Szeged - A rossz minőség miatt a teljes kerékpársávot fel kell marni a szegedi Csongrádi sugárúton. A biciklisek szerint számos hiba van még a nemrég átadott kerékpárút-hálózattal. Töredezett aszfalt, jelzőtáblák hiánya vagy a kerékpársávok felfestéseinek elmulasztása nehezíti meg a szegedi bringások közlekedését.
A szegedi kerékpárút-hálózat kialakítását, illetve bővítését nemrég fejezte be a Magyar Aszfalt Kft. A munkálatok összege körülbelül 280 millió forint volt, amelynek 90 százalékát uniós forrásból fedezték. A szegedi kerekesek öröme azonban nem felhőtlen.
– A Kereszttöltés utca és Csongrádi sugárút új kerékpársávjait felfestés, kitáblázás és rengeteg, a kerékpározást szinte lehetetlenné tevő hibával vette át az önkormányzat a kivitelezőtől – panaszolta Dovalovszki András. A Magyar Kerékpárosklub szegedi alapszervezetének tagja érthetetlennek tartja, hogy hetekkel az új forgalmi rend kialakítása után sem táblázták ki megfelelően a kerékpársávokat. Ugyanakkor Újszegeden már a „téglás-döcögős" Fő fasori kerékpárút átadása előtt táblákkal tiltották ki a forgalmi útról a bicikliseket.
Városházi értesülések szerint a hanyagul, csúszással megépített szegedi kerékpárutak miatt kellett távoznia az útépítő cég regionális vezetőinek. Fábián András, a Magyar Aszfalt Kft. vállalkozási főmérnöke megerősítette információnkat, miszerint a területi igazgatónak és a gazdasági vezetőnek felmondtak, azt azonban cáfolta, hogy a szegedi kerékpárutak miatt váltak volna meg kollégáiktól.
– Szegeden, a Csongrádi sugárúton a teljes kerékpársávot fel kell marni tavasszal. Valamint az egész városban újra kell festeni a bicikliutak burkolati jeleit – nyilatkozta Nagy Sándor. A városfejlesztési alpolgármester elmondta: a problémákat a műszaki ellenőrök már jelezték az útépítő cégnek, amelynek március végéig ki is kell javítania a hibákat.
Mivel a kerékpárutakat csúszással adták át, a kft.-nek többmilliós kötbért is kell fizetnie a városnak – közölte lapunkkal Nagy Sándor, aki hozzátette: a Magyar Aszfalt Kft.-nek az önkormányzat nem ad ki referenciaigazolást az elvégzett munkáról.
Kié a város? Biciklisek kontra autósok
Milliók elköltésével a kerékpározás városi lehetőségeit nemhogy bővítené, hanem csökkenti a város vezetése – állította Dovalovszki András. A Magyar Kerékpárosklub szegedi aktivistája szerint ahelyett, hogy egyre nagyobb teret adnának a nulla emissziós járműveknek, inkább „mint az esővizet vezetik el őket a forgalomból, még nagyobb teret adva az autós közlekedésnek". Nagy Sándor alpolgármester szerint azonban kompromisszumra kell törekedniük, és kedvezniük kell a kerékpárosoknak és az autósoknak egyaránt.
– A Kereszttöltés utca és Csongrádi sugárút új kerékpársávjait felfestés, kitáblázás és rengeteg, a kerékpározást szinte lehetetlenné tevő hibával vette át az önkormányzat a kivitelezőtől – panaszolta Dovalovszki András. A Magyar Kerékpárosklub szegedi alapszervezetének tagja érthetetlennek tartja, hogy hetekkel az új forgalmi rend kialakítása után sem táblázták ki megfelelően a kerékpársávokat. Ugyanakkor Újszegeden már a „téglás-döcögős" Fő fasori kerékpárút átadása előtt táblákkal tiltották ki a forgalmi útról a bicikliseket.
![]() |
A kerekeseket is zavarják a táblák nélküli kerékpárutak. Fotó: Miskolczi Róbert |
Városházi értesülések szerint a hanyagul, csúszással megépített szegedi kerékpárutak miatt kellett távoznia az útépítő cég regionális vezetőinek. Fábián András, a Magyar Aszfalt Kft. vállalkozási főmérnöke megerősítette információnkat, miszerint a területi igazgatónak és a gazdasági vezetőnek felmondtak, azt azonban cáfolta, hogy a szegedi kerékpárutak miatt váltak volna meg kollégáiktól.
– Szegeden, a Csongrádi sugárúton a teljes kerékpársávot fel kell marni tavasszal. Valamint az egész városban újra kell festeni a bicikliutak burkolati jeleit – nyilatkozta Nagy Sándor. A városfejlesztési alpolgármester elmondta: a problémákat a műszaki ellenőrök már jelezték az útépítő cégnek, amelynek március végéig ki is kell javítania a hibákat.
![]() |
A Csongrádi sugárúton sem a bicikliseknek, sem az autósoknak nem könnyű az eligazodás. Fotó: Miskolczi Róbert |
Mivel a kerékpárutakat csúszással adták át, a kft.-nek többmilliós kötbért is kell fizetnie a városnak – közölte lapunkkal Nagy Sándor, aki hozzátette: a Magyar Aszfalt Kft.-nek az önkormányzat nem ad ki referenciaigazolást az elvégzett munkáról.
Kié a város? Biciklisek kontra autósok
Milliók elköltésével a kerékpározás városi lehetőségeit nemhogy bővítené, hanem csökkenti a város vezetése – állította Dovalovszki András. A Magyar Kerékpárosklub szegedi aktivistája szerint ahelyett, hogy egyre nagyobb teret adnának a nulla emissziós járműveknek, inkább „mint az esővizet vezetik el őket a forgalomból, még nagyobb teret adva az autós közlekedésnek". Nagy Sándor alpolgármester szerint azonban kompromisszumra kell törekedniük, és kedvezniük kell a kerékpárosoknak és az autósoknak egyaránt.
Témák:
Szegedhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Csendrendelettől hangos a város - lázadnak és petíciót írnak a szegedi vendéglátósok
Megoldást nem hoz, ellenben a magánszemélyek érdekeit is sérti az a zajrendelet-tervezet a Jobbik szerint, amit pénteken fogadhat el a közgyűlés. A KDNP-frakció módosító indítványt is benyújtott, szerintük jogellenes az előterjesztés, és akár a politikai nyomásgyakorlás eszközéül is szolgálhat.
Olvasóink írták
:-)
Elővette a Délmagyarország Kerékpáros Képaláírási Közhelyszótárát és mivel neki a képen látható elrendezés befogadása már meghaladta a képességeit, ezt választotta belőle, arra gondolván, hogy másokét is meghaladja.”
Amelyik agyamputált idióta nem képes felfogni, hogy mit jelöl a két sárga vonal között pirossal befestett sáv az úton, az száljon ki a kocsiból / szálljon le a keróról és járjon tömegközlekedéssel. Ezt üzenem annak a szerencsétlennek is, aki ezt az elmés képaláírást készítette.
Forásbácsi legközelebb somfordáljon át az út túloldalára és a 26 millából épített sáv mellé a tábla és a kresz ellenére (illegálisan) parkoló autókat fotózza, meg a gyönyörű, hepehupás aszfaltot, amit tavasszal majd fel kell marni. De addig majd mi élvezhetjük.
Autósok meg ne sírjanak itt nekünk, ha annyira pocsék az élet, akkor járjanak gyalog, vagy bánom is én.”
"41
Te vagy a párja.
Jól összeilletek."
De azért ugye érthető, amit írok?”
Te vagy a párja.
Jól összeilletek.”
Nagyon kacifántosan tudsz írni.”
(Az összes jó helyére írhatunk biztonságost is, mert arra is igaz ez, sőt még inkább.)
Az alábbi kulcsszavaknak:
biztonságos
akadálymentes
gyors
vonzó
kellene _egyidejűleg_ teljesülni, hogy a megépített kerékpáros létesítmény "jó" legyen, de olyat szerintem nem tudtok mondani, ami mindezeket teljesíti. A nagyobb baj, hogy én sem, meg mások se nagyon...
De vannak különböző megfogalmazások, amik segíthetnek közelebb vinni ehhez. Például:
1. A kerékpáros közlekedés akkor mondható biztonságosnak, ha forgalom többi résztvevője (autós, taxis, tkg-s, buszos) számára a kerékpáros látható, érzékelhető és a kerékpáros is látja őket. Azaz a kerékpáros nincs eldugva, elrejtve a többiek elől.
2. Egy kerékpárosútvonalat akadálymentesnek nevezhetünk, ha a kerékpáros nincs a másodrendű közekedőnek tekintve, azaz a fogalom többi résztvevőjhez képest korlátozva/megvonva az elsőbbsége.
Gondolkozzatok el, hogy pl. ez a két pont mire teljesül és mire nem. És ne lepődjetek meg, ha esetleg más jön ki, mint amit előzetesen gondolnátok. ;-)”
De ezt nem _érzi_ jónak és biztonságosnak a kezdőbb kerékpáros, innentől akkor viszont újra áll a kérdésem.”
"Ma reggel láttam egy bringást közlekedni"
Tényleg? Én többet is. És autókat is láttam, bizony. 2 a bicikliúton állt, egy egy intézmény kapujában a lépcsőn, többük 60-nal ment a 30-as tábla hatálya alatt, egyikük meg a piroson hajtott át. Jah, és ezek nem 80 éves bácsikák, a zebrán minap egy 30-as anyuka lapított ki majdnem, és még fel volt háborodva. Nagy az autósok mellénye, ezért ne akarjanak jobb utakat, fogják be, épült nekik autópálya, és még most is épül, örüljenek annak. Minek akarnak csatornafedő-mentes, nyomvályútlan utakat maguknak? Ne legyen csatorna a kedvükért? Pfuáhhh... És minek korlátozzuk a román kamionok közlekedését? Csak hogy kényelmesen és rettegés nélkül autókázhassanak egyesek? Nevetséges!
;)
Ugye fura eszmefuttatás? Márpedig ilyesmi következik abból a marhasákupacból, amit hirtelen felindultságodban összehordtál.”
Ebben egyet kell, hogy értsek. Ráadásként a kereszteződések is döccennek, a Tesconál elsőbbséget kell adni egy mellékutcának, ráadásul a kitáblázás ott is egyértelműen és nyilvánvalóan hibás. Élmény végigmenni a bajai út mentén haladó (agyvelőlocsogtató) gyalog- és kerékpárúton is, különösen, mikor iskoláscsoportok teljes szélességben 10 méter hosszan elzárják, és még csak fel sem róható nekik. A szabadkai úton meg döccenők, villanyoszlopok, beláthatatlan derékszögű kanyarulatok, és kerékpárutat megszakító táblák teszik izgalmassá a közlekedést.
Így kell ma közlekednie (mármint a kerékpárutakon) annak, akinek járműve nem bocsát ki ártalmas szennyezőanyagot, zajt, rezgést, kevés helyet foglal, hajtása egyben egészségmegóvó testmozgás, olcsó fenntartású, kevésbé rongálja az utakat, stb.”
SP 2008.12.29. 12:03
""""""Azaz akkor jó, ha a közembernek is jó és biztonságos."(írtam én)
Pontosítanék, mert szerintem így értetted: "jónak érzi és biztonságos".(- átkölti NG)
Próbáld legalább egy pillanatra feltételezni, hogy a kettő együtt nem tud teljesülni. Akkor mit tennél?""""""
Ez meg mi?? :
Hát már elnézést, de mit kell rajtam pontosítani, hogy hogy értettem. Úgy értettem ahogy leírtam.”
"Kedves ifj. Nagy Gábor!
Ki vagy te? Csak nem a polgármester,hogy ilyen szépen összefoglaltad és megválaszoltad a hozzászólásokat?"
Nem foglaltam össze semmit. Néhány véleményt idéztem és az azokkal ellentétes meglátásaimat leírtam. De különben is, szerinted lehetek én a polgármester, az alábbiakat megnézve?
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/botka_laszlo_a_bunozesnek_nincs_jelzoje/2071434/
Botka László (az online interjúban): "Én hiszek a kerékpáros közlekedés fejlődésében, de sokat segítene, ha időnként a kerékpáros szervezetek is elismernék, hogy az elmúlt években évről-évre bővítettük a kerékpárút hálózatot."
ifj. Nagy Gábor (itt, néhánnyal lejjebb): "sok esetben a bicikliút helyett jobb az úttesten kerékpározni. A bicikliutat csak az autósok és a politikusok szeretik"
A Botka interjú 18. hozzászólásában azt is megtalálhatod, hogy ki vagyok.”
"Gabikám! Még mindig nem arra mennek a bicikliutak, mint te? :)"
Mikikém, az összes írásomból ennyi jött csak le? Gyakorold még a szövegértelmezést, mert ez elég gyenge eredmény... :-(
Sajnos a Fő fasoron pont arra megy az új kerékpárút, amerre én is járok. Autóból állati jól nézhet ki, szép piros kövekből van összerakva. Csak éppen biciklivel ráhajtva elég sz@r, rázós. Nekem, a kerékpárosnak épült, mégis rosszabb lett a városba való bejutásom, mint előtte.
Nem érzel te itt egy kurva nagy ellentmondást?”
"A bringások csak fogják be, örüljenek, hogy megint elköltöttünk egy csomó pénzt rájuk."
A nagykörútra, Kossuth Lajos sgt-ra is elköltöttek egy csomó pénzt, mégsem örülnek az autósok. Miért? Pont azért nem örülnek most a kerékpárosok sem.
"Bontsuk le a házakat miattuk?"
Házakat az autósok igényeinek kielégítése miatt kellene lebontani. Megkerestem csak a Te kedvedért, hogy mi is kéne, ha teljes motorizáltságot akarnák kielégíteni:
----------
"Egyes számítások szerint a "teljes" motorizáltság állapotában egy 1 km sugarú és 300 fő/ha nappali népsűrűségű központ egyéni közlekedési eszközökkel való megközelítéséhez 16, a belváros pereméről, egymástól kb. 400 m-re induló, mindkét irányban 3-3 forgalmi sávú sugárirányú út szükséges, aminek létesítése meglévő városokban gyakorlatilag megoldhatatlan.
Hogy történelmi városokban mennyire nem lehet az autóforgalomhoz (főleg a parkolási követelményekhez) igazodni, arra példa a Zürichben 1964-ben végzett vizsgálat eredménye, amely szerint - az akkori igények alapján - a belváros épületállományának 70 %-át kellene lebontani, ha a gépkocsikat el akarnák helyezni.
A költségkihatás a város teljes évi költségvetési összegének 23-szorosára rúgna.
A vázoltak más szavakkal azt jelentik, hogy ezekben a városrészekben nem lehet az autóforgalmat lebonyolítani. Gyakorlatilag csak a korlátozás, szélső esetben a kizárás útja járható."
----------
"Én is félek az autóban a sok román miatt. Velem ki foglalkozik?"
Hát úgy hirtelen az állam jut eszembe, aki építi az M43-as autópályát, kicsit több pénzért, mint ami a kerékpárutakra megy el. ;-)”
Ki vagy te? Csak nem a polgármester,hogy ilyen szépen összefoglaltad és megválaszoltad a hozzászólásokat?”
Gabikám! Még mindig nem arra mennek a bicikliutak, mint te? :)”
Látom, megint sok lényeglétó jött itt össze, én is csatlakozom. :-)
8. Nornora 2008.12.28. 22:16
"Nem panaszkodni kell kedves biciklisek, hanem ugyanúgy fizetni azért, hogy bicikliút épülhessen, mint ahogy az autósok is teszik. Mert most az autósok fizetik a bicikliutakat is."
Először is: sok esetben a bicikliút helyett jobb az úttesten kerékpározni. A bicikliutat csak az autósok és a politikusok szeretik, meg azok a kerékpárosok, akik még nem járták meg rajta. Mert - ha valaki gyorsan és kényelmesen akar kerékpározni - könnyebben érheti baleset egy kerékpárúton, mint az úttesten.
Másodszor pedig: a kerékpárosok meg fizetik pl. a mozgásszegény életmódú autósok eü költségét is, úgyhogy nincs mit egymás szemére vetni. Ja, autóval a városon belüli közlekedési helykihasználás is kb. hétszer rosszabb, mint kerékpárral.
---------------------------------------------
11. Nagygábor 2008.12.28. 22:58
"A lényeg a hó alatt van (lesz), és láthatatlanul kígyózik, senki nem tudja, merre menjen."
Mert Szegeden aztán olyan sokszor esik a hó, ami még a forgalmas utakon is megmarad, igaz? Csak én nem veszem észre ezt a fajta havat? ;-)))
---------------------------------------------
15. Ukuku 2008.12.29. 02:00
"Meglehetősen gusztustalan maga a cikk is, mert egymás ellen fordítja az embereket."
Nem igazán látom a cikkben az egymás ellen fordítást. A belvárosi helyhiány adottság, aminek a kezelése a jelenlegi kialakult helyzet megváltoztatásával jár, ami meg egyes érdekeket sért, hosszú távon viszont előnyökkel jár.
---------------------------------------------
21. scara67beus 2008.12.29. 09:36
"Akkor foglaljuk össze:
az autós csak a dolgát intézné, azért rohangál autóval, mert az a munkaeszköze;"
Az autósok egy részének nélkülözhetetlen az autó. A baj az, hogy minden autós azt gondolja, hogy ő ehhez a részhez tartozik. ;-)
---------------------------------------------
23. jozicsenko 2008.12.29. 10:59
"de egy apróság:
lejön a kerékpáros a hídról és menne tovább, egyenesen: bele a veszélybe, mert ott együtt közlekedik a busz, a troli, a kocsik és a kerékpáros: tiszta halálfélelem, ahogy egyik másik hülye leszáguld ott
ezért kitalálták, hogy a párhuzamos kisutcába vezetik be a kerékpáros forgalmat: le a hídról, majd jobbra egy kis kitérővel lehet folytatni a kerékpározást."
Ez speciel nem annyira jó példa, mert az egyenes utat, ahol határozottan elsőbbséged van, egy félreeső, rosszul belátható kis utcára cserélni nem biztos, hogy annyira előnyös! Vannak előnyei, de komoly hátrányai is!
---------------------------------------------
24. Mike3 2008.12.29. 11:51
"Jaaaa, akkor lehet kezdeni a Bérkert u. meg a teljes körút felmarását is, mert bizony tönkrevágja a kocsim futóműveit! El tudjátok képzelni mi pénz egy M3 gömbcsukló vagy szilentblokk?
Az apjuk faszát már a bicikliseknek komolyan!"
Az indulattal kevert tudatlanság mindig buta hozzászólást eredményez.
A Bértkert utcát most újították fel és akkor lett ilyen?
Mert a Csongrádi sgt. említett kerékpársávjánál ez a helyzet...
---------------------------------------------
25. SP 2008.12.29. 12:03
"Azaz akkor jó, ha a közembernek is jó és biztonságos."
Pontosítanék, mert szerintem így értetted: "jónak érzi és biztonságos".
Próbáld legalább egy pillanatra feltételezni, hogy a kettő együtt nem tud teljesülni. Akkor mit tennél?”
Okos vagy. A lengéscsillapító tényleg jó úttartást ad egymagában is, minek is a többi alkatrész?
Ma reggel láttam egy bringást közlekedni: 2 piros lámpa, egy kötelező haladási irány és egy szembeforgalom volt általa leszarva. Kicsit nagy a mellény! Ja és ez nem gázpalackos nyanya volt 28-as tanyabájkon, hanem egy 30-as APUKA (volt gyerekülés is). Aztán amikor kivasalják ezeket a parasztokat, a critical mass nevű majomkodáson őket is megemlítik, mint "áldozatot".
A bringások csak fogják be, örüljenek, hogy megint elköltöttünk egy csomó pénzt rájuk. Hepehurnyás az út? Na és? Nem tetszik a felfestett sáv? Bontsuk le a házakat miattuk? Vagy legyen esetleg egyirányú a Csongrádi, hogy ők kényelmesen és rettegés nélkül tekerészhessenek? Nevetséges! Én is félek az autóban a sok román miatt. Velem ki foglalkozik?”