Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Szegeden el sem kezdődött a vasutasok sztrájkja

Szeged - Szeged és Csongrád megye összes állomása kimaradt a tegnapra meghirdetett újabb vasutassztrájkból, ha kisebb késésekkel is, de valamennyi vonat elindult a célállomása felé.
Csakhogy ezt senki nem tudta előre, sem az utasok, sem maga a MÁV – különben miért parkoltatták volna a szegedi nagyállomásnál a vonatpótló buszokat?

A szegedi nagyállomáson tegnap délelőtt 10-kor már percnyi pontossággal indultak a vonatok. Holott a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) – négy megye kivételével – csak 11-kor fújta le a gördülőnek, vagyis határozatlan idejűnek meghirdetett munkabeszüntetését.

A sztrájk egyértelműen kifulladt, köszönhetően annak is, hogy a MÁV ezúttal jobban készült, mint korábban. Mint ahogy azt Szentes-Bíró Ferenctől, a MÁV Zrt. területi kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, gondoskodtak arról, hogy a fékpróbát ne csak a kocsivizsgáló végezhesse el – ez a szabályzat szerint megengedett. Így védték ki azt, hogy a műszakonként szolgálatba álló két kocsivizsgáló miatt teljesen lebénuljon a vonatközlekedés. Mint emlékezetes, a korábbi vasutassztrájkok idején kocsi- és jegyvizsgálók miatt kellett a funkcionáló dorozsmai állomásra szállítani vonatpótló buszokkal az utasokat a szegedi nagyállomásról. Tegnap a buszoknak nem volt dolguk, parkoltak az állomás környékén.

Hogy hány ember sztrájkolt végül is Szegeden – nem tudták megmondani. Se a MÁV, se a VDSZSZ nem közölt állomásonkénti bontásban adatokat, feltehetően taktikai okok miatt. Csak azt tudtuk meg, hogy a megyében minden vonat elindult, legfeljebb késve. Délután a MÁV közleményben azt írta, az egész országban a 2549 nappali műszakos forgalomirányító közül 47-en sztrájkoltak.

A legtöbb vasutas dolgozott, nem sztrájkolt. Fotó: Frank Yvette
A legtöbb vasutas dolgozott, nem sztrájkolt.
Fotó: Frank Yvette

A nagyállomáson keringő legendát – miszerint az egyik, Budapestre tartó IC tetemesebb késését a klíma beindítása okozta, ugyanis sztrájkolt a kódot ismerő ember, és helyette be kellett hívni a váltótársát – a vasút cáfolta. Meg nem erősített információk szerint a klíma beindításához nem kell kód, amikor áram alá helyezik a szerelvényt, automatikusan beindul a hűtés.

Az átlagosnál jóval kevesebben utaztak tegnap vonaton: a hírre, miszerint újra gördülő sztrájkba kezd a VDSZSZ, az emberek inkább az autóbusz-társaságokat választották.

Ezután is gördülnek

A VDSZSZ a jövőben folytatni szeretné a határozatlan idejű, gördülő sztrájkot, olyan újítással, hogy egyik régióról a másikra terjedne át a munkabeszüntetés. Tegnap ugyanis négy kelet-magyarországi megyében 13 óráig sztrájkoltak, ezzel az országrész vasúti közlekedése megbénult. Ma nem lesz munkabeszüntetés, a felek ismét tárgyalóasztalhoz ülnek. Az egyik legnagyobb vasutas-szakszervezet a következő követelésekért sztrájkol február óta, többszöri felfüggesztéssel: tízszázalékos többletbéremelés a megajánlott 6,9 százalék felett a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből fejenként 250 ezer forint minden vasutasnak.

Olvasóink írták

  • 10. belabacsi 2008. december 11. 11:05
    „8asnak gyujtsányitol :D”
  • 9. Anonymus 2008. november 07. 18:39
    „Katt ide”
  • 8. zoli51 2008. július 15. 20:45
    „Sajnos már unalmas csak a mi munkába járásunkat akadályozzák/ilyenkor nem jár kártérités azoknak akik igénybe vették volna a szolgáltatást/.Vagy zárják le az egész országot,vagy fejezzék már be.........igy nem lehet nyomást gyakorolni.T.SZERVEZŐK ÖNÖK KITŐL KAPJÁK A FIZUT????????”
  • 7. Etető 2008. július 15. 20:20
    „Elkezdődött vagy nem, tök mindegy. Egy idióta szakszervezetis presztízsharcának az áldozatai vagyunk. Szerencsére ezt már a mezitlábas vasutasok is belátják.”
  • 6. következő 2008. július 15. 18:47
    „Az újság iró hölgy csak hallotta, hogy el sem kezdődött a sztrájk Szegeden, vagy meg is győződött róla? Nem mindegy! Jó lenne már legalább az újságban a megközelitő valóságot lehessen olvasni, ha már a teljes igazságot nem szabad leirni. IGENIS, VOLT SZTRÁJK SZEGEDEN!!!!!!!!!!
    Ha kint lett volna valaki, mert mi ott voltunk két kisgyerekkel, és csomagokkal, indultak volna a Balatonra,-láthatta volna,hogy az első vonat csak 8,40-kor indult. Tehát az előtte lévők nem! Felvilágositást is csak a 7,25-kor megkérdezet forgalmista tudott, adni, az is csak megközelitően. Addig senki nem tudott semmit. Mivel a korábbi vonattal nem tudtak elmenni, igy csatlakozást se értek el. Át mentek a Keletibe-ahól megint nem tudtak semmit, állt minden a sok emberrel együtt.Tovább mentek a Délibe, ahonnan egy délutáni vonattal tovább tudtak menni, és estére már elérték a Balatont is. EZ SZÉGYEN, HOGY EGY EMBER SZESZÉLYE MIATT AZ ORSZÁG LAKOSSÁGA ÉS NEM BESZÉLVE A TURISTÁKRÓL, CSAK BÁMULNAK KI A FEJÜKBŐL, HOGY MIT IS KÉNE TENNI, MERT SENKI NEM TUD SEMMIT, TÁJÉKOZTATÁST PEDIG NEM ISMERIK A NAGY OKOSOkAZ UTZÓK MEG OLDJÁK MEG! Gaskó úr!- nem-e elősször a szinvonalon kellene váltotatni és utánna sztrájkolni. Csak megemlitem, a télen, teljesen hideg szerelvény tette, meg a BPest-Szeged utat. Mirelitként érkeztünk meg. A gyerekek iskola kiránduláson voltak, nem volt világitás este a szerelvényen, amikor jöttek haza? Akkor miről is beszélünk? Az energiát és az időt a szolgáltatás javitására, és nem a sztrájkra kellene forditani, nagyobb elismerést kapna, mint a mostani cselekadetéért”
  • 5. szájbergyerek 2008. július 15. 11:30
    „TE ELHISZED, vagy csak én nem látok a csipámtól?

    Háromszoros keresetnövekedés 10 év alatt
    MTI2008. 07. 15., 7:10Utolsó módosítás: 2008. 07. 15., 10:25
    eszközök:

    Tíz év alatt háromszorosára nőttek a nominális átlagkeresetek Magyarországon, míg az árak kevesebb mint két és félszeresére emelkedtek - derül ki a keddi Napi Gazdaság által összesített adatokból.



    A nettó átlagkeresetek 1997 és 2007 között 38 145 forintról 114 075 forintra nőttek, míg a fogyasztói árindex ezalatt 2,44-szeresével emelkedett. A nettó átlagkeresetek nemcsak a teljes időszakban nőttek jelentősebben az áraknál, hanem éves szinten is felülmúlták a pénzromlást. Két kivétel ez alól 2004 és 2007 volt - írta a gazdasági napilap.

    A Napi Gazdaság összesítése szerint tíz év alatt a legtöbb hatóságilag szabályozott szolgáltatás ára, hosszú távon az inflációval arányosan változott.”
  • 4. Ful 2008. július 15. 09:01
    „Üzenem a fő-szakszervezetisnek, hogy, ha a dolgozók kapni akarnak 250.000-et, akkor jusson eszükbe, hogy az én adómból is nyomtak a Mávba, tehát nekem is jár egy kis pénz.
    Legfeljebb befizetek egy-két hónap tagdíjat ebbe a minőségi, állampolgár-szivató szakszervezet - nem oly szegény - pénztárába!!!”
  • 3. impish 2008. július 15. 08:56
    „Ez Hazugság: "Szegeden el sem kezdődött a vasutasok sztrájkja"

    Tegnap reggel NEM mentek a vonatok Szegedről Budapestre. Azért mert egy PR-os azt mondja, ez nem igaz. Mi akartunk utazni, és a jegypénztárban azt mondták, hogy nem indulnak vonatok, persze vehetünk jegyet....”
  • 2. hu 2008. július 15. 08:50
    „Fejétől bűzlik a hal.”
  • 1. Lilllllll 2008. július 15. 06:35
    „VAlaki mondja már meg mi a franc szükség van erre a MÁV-ra.
    A folyamatos sztrájkkal bebizonyitják hogy abszolut semmi.
    Miközbe az államnak folyamatosan csak milliárdos károkat okoznak.
    Ki kell rugni az összes MÁV-os sztrájkolót. Egy ember helyére úgyis 50 másikat találnak. Én nem értem mit kinlódnak ilyen folyamatosan hőbörgő emberekkel.
    Érdekes hogy Magyarországon nincs mégegy ilyen cég aki ezt megengedi...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy világpolgár muzsikus Szegedről: Rácz Máté

Szeged - A londoni Royal College of Music másodéves hallgatója a szegedi Rácz Máté. Fekete Gizi és… Tovább olvasom