszel még a földmunkák zajlottak. Tovább olvasom