Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Szeged-Makó: másfél óra a 43-ason

Szeged - Másfél órát autózik a 43-ason Szeged és Makó között – aki szerencsés. Az útjavítás miatt terelőutat javasolnak, de ez nincs kitáblázva. Maguk az építők is a dugóban dekkolnak teherautóikkal. A táblázásért felelős Magyar Közút Kht. szerint ez a jó megoldás.
Megismétlődik a nyár eleji közlekedési káosz a 43-ason Szeged és Makó között, megint óriási torlódást okoz a nemzetközi főútvonal javítása. Ezúttal van terelőút – igaz, 30 kilométeres kerülőt jelent –, mégis óriási dugók álltak be. Két helyen dolgozik a kivitelező algyői Délút Kft.: Szegedtől Szőregig felmarták az aszfaltot, azon repesztett tegnap mindenki, ahogy a csövön kifért. Nem figyelte a 30 kilométeres sebességkorlátozást annak a román rendszámú autónak a vezetője sem, aki – megírtuk – vasárnap ráhajtott a felbontott úton a terelőszigetre. Az megdobta, felcsavarodott egy fára. Egy ember meghalt, kettő súlyosan megsérült.

Az életveszélyes vágta Klárafalva határáig tart. Ott újabb három kilométeren dolgoznak az építők, megállásra kényszerülnek a sofőrök. Szeged felől tegnap két kilométeres dugót mértünk. A határ felőli oldalon a falun is átnyúlt a három kilométeres toporgó kamioncsorda.

Aki siet, jobban jár, ha Vásárhely felé megy Makóról Szegedre. Fotó: Miskolczi Róbert
Aki siet, jobban jár, ha Vásárhely felé megy Makóról Szegedre.
Fotó: Miskolczi Róbert

Az útjavítást megrendelő Magyar Közút Kht. munkásai irányítják a forgalmat. Ha szabad az út, lakott területet nem kímélve folytatódik a száguldás. Aki betartaná a KRESZ-t, az életével játszik. A teherkocsik villogva, dudálva leszorítják az útról. A Szegedtől Makóig tartó 30 kilométert a megszokott 40 perc helyett így is másfél óra alatt tettünk meg. A dugóban szitkozódó holland, román, bolgár sofőrök azt mondták: nem tudtak az útjavításról. Terelőtáblát nem láttak.

Nem téretnek le

Hétvégén egy órát álltak a dugóban, tegnap 10-20 perces késéssel jártak a helyközi és távolsági buszok. Ők nem térhetnek le az előírt útvonalról, különben megállók maradnának ki – tájékoztatott a Tisza Volán munkatársa.

– A mi aszfalthordó teherkocsijaink is bent araszolnak a dugóban. Magunkat akadályozzuk. Nem ritka az 5-6 kilométeres torlódás. 2-3 órába telik, mire le tudják tenni az anyagot. Szünnap nélkül dolgozunk, hogy a hónap közepére elkészüljünk. Hiába. Segítség nincs. Egy ilyen 430 milliós beruházás zökkenőmentes bonyolítása pedig közös érdekünk lenne a megrendelővel. Elméletileg – tájékoztatott a Délút Kft. építésvezetője, Székely András. Ők úgy dolgozzák le a késést, hogy üzemanyagot nem kímélve Makón és Vásárhelyen át, a 47-esen járnak Algyőre anyagért. Noha a kerülő plusz 30 kilométert jelent, mégis egy óra alatt körbeérnek.

A 47-esen viszont az M43-as építkezéseire ingázó teherjárművek nehezítik a kerülők életét. A megkérdezettek azért kerültek, mert elcsíptek egy hírt a rádióban, lapunkban olvastak a terelésről, vagy mert már megjárták a 43-ason.

Terelőút tábla nélkül

A 43-ason Szegedről egyetlen terelőtábla sem mutat menekülő utat Vásárhely felé. Egyedül Makó határában látni egy figyelmeztetést, de az sem kötelező, csak ajánlott. A Magyar Közút Kht. azzal indokolta a helyzetet: forgalomszámlálási adataik szerint ez a megfelelő megoldás. Azt állítják: nincs nagyobb torlódás.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. KRESZ 2008. november 06. 07:33
    „Miért nem lehet megtenni azt, hogy a külföldi rendszámú kamionokat is megbírságolják gyorshajtásért esetleg közlekedési szabályok kisebb fokú megsértéséért?
    Van bírsága akkor határon megáll, iratok elvesz és ameddig be nem fizeti helybentopi van neki. Nem csak a magyaroktól kell beszedni a vámot. Ha a román, szlovák, bulgár kamionos is kapna bírságot és kötelezve lenne arra, hogy magyar felségterületen befizesse akkor ők is meggondolnák, hogy hogyan közlekedjenek.
    Lásd még a Kossuth L sgt. Párizsi krt. kereszteződést, na ott van káosz, ja és kb 100 méteren belül 2 rendőrség.”
  • 33. biadom 2008. november 05. 11:05
    „Ez marhaság, a németeknél, osztrákoknál, franciáknál semmit nem csinálnak éjjel, mert nem engedi a szakszervezet. Egyszerűen tudják, hogy a felújítás van, akkor totyorgás van, és szépen, türelmesen végig is totyogják. Nálunk meg mindenki idegeskedeik, meg ilyen cikkek jelennek meg, ahelyett hogy örülnénk egy kicsit, rémes volt már az az út.
    Abban tök igaza van a cikkírónak, hogy veszélyesen mennek az autók, de ez rohadtul nem a kivitelező (vagy megrendelő?) baja, ez színtiszta rendőrségi ügy. Ők hol a bánatban vannak?”
  • 32. tanyabarbi 2008. november 04. 23:59
    „az a banális igazából, hogy nyugaton mindenütt éjszaka eszközölik az ilyesmit. van egy sanda gyanúm, hogy itt is csak financiális meggondolásból nem így csinálják, elvégre éjszakai pótlékot kéne fizetniük. ha nem xy nagykutya vállalkozásának az alvállalkozójának az alvállalkozója akasztaná le a nagy lóvét, talán még lenne is rá pénz.”
  • 31. ráérő 2008. november 04. 20:37
    „Egyszer gyors,száguldoznak máskor lassu.Mikor volna jo? szerintem ezt már csak tetézi az utkezelője azzal hogy deszken egy jelentéktelen kis utca és a 43-as kereszteződésébe lámpákat szerel.”
  • 30. Zs 2008. november 04. 20:37
    „szegedi23
    Nos, ha lesz valami jó téma holnap, akkor akár kivesézhetünk újra egy-kettőt... - a kellő komolytalansági index alkalmazása mellett :)”
  • 29. malory 2008. november 04. 19:49
    „És busszal sem.”
  • 28. THK 2008. november 04. 19:04
    „Egyszerű - Makóról...

    De Klárafalváról, Deszkről, Kübekházáról, Újszentivánról, Tiszaszigetről, Szőregről nem játszik a hódmezői útvonal”
  • 27. Mese 2008. november 04. 17:51
    „Egyszerű,Vásárhely fele kell menni,kikerülni az egész felújítás dolgot.
    Nekem is volt szerencsém álldogállni a sorban,akkor Klárafalvától szőregig állt a sor.”
  • 26. szegedi23 2008. november 04. 17:23
    „Zs
    Majd mindent elolvasok, de most konkrétan ez volt, ami érint is. Amúgy meg csak hogy jártassam... :)”
  • 25. THK 2008. november 04. 16:34
    „Az a legkevesebb, h mennyi friss utat kell a körforgalmnál újrakészíteni.

    A nagyobb baj, h akkor ismét kezdődik ugyanez a kálvária - minimum hetekre...

    Miért nem lehetett a mostani fölújítással megvárni a körforgalmak építését?
    A Szőregi/Makai út nem volt olyan állapotban, ami halaszthatatlanná tette volna a fölújítást, ezt tudja mindenki, aki rendszeresen járt arra....”
  • 24. Zs 2008. november 04. 15:43
    „szegedi23
    Erre az úton találkozásra van (volt) esély. Szerencsére mindig "tisztes távolságban" - legalább egy sávval arréb egymástól... :DDD
    Az utóbbi időben valamelyest redukálódott a napközbeni időszakban való jövés-menésem, amit nagyon nem is bánok. A reggeli és a délutáni időszak "szerencsére" maradt mindennapos... :(
    A közlekedésen kívül is foglalkoztat valami? :)”
  • 23. szegedi23 2008. november 04. 15:24
    „Zs
    Így van, már másik cikknél céloztam rá, hogy vannak ennél rosszabb állapotú utak is. Az 5-ös nagyon jó példa. Mondjuk az kb úgy Pestig, mivel az "ótópálya" óta le se sz...
    Dehát ebbe mi nem tudunk beleszólni.
    Amúgy ha te is ennyit közlekedsz, már biztos találkoztunk az úton. :)”
  • 22. Zs 2008. november 04. 15:17
    „szegedi23
    Fogtam én az "optimizmus"-t, de gondoltam mondok még mellé egy másik rossz példát :(
    sajnos van mit
    ott az 55-ös is”
  • 21. szegedi23 2008. november 04. 14:35
    „Zs
    Sajnos ez nem optimizmus, hanem cinizmus volt. Ismét. :(
    Amúgy most erre jöttem-mentem és nem volt egy csepp dugó sem. Mondjuk igyekeztem pont a déli csúcsot kikerülni.
    Délután biztos nem lesz ilyen rózsás a helyzet.”
  • 20. Zs 2008. november 04. 13:38
    „szegedi23

    igyekszem osztozni az optimizmusodban, de látva az 5-ös állapotát esélytelennek tartom... :(”
  • 19. MK Kht: micsoda cinizmus: nincs torlódás. Anyátokat... közpénzből éltek, és be is ugattok... 2008. november 04. 13:12
    „egy kisember.”
  • 18. joj 2008. november 04. 12:28
    „THK ne károgj azok a körforgalmak csak két csomópontnyi "friss út". Ahhoz képest, hogy néhány kilómétert most berántanak, szinte elenyésző.

    Egyébként meg mire odaér a dolog, hogy körforgalmat építenek, addigra nyomvályús lesz ez a friss út és máris nincs miről beszélni.”
  • 17. THK 2008. november 04. 11:42
    „Sajnos nem két év múlva fogják újra megcsinálni, hanem alig pár hónapon belül: hiszen Szőregen és a temetőnél is körforgalom van betervezve!

    Akkor jöhet a friss út fölbontása, és ismét több hétnyi mérgelődés a Tisza keleti felén lakóknak...

    Miért nem lehetett a kettőt összekapcsolni?”
  • 16. kisember3 2008. november 04. 11:23
    „én csak azt nem értem, hogy ha építek egy tyúkólat, és 10 cm-rel magasabb a teteje, akkor kijön az építési előadó, cirkuszol egész délelőtt, majd megbírságol 500 eft-ra, miiközben az egész hóbelevanc ér 100-at (se). Egy több milliárdos út meg úgy épül, hogy senkinek fingja sincs az egészről, milyen is kellene, hogy legyen.”
  • 15. szunyi 2008. november 04. 10:34
    „ne nézzenek madárnak -nak
    A megrendelő nem köteles elfogadni a legolcsobbat, ha ugy veli, hogy azert az árért nem lehet megcsinálni.
    A megrendelő előirja a megfelelő paramétereket, amit építés során be kell tartani.
    A gond az, hogy basznak ellenörizni, hollott egy ellenőrnke állandoan kint kéne lennie, nézni, hogy a 6cm az annyi legyen és ne 4.5, valamint, nem csak szuroprobaszeruen egy-ket mintát venni, hanem szinte minden rakománybol.
    Annak, hogy ennek mi arealitása azt nem részletezem.”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább tart a patikanyitási láz a megyében

Szeged - Egyelőre nem látszik a recesszió a Csongrád megyei „gyógyszertárfronton": tavaly október óta a megyében 20 – Szegeden 12 – új patika nyílt. Tovább olvasom