Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Számít-e a vendég véleménye a szegedi vendéglőkben?

Az étterembe járók többféleképpen kifejezhetik nemtetszésüket vagy éppen elégedettségüket; fillérre pontosan kiszámolhatják a számla összegét, vagy éppen komolyabb borravalót adhatnak a pincérnek; messzire elkerülhetik vagy gyakran visszajárhatnak a vendéglőbe. Arra is van lehetőségük, hogy írásban nyomatékosítsák a véleményüket: a gondolataikat a panasz- vagy a vendégkönyvbe véshetik.
Az újszegedi Fasor vendéglő felszolgálója, Lajkóné Vörös Lilianna szerint az éttermükben megfordulók inkább dicsérnek, mint kritizálnak. – A legtöbb vendégünk elégedett az étellel és a kiszolgálással – mondta, és bizonyítékképpen már tette is elénk a panaszkönyvet, amelyben valóban csak néhány bejegyzést találtunk.

Kicserélték az ülőkéket

Az egyik korábbi vendég, Popovits József véleménye szerint az ételek finomak voltak ugyan, de a padokra puhább párnákat is tehetnének. – Megfogadtuk a tanácsot és kicseréltük az ülőkéket – magyarázta a pincér, aki a jóval vaskosabb vendégkönyvet is az orrunk alá dugta, amelyből kiderült, hogy Grétsy László is jóllakottan távozott a Fasorból. „Egészen bizonyosan leszek itt vendég máskor is!" – jegyezte fel a nyelvművelő professzor. Az éppen itt ebédelő Kovács András állítása szerint még soha nem írt panaszkönyvbe. Ha sokat kellett várnia, vagy nem találta megfelelőnek a kiszolgálást inkább fillérre pontosan kiszámolta a pénzt. – Egy élelmiszer áruház vezetője vagyok, s bizony a mi könyvünkbe gyakran beleírnak. A legtöbben azt mondják, hogy nagyon sietnek, de akár fél órát is elszöszmötölnek a jegyzetelgetéssel. Sőt az egyik vásárlónk annyira felhúzta magát, hogy mérgében széttépte a panaszkönyvet – mondta a férfi.

Lábbal is lehet tiltakozni

A Gőry pincében jártunkkor a Pick Szeged kézilabdacsapatának két játékosa, Daniel Andjelkovics és Bajusz Sándor kanalazgatta éppen a levesét. Előbbit megkérdeztük, vajon írt-e már be panaszkönyvbe? – Ha volt is kifogásom, akkor sem cirkuszoltam, de többet nem mentem abba az étterembe – árulta el a játékos, akitől azt is megtudakoltuk, lát-e különbséget a magyar és a szerb felszolgálás között? – A délszlávoknál tradíciója van a kávézásnak. Ha egy presszóban többször megfordul valaki, akkor egy idő után már nem is kérdezik a pincérek, hogy mit hozhatnak, hanem maguktól kiviszik a szokásos feketét.

Írásban kell válaszolni

A vásárlók könyvét vagy a panaszkönyvet a vendég által jól látható és könnyen hozzáférhető helyen kell tartani. A vásárló panaszára a bejegyzéstől számított 30 napon belül írásban kell válaszolni. Ha nem válaszolnak, vagy ha a panaszkönyvet nem megfelelő helyen tartják, akkor a hatóság 30-50 ezer forint közötti összeget is kiszabhat – tudtuk meg Kovalcsik Andreától, a Csongrád Megyei Fogyasztóvédelem regionális igazgatójától.

„A felszolgáló haverkodni próbált"


A Gőry panaszkönyvének legutóbbi bejegyzésében Gábor azt kifogásolta, hogy az üveges sör nem volt jó minőségű. Miután ezt jelezte a pincérnek, a felszolgáló szerette volna kicserélni a habzó nedűt, amire így reagált a vendég: „a felszolgáló haverkodni próbált, meg akart hívni egy sörre". A februári bejegyzést megelőzően négy évre visszamenően nem találtunk kritikai észrevételt. Annál több dicséretre akadtunk a vendégkönyvben. Verebes István 2005-ben csak annyit firkantott a füzetbe: „Minden bőséges volt! Kár, hogy messze vannak Zalától!" A Gőry pincére, Szabó Zsolt szerint a vendéglátós a legrosszabb vendég. – Volt, hogy bosszankodtam, de még csak eszembe sem jutott, hogy kikérjem a panaszkönyvet. Nyeltem egyet és kifizettem a számlát.

Dedikált kép Tokodytól

A Kiskőrössy halászcsárda legutóbbi panaszosa, a budapesti Lennert Zsolt azt kifogásolta, hogy a bankkártyájáról kétszer vonta le a gép a fizetendő összeget. „Kérem a vezetőséget a kártyás terminál ellenőrzésére a további kellemetlenségeket elkerülendő." – jegyezte fel. Tóth-Szeles László főpincértől megtudtuk, hogy azóta már meg is történt a terminál cseréje és a vendéget sem érte anyagi kár. A Kiskőrössy falát egy Tokody Ilonáról készült portré is díszíti. Az operaénekesnő rendszeres vendég itt halászlére, olykor az édesanyjának is visz belőle Tápéra. A dedikált képet – a vendégkönyvbe való beírás helyett – köszönetképpen ajándékozta az étteremnek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százötven éves a szegedi tömegközlekedés

Százötven éve indult el a szegedi tömegközlekedés, omnibusz formájában. Az egyszintes társaskocsik… Tovább olvasom