Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 18°C Még több cikk.

Szegedi tanpályasors: az MNV Zrt. dönt

Szeged - Ha nem kell az állam intézményeinek, és ajánlat sem érkezik senkitől, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. fog gondoskodni – valahogyan – a lepusztult, kiégett szegedi Sándorfalvi úti autóvezető-tanpályáról.
Húsvéthétfő, április elseje óta Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságnak hívják azt a szervezetet, amely a megyei önkormányzatok tavaly államosított vagyonát kezeli. Ennek a szervezetnek, a megyei intézményfenntartó központ jogutódjának a fennhatósága alatt áll a Sándorfalvi út melletti tanpálya. A tulajdonos viszont az állam nevében a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.

Kérdéseinkre – mi lesz a sorsa a pályának, mi a terve vele az államnak, érdeklődött-e bárki más iránta – Czifra Boglárka, az MNV Zrt. PR-menedzsere válaszolt. Eszerint ha a vagyonkezelőnek nincs szüksége az ingatlanra feladatai ellátásához, erről írásban kell tájékoztatnia az MNV Zrt.-t. A megyei intézményfenntartó és utódja, a gyermekvédelmi főigazgatóság jellemzően iskolákat működtet, erre a területre – ahogyan korábban Tápai Péter, a központ vezetője mondta – nincs szükségük, tervük sincs vele. Már átadták volna a vagyonkezelést az MNV Zrt.-nek, de időközben jelentkezett egy autósiskola – majd visszalépett.

Közös tulajdonnak ... Fotó: Karnok Csaba
Közös tulajdonnak ... Fotó: Karnok Csaba

Az MNV Zrt.-nél azt mondják, még nem kaptak tájékoztatást a megyei szervezettől, és senki sem jelentkezett náluk azzal, hogy hasznosítaná ezt a telket. „Amennyiben a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság nem tart igényt az ingatlanra, vagyonkezelői jogának megszüntetését követően az MNV Zrt. – központi költségvetési szervek tárgybani ingatlanra vonatkozó igényeinek felmérését követően – hasznosíthatja az ingatlant." Arról egyelőre nincs hír, hogyan. Addig viszont „a vagyonkezelő köteles a vagyontárgy értékét megőrizni, állagának megóvásáról, jó karban tartásáról, működtetéséről gondoskodni". Ezt mondja a törvény, végrehajtani azonban nehéz. A drótkerítéssel körbevett pályára, miután a megemelt bérleti díjat nem tudták fizetni az autósiskolások, lakat került. Ezután lett az államé. A portáról minden mozdítható érték eltűnt, bejártak a hajléktalanok, az oda épített faház kétszer is leégett.

Olvasóink írták

  • 1. Alsóváros 2013. április 10. 09:06
    „Csodás példa arra, hogy kell elszúrni valamit. A tulajdonos kapzsisága oda vezetett, hogy egy bevételt hozó, jól működő tanpályából csak ráfordítást igénylő, kirabolt, lepusztult "hajléktalanszálló" lett. Ennek miért nincsen személyi felelőse?

    Nehéz nem párhuzamot vonni a Bárkával egyébként.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ligeti András vezényli Mahler IX. szimfóniáját

A Kossuth-díjas Ligeti András vezényli Mahler IX. szimfóniáját a Filharmónia Fricsay-bérleti koncertjén, kedden 19.30-tól a nagyszínházban. Tovább olvasom