Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Szellemvonatok Szegeden

Szeged - A mozdonyvezetők sztrájkja miatt tegnap reggel 6 és 8 óra között Szegeden sem közlekedtek a vonatok. A nagyállomás mégis megtelt a sztrájk idejére: az utasok tudtak a munkabeszüntetésről, mégis reménykedtek, hogy legalább az intercity járatok elindulnak.
– Ilyen peches embert nem hord még egyet hátán a Föld! Legalább öt éve nem utaztam vonaton, erre pont most... A Nyugatiban lenne találkozóm 10 órakor, de nincs mit tennem, meg kell várnom a háromnegyed nyolcas IC-t – panaszkodott a szegedi nagyállomás várótermében Mészáros Balázs.

Szokatlanul kihaltnak tűnt tegnap reggel 6 órakor a peron. Utasok sehol, a pályaudvaron mindössze két vonat pihent, üres kocsikkal. A komor masinák hiába ontották a meleget, hiába várták az utasokat, akik jegyet váltottak, tüntetőleg inkább a várótermekben maradtak. Ott viszont több százan voltak. Hallottak ugyan a munkabeszüntetésről, mégis kijöttek az állomásra, abban reménykedve, hogy talán megegyeznek a felek és elindulnak a szerelvények.

A csomagokkal megpakolt férfiak és nők mellett fél hétkor 150 diák lepte el az épület földszinti utasterét. A gyerekhad jól tűrte a várakozást, kisebb csoportokba verődve trécseltek. A Rókus II. Számú Általános Iskola hetedik és nyolcadik osztályos tanulói a fővárosba készültek. Az iskola már korábban bejelentkezett a MÁV-nál az utazásra, külön kocsikat is kértek. Úgy tervezték, hogy a 6.45-kor induló intercityvel utaznak, ám a sztrájk közbeszólt. A tanárok már nem tudtak minden diákot értesíteni, ezért nem tolták későbbre a találkozó időpontját.

14 mozdonyvezető

A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) által meghirdetett munkabeszüntetés miatt mintegy hatszáz vonat vesztegelt az ország állomásain, a sztrájk becslések szerint 300 ezer utast érintett. A szakszervezet a mellékvonalak tervezett megszüntetése ellen tiltakozott, illetve egy korábbi, a szaktárcával történt megállapodás határidőinek be nem tartása miatt. Szegeden mind a 14 mozdonyvezető sztrájkolt.  
– Hallottunk a sztrájkról, de már szerda délelőtt megváltottuk a vonatjegyünket, ezért nem indultunk el busszal – magyarázta Tamás, aki az édesanyjával orvosi vizsgálatra igyekezett volna a fővárosba. – A sztrájkolók az utasokkal szúrtak ki – bökte ki a fiatalember.

A sztrájk idején összesen tíz – hat érkező és négy induló – vonat marad ki Szegedről. A Torontál Intercity negyed órával 6 előtt gurult ki az állomásról, de csak Szatymazig jutott, 8 óráig vesztegelt ott az utasokkal. A Torontálon kívül még három vonat indult el 6 óra előtt Szegedről. Fél 8-kor egy lélek sem ült a 8 óra 42 perckor induló Kodály IC-n, pedig a kocsikat fél 6-tól fűtötték. A Budapestre tartó gyorsvonat – a két kimaradt IC-re tekintettel – két pluszkocsit is kapott.

Csak egy tartalék busz

A Tisza Volán Zrt. a szokásos járatok mellett több tartalék busszal is készült a vasutassztrájk miatt, ám végül csak egy pluszjárműre volt szükség: a Szegedről Budapestre 6 óra 30 perckor induló gyorsjárat két busszal állt ki. – Csongrádra, Makóra és Vásárhelyre is tudtunk volna tartalék járműveket küldeni, de nem volt rá szükség – mondta el Mező István, a közszolgáltatási divízió igazgatója. 
A sztrájk utáni első szerelvény 8 óra 10 perckor futott ki Félegyházára. Ezzel egy időben az első érkező vonat is beállt a nagyállomásra – üresen. A sztrájk ideje alatt a rókusi pályaudvaron vesztegelt – 5 óra 25 perckor indult Orosházáról, Rókuson az összes utas leszállt róla.

A legtöbb vonat még tegnap délután is 10-25 perces késéssel közlekedett. A Szegedre érkezők közül a 12 óra 14 perces intercity 115 percet, a 14 óra 14-es 45 percet késett. Előbbinek a majd kétórás csúszásában a Nyugati pályaudvari bombariadó is közrejátszott. Az induló vonatok közül a 13 óra 42-es intercity 34 perc késéssel állt ki a nagyállomásról.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Álom volt a mega klinikai tömb

Szeged - Nem a szegedi egészségügyi integrációt megelőzően hangoztatott 2000, később 1000, hanem… Tovább olvasom