Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Szegedi trolik: hárman párban

Szeged - A közlekedési lámpák programja és a Rókusi körút felbontása is hozzájárult ahhoz, hogy a közös trolimegállókba egyszerre érkezzen az összes járat a reggeli csúcsban és délután a Csongrádi sugárúton. A nyári menetrendet jövőre korrigálják az SZKT-nál.
A véletlen műve vagy tudatosan alakították ki úgy a szegedi trolibuszok menetrendjét, hogy az 5-ös, 8-as és a 9–19-es járatok a reggeli csúcsban hosszú ideje egyszerre érkeznek a Makkosházi körúti megállóba? Ezen morfondíroztunk, amikor már nem először késtük le a belvárosba tartó trolikat.

Egyszerre érkeznek a trolik a megállóba: a nyári menetrendet jövőre korrigálják az SZKT-nál. Fotó: DM/DV
Egyszerre érkeznek a trolik a megállóba: a nyári menetrendet jövőre korrigálják az SZKT-nál.
Fotó: DM/DV

– Sokszor van gondom az átszállással. A 9-essel indulok Makkosházról, és itt szeretnék átszállni a 8-asra, de a két járat 7 és 8 óra között az esetek nagy százalékában 10–20 másodperces idővel követi egymást. Ha kicsit gyorsabb a 8-as vagy lassabb a 9-es, lemaradok a csatlakozásról. Ilyenkor 7–8 percig kell ácsorogni a következő troliig – mondta a hozzánk hasonló helyzetbe került Farkas Orsolya. – Ennyi idő alatt, kicsit kilépve, az egész Csongrádin végig lehet gyalogolni. De ebben a kánikulában inkább vár az ember – fűzte hozzá az Orsolya által elmondottakhoz Kelemen Attila.

Kéz a kézben

Nemcsak a trolik, a buszok közül is több gördül be egyszerre a közös megállókba: a Kisteleki utcához délután 2-től több órán át együtt érkezik meg Újszegedről a 2-es, Alsóvárosról a 83-as és a nagyállomásról a 90-es.

– Olyan menetrendet, ahol percre pontosan érkezik egy tömegközlekedési eszköz a megállóba, csak a zárt pályán közlekedő villamosnál, metrónál és HÉV-nél lehet megtervezni – magyarázta Dénes Balázs. Az SZKT forgalmi osztályvezetője elmondta: az iskolaszünet idejére az említett trolijáratok mind 7 és fél perces követési idővel működtek. A mostani menetrendet nagyban befolyásolták az épülő 2-es villamosvonal munkái. – Az 5-ös troli a közlekedési lámpa beprogramozása miatt ugyanannyi idő alatt ér a Csongrádi sugárútra, mint a jóval távolabbról induló másik két járat. Az egyenetlenséget mi is tapasztaltuk a tanítási szünetben, amelyet a következő nyári menetrend kialakításában korrigálunk. Szeptember 1-jétől sűrűbben jár a 8-as és a 9–19-es, így a nap legnagyobb részében a közös megállókba – a közlekedési lámpák működésének függvényében – sokkal kiegyensúlyozottabban érkeznek meg járműveink – mondta.

Olvasóink írták

  • 15. Agáta 2011. szeptember 07. 15:01
    „20 éve is párban járt már az 5-ös és a 9-es, nem kell ezen csodálkozni. Magyarországon egy cég sem áll a szervezés magaslatán, meg a vezetőséget nem is zavarja. Ők szgk.-val és nem SZKT-val járnak.”
  • 14. saturnus 2011. szeptember 06. 13:18
    „Hól van kalmár a negy megoldó?”
  • 13. pandababa 2011. szeptember 06. 11:11
    „11-es. Tegnap délután is 20percet vártam az 5ös trolira,miatta elis késtem a munkahelyemről.Jobban járnék lassan,ha nem veszek bérletet6000ért,és kigyalogolok rókusról Újszegedre.És ezzel a véleménnyel a kolegáim,és a főnököm is egyetért,ugyanis ők is ezzel járnak minden reggel.Van ,hogy reggel ki is maradt az 5ös...-Na mindegy.. én offolok...bölcs dolog a hallgatás.”
  • 12. varadipal 2011. szeptember 06. 09:31
    „"Az egyenetlenséget mi is tapasztaltuk a tanítási szünetben, amelyet a következő nyári menetrend kialakításában korrigálunk." Nem kellene kapkodni!!”
  • 11. barsanyi 2011. szeptember 06. 08:39
    „4. pandababa

    A 19 -es beállításával a járatok sűrűsége nem változott, így a Makkosháztól a Csillagtérig ugyanolyan gyakorisággal járnak a trolik. Ha nem a Gyík utcában laksz akkor ez neked semmi változást nem jelent.
    Ha nem szóltál volna bölcs maradtál volna.”
  • 10. Kobold_78 2011. szeptember 06. 07:15
    „A mellébeszélésben még mindig első helyen vagyunk!
    Dénes Balázs magyarázza " Olyan menetrendet, ahol percre pontosan érkezik egy tömegközlekedési eszköz a megállóba, csak a zárt pályán közlekedő villamosnál, metrónál és HÉV-nél lehet megtervezni"
    Javasolnám neki, hogy saját pénzén látogasson el Grazba vagy Stuttgartba, ahol nem csak megtervezni tudják percre pontosan a tömegközlekedést, hanem működtetni is!!! Ott tényleg esemény kell ahhoz, hogy a valamivel nagyobb és forgalmasabb városokban a buszok ne percre pontosan érkezzenek és induljanak. Hátha tudnának neki valami újat és okosat mutatni, mondani.
    Teljesen igaza van klj_54-nek, amikor ezt írta: "Nem ártana ha hozzáértő szakemberek megvizsgálnák a helyzetet és szakmai döntést hoznának politikai döntés helyett!"
    Én csak attól tartok, hogy Szegeden nincsennek megfelelő szakemberek - ez már több ízben bebizonyosodott számomra - és mivel az itteni egyetemeknek sincs közlekedés szervezői kara nehéz lesz szakembereket találni!!!!”
  • 9. warix 2011. szeptember 05. 23:42
    „Szerintem ez nem mai probléma, és vagy tíz évvel ezelőtt is tapasztalhattam, hogy egyszerre zúgnak el a trolik, aztán sokáig meg semmi. A megállóban álló, nálam idősebb utazni vágyók, akik mindig jól értesültek voltak, meg voltak rá esküdve, hogy a trolivezetők kártyáznak a végállomáson, aztán végigsüvítenek a vonalakon, nem véletlenül egyszerre, hogy gyorsan folytatni lehessen. Más kérdés, hogy az 5-ös és 9-es végállomásai nem estek egybe. A megfelelő menetrend meg bizonyára még ma is lehetetlen elvárás az utastól.”
  • 8. Zsoltee0716 2011. szeptember 05. 19:29
    „"Szeged - A közlekedési lámpák programja és a Rókusi körút felbontása is hozzájárult ahhoz, hogy a közös trolimegállókba egyszerre érkezzen az összes járat a reggeli csúcsban és délután a Csongrádi sugárúton."

    Lehet én nem értek valamit? Rókusi krt.-nak miköze a makkosházáról induló járatoknak ill, még az 5-ös trolihoz sincs köze. Kissé a 8-as bonyolítja, mert tegnap nem müködtek a lámpáők, ma meg már igen! Gond nincsen, csakl több lámpa van.”
  • 7. Dr.Evazan 2011. szeptember 05. 16:21
    „4. pandababa !

    Jó lett volna, ha a szünidőben egy kicsit edzel !
    15 perc a Víztorony tértől a Csillag térig ? Hát, elég tápos vagy !”
  • 6. dBrown 2011. szeptember 05. 15:23
    „4! Ha csendben maradtál volna... á, midegy.”
  • 5. allwin 2011. szeptember 05. 14:50
    „Amúgy meg akkora volt a káosz reggel, hogy csak gratulálni tudok hozzá.

    Mars térnél sárga lámpák, rendőri irányítás, egy sávra szűkítve....”
  • 4. pandababa 2011. szeptember 05. 10:34
    „Tanszünetben 7perc követési idő??
    Az NAGY KAMU!!!
    Hogy lehet az,hogy a Hétvezérnél ha elmegy az orrom előtt a 9es ,akkor 15perceket is kellett várnom 40 fokban a következő trolira ,ami mellesleg már 19es volt...ez nemrégen volt a szünidő alatt...Du 3-4óra felé volt...
    Mellesleg a 19est teljesen felesleges volt behozni.Tarján víztoronytól a csillag tér kb.15perc gyalog.Azért ennyire ne legyünk már elkényelmesedve!!!!!!Arról nem is beszélve ,hogy némelyik F1-es pályán érzi magát esténként...
    Persze,minden tiszteletem a kivételeknek!!!”
  • 3. mackópajtás 2011. szeptember 05. 10:21
    „" Ilyenkor 7-8 percig kell ácsorogni" -Ezek ám az élet nagy dolgai.... :)”
  • 2. klj_54 2011. szeptember 05. 09:57
    „Van az F2 (forgalmi utasítás)-nek egy pontja.
    Az kimondja, hogy a járművezető köteles betartani a követési időt.
    Ez különbözik a követési távolságtól és azért került bele így, mert 1983-ban Csuka Zsiga (osztályvezető) több munkaügyi pert elbukott, lévén követési távolság be nem tartásáért osztott ki fegyelmit a trolisok között.
    Ma sem ártana betartani!
    Persze ennek van egy másik oldala:
    Feleslegesen sok jármű megy ugyanazon a nyomvonalon egyszerre!
    Nem ártana ha hozzáértő szakemberek megvizsgálnák a helyzetet és szakmai döntést hoznának politikai döntés helyett!”
  • 1. allwin 2011. szeptember 05. 09:30
    „HÁt én úgy néztem, hogy a 2-es villamos nem épül... legalábbis, ha magától nem, akkor sehogy.

    A friss aszfalt már MOST kezd nyomvájúsodni és kátyúsodni....

    Természetesen az egész munkát ki kell fizetnünk egyben.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Roszik Melitta: a háttérből, csendben végzem a munkám

„Mindig türelmes és sosem fáradt a doktornő. Évek óta járunk hozzá a lányommal" – mondta Bozsóné Török Veronika, aki Roszik Melitta aneszteziológusnál érzi a lányát jó kezekben. Tovább olvasom