Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Szegeden el sem kezdődött a vasutasok sztrájkja

Szeged - Szeged és Csongrád megye összes állomása kimaradt a tegnapra meghirdetett újabb vasutassztrájkból, ha kisebb késésekkel is, de valamennyi vonat elindult a célállomása felé.
Csakhogy ezt senki nem tudta előre, sem az utasok, sem maga a MÁV – különben miért parkoltatták volna a szegedi nagyállomásnál a vonatpótló buszokat?

A szegedi nagyállomáson tegnap délelőtt 10-kor már percnyi pontossággal indultak a vonatok. Holott a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) – négy megye kivételével – csak 11-kor fújta le a gördülőnek, vagyis határozatlan idejűnek meghirdetett munkabeszüntetését.

A sztrájk egyértelműen kifulladt, köszönhetően annak is, hogy a MÁV ezúttal jobban készült, mint korábban. Mint ahogy azt Szentes-Bíró Ferenctől, a MÁV Zrt. területi kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, gondoskodtak arról, hogy a fékpróbát ne csak a kocsivizsgáló végezhesse el – ez a szabályzat szerint megengedett. Így védték ki azt, hogy a műszakonként szolgálatba álló két kocsivizsgáló miatt teljesen lebénuljon a vonatközlekedés. Mint emlékezetes, a korábbi vasutassztrájkok idején kocsi- és jegyvizsgálók miatt kellett a funkcionáló dorozsmai állomásra szállítani vonatpótló buszokkal az utasokat a szegedi nagyállomásról. Tegnap a buszoknak nem volt dolguk, parkoltak az állomás környékén.

Hogy hány ember sztrájkolt végül is Szegeden – nem tudták megmondani. Se a MÁV, se a VDSZSZ nem közölt állomásonkénti bontásban adatokat, feltehetően taktikai okok miatt. Csak azt tudtuk meg, hogy a megyében minden vonat elindult, legfeljebb késve. Délután a MÁV közleményben azt írta, az egész országban a 2549 nappali műszakos forgalomirányító közül 47-en sztrájkoltak.

A legtöbb vasutas dolgozott, nem sztrájkolt. Fotó: Frank Yvette
A legtöbb vasutas dolgozott, nem sztrájkolt.
Fotó: Frank Yvette

A nagyállomáson keringő legendát – miszerint az egyik, Budapestre tartó IC tetemesebb késését a klíma beindítása okozta, ugyanis sztrájkolt a kódot ismerő ember, és helyette be kellett hívni a váltótársát – a vasút cáfolta. Meg nem erősített információk szerint a klíma beindításához nem kell kód, amikor áram alá helyezik a szerelvényt, automatikusan beindul a hűtés.

Az átlagosnál jóval kevesebben utaztak tegnap vonaton: a hírre, miszerint újra gördülő sztrájkba kezd a VDSZSZ, az emberek inkább az autóbusz-társaságokat választották.

Ezután is gördülnek

A VDSZSZ a jövőben folytatni szeretné a határozatlan idejű, gördülő sztrájkot, olyan újítással, hogy egyik régióról a másikra terjedne át a munkabeszüntetés. Tegnap ugyanis négy kelet-magyarországi megyében 13 óráig sztrájkoltak, ezzel az országrész vasúti közlekedése megbénult. Ma nem lesz munkabeszüntetés, a felek ismét tárgyalóasztalhoz ülnek. Az egyik legnagyobb vasutas-szakszervezet a következő követelésekért sztrájkol február óta, többszöri felfüggesztéssel: tízszázalékos többletbéremelés a megajánlott 6,9 százalék felett a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből fejenként 250 ezer forint minden vasutasnak.

Olvasóink írták

  • 10. belabacsi 2008. december 11. 11:05
    „8asnak gyujtsányitol :D”
  • 9. Anonymus 2008. november 07. 18:39
    „Katt ide”
  • 8. zoli51 2008. július 15. 20:45
    „Sajnos már unalmas csak a mi munkába járásunkat akadályozzák/ilyenkor nem jár kártérités azoknak akik igénybe vették volna a szolgáltatást/.Vagy zárják le az egész országot,vagy fejezzék már be.........igy nem lehet nyomást gyakorolni.T.SZERVEZŐK ÖNÖK KITŐL KAPJÁK A FIZUT????????”
  • 7. Etető 2008. július 15. 20:20
    „Elkezdődött vagy nem, tök mindegy. Egy idióta szakszervezetis presztízsharcának az áldozatai vagyunk. Szerencsére ezt már a mezitlábas vasutasok is belátják.”
  • 6. következő 2008. július 15. 18:47
    „Az újság iró hölgy csak hallotta, hogy el sem kezdődött a sztrájk Szegeden, vagy meg is győződött róla? Nem mindegy! Jó lenne már legalább az újságban a megközelitő valóságot lehessen olvasni, ha már a teljes igazságot nem szabad leirni. IGENIS, VOLT SZTRÁJK SZEGEDEN!!!!!!!!!!
    Ha kint lett volna valaki, mert mi ott voltunk két kisgyerekkel, és csomagokkal, indultak volna a Balatonra,-láthatta volna,hogy az első vonat csak 8,40-kor indult. Tehát az előtte lévők nem! Felvilágositást is csak a 7,25-kor megkérdezet forgalmista tudott, adni, az is csak megközelitően. Addig senki nem tudott semmit. Mivel a korábbi vonattal nem tudtak elmenni, igy csatlakozást se értek el. Át mentek a Keletibe-ahól megint nem tudtak semmit, állt minden a sok emberrel együtt.Tovább mentek a Délibe, ahonnan egy délutáni vonattal tovább tudtak menni, és estére már elérték a Balatont is. EZ SZÉGYEN, HOGY EGY EMBER SZESZÉLYE MIATT AZ ORSZÁG LAKOSSÁGA ÉS NEM BESZÉLVE A TURISTÁKRÓL, CSAK BÁMULNAK KI A FEJÜKBŐL, HOGY MIT IS KÉNE TENNI, MERT SENKI NEM TUD SEMMIT, TÁJÉKOZTATÁST PEDIG NEM ISMERIK A NAGY OKOSOkAZ UTZÓK MEG OLDJÁK MEG! Gaskó úr!- nem-e elősször a szinvonalon kellene váltotatni és utánna sztrájkolni. Csak megemlitem, a télen, teljesen hideg szerelvény tette, meg a BPest-Szeged utat. Mirelitként érkeztünk meg. A gyerekek iskola kiránduláson voltak, nem volt világitás este a szerelvényen, amikor jöttek haza? Akkor miről is beszélünk? Az energiát és az időt a szolgáltatás javitására, és nem a sztrájkra kellene forditani, nagyobb elismerést kapna, mint a mostani cselekadetéért”
  • 5. szájbergyerek 2008. július 15. 11:30
    „TE ELHISZED, vagy csak én nem látok a csipámtól?

    Háromszoros keresetnövekedés 10 év alatt
    MTI2008. 07. 15., 7:10Utolsó módosítás: 2008. 07. 15., 10:25
    eszközök:

    Tíz év alatt háromszorosára nőttek a nominális átlagkeresetek Magyarországon, míg az árak kevesebb mint két és félszeresére emelkedtek - derül ki a keddi Napi Gazdaság által összesített adatokból.



    A nettó átlagkeresetek 1997 és 2007 között 38 145 forintról 114 075 forintra nőttek, míg a fogyasztói árindex ezalatt 2,44-szeresével emelkedett. A nettó átlagkeresetek nemcsak a teljes időszakban nőttek jelentősebben az áraknál, hanem éves szinten is felülmúlták a pénzromlást. Két kivétel ez alól 2004 és 2007 volt - írta a gazdasági napilap.

    A Napi Gazdaság összesítése szerint tíz év alatt a legtöbb hatóságilag szabályozott szolgáltatás ára, hosszú távon az inflációval arányosan változott.”
  • 4. Ful 2008. július 15. 09:01
    „Üzenem a fő-szakszervezetisnek, hogy, ha a dolgozók kapni akarnak 250.000-et, akkor jusson eszükbe, hogy az én adómból is nyomtak a Mávba, tehát nekem is jár egy kis pénz.
    Legfeljebb befizetek egy-két hónap tagdíjat ebbe a minőségi, állampolgár-szivató szakszervezet - nem oly szegény - pénztárába!!!”
  • 3. impish 2008. július 15. 08:56
    „Ez Hazugság: "Szegeden el sem kezdődött a vasutasok sztrájkja"

    Tegnap reggel NEM mentek a vonatok Szegedről Budapestre. Azért mert egy PR-os azt mondja, ez nem igaz. Mi akartunk utazni, és a jegypénztárban azt mondták, hogy nem indulnak vonatok, persze vehetünk jegyet....”
  • 2. hu 2008. július 15. 08:50
    „Fejétől bűzlik a hal.”
  • 1. Lilllllll 2008. július 15. 06:35
    „VAlaki mondja már meg mi a franc szükség van erre a MÁV-ra.
    A folyamatos sztrájkkal bebizonyitják hogy abszolut semmi.
    Miközbe az államnak folyamatosan csak milliárdos károkat okoznak.
    Ki kell rugni az összes MÁV-os sztrájkolót. Egy ember helyére úgyis 50 másikat találnak. Én nem értem mit kinlódnak ilyen folyamatosan hőbörgő emberekkel.
    Érdekes hogy Magyarországon nincs mégegy ilyen cég aki ezt megengedi...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy világpolgár muzsikus Szegedről: Rácz Máté

Szeged - A londoni Royal College of Music másodéves hallgatója a szegedi Rácz Máté. Fekete Gizi és… Tovább olvasom