Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Szegedi közbringa: feltűnő és masszív

Szeged - Furcsán néz ki, élénksárga színével vonzza a tekintetet, és jól irányítható. Egy hónapja használható a Citybike Szeged, vagyis a városi kölcsönbringa. Kipróbáltuk, és az utca emberét is ráültettük.
Egyelőre nagy látványosságnak számít a szegedi kölcsönbiciklivel tekerni, sokan odafordítják tekintetüket az idei tavasz újdonságára, a Citybike Szeged sárga bringájára. Legutóbb tavaly októberben írtunk a kölcsönkerékpár-rendszerről, úgy tűnt, a jelentős késés után végre indulhat a kölcsönzés. Novemberre el is végezték a tesztüzemet, de a télre már nem helyezték ki a drótszamarakat. Március 10. óta viszont egy internetes regisztráció után bárki hajthatja ezeket.

– Furcsa a kinézete, de könnyű tekerni, és sokkal könnyebb vele kanyarodni, mint egy ilyennel – hasonlította a BMX biciklihez a közbringát Nieszner Ferenc. Az Árpád téri kráternél próbáltattuk ki a fiatallal a Citybike-ot szombaton, a barátai meg jól kinevették. Nemes Szilviától is véleményt kértünk egy gyors Dugonics téri kör után. – Teljesen jó, bármilyen bringával szívesen biciklizek. Viszonylag nagy a súlya, de nagyon jól lehet vele közlekedni. A színe azért jó, mert lehet látni, az autósok között ez nem hátrány – summázta véleményét Szilvia, aki már több helyen látta a kecskének is becézett kétkerekűt.

Szegedi közbringa: feltűnő és masszív. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Magyarországon a második

A szegedi közbringát csak az esztergomi előzte meg Magyarországon, és jelenleg is zajlik a fővárosi Mol Bubi (Budapest Bicycle) tesztelése. Nálunk a rendszer teljes kiépítése után 100 kerékpár vehető igénybe 12 dokkolóállomásról. Most naponta 6 és 21 óra között a Dugonics téren, a Novotelnél, a Makkosházi körúton, a plázánál és Újszegeden, a Népkert soron működnek az automaták. A Citybike 45 millió forintos uniós támogatással, 63 milliós összköltséggel valósult meg.

Magunk is többször teszteltük az elmúlt hetekben a bicikliket. A hazai, Neuzer gyártmányú bringa valóban masszív, ezért nem a legjobb cipelni a nagyáruház lépcsőjén – a dokkoló az emeleten, a könyvesboltnál van. Tetszett, hogy könnyű tekerni, kényelmes, és az első agydinamóval éjjel-nappal világítanak a lámpái menet közben. Nem tetszett a gyenge első fék és a kormányt egyenesben tartó rugó. A kontrás kerékpár úgy készült, hogy bírja az igénybevételt, például defekttűrő gumival szerelték fel, és az egyedi csavarok miatt nem lehet lelopni róla szinte semmit.

– Rongálás egyáltalán nem volt, nagyon tudatosak a felhasználóink – tudtuk meg Szabó Lászlótól, a Citybike Szeged projektmenedzserétől. – A regisztrált felhasználói számunk a héten meghaladta a 200-at, dinamikusan növekszik. A rendszer múlt év október 1-jére lett kész, a regisztrációt akkor nyitottuk meg. Heti 8–20 kölcsönzéssel futunk, jellemzően hétvégi használattal – mondta Szabó László.

A kölcsönzés módja

Internetes regisztráció a citybikeszeged.hu oldalon, bankkártya és mobiltelefon szükséges a kölcsönzéshez. E-mailben négy számjegyű PIN-kódot küldenek a felhasználónak, azt kell beütni a konzolon, miután mobilról felhívtuk a rajta lévő számot. Még megadjuk a kiválasztott bicikli számát, és kiemelhetjük a tárolóból. Óránként 200 forint a kölcsönzés ára, a negyedik óránál plusz 1200 forint, így napidíjként 1800 forintot vonnak le a bankszámláról.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Termőföld lett a hobbikert: hogyan tovább?

Szegeden mintegy 3 ezer embernek az állandó lakcíme az a kiskert és kis házikó, ami az új… Tovább olvasom