Délmagyar logó

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 10°C | 20°C

Szeged Budapesten csábított vendégeket

Szeged - Szeged a tizenegyedik leglátogatottabb magyarországi város – idén először a Nemzetközi Utazási Kiállítás és Vásár nyitása előtti napon, tegnap harangozta be a fővárosban az új idegenforgalmi szezon programjait.
A budapestiek arra kíváncsiak, ki lesz a sztárvendég a szabadtérin, és van-e bevétel a bevásárlóturizmusból.

Idén első alkalommal a szakma nagy vásárához időzítették Szeged turisztikai szezonindító sajtótájékoztatóját Pesten: Solymos László alpolgármester a megyeszékhely idegenforgalmát is érintő beruházásokról, fejlesztésekről beszélt, Bátyai Edina, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója ismertette a fesztivál idei műsorát, Szélpál Gábor a Szegedi Városkép Kft. ügyvezető igazgatója a Szeged napja programsorozatról, a borfesztiválról és a hídi vásárról tájékoztatott.

A fővárosi érdeklődők a szabadtériről és a fürdőberuházásról kérdezősködtek.
Fotó: Segesvári Csaba

Ezekről a rendezvényekről lapunkban folyamatosan beszámolunk; a pesti sajtótájékoztatón azt figyeltük, kik azok, akiket érdekel Szeged – és miért. Érdemes-e a fővárosba vonulni a kínálattal?

Tizenegyedik

A 2007-es nem hivatalos adatok szerint Szeged a tizenegyedik leglátogatottabb város az országban. (Budapest a listavezető, megelőzi Szegedet a hagyományos fürdővárosokon kívül Debrecen is.) Mindazonáltal a 2002 és 2007 közötti időszakban 11,8 százalékkal nőtt a város turisztikai látogatottsága: tavaly 40 ezer külföldi és 110 ezer belföldi vendég járt itt.

– Nemcsak a szegedieknek, hanem az egész országnak be kell tudnunk mutatni, hogy milyen látványosságokkal várjuk a turistákat és erre jobb alkalmat nem tudnánk találni az utazási kiállításnál – indokolta a helyszínválasztást Solymos László.

– A hírt helybe kell vinni. Ahhoz, hogy az országos média Szeged turisztikai kínálatáról értesüljön, a fővárosban kell sajtótájékoztatót tartani – hangsúlyozta Mihály Illés a Szeged és Térsége Turisztikai Szolgáltató Kht. ügyvezető igazgatója.

A tegnapi tájékoztatón majdnem harminc újságíró jelent meg: nemcsak szaklapok – mint például az Aktív Pihenés Magazin és a Turizmus Panoráma című lap – munkatársai, a Népszava, az MTI tudósítói is ott voltak. A legtöbben a szabadtéri játékokról kérdeztek, de sokakat érdekelt az újszegedi Aqualand fürdőberuházás, az ifjúsági ház felújítása, az új szálláshelyek fejlesztése, a konferenciaturizmussal kapcsolatos adatok. Akadt, aki arra volt kíváncsi, milyen bevételei származnak a városnak a bevásárlóturistákból.

Fucskó Hajnalka, a Turizmus Panoráma munkatársa a fejlesztésekről faggatta Solymos Lászlót. Az újságíró elárulta: örül, hogy a szegediek Pesten mutatkoztak be, hiszen egy sajtótájékoztatóért nem utazott volna vidékre.

Kiállítás és vásár

A ma nyíló Utazás 2008. Nemzetközi Utazási Kiállítás és Vásáron Szeged turisztikai cégei és szervezetei is bemutatkoznak. A víz éve kapcsán kiemelkedő szerephez jutottak a különböző vízi sportok, és a Szegedi Fürdők Kft., az Anna fürdővel. Bemutatkoznak a szőregi rózsatermesztők, a Roosevelt téri halászcsárda jóvoltából a szegedi halászlé és a SZIN programjait is népszerűsítik. A standon képviselteti magát Szabadka, Szeged partnervárosa – ugyanezen időben Belgrádban is utazási kiállítást szerveznek, ahol Szeged is szerepel.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három kérdés a népszavazáson

Szeged - Legutóbb 2004-ben járultak a választópolgárok az urnák elé, hogy népszavazási kérdésekben kinyilvánítsák véleményüket. Tovább olvasom