Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Szaggatott útvonalak

Jelentősen bővítik a szegedi kerékpárút-hálózatot – mondta a polgármester még 2004-ben. A biciklisek hiányolják az ígért utakat. Azóta egyedül a Fekete Sas utcán festettek föl sávokat. Egy szakaszra tavaly volt pénz és határozat, de a városatyák leszavazták. Egy másik szakaszra idén meg pénz nincs, határozat van. A többinek az építése és tervezése csúszik.
Klikk a képre!
Két új kerékpáros tengely kiépítését ígérte két éve a város vezetése. A meglévő József Attila sugárút–Oskola utcai útvonalra merőleges összeköttetés a Fő fasor és a Kossuth Lajos sugárút között jött volna létre. A híd lábától a Centrum Áruházig vezető szakaszt azonban egyelőre elhagyták. A Mikszáth Kálmán utcai, jobbára gyalogosok által koptatott kerékpárút végén, a Tisza Lajos körútnál még a jelzőlámpát is föltették, aztán a folytatás elmaradt. A Csongrádi sugárúton épül még régóta ígért kerékpárút, a Szent István tér felújításához kapcsolódó munkák egyelőre halasztódnak.

Két sáv lett

Tavaly, a májusi közgyűlésen Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester még azt mondta: a már meglévő útszakaszokat szeretnék összekötni, illetve balesetveszélyes helyeken fognak kerékpárutat építeni. Ekkor többek között a Híd utca–Károlyi utca kerékpárútról, a Fő fasoriról, és a tápéi kerékpárút első ütemének építéséről beszélt. Botka László polgármester ülésvezetőként hozzáfűzte: minden évben jelentősen bővítik a szegedi hálózatot, örülhet valamennyi kerekező szegedi, jelentős beruházások lesznek. Azóta azonban mindössze két kerékpársávot festettek föl a Fekete Sas utcán.

Idén áprilisban a közgyűlésen a polgármester ismét azt ígérte: jelentős összegeket fordít az önkormányzat a város kerékpárút-hálózatának a bővítésére. Botka üdvözölte az újszegedi építés kapcsán meglévő konszenzust. A Fő fasori kerékpárút teljessé tétele helyett azonban mindössze egy 150 méteres szakaszon kezdték meg a munkát a víztoronynál.

Szavak és tettek

Ifjabb Nagy Gábor kerékpáros aktivista nagyon szomorúnak tartja, hogy a szavak és a tettek között nagy különbségek vannak. A biciklisek sérelmezik azt is, hogy a nagyrészt közepes vagy rossz állapotú utakból az elmúlt öt évben összesen körülbelül egy kilométernyit tettek rendbe, a kivitelezők pedig nem mindig dolgoznak jó minőségben, különösen a kereszteződéseknél sok a döccenő. Ifjabb Nagy Gábor hibalistát adott át a városháziaknak.

Tavalyi pénzből

A városfejlesztési alpolgármester kérdésünkre elmondta: Újszeged és a belváros között elkészült a hídi átvezetés, a Fő fasori kerékpárutat pedig meghosszabbítják. Egyelőre csak az első ütemre van pénz, de később folytatják, és kerékpárút épül a liget és a víztorony között is. Nagy Sándor hozzátette: a Híd utcai és a Károlyi utcai kerékpárút megépítéséről egyszer már határozott a közgyűlés. A forgalmi rend módosítását azonban a közgyűlési szakbizottság nem támogatta, mivel nem tudták eldönteni, merre vezessen az útvonal. A költségvetés módosítása során pedig Beck Zoltán képviselő javaslatára más célra csoportosították át az erre a szakaszra szánt pénzt. A tápai, a baktói kerékpárutat terveztetik, építésükre a pénz megvan.

A kerékpárutakra 2004-ben szánt pénzt – az átcsoportosított összeg kivételével – idén fölhasználják, de ebben az évben nem fordít a város külön összeget a kerékpárutakra.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A válságmenedzser betiltotta a fórumot

László Gábor önkormányzati biztos megtiltotta, hogy az érdekképviseletek dolgozói értekezletet… Tovább olvasom