Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 5°C | 10°C Még több cikk.

Százezrekért festik újra

Az önkormányzat nem figyelt eléggé, a kivitelező rosszul értelmezte az amúgy nem elég részletes tervet. Ezért kell lemarni és újrafesteni a Csongrádi sugárútra fölfestett kerékpársávot. A malőr költsége néhány százezer forint.
A Csongrádi sugárút kerékpárút felfestését felmarták és áthelyezték az útvonalat Fotó: Karnok Csaba
Félkész és hibás állapotot láttak a közlekedők a Csongrádi sugárúton – hangsúlyozta Nagy Sándor. A városfejlesztési alpolgármester szerint a főúton a kerékpársávok nem szabványos kialakítása részben az önkormányzat, részben a kivitelező hibája. A rosszul felfestett sávok kijavítása azonban mindössze néhány százezer forintba kerül – miközben teljes Baktó–Szentmihály kerékpárút költsége 150 millió forint. Az önkormányzat egyébként eleve tartalékkeretet képzett az előre nem látható kiadásokra.

A Csongrádi sugárúti kerékpársávok kialakítása meglepte a
Bukkanók – aszfaltöntettel

Néhány hete újították föl a Petőfi Sándor sugárúti és a Szabadkai úti kerékpárutat. Az egyenetlen, használhatatlan burkolatra új aszfaltréteget terítettek. A korábbi bukkanók, repedések, egyenetlenségek azonban máris előtűntek, az aszfalt itt-ott megrepedt, az út újra ráz. Nagy Sándor alpolgármester elmondta: nem fért bele a költségvetésbe az út újraalapozása. A kivitelező öt év garanciát vállalt a munkára. A műszaki átadás még nem kezdődött meg, ezért a város szakemberei csak később vizsgálják meg tüzetesebben, milyen hibákat kell kijavítani.  
közlekedőket. Lapunkban korábban megírtuk: a tervező dán cég, a COWI magyar irodája az úttesten biztosított helyet a bicikliseknek. A szakma úgy tartja, ez biztonságosabb, mint az autóktól elkülönített kerékpárút. A biciklisek ott mennek, ahol fölfestés nélkül is haladnának, csak a sárga csíkok kijelölik a helyüket. Az autósok jobban látják őket, számítanak rájuk – érvel a tervező.

A vihart igazából az kavarta, hogy a COWI mérnökei az autósoknak akartak kedvezni azzal, hogy a kerékpársávot beljebb hozták és az út szélén parkolót jelöltek ki. A kétszer két sávos út így leszűkült. A félkész fölfestés a bicikliseket az út közepére vezette, ez balesetveszélyes helyzetet teremtett. A kavarodást tetézte, hogy az autósokat elképesztő kitérésekre késztető, betarthatatlan, nem szabványos sávelhúzásokat festettek föl.

A COWI közlekedésmérnöke, Vincze Tibor hangsúlyozta: a jelzőlámpák annyi autót engednek a sugárútra, amennyi a kétszer egy sávon is bőven elfér. Azóta a kivitelező kitette a munkaterületet jelző táblát, újrafesti az elrontott részeket. A teljes kiépítés pedig betartható közlekedési rendet jelent majd – ha elkészül.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Régi helyén a Tas-dombormű

Befejezték a januárban ellopott, majd néhány nap múlva megkerült pusztaszeri Tas-dombormű… Tovább olvasom