Délmagyar logó

2018. 02. 22. csütörtök - Gerzson -1°C | 3°C Még több cikk.

Szeged új lengyel PESA villamosokat rendelt

Szeged - Aláírta délelőtt a szerződést a szegedi önkormányzat új villamosok szállítására a lengyel PESA Bydgoszcz SA céggel. A 9 darabos flotta prototípusa 24, az utolsó darabja 32 hónapon belül érkezik. Vételáruk összesen 16 millió euró. Az új szegedi villamosok színét a szegediek jövő év elején szavazhatják meg.
A szegedi városházán aláírta az új szegedi villamosok beszállítására vonatkozó szerződést Tomasz Zaboklicki, a lengyel Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA cég elnöke és Botka László, Szeged Megyei Jogú Város polgármestere. A 9 új jármű vételára összesen 16 millió euró (4,5 milliárd forint). A lengyel gyártó a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A villamosbeszerzés a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része.

A 9 új jármű vételára összesen 16 millió euró (4,5 milliárd forint).
A 9 új jármű vételára összesen 16 millió euró (4,5 milliárd forint).

A PESA Szegednek rendkívül kedvező ajánlatot adott, mivel a cég az első nemzetközi kitörési lehetőségének tekinti ezt a szállítást. A PESA 2006-ban jelent meg villamosaival, nagy megrendelés-állományra tett szert Lengyelországban, eddig kb. 40 villamost szállított, és jelenleg több mint 200 járműre van megrendelése. Az eddigieken kívül sikeresen szállított felújított metró kocsikat, dízel és elektromos vasúti motorkocsikat, nemcsak lengyel, de olasz közlekedési társaságok számára is.

Tomasz Zaboklicki, a lengyel Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA cég elnöke és Botka László aláírja a szerződést. Fotó: Karnok Csaba
Botka László és Tomasz Zaboklicki, a lengyel Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA cég elnöke aláírja a szerződést. Fotó: Karnok Csaba

A villamosokat speciálisan Szeged igényeinek megfelelően alakítják ki. A színéről a szegedieket jövő év elején megszavaztatják. A 9 új, 120Na típusú jármű 100 százalékban alacsony-padlós, 30,1 m hosszú lesz és 5 részből áll. A villamosok 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval és egy vezetőfülkével rendelkeznek, 210 utas befogadására alkalmasak, 42 ülőhellyel. A járművek a legkorszerűbb járműgyártási technológiával készülnek; légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.

Bővebb információ a www.ujpalyan.hu oldalon.

Olvasóink írták

73 hozzászólás
  • 73. sarabazsi 2009. október 30. 14:06
    „Éljen éljen!

    Több kolléganőm egyöntetűen a Barbie rózsaszínre esküszik! Egy biztos jól látható legyen, mert valószínűleg nem a csörgés csattogásról fogjuk tudni, hogy jön! Szerintem még az olyan fényvisszaverő matrica is jó lenne rá, mint a rendőrautókon. Akkor tuti jól lehet majd látni őket!”
  • 72. rodeziai 2009. október 28. 10:50
    „remélem nem SZKT színe lesz mint a többinek, hanem egy és lehetőleg valami normális színre fogják festeni!
    másrészt meg 24 hónap mire eljő az első villamos, nem kevés idő, addig lehet, hogy meg is szűnik az SZKT”
  • 71. makákó 2009. október 28. 10:02
    „én örülök.
    lesz szép új villamos, és egy fillérünkbe se kerül, mert Uniós pénz.
    Leszámítva az önrészt, ami fikamálé.”
  • 70. bratyesz 2009. október 24. 15:58
    „A Magyar-Cseh barátság keretében átadták ANNA az új TATRA villamosokat.A forgalomba kerülést követően már 1 villamos a remízbe kötőt ki javítás céljából.Az szkt szerelőit még nem tanították be,ezért a csehektől hívtak szakembert!!!!!!Ezt követően mindig állt a remízben 1-2 tatra valamilyen bajjal.Ezek a költségek is be lesz építve a jegy árába,sőt még az alkatrészek behozatala is!! jó utazást”
  • 69. gubanc 2009. október 24. 09:28
    „49. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2009.10.22. 15:59
    Helyes! Előbb - utóbb mindenki elektromos bicajjal fog járni. Ennek napi költsége 70, azaz hetven forint.
    Amíg egy villamosjegy oda-vissza 500.-
    Valakiknek nagy prémium kell.”
  • 68. man 2009. október 23. 22:03
    „A combino nem kicsivel több mint 1 milliárd/darabba került?”
  • 67. flexsnake 2009. október 23. 19:29
    „pisavilmosok? :D tessék mondani azon a vonalon is lehet majd zsebelni? :D”
  • 66. MrRobertos 2009. október 23. 16:33
    „a légkondikról már máshol is hallottam, azaz másik jármű esetében... amin azóta sem működik, szóval azt nyugodtan ki lehetne hagyni belőle, azzal is olcsóbb lenne”
  • 65. bjela1980 2009. október 23. 09:43
    „Gyün a sárga pesa! Ugorgyunk rá fő!”
  • 64. joy 2009. október 23. 08:55
    „Nekem a képen levő szinezése tetszik, csak a homlokfalon is folytatódjia kell!”
  • 63. toxi-2 2009. október 22. 23:53
    „sziszka, gondolom éltél abban a korban, amikor 3-4 évet kellett várni egy trabantért, vagy zsigáért. De szép is volt az, ugye?”
  • 62. szpalika 2009. október 22. 21:51
    „500 millió ft - 30 méter hosszú villamos.
    16,6 millió ft/m
    Combino 800 millió ft/ 54 méter
    14,8 millió ft/m
    Tehát az anno agyonszidott Combino olcsóbb volt, de ezt tudni lehetett a tender előtt is.
    A másik két város, Debrecen és Miskolc nem tudott még dűlőre jutni a saját tenderével, mivel ott is alultervezték az egy villamosra jutó költséget. Volt 950 millió ft-os ajánlatuk is.

    Igen, nem a legolcsóbb egy új villamos.
    A használt csuklós Tátra villamosok 30, ill. 50 millió ft-ba kerültek darabonként, attól függően, hogy a hajtásrendszert modernizálták-e bennük.

    Lelkes amatőrként az ember csak örülni tud, ha az Unió biztosít forrást olyan luxuskiadásra, mint egy új alacsonypadlós villamos.

    A 3-as vonalára a Tátrák mennek majd, miután a deltafordulók elkészülnek a Vadasparknál és a Fonógyári úton. Bővebb ütemezés az újpályán honlapon.”
  • 61. ifj. Nagy Gábor 2009. október 22. 21:48
    „56. Figyelő 2009.10.22. 18:42
    "A világ legdrágább villamosa!"

    Figyelmed körének tágítására:

    Szeged 4500 millió forintért vesz 9*30=270 méter villamost (ne röhögjetek, a méterár az, ami korrektül összehasonlítható). Vagyis a PESA métere 16,6 millió forint.

    A budapesti Combino darabjának eredeti ára 931 millió forint volt, ez az 54 méteres hosszat figyelembe véve 17,2 millió Ft/méter. A csúszás miatt végül 850 millióra lement az ár, így "csak" 15,7 milliós méterára lett a nagykörúti villamosnak.

    Innentől pedig az alábbi oldal példáit ajánlom a lózungok helyett tények iránt érdeklődőknek:

    http://hampage.hu/blog/2006julaug.html#combiupdate

    "érdemes tudni, hogy a Combinót a német villamosbarátok nemes egyszerűséggel csak "Billigprodukt"-nak, azaz olcsó árunak nevezték (a csúcskategória ugyanis az ADtranz Incentro volt, mely alig pár helyen közlekedik, pontosan az ára miatt). NZA barátom annak idején utánajárt, mennyibe is kerül egy méterre lebontva néhány típus, és a következő eredményre jutott:

    "[...] a Bogestra a 30 Variobahnért és a 6 Tangóért fizet 80 M Eurót (kb. 555 M Ft/db, átlagosan kocsinként). Mindkét kocsitípus kb. egyforma hosszú, az alacsonypadlós Variobahn 29, a magaspadlós Tangó 28 méteres (ezzel átlagosan 20 M Ft/méter lesz a kocsi). [...] A prágaiak új villamosa 30,25 m hosszú, 2,46 m széles. 69 ülőhely, 210 fő állóhely. Az állóhely mérete kicsit nagynak tűnik, ez biztosan nem 4 fő/m2. 58 millió cseh korona/db, ez kb. 500M Ft."

    A budapesti Combino kb. 54 méter hosszú és kb. 800 millióba került. Ez leosztva azt jelenti, hogy métere nagyjából 15 millióba kerül. A prágai villamos - ami korszerűtlenebb technológiát képvisel - métere mondjuk 16 millió. A bochum-gelsenkircheni átlagolva 20 millió."”
  • 60. atomboy 2009. október 22. 21:39
    „Rozsaszin legyen!”
  • 59. daveedbrown 2009. október 22. 20:10
    „miért szavazzuk meg a színét??? Milyen lesz az, hogy az 1,3(f),4es vonalon: kék fehér piros sárga, csak a 2esen más... yuppi -.-"
    -------
    Hoppá: Közben elolvastam az ujpalyan.hus cikket, amiben szó nincs arról hogy szavazás lesz...
    Ha valaki megcáfolna,csak tessék!”
  • 58. barkzso 2009. október 22. 20:08
    „Vörös villamost a böszme Sity-be!!!!!!!!!!”
  • 57. 10karakter 2009. október 22. 18:57
    „56. Figyelő 2009.10.22. 18:42
    A világ legdrágább villamosa!

    Hülye vagy.”
  • 56. Figyelő 2009. október 22. 18:42
    „A világ legdrágább villamosa!
    Talán aranyból van az alváza?
    Miért kell botkszauruszra költeni minden pénzt?
    Az árban az alírási díj is benne van?!”
  • 55. Cat 2009. október 22. 18:20
    „demeterkornel

    A tömegközlekedés nem annak éri meg, aki alkalmanként kifizet a jegyre 300 Ft-ot, hanem annak, aki nap mint nap tömegközlekedik és vesz bérletet. Meg annak, aki egyébként egyedül ülne az autójában. Mert még egy család is ritkán közlekedik, utazik együtt, apa megy egyfelé dolgozni, anya megy másfelé, esetleg iskolába elviszik a gyereket, de ha nem esik útba, akkor ennek sincs semmi értelme.

    Conquer

    A Bengálik síngyilkosok, nem kellene erőltetni.”
  • 54. WU 2009. október 22. 16:52
    „4 havi bérlet árából elfogadható bicikliket lehet venni.”
73 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három kérdés - aki válaszol: Balaton Krisztina szóvivő

Szeged - 3 kérdést teszünk fel olyan embereknek, akik valamilyen okból az érdeklődés középpontjába… Tovább olvasom