Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Szegedi villamosprojekt: 3 ellenőrzés 3 hét alatt

Szeged - Két, uniós támogatások felhasználását ellenőrző hatóság vizsgálta a szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojektet.
- Két, uniós támogatások felhasználását ellenőrző hatóság vizsgálta a szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojektet. Előbb a hazai hatóság 4 szakembere vizsgálta 2 napon keresztül két lezárult beruházás (a 2008-as Anna-kúti csomópontfelújítás és a tavalyi Csáky utcai trolitelep-bővítés) teljes dokumentációját a városházán, az SZKT-nál, az irányító Szeged Pólus Kft-nél és a kivitelezőnél. Majd ugyanezt az adminisztrációt és a magyar ellenőrök munkáját is brüsszeli ellenőrök nézték át. Mindent rendben találtak – jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus proejkt igazgatója hozzátette, a magyar vizsgálók javaslatát – a projekt honlapján elhelyezett emblémákról, és hogy a saját dokumentációban is minden irat eredetije meglegyen – a brüsszeli számvevők nem találták említésre méltónak. A harmadik ellenőrzés az uniós projektben közreműködő magyar hatóság menetrendszerinti negyedéves kontollja volt; a folyamatban lévő fejlesztések (2-es és 3-as villamosvonal, villamosbeszerzés, 10-es trolivonal) paprjait nézték át tüzetesen. Ők is elégedetten távoztak.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. jozko 2010. szeptember 25. 11:53
    „YOJ:

    Személyenként változó....
    Nyuddíjasként - ingyen - 5, 10, 20 év múlva...
    Ha megérjük.”
  • 29. joy 2010. szeptember 25. 08:25
    „És mi mikor utazhatunk elégedetten a 10-es trolin, 2-es villamoson, meg a megújított 3-F-4-es teljes pályáján?”
  • 28. gubanc 2010. szeptember 25. 08:17
    „A Jász-Vasút Kft-éd dolgozni tanuljon meg és határidőre teljesíteni. A csibész aláírását nem szokta kérni az EU.
    már ketyeg neki a napi 10 millás bírság. Majd felszámolják a hitelezői. Nehogy azt hidd, hogy a város majd elsumákolja, mert csókoskának pénz jár. Ez a Fideszben szokás.”
  • 27. na_mit_talaltam 2010. szeptember 24. 23:31
    „A végleges átadás feltétele az, hogy minden, a projektben résztvevő kivitelező aláírja a jegyzőkönyvet. Nos a Jász-Vasút Kft. ezt nem teszi meg, hiszen több mint 300 millióval tartoznak neki.
    November 9-én jár le az egyes villamos vonalának ideiglenes forgalomba helyezési engedélye, akkor kell átadni véglegesen, a műszaki átvételhez pedig a Jász-Vasút Kft. képviselőjének aláírása is kell, aki leszögezte, hogy ez nem fog megtörténni, amíg nem lesz kiegyenlítve minden számla. Ha nem fizetnek nekik, és nem látnak más megoldást, hogy a jogos járandóságukhoz jussanak, szándékukban áll a saját tulajdonban lévő, ki nem fizetett anyagokat - így például a lefektetett sínek nagy részét is - elszállítani.”
  • 26. Zsoltee0716 2010. szeptember 24. 20:37
    „22. hozzászólás na_mit_talaltam 2010.09.24. 20:12

    Köszönöm! Akad még olyan ember aki lát dolgokat! Így van teljes mértékben igazad van NINCSEN ÁTADVA.
    Már nem neked úgy általánoságba:
    Múlt héten volt ellenőrzés, de szerintem bukta volt nem felelt meg! Ha igen akkor majd megírja a DM holnap! Meg át is adják, emlékeznek arra amikor csak egy csonópontot adtak át milyen ünnep volt, no akkor ne hogy már ne mutassuk meg magunkat a nyilvánosság előtt, hogy mit csináltunk itt a Kossuth Lajosos tömeg közlekedési sávra gondolok, ami a két szélén van az nem hozzá tartozik így az nem lesz megcsinálva sem aszfalt sem járda!

    Lehet szemezgetni a szerződések között és talán akkor leesik az embereknek, hogy van egy kis kamu benne.
    Én kérek elnézést, hogy így a szerződésből mertem publikálni dolgokat!Vannak még érdekességek,amiről civil ember(aki nem olvassa a szerződést) nem tud!”
  • 25. Zsoltee0716 2010. szeptember 24. 20:29
    „21. hozzászólás papus3 2010.09.24. 19:56

    Milyen aszfaltozásról beszélsz? Arról ne is álmodj hogy ott ki lesz cserélve az aszfalt, mert az az év vicce lenne, van pályázva kátyúzásra, meg aszfalt szőnyegre, de nem oda lesz az!

    73.000 m2 +/- 30 % aszfaltsznyegezés, 15 db buszmegálló felújítás +/- 30%, és 1600 tonna
    +/- 30 % kátyúzás.

    A 15 db megállóból lett kettő megálló ez pedig az Attila utca ill a Mars térire vonatkozik. Akkor képzeld a többi számot is így! Tudd, hogy hol élsz, és hogy megy el a pénz!

    II.3) A szerzdés idtartama vagy a befejezés, a teljesítés határideje
    Az idtartam hónap(ok)ban:
    VAGY napokban: (a szerzdés megkötésétl számítva)
    VAGY: kezdés 2010/08/11 (év/hó/nap)
    ÉS/VAGY
    befejezés 2010/10/29 (év/hó/nap).

    Látod az utolsó dátumot, no akkora kellene kész lennie vagy érdekel a szerződés is be linkelhetem ha kéred!”
  • 24. palimadar 2010. szeptember 24. 20:24
    „"Ezek után nem akarnád elzavarni a picsbe a mestert?"

    Nyilván elzavarnám, de nekem nem kell kiírni tendert.
    Itt a szerződés felbontása, az új tender kiírása, az elbírálás, stb. sokkal-sokkal jobban meghosszabbítaná a munkaidőt, a jelen állapotok addig konzerválódnának. Kb. nem lenne eredménye az új tendernek, mire ezek végre elkészülnek. Ráadásul nemigen van biztosíték, hogy az újonnan választott jobb lesz.

    (Aztán nem tudom, hogy milyen munkások dolgoznak ott, de ha véletlen környékbeliek is, menne a sírás, hogy azért dobták ki őket, mert a város így döntött. Kvázi a város növelte a munkanélküliséget.)”
  • 23. jozko 2010. szeptember 24. 20:16
    „Stannger!

    Ha egy porbafingó kisvállalkozó hagy közterületen az engedélyezettnél /és fizetetnél!/ hosszabb időre 2 talicska homokot, 100 000 Ft büntetéssel fenyegetik!
    Mi az hogy az Önkormányzatnak nincsenek eszközei akivitelezővel szemben?
    Nyilvánvalóan indokolatlanul, maga sem tudja meddig tartja még fenn a forgalom és tömegközlekedés elterelést, a bizonytalanságot, koszt és balesetveszélyt!
    Kért az Önkormányzat referenciákat?
    Kötött ki a részteljesítésekre határidőket?
    Kért kaúciót, biztosítást vagy viszontbiztosítást?
    Vagy történhet bármi, a legjobb esetben 200 millió kaúciót leperkál a kivitelező és utána 1-2 évig bevállal egy jól fizető munkát Dél Afrikában és néhány bantunéger aszfaltozra rábízza az itt félbehagyott kivitelezést!?

    És egyáltalán örülhetünk, ha elkészül, mert további kötbérnek már nins jogalapja?
    Ezek után is azt mondod, az Önkormányzat minent megtett és semmi dolg?
    Vagyis ülhet ölbetett kézzel?”
  • 22. na_mit_talaltam 2010. szeptember 24. 20:12
    „21. papus3
    Ha nem tudnád, elmondom, hogy az 1-es vonalon igaz, hogy mennek a villamosok, de a végleges átadás nem történt meg. Hivatalosan ugyanis még munkaterület. A végleges átadáshoz mindenkivitelező aláírása szükséges, illetve bizonyos javítási munkálatokat el kell még végezni. Na ez az, ami nem fog megtörténni még egy darabig.
    Ergo: a villamos munkaterületen jár”
  • 21. papus3 2010. szeptember 24. 19:56
    „17-es:lassan fél éve megy a forgalom a jelzett szakaszon.Ha nem a régi terelő utakon járnál,láthatnád.Először nézz szét,utána írjál valamit.Az aszfaltozást akkor éri megcsinálni,ha kész M43-ason mennek a kamionok.”
  • 20. na_mit_talaltam 2010. szeptember 24. 19:53
    „Te és a feleséged úgy "döntötök", hogy piktort fogadtok és kifestetitek a lakást. Az asszony nem nagyon akarta, de hát legyen, te vagy az úr a házban és te kezeled a házikasszát. Jön a mester, nekikezd, de egy istennek sem halad, csak qrvanagy kupit csinál a lakásotokban. Mivel te találtad ki, te is felügyeled a munkát, b@sztatod a mestert, néha adsz neki pénzt is, mert kér, és így egyeztetek meg. A "mester" felfogadott két segítőt, akik ímmel-ámmal dolgozgatnak. A kupi nő, a munka nem halad. Asszonyod, mivel dolgozik, csak reggel és este lép bele a festékesvödrökbe, esik át a széthagyott létrákon, spaklikon.
    Kérdés: legelőször kivel fog ordítozni becses nejed? A piktorral vagy veled? És ha leordítja a fejedet, kinek lesz igaza? A piktornak, vagy neked? Ezek után nem akarnád elzavarni a picsbe a mestert? vagy még adsz neki továbbra is pénzt? Sőt hagyod, hogy addig csinálja, amíg kész nem lesz, kifizeted neki a teljes munka árát? És ha kezében a pénz, azt mondod neki: majszer uram, adjék már ugyan vissza nekem 10 pöngő forintot, mert két hónappal tovább meszelt. Ki fog jobban röhögni: te, a feleséged, vagy a mester?
    Kielégítő volt a válaszom? :-)”
  • 19. strangerrr 2010. szeptember 24. 19:13
    „Még egyszer sem kaptam választ: Miért az Önkormányzat a hibás ha a Kivitelező csúszik a munkával?”
  • 18. na_mit_talaltam 2010. szeptember 24. 19:01
    „Akkor most mi is hangzott el a sajtótájékoztatón???? :-)
    A másik szegedi hírportál ezt írta Szegeden ma:
    A szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojekt kapcsán befejeződött uniós ellenőrzésekről tartott sajtótájékoztatón arról számolt be Nagy Sándor alpolgármester és Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus projektigazgatója, hogy mindent rendben találtak a vizsgálatokkor. ,,Az öndicsőítő sajtótájékoztatók helyett talán azt kellene megmagyarázniuk az illetékeseknek, hogy eddig miért nem sikerült egyetlen szakaszt sem határidőre befejeztetni a kivitelezőkkel" - reagált portálunknak Hüvös László, a Fidesz szegedi frakciójának vezetője.
    A pénteki sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az ellenőrök két, már lezárul projektet vizsgáltak meg. A 2008-ban befejezett Anna-kúti csomópont, valamint a 2009-ben elkészült Csáky utcai trolitelep-bővítés dokumentációját ellenőrizték valamennyi, a projektben közreműködő szervezetnél. A hazai hatóságok munkáját Brüsszelből érkezett felügyelők is felülvizsgálták. A dokumentálási folyamatban csak kisebb hiányosságokat állapítottak meg, összességében viszont megfelelőnek találták a két projekt tenderkiírási és végrehajtási folyamatát.
    A harmadik vizsgálat a jelenleg is folyó 2-es és 3-as villamosvonal szokásos, negyedéves ellenőrzését jelentette. Ennek során a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló beruházásokat koordináló és ellenőrző közreműködő szervezete tett látogatást Szegeden. Megállapításuk szerint a két villamosvonal előkészítése, a tenderkiírások, valamint a bekért dokumentációk mindenben megfeleltek az előírásoknak.
    ,,Az egész villamosberuházás az összevisszaságtól, a tervezetlenségtől, az irányítási hibáktól hangos, melyért a szocialista városvezetést felelősség terheli" - jelentette ki Hüvös László frakcióvezető, aki szerint az, hogy papíron rendben zajlik a beruházás messze nem jelenti azt, hogy megfelelő lenne például a kivitelezés üteme.

    Karácsonyra kész a 2-es vonal?

    Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta, hogy a 2-es építkezése során valóban kötbérigénnyel fog fellépni a város, mert annak ellenére, hogy minden segítséget megadtak a kivitelező konzorcium részére, a módosított határidőre sem készültek el a beruházással. Többször is felszólították szóban és írásban is a Szeged Villamos 2 Konzorciumot vezető cseh céget a munka ütemének gyorsítására, melyre minden esetben ígéretet is kaptak, azonban ennek ellenére sem halad a vonal építése.
    ,,A város munkagyorsító eszközei kimerültek, nincs más a kezünkben, csak a kötbérigény" - jelentette ki Nagy Sándor. ,,Ennek mértéke a szerződés szerint napi 10 millió forint, de legfeljebb a szerződéses érték 20 százalékáig terjedhet ki. Egyelőre úgy látszik, hogy a pálya megépítésével december végéig el fognak készülni."
    További kérdéseinkre kiderült, hogy az SZKT az elkészülő 2-es vonalán az egyesről fog ,,átvezényelni" villamosokat mindaddig, amíg a PESA által szállítandó új kocsik 2012-ben, a projekt végére meg nem érkeznek.
    Mivel a kivitelezést a Szeged Villamos 2 Konzorcium 2 milliárd forintért vállalta, a város ,,csak" 41 napig számolhat fel kötbért, így a kivitelezőnek legkésőbb október 29-re készre kell jelentenie a 2-es vonal építését. Ez a korábbi helyszíni bejárásunk alkalmával tapasztaltak szerint szinte lehetetlennek tűnik, de kétséges az alpolgármester és a Szeged Pólus projektigazgatója által jelzett év végi átadás is.”
  • 17. Zsoltee0716 2010. szeptember 24. 18:15
    „xd és az 1 villamos vonalán minden rendben(?), mert még mindig nem adták át!! Kossuth körforgalomtól a Nagykörút-Anna kútig! Nagy Sándor erre válaszoljon!”
  • 16. N.P. 2010. szeptember 24. 17:59
    „Ellenzéki 2010.09.24. 17:56

    "Sok sok dolgot találtak úgy az EU mint a hazai ellenőrök - mármint szabálytalanságot!" - például?”
  • 15. Kisshó 2010. szeptember 24. 17:58
    „Hát akkor döljünk hátra nyugodjunk meg, és tegyünk egy x-et B.Nagy mellé!”
  • 14. Ellenzéki 2010. szeptember 24. 17:56
    „Amit a projekt igazgató elmesél, az nem egészen van úgy!
    Sok sok dolgot találtak úgy az EU mint a hazai ellenőrök - mármint szabálytalanságot!”
  • 13. doors 2010. szeptember 24. 17:04
    „Ezt a sok sötét, lóellenzős embert!!
    Ha ezt az építkezés sorozatot, vagy rombolást, mondjuk 800 km.re nyugatra végezték volna el, azt hiszem a kivitelezők már régen a másvilágon lennének, nem beszélve a szerződéseket aláíró, a teljesítményeket, vagy alulteljesítéseket igazoló SZAKEMBEREK életük végéig börtönben lennének. Pedig ott is az UNIÓS pénzt használják fek. Csak nem lopnak!!!”
  • 12. csanyiv 2010. szeptember 24. 15:55
    „Meg aztán hagy ne folyamatban lévő, hanem befejezett, elszámolt dolgokat ellenőrizgessünk már.
    Aztán, ha probléma marad ezeknél, akkor legyen felelőse - de majd akkor. És főleg ne az károgjon, akit csak más munkájának a kritizálása vezet, hanem olyan, akinek az illetékessége és a szaktudása is megvan hozzá.”
  • 11. strangerrr 2010. szeptember 24. 15:30
    „Ha a Kivitelező csúszik azért miért az Önkormányzat a hibás ???”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegedi fejlesztésű trolit tesztel a BKV

A Szegedi Közlekedési Társaság által fejlesztett trolibuszt tesztel a BKV szeptember 27. és október 3. között a 80-as és a 80A jelű járatok vonalán. Tovább olvasom