Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 18°C Még több cikk.

Szegeden eddig nyolcezren regisztráltak

Szegeden eddig alig több mint nyolcezren regisztráltak – azaz az ügyfélkapu nyitva van ugyan, de kevesen „lépnek be" rajta.
Tavaly április óta az interneten keresztül, az ügyfélkapu segítségével is intézhetjük ügyes-bajos dolgainkat. Akik regisztrálták magukat, azok nem csupán az APEH, az okmányiroda és az önkormányzat internetes ügyfélszolgálatait vehetik igénybe, de akár egyetemi felvételi ügyintézésre és egészségügyi szolgáltatás igénybe vételére is használhatják a rendszert.

Szegeden mostanáig 8078-an regisztrálták magukat az ügyfélkapun. A jogszabályok szerint januártól kötelező a vállalkozóknak az elektronikus adó- és járulékbevallás. Ehhez pedig az APEH-regisztráció mellett érvényes ügyfélkapu hozzáférés szükséges. Az ügyfélkaput bárki használhatja, aki az okmányirodában érvényes e-mail címmel és igazolvánnyal regisztrálja magát.

Mi mindent intézhetünk elektronikus úton? Kaprinainé Rádi Gizellától, a szegedi okmányiroda vezetőjétől megtudtuk, hogy az ügyfeleik az időpontfoglalás mellett a lakcímbejelentést, a gépjármű ügyintézést, az anyakönyvi kivonatot, a vállalkozói igazolvány igénylését, a jogosítványok pótlását és a nemzetközi jogosítványok igénylését is kezdeményezhetik az ügyfélkapun keresztül. – Az ügyfélkapu meggyorsítja az ügymenetet, de még nem váltja ki a személyes megjelenést – mondta el a vezető.

– 2005 végéig mindössze hatszázhatvanan regisztrálták magukat nálunk az ügyfélkapun, mára több mint nyolcezren léptek be a rendszerbe – tette még hozzá az okmányiroda vezetője.

Az okmányiroda interneten elérhető szolgáltatásai közül a legtöbben a gépjárművek első forgalomba helyezését használják. – Hetente harminc-negyven gépkocsit helyeztetnek forgalomba az ügyfélkapun keresztül. Ez a szám jócskán nőhet a jövőben, hiszen most csupán két-három autókereskedés használja rendszeresen a szolgáltatást, ami egyébként harminc százalékkal is megkönnyíti az ügyintézést – mondta Kecskés Mária, a gépjárműcsoport vezetője.

Egy általunk megkérdezett autókereskedés gépjármű-ügyintézője, Terényi Kincses Dóra szerint is megkönnyíti a munkájukat az ügyfélkapu. – Másfél hónap alatt 60-70 autót helyeztünk így forgalomba. Voltak kisebb problémáink a rendszerrel, de alapvetően elégedettek vagyunk.

A szegedi polgármesteri hivatal is csatlakozott az országos e-önkormányzat programhoz. Az e-ügyintézés szintén ügyfélkapu regisztrációval lehetséges. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta, hogy a szegedi e-önkormányzat jelenleg még ügyfélszolgálati fórumként funkcionál, de az a céljuk, hogy elektronikus úton történjék mindenféle ügyintézés. – Már most is rengeteg űrlap tölthető le a honlapunkról, a www.szegedvaros.hu-ról, de a fejlesztések eredményeként azt szeretnénk elérni, hogy ezek a formanyomtatványok visszaküldhetők legyenek.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem érte el célját a patikák plakátháborúja

Plakátokkal tiltakoztak a patikusok az elmúlt hetekben a gyógyszerellátásról szóló új törvény… Tovább olvasom