Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Szeged most: amikor a kerülőutakat is útszűkület lassítja

Szeged - Iskolakezdésre a szegedi Aradi vértanúk terén eltűnik a csőtörés miatti lezárás. A Dugonics és Árpád téren és környékén, valamint a Vásárhelyi Pál utcában marad a terelés. Nehezíti a közlekedők dolgát a Kálvária sugárúti és nagykörúti gázcsőcsere is.
Ha nyár, akkor Szegeden építkezés, útbontás, terelés. De marad őszre is a felújításokból és forgalomkorlátozásokból. Egy hónapja kezdte el a kivitelező a Vásárhelyi Pál utca négysávúsítását a Bakay Nándor utcai körforgalom és a Kenyérgyári út közötti részen. A beruházást koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft.-től azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a kivitelező Colas Út Zrt. a közművek – közvilágítás, erősáramú kábelek, csapadékvíz-elvezető csatorna – kiváltását végzi. Ezeket 1-2 héten belül befejezi, utána lát hozzá az útépítéshez. A kivitelező tartja az ütemtervet, a befejezés továbbra is december végére várható.

Kupacok, gödrök, korlátok, terelések. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Felszabadul az Aradi vértanúk tere

Az Aradi vértanúk terén a vízmű igyekszik iskolakezdésre megszüntetni a csőtörés miatti lezárást. A Dugonics és Árpád tér környékén viszont maradnak a jelenlegi útlezárások és terelések. Az átépítést a kivitelező SADE-Magyarország Kft. a lezárt Somogyi, Toldy és Eötvös utcában várhatóan október közepére fejezi be, az ugyancsak lezárt Apáthy utcában és az Árpád téren év végére. A BÁV és a Nagyáruház oldalán lévő területet az építők szeptember közepe és november közepe között vehetik át. A Somogyi utca elkészültéig az Oskola utca kétirányú, parkolni tilos. 

 
A jövő heti iskolakezdésre tehát változatlanul megmarad a mostani forgalomterelés: a Vásárhelyi Pál utca továbbra is egyirányú marad a Bakay Nándor utcai körforgalomtól a Kenyérgyári útig. A 13-as, 13A-s és a 90-es, 90F-es buszok csak Móraváros felé közlekednek a Vásárhelyi Pál utcában. Visszafelé terelőútvonalon járnak, a 13-as és 13A-s a Katona József utca–Kálvária sugárút–Londoni körút–Mars tér irányában. A 90-es és 90F-es a Katona József utca–Kálvária sugárút–Boros József utca–Bakay Nándor utca– Vásárhelyi Pál utca felé kerül. Aki csak teheti, a torlódások miatt elkerüli a Vásárhelyi Pál utca egyirányú részét.

Alsóvárosról és Móraváros irányából a Mars tér felé kézenfekvő kerülőút a Kálvária sugárút és a nagykörút lenne. Csakhogy a Kálváriát a II-es kórházzal szemben ugyancsak felbontották, emiatt félpályára szorul az 55-ös főút forgalma. A Londoni körút mentén pedig a Béke utcától a Gogol utcáig dolgoznak az építők. Az úttesthez nem nyúlnak, de a munkások és munkagépek miatt ott is szinte egész nap egy sávon araszol a forgalom a munkagödrök mellett. Az Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt. tájékoztatása szerint előre tervezett gázvezeték-rekonstrukciós munkálatok folynak, mindkettőt a SADE-Magyarország Kft. végzi előreláthatólag szeptember végéig. A Kálvária sugárúton 162 métert bontanak fel két ütemben az Ybl és a Csáktornyai utca között. A Londoni körúti zöldsávban az építők 142 méter hosszan dolgoznak, de ebből hivatalosan csak 69 méteren érintik az 5-ös út forgalmát, a buszmegállónál.

Kupacok, gödrök, korlátok, terelések. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. szegedivagyok 2012. augusztus 31. 08:35
    „szerintem a Dugó tér és környékét hagyják úgy ahogy most van.Fel kell tölteni vízzel és máris itt van Velence.ezt megtehették volna a Zrínyi és Kelemen utcákban is tavaly, és kész a mediterrán város.mert másban nem hasonlít Szeged a mediterrán városokra, hiába mondogatják a "hozzáértők".”
  • 22. klj-54 2012. augusztus 30. 21:41
    „Az a gond, hogy olyanok reklamálnak akik a tanyaajtótól 53 méternél messzebb még életükben nem jártak!
    Nem írok példát mert megalázva éreznék magukat, hogy már megint többet tudok mint ők, horribile dictu, még képem is van arról amiről írok:)
    Nem baj, egy vigasztal, én hosszabb életű leszek náluk!
    Őket az állandó pufogás, morgolódás netán gyűlölködés Botka László Polgármester úr iránt bizony megteszi kellő hatását és igen gyorsan végez velük.
    Nem én találtam ki, kettő napja fellelhető a cikk a neten.
    *”
  • 21. macs 2012. augusztus 30. 21:02
    „19. Mike3,
    élvezd ki a helyzetet, mert ezek már az utolsó pillanatok. Amennyiben ezek az építkezések befejeződnek jó sokáig nem kell csatatéren bukdácsolnod! :-)”
  • 20. Tope2006 2012. augusztus 30. 19:33
    „Gratula a botyka bandának, mindent feltúrtak erre a nyár elején nem értek rá? Ma a Boros József utcában az Árkád mögött is jókora sor állt nagyjából 4-5 lámpaváltás után lehetett továbbhaladni. Sokat értek el a buckákkal és az 1 sávokkal. Nem veszik észre, hogy nem Velencében vagyunk ahol indok is van a városból való autós forgalom kitiltásának?”
  • 19. Mike3 2012. augusztus 30. 18:31
    „elképesztő, hogy ez a város évek óta olyan, mint a csatatér!”
  • 18. szegedivagyok 2012. augusztus 30. 14:57
    „Minek kell mindenen kiakadni?Annyira felesleges ez a műbalhé.Én egész egyszerűen kikerülöm ezeket a szakaszokat, és én vagyok előrébb, mert nyugodt vagyok.további kellemes idegbajt a többieknek!”
  • 17. tucat 2012. augusztus 30. 13:33
    „A jelentősebb, egymáshoz is kapcsolódó, gazdagéknál esetenként átfogó közterület-fejlesztési munkák a világon mindenütt felfordulással, zajjal, porral, közlekedési időveszteségekkel és sajnos megnövekvő balesetveszéllyel is járnak. Mivel nem lehet intézményeket, városrészeket, vagy egy egész várost átköltöztetni, ezeket a kellemetlenségeket sajnos mindenkinek viselnie kell.
    Másutt, a világ legtöbb helyén az emberek viselik is, tanúsíthatom, hogy sokkal jobban, mint mifelénk: tudják, hogy nem a bosszantásukra, hanem értük történik minden, s a várható eredmény reményében türelmesen segítik egymást, és nem hunyorognak gyanakvón a beruházásokat finanszírozók és a kivitelezők felé. Nálunk igen, és azt is elismerem, nem mindig és nem minden ok nélkül.
    Nyilván az is igaz, hogy találnék (találok) ezeregy szálkát már most is a szemükben, ha nagyon akarnék. Nem nagyon akarok. Próbálom kiböjtölni a káoszt, és bízom benne, hogy sokkal jobb lesz majd, mint azelőtt volt. Mert ennek ez az ára, amelyet mind megfizetünk. Kivéve, azt, aki varázsszőnyegen, vagy seprőn repülni is megtanul pár nap alatt (nem a cégétől, hanem a feltúrt utcák felett).”
  • 16. Horthyszobor 2012. augusztus 30. 13:24
    „Miért vállal be olyan cég munkát amelyik nem tud annyi embert alkalmazni, hogy haladjon is a tevékenység. Lásd Sade, mindenhol ott van, de sehol nem halad, csak hónapokig kínlódik. Elég volt már ebből!!! Szégyen a Dugonics téri vergődésük, tarjáni jóllakott Döncike egy műanyag dömperrel gyorsabban haladna egy vakáció alatt:)”
  • 15. Ebgondolat 2012. augusztus 30. 13:22
    „Az "idővel" valóban hatalmas gondok vannak: nemrég a Lechner téren volt valami csőcsere. Összesen kb 7 napot dolgoztak a 6,5 hetes lezárás alatt! Botrányos, ami ebben az országban van! Minden szinten. A hozzáállás, munkamorál gyakorlatilag a béke segge alatt van! És ezen sajnos még az EU sem tud segíteni. Pedig ebben az országban nagyon gyorsan szemléletváltozásra van szükség, máskülönben sötétafrikai szintre süllyedünk rövidesen....”
  • 14. zehn 2012. augusztus 30. 12:28
    „Azt ugyan senki sem gondolhatja komolyan, hogy direkt a mi bosszantásunkra építenek,csatornáznak,felújítanak. Bosszantó persze,ha kerülni kell vagy lassabban haladunk. sajnos ez ezzel jár. Jó időpont sincs,mert valakit mindig pont akkor zavar. Egyszer elkészül és jobb, szebb lesz. Addig örüljünk, míg egyáltalán csinálnak valamit,nem folyamatosan csak romlik, épül le. Fideszes vezetésnél már minden állna. Addig jó,amíg EU-s pénzeket le tudunk hívni /meg van határozva,mire lehet /”
  • 13. macs 2012. augusztus 30. 12:22
    „12. Kaccat,
    csak találgatok. Nem azért terelnek, mert a Vásárhelyi most egyirányú?
    Ez a térkép talán segít, ha a modi hagyja. :-)
    http://szegedma.hu/container/vasarhelyipalterkep.pdf”
  • 12. Kaccat 2012. augusztus 30. 12:00
    „Aki annyira érti, magyarázza már meg nekem azt a terelést a Kálvária-Vásárhelyi - Móravárosi krt kereszteződésében!
    Nem az a baj, hogy csinálják, a Vásárhelyi Pál utcát, hanem, hogy totál értelmetlen terelést raktak oda, ahol egyébként nem csinálnak semmit és már egy hónapja...”
  • 11. klj-54 2012. augusztus 30. 11:42
    „A szokásos huhogók és egyetlen megülő érv sem hangzott el.
    Még hiányolom a :
    Miért iskolakezdéskor?
    Miért most?
    Miért nem nyáron?
    Érveket.”
  • 10. kopkop 2012. augusztus 30. 11:30
    „Ez nem "hangulatkeltés", hanem a valóság. Iskolakezdés után lesz itt "anyázás" bőven, remélem Botkaka is meghallja!”
  • 9. dBrown 2012. augusztus 30. 11:10
    „jajj, hát ki is írhatta volna ezt a gyöngyszemet, mint a Város Tündéje. Megint felesleges hangulatkeltés, köszönjük...”
  • 8. macs 2012. augusztus 30. 10:27
    „Tudja valaki, hogy lehet egyetlen éjszaka alatt megoldani pl. a Vásárhelyin a teljes közműcserét, a csapadékvíz elvezető csatorna építését és az útburkolat felújítását?
    Ha tudja, nagyon kérem, mondja meg a Pólusnak és a kiviteletőnek!”
  • 7. haynau 2012. augusztus 30. 10:24
    „A Vásárhelyi Pál lezárásával a kis utcákba terelték a forgalmat. Igaz kirakták, hogy behajtani csak a célforgalomnak szabad, dehát mindenkinek úgy látszik ez a célja... A Kálvária kereszteződésben pici táblák jelzik az útlezárást, ráadásul alig észrevehető helyeken. Lehet, ha jobban kitábláznák, vagy esetleg az idegenek számára lenne valami magyarázó ábra a kerülésről, akkor nem lenne tolató turistabusz, sarkon elfordulni nem tudó kamion stb. reggelente, esetleg az ott lakó át tudna menni az úton a száguldozó "célforgalom"-tól, és esetleg ki tudna állni a saját udvarából...
    A rend őrei még nem jelentek meg egyszer sem, pedig 30-as övezet, 70-80km/h az már jó bevétel lenne...
    Nem vagyok ellene az újításoknak, de ésszel tegyék már!”
  • 6. Figyelő 2012. augusztus 30. 10:12
    „Ezt a káoszt a város cége, a Pólus Nonprofit Kft teremtette meg!
    Nagy a káosz és a hozzá nem értés!”
  • 5. TrombiFrédi 2012. augusztus 30. 10:05
    „Nem az építéssel, felújítással van a baj, hanem az időtartammal és az eredmény minőségével, tartósságával!!!”
  • 4. Kaccat 2012. augusztus 30. 09:25
    „Valaki legyen kedves megmagyarázni, hogy a Kálvária-vásárhelyi Pál utca, illetve a Móravárosi körút kereszteződésében miért van van az az agyament terelés, amikor az ég világon semmit nem csinálnak ott?
    Móra város felől, csináltak egy flikk-flakkot a balra kanyarodóknak, csak egy sávon lehet kanyarodni, a vásárhelyi Pál utcánál csak egy sávban lehet egyenesen tovább menni, mivel szemből arra a sávra terelték a kanyarodókat.
    Egy hónapja csak a terelés van ott, teljesen értelmetlenül, nem dolgoznak ott semmit. (Ja majd egy év múlva, lehet, hogy fognak??) Zárják le Móraváros felől az egyenesen menő sávot, aztán jónapot, nem tudom ki festegetett, meg terelt ott, de hogy nem volt józan amikor csinálta, az tuti...”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szombattól sokkolnak a cigisdobozok

Enyhítené a nemdohányzók védelméről szóló törvényt az ombudsman a bentlakásos intézmények esetében - de jön az újabb sokk, a fotós cigidoboz, elrettentő képekkel. Tovább olvasom