Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 15°C Még több cikk.

Szeged, Mars tér, végállomás

Balkán – egy utas így jellemezte tegnap a Mars téri buszpályaudvart. Egy idősebb férfi szerint a fiatalok – például kollégám és én – tehetnek mindenről. A többszintes új buszportot jövőre kezdik építeni.
Buszpályaudvar. Vannak, akik nem utaznak sehová Fotó: Frank Yvette
Vonattal érkező vendégeiket már büszkén fogadják a szegediek, akik viszont a buszpályaudvaron szállnak le, azok előtt van ok szégyenkezni. A sokszögű épület újkorában sem lehetett szép, a kocsiállások feletti sárga műanyag pala felerészben fekete. A padok ugyan jó állapotban vannak, de kevesen akarnak sokáig a benzingőzben és cigarettafüstben üldögélni. Mégis sokan kezdik itt a napot. Szűcs Gábor, Djankó Ádám és Ekő Sándor Pusztaszerről, Balástyáról, illetve Kistelekről jár be Szegedre. Reggelente megvárják egymást, iskola után innen indulnak haza. Azt mondják, hétköznapokon legalább egy órát a Mars téren töltenek.

– Rossz – mondanak tömör ítéletet a fiúk, majd kiadják az utasítást: építsenek másikat. Elégedetlenek a mosdóval „vályúba kell pisilni", de kiderül: az is baj, hogy innen az iskolába kell menniük. Kiemelik viszont, hogy a váróterem belseje rendben van.

– Az olyan fiatalokkal van a baj, mint ti! Szétdobálják a csikket – jön közelebb egy idősebb férfi, aki azt mondja, korábban udvaros volt a téren.

– Nem is dohányzom – védekezem, de nem hátrál: „akkor meg a
Jövőre kezdődik az építkezés

Várhatóan 2007 végén kezdődik a Vásárhelyi Pál utca és Bakay Nándor utca sarkán az új buszállomás építése. Az többszintes buszport egyben kereskedelmi és szolgáltató központ lesz, a beruházás 12 milliárd forintba kerül. Szeri István, a Tisza Volán Rt. vezérigazgatója elmondta: tíz befektető érdeklődött, januárra négy-ötre szűkítik a kört, aztán belső versenytárgyaláson kiválasztják a nyertest. A jelenlegi buszpályaudvar területe a Tisza Volán tulajdona, itt a tervek szerint a buszport megépülése után decentrumot alakítanak ki, de a mostaninál kisebb területen.  
szotyolát szórjátok széjjel. Ha meg szólok valakinek, az elküld a fenébe. A társadalommal van a baj!"

Szelídebb hangnemben, de hasonlókat mond Urbán Józsefné, a karitatívos sorsjegyárus. Állítja: sokan szemetelnek az utasok közül, hiába van elég kuka, többen szándékosan mellé dobják a papírt, műanyag flakont, csikket.

– Szólni szoktam a szemetelőnek, hogy valamit elvesztett, és rendszerint veszi a lapot – mondja.
A Körös Volán járatáról leszálló nő így jellemezte a helyet: Balkán. Szerinte tele van olyanokkal, akiken látszik, hogy nem utaznak sehová, de itt töltik az egész napot.

Hetven forintért (kapunk blokkot) megnézzük a mosdót is. Családias: a kis előtérben ketten dolgoznak, közelről hallják ami a fülkékben történik.

Forgalom

A Mars teret érintő, innen induló és érkező járatok száma a nemzetköziekkel együtt naponta eléri a kétezret, és itt áll meg 130 trolijárat is. Amikor 1965-ben átadták a pályaudvart, csupán napi 200 járatra tervezték.  
A kézmosó csap rózsája egy elvágott félliteres ásványvizes flakon. Az egészségre neveléssel törődnek: a dohányzást tiltó és annak veszélyességéről szóló felirat is olvasható az egyébként tisztán tartott, de szegényes mosdóban.

A váró belseje rendben van – mondták a fiúk, és erről mi is meggyőződünk, sőt kipróbáljuk az érintőképernyős infoterminált, melyen többek között a szegedi paprikáról és a város újkoráról olvashat az utazó.
Mi más is érdekelné a turistát?




Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üvegzsebű képviselők

Oláh János, Szentgyörgyi Pál, Póda Jenő és Pintér Ferenc a legvagyonosabb képviselő a szegedi… Tovább olvasom