Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 09. 21. vasárnap - Máté, Mirella

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Szállodák közös honlapon?

Szállodák közös honlapon?

Szeged - Egy jó kajáért vagy szobáért senki sem utazik Szegedre, az élmény a lényeg, a szállás csak kellék. A szegedi hotelek ne versenyezzenek egymással, hogy melyik adja olcsóbban a szobáját: együtt erősebbek lennének. Vitát indított a szálláshelyek bőségéről írt múlt heti cikkünk.

Fekete Klára - Délmagyarország napilap - 2013.07.10. 09:03
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
– Szegednek viszonylag kevés, évtizedek alatt bevezetett nemzetközi szintű turisztikai márkája van, ezek közül a szabadtéri magasan a legjobb – mondta Katona Ildikó, a Step&Vals Kft. vezetője, aki tavaly kezdeményezte a turisztikában érdekelt cégek összefogását. – A szabadtéri mellett is számos turisztikai attrakció jött létre a városban, azonban ezek együttműködése, kulturális klaszterbe szerveződése hozhat csak átütő sikert Szeged számára. Ha van programkínálat, megtelnek a szabad szálláshelyek a városban.

A szálláshely témát azért folytatjuk, mert vitát gerjesztett a múlt héten megjelent cikkünk. Megírtuk: az elmúlt 5 évben hirtelen sok hotel, panzió épült Szegeden, csak 4 csillagos kategóriában 5 új szállodát adtak át. Szándékosan nem a hoteligazgatókat kértük fel értékelésre. Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára mondta ki, hogy 2012-ben már minden második szoba folyamatosan üres volt a szállodákban. Olyan túlkínálat alakult ki az uniós pályázati pénzeknek köszönhetően is, hogy mára minden új hotel a többiek piaci helyzetét rontja, akárcsak a fürdők esetében.

Ha van program, a szabad szálláshelyek is megtelnek. Fotó: Frank Yvette
Ha van program, a szabad szálláshelyek is megtelnek.
Fotó: Frank Yvette

– A szálláshelyfejlesztés a vendéglátásban pont olyan, mint az autópálya-építés: szükséges, de nem elegendő – fogalmazott egy régi szegedi vendéglátós. – Azért nem utazik senki ezer kilométert, hogy jót egyen és aludjon, a városnak mást is fel kell mutatnia.

Túlkínálat

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) honlapja szerint az országban szálláshelyfejlesztésre 34 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást fizettek ki 2007 óta. Ebben nincs benne az a pénz, amelyet más, komplex pályázatokon, például turisztikai attrakciók vagy egészségipari projektek fejlesztéséhez kapcsolódva lehetett elnyerni ugyanilyen célra. – Túlkínálat alakult ki, sokszor turisztikailag értékelhetetlen helyszínekre épültek szállodák – ezt az Origónak nyilatkozta Kovács István. – Elsősorban a vidéki, wellness típusú hotelek szenvednek, mert irántuk minimális a külföldi kereslet, magyar vendég pedig nincs elég. Olyan sokan vannak, hogy önmaguknak csinálnak konkurenciát, egymás elől szívják el a levegőt – mondta a szakember.

Kunz Péter szegedi szállodás szakember vitatta a szállodaszövetség főtitkárának kijelentését, mivel szerinte a szállodaiparban nem szabad rövid távon gondolkodni.

– Amikor 1999-ben Szegedre kerültem, két említésre méltó szálloda volt, a felújítás előtt álló Forrás és a Tisza. 2000-ben nyílt a Novotel. Mára látni a fejlődést, Szeged „emészthetővé vált" a nemzetközi turizmusban. Most tovább kellene lépni, ő is az összefogást sürgeti: a hoteleknek együtt kellene Szegedet eladniuk az országban, felsorolva a város turisztikai attrakcióit, amelyekbe beletartozik az Agóra, az alsóvárosi kolostor, a sétahajó, a citybike és a vadaspark is.

– Jó lenne, ha a hotelek egy honlapon szerepelnének – folytatta a szakember –, nem csak felsorolásban: legyen lehetőség az utazónak arra, hogy keresőprogrammal találjon magának árfekvésben, szolgáltatásokban megfelelőt. Ma olyannyira nem használják ki a szállásadók az internet lehetőségeit, hogy van, aki a saját honlapját 2 éve nem frissíti.
Lesz új városi turisztikai honlap – tájékoztatott Ács Szilvia, a szegedi Tourinform-iroda vezetője. Elmondta: új keresőn, új szállásfoglalási rendszeren is dolgoznak, amelybe jó lenne, ha a hotelek is beszállnának. A vezető is az összefogás híve, például az Utazás kiállításokon régóta együtt népszerűsítik a szegedi szállásadókat.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 13 hozzászólás
Moderálásra küldöm 13. lupusl 2013.07.10. 22:05

12. Sajnos ez a példa fennáll a szegedi városi weboldalon is, pedig azt a helyi turisztikai cég menedzseli. Elavult információk, 90-es évekbeli képek stb. Most ezt támogatásból új design mellé csomagolják.
Konkurálni akar egy állami cég a szállás.hu és a booking.com oldalakkal? Ugye ez nem komoly? És ezt ki fizeti? (Persze, hogy mi...)

Régi szállástulajdonosokat kellene megkérdezni, akik még nem EU-s forrásokból nyitottak és talán elárulják a nagy titkot: a szezon csak júliusból és augusztusból áll, viszont valamiből fenn kell tartani a szálláshelyet. A holtszezonra kupon lenne a megoldás, hogy ne legyenek veszteségesek?

Fürdő minden településen található az Alföldön, miért épp az Napfényfürdőbe jöjjenek? Múzeumok is vannak máshol. Sőt, szecessziós épületek is. Viszont ami Szegeden egyre kevesebb van: programok! Évről-évre sajnos ritkulnak. Ha meg valami van, akkor a megszokott kézművesek portékáit láthatjuk...

Lukrecia jól leírta, nincs húzó intézmény a régióban. Az áltatás, hogy… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 12. .suhym. 2013.07.10. 19:20

Szállást kerestem a neten pár éjszakára egy kicsi mátrai faluban, ahova gyermekkoromban nyaranta sokat jártam. Találtam is több címet, telefonszámmal. Napokig próbálkoztam a hívásokkal, míg végre az egyik mobilt kegyeskedtek felvenni, majd kiderült, hiába vannak fent az interneten, már 2 éve nem foglalkoznak falusi turizmussal, aztán mondták, a faluban nincs senki, aki szobát adna ki, csak "elfelejtették" levenni az internetről.
Egyébként a falu honlapján is ugyanazok a szálláslehetőségek vannak kint, amik már valójában nincsenek!:((

Olyan oldalon kellene összegyűjteni a szálláslehetőségeket, ahonnan kötelező lenne levenni, ha valaki már nem foglalkozik vele.

Moderálásra küldöm 11. TELSTAR 2013.07.10. 18:19

10.
Ez is valami? Nálunk az egész ország egy kupleráj!

Moderálásra küldöm 10. lukrecia 2013.07.10. 17:11

"Hatalmas bordélyház épül Bécs környékén, jövő nyáron nyílik meg. Az intézmény felépítését fél éve még 16 millió euróra saccolta Peter Laskaris befektető, a Figyelőnek viszont már 19 millió eurós költségről beszélt.
A kétharmad magyar parlamentnyi területen felépülő gigantikus bordélyház 95 százalékban a kelet-európai - román, bolgár - szexmunkásokra alapoz, de Laskaris szerint magyar dolgozókat is fogadnak majd.
a magyar háztartások 2011-ben mintegy 170 milliárd forintot költöttek prostitúcióra, vagyis bő háromszor annyit, mint kórházi kiadásokra. Itthon nem lehet legálisan bordélyházat üzemeltetni, Csak egyeseknek. ezt a világot belülről ismerő forrásaink szerint Budapesten mintegy 3000 lakásban fogadják a kuncsaftokat."

Moderálásra küldöm 9. macs 2013.07.10. 16:40

8. geza,
szerinted mennyire lehet komolyan venni azt a vállalkozást, mely csak és kizárólag azért épít fürdőt vagy szállodát, mert uniós pályázaton pénzt lehet kapni?

Moderálásra küldöm 8. geza 2013.07.10. 15:37

# 5 Azért nem néztek körbe mert erre volt eus- pályázat. A következő körökben meg pl tv tornyot építenek mert arra ad a únijó. Senkit nem érdekel, csak arról szól hogy minél több pénzt lehessen lenyúlni
Nagyon sok fürdőt már adnak vissza az önkormányzatoknak, üzemeltessék ők, mert iszonyat veszteségesek.

Moderálásra küldöm 7. macs 2013.07.10. 14:48

6. mátka,
igazad van, de talán éppen ezért találták ki a városmarketinget! :-)

Moderálásra küldöm 6. mátka 2013.07.10. 14:06

- Egy jó kajáért vagy szobáért senki sem utazik Szegedre, az élmény a lényeg, a szállás csak kellék...Ha a szabadtéri a húzó,akkor ilyen nagyságú,kommunikációjú fesztivál van az országban is több városban. Sok helyen még komolyabb,nevesebb sztárokkal. Az EU ban ezer és ezer. Miért jönne ide pl egy kölni, amszterdami.Miért pont ezt a várost választaná a magyar városok közül? Csak azért mert a szegediek ezt gondolják ...Valójában miért is jönnének ide? A sok szakember csak azt kínálgatja ami van csupán. Talán merészebben kellene hozzáállni, ez a kínálat sem nem unikális,sem nem grandiózus, sem nem extrém. Ezer és egy város tud kiállítani hasonlót. ( folyó, székesegyház-dóm,múzeum,színház,fesztivál,főzőverseny,bor események stb...) Talán ez is baj.A város kínálata,hasonló,hasonló sok ezer városéhoz.

Moderálásra küldöm 5. macs 2013.07.10. 13:08

Nagyon tetszik! "Olyan túlkínálat alakult ki az uniós pályázati pénzeknek köszönhetően is, hogy mára minden új hotel a többiek piaci helyzetét rontja, akárcsak a fürdők esetében."
Amikor valaki belevágott a szállodaépítkezésbe, miért nem nézett körül, miért nem mérte fel a konkurenciát? Miért most világosodik meg, "jé, mennyien vagyunk, ajaj"?
Egyébként sokan sokfélék vagyunk, ki több, ki kevesebb pénz szán utazásra, vagyis a szolgáltatások és árak szintjén más és más szegmenst kéne megcélozni, vagy tévedek?

Moderálásra küldöm 4. Commander-V2 2013.07.10. 11:43

3: tökéletesen igazad van. Ha Londonba vagy Frankfurtba megyek, nem egy londoni vagy frankfurti önkormányzati weblapot fogok megnézni, hanem az expedia-t, booking-ot, kayak-ot.


13 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...