Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 8°C | 22°C Még több cikk.

Szegedre ért a Digi Tv

Már Szegeden is hirdeti „fapados" tarifáit a Digi Tv. A céggel kapcsolatban közben a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálódik. Kovács Gábor üzletágvezető szerint a versenytársak reakciója jó reklám a cégnek.
Harmincnégy csatorna egy évig ingyen, utána havi bruttó 2700 forintért. Indulóköltségként 21 ezer 600 forint egy antennáért és egy jelátalakítóért – ezt kínálja az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. A most induló Digi Tv – melynek műsorait Romániából lövik fel műholdra – alapcsomagja ráadásul tartalmazza a Sport Klubot is, mely egyedüli csatornaként sugározza majd a nyári labdarúgó vb-t.

Tulajdonosok

Az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. tulajdonosa a romániai RDS-RCS kábeltévé és internetszolgáltató konzorcium. Az MTI információi szerint a konzorciumot 93 százalékban a holland Cable Communications System NV tulajdonolja. A holland cégben 62 százalékos tulajdoni hányaddal bír Teszári Zoltán nagyváradi vállalkozó.  
Az új televízió már Szegeden is hirdeti szolgáltatásait, közben a Gazdasági Versenyhivatalnál azt vizsgálják, hogy indítható-e versenyfelügyeleti eljárás a cég ellen. A konkurencia szerint ugyanis az új tévé gyanúsan alacsony áron dolgozik.

– Eleinte veszteségesek leszünk, utóbb komoly nyereséget termelünk. Nem karitatív társaság, hanem kft. vagyunk, amely hosszú távú befektetésbe kezdett – reagált az alacsony árral kapcsolatos felvetésre Kovács Gábor. A Digi Tv üzletágvezetője lapuknak elmondta: nagy az érdeklődés a szolgáltatás iránt. Szerinte ez egyrészt a kedvező árnak, másrészt a jó csatorna kiosztásnak köszönhető. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatával kapcsolatban úgy fogalmazott: a televíziós piacon a verseny mindeddig visszafogott volt. A Digi Tv megjelenése megbolygatta mindezt. Ugyanakkor hálásak a konkurenciának, hiszen azzal, hogy támadták őket, egyúttal komoly reklámot biztosítottak számukra.

– Nemcsak a UPC, hanem az egész kábelszakma álláspontját közölhetem – reagált megkeresésünkre Szűcs László, a UPC Magyarország Kft.

sajtókapcsolati igazgatója. Elmondta: több szempontból aggályosnak tartják a Digi Tv-t, amit nem csak a Gazdasági Versenyhivatalnak, hanem az ORTT-nek és Nemzeti Hírközlési Hatóságnak is jeleztek. Ezektől a hatóságoktól azt kérték, hogy vizsgálják meg: az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. rendelkezik-e a szükséges engedélyekkel, sugározhat-e a magyar törvények szerint és nem alkalmaz-e dömpingárakat. Hozzátette: fogyasztóvédelmi szempontból is aggályosnak tartják az új televízió magyarországi megjelenését. Szerintük problémás lehet például, hogy a Digi Tv előfizetőinek meg kell vásárolni a vevőberendezést. Hiszen ha ez elromlik, akkor a javítás valószínűleg a fogyasztót terheli.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kerestük, de nem találtuk a megyei adósokat

A gazdasági társaságok közül egy budapesti cég közel 10 milliárddal, egy celldömölki férfi pedig… Tovább olvasom