Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Szerdai legesleg: melyik a legidegesítőbb szegedi szerencsétlenkedés?

Szeged – Évek, sőt évtizedek óta nem tud velük mit kezdeni a város, ilyen-olyan okokból. Melyik ezek közül a legbosszantóbb?
Vanek úr közlekedési bosszúságai:
Az újszegedi hídfő kaotikus állapotát már említették, most kiegészíteném azzal, hogy mennyi baleset történt már itt. A hídról leguruló, nagy sebességű kerékpárosok óriási veszélyt jelentenek. Közülük többen úgy baleseteztek, hogy nekihajtottak már a járdaszigetnek. Nekik kell (ene) elsőbbséget adniuk a hídra felhajtóknak. Itt már több koccanásos baleset történt autó-autó viszonylatban is. Nagyon jó lenne, ha a buszsávoknak csak akkor adna zöldet a rendszer, ha valóban van ott induló busz. Most sokszor feleslegesen várakoznak az autósok a buszra, mivel van, amikor reggel is csak 15 percenként jár a busz (71-es, nyáron)
Másik bosszantó dolog a Belvárosi Híd szegedi oldalára átérve tapasztalható. Itt a jobbra kanyarodó sávot alig használják az autósok, szinte mindenki, a buszokat is beleértve egyenesen haladna tovább a Híd utcán. A hosszan visszatorlódó kocsisor miatt azonabn nem lehet besorolni a jobbra kanyarodáshoz. Célszerű lenne jobb oldali sávon is engedélyezni az egyenes haladást, így nem kellene azonnal sávot váltani a Széchenyi tér fele haladó autóknak, buszoknak, ami szintén nagyon szerencsétlen dolog a Híd utcában. Egyúttal meg kellene szüntetni ezt a veszélyes, kocsisort blokkoló balra kanyarodási lehetőséget (a Híd utcáról a Deák Ferenc utcába). Helyette a Kelemen László utcánál lehetne csak balra kanyarodni, ezzel a megoldással nem kellene tömbkerülésre kényszeríteni az autósokat. Ez már egyszer kísérletképpen bevált.
Szintén szerencsétlen dolog a Széchenyi téren a Kárász utca torkolatánál az, hogy csak egyik irányban szabad áthaladni (a híd felől a Kiskörút fele), ellenkező irányban tilos. Ezt a külföldiek, idegenek nem veszik észre, fizethetnek is, a Híd utcánál gyakran várják őket a rendőrök. Célszerű lenne mindkét iránynak megtiltani az áthaladást, mivel ez egy széles gyalogátkelős, korzózós rész, sok emberrel.
A Stefánia felől a Hídra balra nagyívben felkanyarodás szintén nagyon problémás, veszélyes, különösen jelzőlámpa-mentes időszakokban. Meg kellene szüntetni a balra kanyarodási lehetőséget. A Vár utcán át, a Deák Ferenc utcáról lehetne csak balra kanyarodni, ha Újszegedre megyünk.
Ha már a hidaknál tartunk, a Bertalan hídon miért nem állítják vissza a 60 km/h-s megengedett sebességet? A gyalogosok korláttal vannak védve, irányonként 2 sávon lehet haladni, a kamionok már nem erre járnak. A Belvárosi Híd zsúfoltsága is csökkenne, mert többen választanák az új hidat.

Csaba is hozzászólt: Nem értem, hogy miért kellett átlátszó tetővel ellátni a felújított buszvárókat? Tudomásom szerint ezek nem csillagvizsgálók, hanem az lenne a rendeltetésük, hogy esőtől, hótól, de nyári kánikulában a tűző naptól is védjék az oda beállókat, ily módon azonban az utóbbira képtelenek. Ráadásul mindezt úgy, hogy az árnyékot adó házak tövéből kihelyezték a megállókat az utak közepére. Úgy tűnik, hogy akik erről döntöttek, nem járnak tömegközlekedéssel!

helsinkirokker nem Finnországból: Az autós közlekedés és parkolás ellehetetlenítése - hát ez bosszant nagyon. Eszetlen egyirányú forgalmak miatt óriási kerülőket kell tenni a városban egyes útvonlakon. Parkolóhelyek szűnnek meg, van ugyan a parkolójegyek árából két fain parkolóház, de szerintem tök üresek, elkerülik az emberek, a Honvéd-téri már 3 óra után ingyen parkolást hirdet. Hülyének nézik az autósokat, pedig nem mindenki viccből, sportból, unalomból, mások bosszantása céljából autókázik a belvárosban. Nagyon drága a parkolójegy, cserébe hely az nincs. (Bár a 450 forintos benzin óta mintha kicsit több lenne a hely.) A Kálváriáról már ne is beszéljünk, egy agyrém. Egy olyan "sugárút" amin első osztályú bicikliút meg "szép ződ gyep" van, de egy mentő NEM tud végigmenni ha éppen sietős. A II. Kórháznál felszámolták az összes parkolóh elyet, cserébe frankó dupla villamos pálya van, kb 600 méteren. De előtte és utána csak 1 db pálya van végig!!! Azon a 600 méteren viszont flangálhatnak a villamosok egymás mellett. Vicces. Aki meg véletlenül kocsival érkezik a II. Kórházba, pl. vidéki látogatók, az ott balfácánkodik a mellékutcákban, virágágyások és tujabukszusok között keresgél parkolóhelyet, a kertváros lakóinak legnagyobb örömére.

vuk a kettes számú gödörről: Esetleg a vár melletti gödörrel is kellene már kezdeni valamit, amit kiástak kb. 13 éve (azonnal a járda lekövezése után fel is szedték), körülvették dróthálóval, amit gumiba öntött betonoszlopok tartanak, mellette pedig 40 cm-es járdát hagytak. És azóta így áll. Ocsmány az egész, a belváros közepén.

purgator kemény: A "kezelhetetlen" gondok a felsorolástól még nem múlnak el. Valamennyit ember - kideríthető a személyes felelős - idézte elő. Ki(k) a felelős(ök) ezekért a mutyiszagú, végtelenségig elhúzódó hatályú ingatlanok értékesítéséért? Talán innét megközelítve hamarabb véget lehetne vetni ennek a cirkusznak!
Centrum-gödör, Bárka? Hági, Hungária, Honvéd téri ex bőr és ...gondozó telke, Virág, hogy csak a belvárosiakat említsem. Ki a hunyó? 10 éve élvezzük Botka-city örömeit - a minden nyáron feltúrt belvárosi idillt. Jövőre inkább ezekkel az elvarratlan szálakkal kellene kezdeni a tavaszi nyüzsgést - még ha kevesebbet is hoz zsebre...

Zotya 100 szerint: Centrum gödör, toronymagasan! Annyira jó helyen van és annyi minden hasznosat, de legalábbis szépet lehetne a helyén csinálni. Hihetetlen, hogy nem tudnak lépni az illetékesek, már hosszú évek óta.

vino_vritas csak egyet kérdez: Miért nem lehet végre a Mars térről kiköltöztetni a buszpályaudvart?

Agáta mindenhez hozzászólt: Legidegesítőbb: Egymás mellett, azonos hangsúllyal az összes fent telsorolt dolog. E mellett a KOSZ és a még mindig dohányzók a busz-és villamos megállókban, a Nagyállomáson.
A tömegközlekedés nagyon rosszul van megszervezve. Konkrétan, miért kell iskolaszüneti időben ritkítani a Nagyállomásra/ról közlekedő villamosjáratokat? A "fantasztikus" városvezetés még mindig nem jutott el odáig, hogy munkahelyteremtőket csábítson a városba, így nagyon sokan ingáznak, hétvégén haza jönnek Pestről, ahol a munkahelyük van, vasárnap késő délután pedig vissza. Az esti, Pestről érkező vonatokhoz eszük ágában sincs igazítani a helyi közlekedést. A 20:15-kor elvileg beérkező vonat késik mindig legalább 5 percet, minden jármű elmegy és az emberek várhatnak legalább 15 percet. A végigdolgozott hét után péntek este, amikor munka után még 2,5 órát zötykölődtek a vonaton.
A Centrum gödröt én is feltölteném, fizetős parkolót építenék oda, sok fával.
A Bárkát vegye meg, aki akarja, bontsa le és építsen oda, amit akar.
A Hági esetében is állandóan büntetnék, városkép rongálás címen. Tessék megnézni, hogy milyen koszos az épület és a nagy vasrácsos kapun át látható kerthelységben térdig lehet gázolni az avarban.


Pur blanka ezt javasolja: Mars téren a távolsági buszváró teteje nagyon kicsi. Ha várni kell pl. a budapesti 5.-nél a buszt, és esik az eső, az ember ronggyá ázik. A "híres" múlt hónapi viharnál volt szerencsém ezt tapasztalni.
A tetőszerkezetet kellene megnövelni, hogy ez a probléma megszűnjön.
Egy ekkora városnak komolyabb és színvonalasabb buszváróra lenne szüksége véleményem szerint.


Manóka ezeket sorolta föl: Bosszant a Hági, a régi Hungária és a Virág Cukrászda lehetetlen helyzete.

Telepes a városüzemeltetésre haragszik: A Városüzemeltetési Iroda ténykedése az idétlen festésekkel, nyársakkal, betonfalakkal, távközlési dobozokkal a kerékpárút közepén, logikátlan utca-egyirányúsítással, kerékpárút-megszakításokkal, stb.

man listája: Az újszegedi közlekedési förtelem a lámpaerdővel, a középre helyezett buszsávval, amelyben alig jár busz, a lakóházak tövéből a semmi közepére helyezett buszmegállóval, az újszegedi lámpák miatt újonnan, valamint a szegedi oldali lámpa miatt továbbra is torlódó tömegközlekedéssel. Ameddig az építkezés tartott, a szegedi oldali kikapcsolt lámpával csodálatosan, fennakadás nélkül gördült a forgalom. Valamint egy nagyobb eső után a Székely soron csak hajósigazolvánnyal lehet közlekedni.

Koszta Péter véleménye: Centrum gödör...
Megítélésem szerint már évek óta lehetne magas közegészségügyi bírságokat kiszabni a tulajdonosra, mely bírságok kifizetése sürgetné számára a megoldást... Ha nem fizet, akkor a büntetés ráterhelődik az ingatlanra, ami egy idő után elárverezhetővé teszi.
Miért is lehetne büntetni?
A gödör alja a város közepén szemétgyűjtővé vált. sokan dobálják ugyanis a kerítésen át be a szemetet a gödörbe... A szemét pedig közveszélyt rejt, járványügyileg, megfelelő kezelés nélkül. Főleg, hogy a gödör alján összegyűlő csapadék vizekben poshadó véglények és fertőző organizmusok is elszaporodhatnak, amiket a szórványosan ebihalakból kikelő békák szerte hurcolhatnak a város közepén... Nem beszéltünk akkor még a hontalanok időszaki itt tartózkodásáról és azok szükségleteinek a végzéséről... Nyílt nyilvános WC-nek használják a területet...
A fenti jelenségek mindegyike akár egyesével is adhat okot a közterületi bírságok rendszeres kiszabására, avagy a járványügyi veszély miatti intézkedésekre...
tehát intézkedni igenis lehetne.
Sőt, már rég kellett volna, ha a városban gondos lenne a "gazda"...


csonakos szerint máson is kellene javítani: A tömegközlekedés a városban! Egyre rosszabb! Különösen hétvégén és a külső területeken élőknek.

igazságkereső forradalmi ötlete: Van egy javaslatom: vásárolja meg nagyon olcsón az Önkormányzat a Bárka éttermet, bontsa le és a helyére lehetne megépíteni a Huszár utcai Okmányiroda épületét és a belvárosban lakók is könnyebben tudnák megközelíteni, mint az újszegedi Fő fasoron! A Centrum-gödröt meg egyszerűen be kell temetni, majd parkot lehetne létesíteni ott! 3-4 hónap alatt fel is lehetne húzni az új épületet a Bárka helyén!


Korábban írtuk:
Kettőt emelünk ki, arról szavazni is lehet, a többit önökre bízzuk.

E kettő pedig a Centrum gödör és a Bárka étterem, amit internetes apróhirdetésben újra meg lehet vásárolni. Mindkettő a belvárosban éktelenkedik és egyikkel sem tudunk mit kezdeni. Pedig kellene. Ön hogyan oldani meg a Centrum- és a Bárka-kérdést? Várjuk megoldásaikat! Ahogy várjuk a többi bosszantó, idegesítő szegedi szerencsétlenkedést is!

Olvasóink írták

  • 6. Linka11 2012. november 03. 18:24
    „Amit évtizedek óta művelnek az illetékesek a szegedi közlekedési rendel !”
  • 5. vino_veritas 2012. november 02. 16:38
    „PiszokAlfréd! Ugyan költözz már el!! És akkor nem idegesít semmi.”
  • 4. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2012. november 01. 11:41
    „Az is idegesítőnek számít, hogy a filléres termékből (gáz) luxuscikk kreálásának eredményeképp, az udvaron nem lehet 1/2 óránál több időt lenni anélkül, hogy az ember hupililát ne okádna, a környékbeli házak műanyag és egyéb nem épp környezetbarát újrahasznosítása miatt.
    Egyébként van erre valami törvény ennek betartatására, vagy az emberi egészség le van <moderálva>va?”
  • 3. DMagóg 2012. október 31. 16:38
    „1-2! Talán a kettő együtt!”
  • 2. anyahajókabinajtóhajtogató 2012. október 31. 13:41
    „A szegedi szoci-liberál oldal méginkább.”
  • 1. PiszokAlfréd 2012. október 31. 11:09
    „Az egész szegedi FIDESZ! De nagyon ám!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vámpírok és zombik a szegedi éjszakában

Szerda este ijesztő vámpírok és zombik lepték el Szeged belvárosát, az egyetemistáknak köszönhetően idén is sikeres akció volt a Vampire és Crazy Zombie Flash mob. Tovább olvasom