Délmagyar logó

2016. 05. 29. vasárnap - Magdolna 16°C | 29°C

Szállodák közös honlapon?

Szeged - Egy jó kajáért vagy szobáért senki sem utazik Szegedre, az élmény a lényeg, a szállás csak kellék. A szegedi hotelek ne versenyezzenek egymással, hogy melyik adja olcsóbban a szobáját: együtt erősebbek lennének. Vitát indított a szálláshelyek bőségéről írt múlt heti cikkünk.
– Szegednek viszonylag kevés, évtizedek alatt bevezetett nemzetközi szintű turisztikai márkája van, ezek közül a szabadtéri magasan a legjobb – mondta Katona Ildikó, a Step&Vals Kft. vezetője, aki tavaly kezdeményezte a turisztikában érdekelt cégek összefogását. – A szabadtéri mellett is számos turisztikai attrakció jött létre a városban, azonban ezek együttműködése, kulturális klaszterbe szerveződése hozhat csak átütő sikert Szeged számára. Ha van programkínálat, megtelnek a szabad szálláshelyek a városban.

A szálláshely témát azért folytatjuk, mert vitát gerjesztett a múlt héten megjelent cikkünk. Megírtuk: az elmúlt 5 évben hirtelen sok hotel, panzió épült Szegeden, csak 4 csillagos kategóriában 5 új szállodát adtak át. Szándékosan nem a hoteligazgatókat kértük fel értékelésre. Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára mondta ki, hogy 2012-ben már minden második szoba folyamatosan üres volt a szállodákban. Olyan túlkínálat alakult ki az uniós pályázati pénzeknek köszönhetően is, hogy mára minden új hotel a többiek piaci helyzetét rontja, akárcsak a fürdők esetében.

Ha van program, a szabad szálláshelyek is megtelnek. Fotó: Frank Yvette
Ha van program, a szabad szálláshelyek is megtelnek.
Fotó: Frank Yvette

– A szálláshelyfejlesztés a vendéglátásban pont olyan, mint az autópálya-építés: szükséges, de nem elegendő – fogalmazott egy régi szegedi vendéglátós. – Azért nem utazik senki ezer kilométert, hogy jót egyen és aludjon, a városnak mást is fel kell mutatnia.

Túlkínálat

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) honlapja szerint az országban szálláshelyfejlesztésre 34 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást fizettek ki 2007 óta. Ebben nincs benne az a pénz, amelyet más, komplex pályázatokon, például turisztikai attrakciók vagy egészségipari projektek fejlesztéséhez kapcsolódva lehetett elnyerni ugyanilyen célra. – Túlkínálat alakult ki, sokszor turisztikailag értékelhetetlen helyszínekre épültek szállodák – ezt az Origónak nyilatkozta Kovács István. – Elsősorban a vidéki, wellness típusú hotelek szenvednek, mert irántuk minimális a külföldi kereslet, magyar vendég pedig nincs elég. Olyan sokan vannak, hogy önmaguknak csinálnak konkurenciát, egymás elől szívják el a levegőt – mondta a szakember.

Kunz Péter szegedi szállodás szakember vitatta a szállodaszövetség főtitkárának kijelentését, mivel szerinte a szállodaiparban nem szabad rövid távon gondolkodni.

– Amikor 1999-ben Szegedre kerültem, két említésre méltó szálloda volt, a felújítás előtt álló Forrás és a Tisza. 2000-ben nyílt a Novotel. Mára látni a fejlődést, Szeged „emészthetővé vált" a nemzetközi turizmusban. Most tovább kellene lépni, ő is az összefogást sürgeti: a hoteleknek együtt kellene Szegedet eladniuk az országban, felsorolva a város turisztikai attrakcióit, amelyekbe beletartozik az Agóra, az alsóvárosi kolostor, a sétahajó, a citybike és a vadaspark is.

– Jó lenne, ha a hotelek egy honlapon szerepelnének – folytatta a szakember –, nem csak felsorolásban: legyen lehetőség az utazónak arra, hogy keresőprogrammal találjon magának árfekvésben, szolgáltatásokban megfelelőt. Ma olyannyira nem használják ki a szállásadók az internet lehetőségeit, hogy van, aki a saját honlapját 2 éve nem frissíti.
Lesz új városi turisztikai honlap – tájékoztatott Ács Szilvia, a szegedi Tourinform-iroda vezetője. Elmondta: új keresőn, új szállásfoglalási rendszeren is dolgoznak, amelybe jó lenne, ha a hotelek is beszállnának. A vezető is az összefogás híve, például az Utazás kiállításokon régóta együtt népszerűsítik a szegedi szállásadókat.

Olvasóink írták

  • 13. lupusl 2013. július 10. 22:05
    „12. Sajnos ez a példa fennáll a szegedi városi weboldalon is, pedig azt a helyi turisztikai cég menedzseli. Elavult információk, 90-es évekbeli képek stb. Most ezt támogatásból új design mellé csomagolják.
    Konkurálni akar egy állami cég a szállás.hu és a booking.com oldalakkal? Ugye ez nem komoly? És ezt ki fizeti? (Persze, hogy mi...)

    Régi szállástulajdonosokat kellene megkérdezni, akik még nem EU-s forrásokból nyitottak és talán elárulják a nagy titkot: a szezon csak júliusból és augusztusból áll, viszont valamiből fenn kell tartani a szálláshelyet. A holtszezonra kupon lenne a megoldás, hogy ne legyenek veszteségesek?

    Fürdő minden településen található az Alföldön, miért épp az Napfényfürdőbe jöjjenek? Múzeumok is vannak máshol. Sőt, szecessziós épületek is. Viszont ami Szegeden egyre kevesebb van: programok! Évről-évre sajnos ritkulnak. Ha meg valami van, akkor a megszokott kézművesek portékáit láthatjuk...

    Lukrecia jól leírta, nincs húzó intézmény a régióban. Az áltatás, hogy az ELI miatt megnő a turisztikai forgalom. Szegednek reptere sincs. Sőt! A Biológiai kutatóban dolgozó külföldi tudósok többsége rendes lakásban lakik és nem panzióban vagy hotelben...

    Pályázati pénzeknél (legyen az EU-s vagy állami) mindig előkerül az "összefogás".
    Német kisvárosokban többnyelvű kosztümös városjárás (amit itt még Mihály Illés, a szegedi Tourinform-iroda előző vezetője csinált alkalmanként), szezonális városi programok (nem egy hétvége, mint itt) és takarított, ápolt város várja az odalátogatókat. Nekik bevállt. Nekünk kisvasút, motoros guruló városnézés és érintőképernyős terminálok jutottak. Szerintetek melyik a csábítóbb?

    A hozzászólásokat olvasva úgy látom, hogy a hozzászólók nagyon jól látják, hogy mit is kellene csinálni.
    Javaslom a DM Fórum a szegedi Turizmusért zRt. bejegyzését ;)”
  • 12. .suhym. 2013. július 10. 19:20
    „Szállást kerestem a neten pár éjszakára egy kicsi mátrai faluban, ahova gyermekkoromban nyaranta sokat jártam. Találtam is több címet, telefonszámmal. Napokig próbálkoztam a hívásokkal, míg végre az egyik mobilt kegyeskedtek felvenni, majd kiderült, hiába vannak fent az interneten, már 2 éve nem foglalkoznak falusi turizmussal, aztán mondták, a faluban nincs senki, aki szobát adna ki, csak "elfelejtették" levenni az internetről.
    Egyébként a falu honlapján is ugyanazok a szálláslehetőségek vannak kint, amik már valójában nincsenek!:((

    Olyan oldalon kellene összegyűjteni a szálláslehetőségeket, ahonnan kötelező lenne levenni, ha valaki már nem foglalkozik vele.”
  • 11. TELSTAR 2013. július 10. 18:19
    „10.
    Ez is valami? Nálunk az egész ország egy kupleráj!”
  • 10. lukrecia 2013. július 10. 17:11
    „"Hatalmas bordélyház épül Bécs környékén, jövő nyáron nyílik meg. Az intézmény felépítését fél éve még 16 millió euróra saccolta Peter Laskaris befektető, a Figyelőnek viszont már 19 millió eurós költségről beszélt.
    A kétharmad magyar parlamentnyi területen felépülő gigantikus bordélyház 95 százalékban a kelet-európai - román, bolgár - szexmunkásokra alapoz, de Laskaris szerint magyar dolgozókat is fogadnak majd.
    a magyar háztartások 2011-ben mintegy 170 milliárd forintot költöttek prostitúcióra, vagyis bő háromszor annyit, mint kórházi kiadásokra. Itthon nem lehet legálisan bordélyházat üzemeltetni, Csak egyeseknek. ezt a világot belülről ismerő forrásaink szerint Budapesten mintegy 3000 lakásban fogadják a kuncsaftokat."”
  • 9. macs 2013. július 10. 16:40
    „8. geza,
    szerinted mennyire lehet komolyan venni azt a vállalkozást, mely csak és kizárólag azért épít fürdőt vagy szállodát, mert uniós pályázaton pénzt lehet kapni?”
  • 8. geza 2013. július 10. 15:37
    „# 5 Azért nem néztek körbe mert erre volt eus- pályázat. A következő körökben meg pl tv tornyot építenek mert arra ad a únijó. Senkit nem érdekel, csak arról szól hogy minél több pénzt lehessen lenyúlni
    Nagyon sok fürdőt már adnak vissza az önkormányzatoknak, üzemeltessék ők, mert iszonyat veszteségesek.”
  • 7. macs 2013. július 10. 14:48
    „6. mátka,
    igazad van, de talán éppen ezért találták ki a városmarketinget! :-)”
  • 6. mátka 2013. július 10. 14:06
    „- Egy jó kajáért vagy szobáért senki sem utazik Szegedre, az élmény a lényeg, a szállás csak kellék...Ha a szabadtéri a húzó,akkor ilyen nagyságú,kommunikációjú fesztivál van az országban is több városban. Sok helyen még komolyabb,nevesebb sztárokkal. Az EU ban ezer és ezer. Miért jönne ide pl egy kölni, amszterdami.Miért pont ezt a várost választaná a magyar városok közül? Csak azért mert a szegediek ezt gondolják ...Valójában miért is jönnének ide? A sok szakember csak azt kínálgatja ami van csupán. Talán merészebben kellene hozzáállni, ez a kínálat sem nem unikális,sem nem grandiózus, sem nem extrém. Ezer és egy város tud kiállítani hasonlót. ( folyó, székesegyház-dóm,múzeum,színház,fesztivál,főzőverseny,bor események stb...) Talán ez is baj.A város kínálata,hasonló,hasonló sok ezer városéhoz.”
  • 5. macs 2013. július 10. 13:08
    „Nagyon tetszik! "Olyan túlkínálat alakult ki az uniós pályázati pénzeknek köszönhetően is, hogy mára minden új hotel a többiek piaci helyzetét rontja, akárcsak a fürdők esetében."
    Amikor valaki belevágott a szállodaépítkezésbe, miért nem nézett körül, miért nem mérte fel a konkurenciát? Miért most világosodik meg, "jé, mennyien vagyunk, ajaj"?
    Egyébként sokan sokfélék vagyunk, ki több, ki kevesebb pénz szán utazásra, vagyis a szolgáltatások és árak szintjén más és más szegmenst kéne megcélozni, vagy tévedek?”
  • 4. Commander-V2 2013. július 10. 11:43
    „3: tökéletesen igazad van. Ha Londonba vagy Frankfurtba megyek, nem egy londoni vagy frankfurti önkormányzati weblapot fogok megnézni, hanem az expedia-t, booking-ot, kayak-ot.”
  • 3. lupusl 2013. július 10. 10:36
    „Szegedi, nem turisztikai emberként én úgy látom, vannak már ilyen weboldalak, lásd: booking.com és szallas.hu
    Ezek megbízható oldalak, az állami beruházás ilyen téren pedig csak energia és pénzpocsékolás.

    Szállásadóknak csak további problémát generál naprakészen tartani a szabad szobáinak listáját egy újabb weboldalon. Persze pályázati pénzt lehet új szállásfoglalási rendszerre és weboldalra költeni... de közben miért is jönnének ide, ha pl. programok terén Szeged elég pangós lett idén nyárra.

    A Balaton körül a szállásdók és egyéb cégek összefogása példanélküli (nem állami, magán összefogás...). Egy weboldal vagy egy terminál nem helyettesíti az információs embert.

    Először egy logót kellene a városnak készíteni, mert a mostaniról nekem ez jut eszembe:

    Hivatalos logó: http://www.visitsubotica.rs/sites/default/files/styles/page_header/public/szeged_0.jpg
    Ami egyből eszembe jut róla: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lt5aybzkEy1r12g6go1_500.gif

    Hasonlót már kb 5. éve lehet az Eldorádóban kapni pólóra nyomva!”
  • 2. igazságkereső 2013. július 10. 10:18
    „A törekvés nem rossz, azonban igaza van Kunz Péternek abban, hogy együtt könnyebben lehetne többre jutni! De: nagyon fontos lenne a város tisztasága, a Tisza-part megtisztítása az uszadékoktól -nagyon ronda és ízlésromboló látvány, a közlekedést jobban kellene megszervezni -nem mindenki érkezik autóval!- és a szabadtéri előadásokon túl nappali programot is kellene az idelátogató vendégeknek, hogy ne legyenek csupán egynapos átutazók! Vannak Szegednek komoly, hozzáértő idegenforgalmi, programszervező szakemberi, az Ő véleményüket is meg kellene hallgatni, mielőtt a Városháza, a Közgyűlés öntörvényűen -mint legutóbb a KDNP közgyűlési tag alaposan megváltoztatta a szegedi troli és autóbuszközlekedést, természetesen az utazóközönség hátrányára! Jó lenne most már ésszerűen is átszervezni”
  • 1. KPiri 2013. július 10. 09:47
    „Pl. az élménytúrás segwayt hol lehet bérelni?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alsóvárosi séta

Szeged - Az Alsóvárosi Ferences Látogatóközpont és az alsóvárosi Napsugaras Tájház alsóvárosi sétára… Tovább olvasom