Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Szervusz, 101-es!

Szeged – 2012 eddigi leghidegebb és legködösebb éjjelén megérkezett Szegedre a második PESA Swing Szeged.
Százegy méternél tovább biztosan nem lehetett látni január 30-án, amikor éjfél után pár perccel „betoppant" Szegedre a második PESA Swing Szeged villamos Bydgoszcz-ból. A forgatókönyv a szokásos volt: még vasárnap meg kellett várni, amíg az utolsó menetrend szerint közlekedő, 23 óra 45 perckor Szeged állomásról induló 1-es villamos elmegy a Kossuth Lajos sugárúton, ugyanis ezúttal is a Damjanich és a Vásárhelyi Pál utcai megállók között rakták le a trélerről a Swing Szegedet.

Megérkezett Szegedre a második PESA Swing Szeged. Fotó: Garai Szakács László (galéria)

Az érkezés már hétfőre esett: 0 óra után pár perccel a hatalmas köd miatt rendőri felvezetéssel érkezett meg a villamost szállító kamion. Ám míg a 100-as vezetőállással hátra „szállt le", addig a 101-es menetirány szerint szinte „lepottyant" – sokkal gyorsabban legurult a pótkocsiról, amelyen Szegedig utazott.

Megérkezett Szegedre a második PESA Swing Szeged


Ezután már csak arra kellett várnia, hogy a szállítólevelet lepecsételjék, és hogy a taxija elálljon az útból. Mindez viszonylag hamar meg is történt és a második PESA-villamos saját lábon, illetve forgóvázon, önerőből ment be a Pulz utcai SZKT-remízbe. A Szeged Pólus Nonprofit Kft. és az SZKT még a héten hivatalosan átveszi a járművet, amely meg is kezdi futópróbáját a szegedi síneken. A 101-esre már közel sem vár akkora tortúra, mint a 100-asra: „mindössze" körülbelül 1000 kilométernyi próbát kell teljesítenie, majd ezután megkapja a hatósági vizsgáját. Amint sikeresen „átugrik minden lécet" azonnal forgalomba is állhat. Erre vár egyébként a 100-as is, a két járművet ugyanis csak egyszerre lehet a forgalomba állítani. A szakemberek szerint két hét múlva akár mind a két új villamoson utazhatunk.

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. Kerekes 2012. január 31. 18:42
    „44. Jozko, 45. vári
    Régen figyelem a folyamatot. Ha nem hinnék a saját szememnek, akkor a híradásokból, a véleményekből arra következtethetnék, hogy Szeged a legrosszabb város (közlekedésről beszélek) az egész országban, és az itteni szakemberek, na meg bárki aki ide beteszi a lábát, egyrészt hülye, másrészt direkt mindent elront.
    Itt minden közlekedési beruházás alpárian el van rontva, el van sikkasztva stb. Mondja ezt minden kisnyugdíjas, zöldséges, jogász, könyvelő stb.
    Persze a közlekedők véleménye nagyon fontos. Mint ahogy a szülőnő véleménye is fontos a saját szüléséről. Mert Ő érzi. De ... Azért ennek ellenére a konzíliumot nem a szülőnők tartják a szülés előtt, hanem bizony az orvosok. Pedig azok lehet, hogy nem is szültek még. Csak a műtőasztal mellet találják ki a dolgokat, mint a tervezők a rajz asztal mellett. Bezzeg a szülőnők vagy a közlekedők.... Nem akarom tovább folytatni.
    Szóval ennek ellenére, ha kinyitom a szemem, akkor teljesen mást látok. Vajon miért van az, hogy senki nem akar már arra emlékezni, hogy a Kárász utcán nem lehet majd szép női cipőben közlekedni a téglák miatt, ki emlékszik már a DM címlapjára "Megbukott a mini körforgalom a színház mellett", vagy hogy a Stefánia melletti kerékpárút életveszélyes, vagy meg akarja-e épelméjű ember még nyitni a forgalmat a Dóm tér lezárt szakaszán, vagy nem tud működni a Tisza L. krt-i tömegközlekedési sáv stb., stb.
    Hol vannak ezek a szakértők és hol vannak ezeket a híreket kiabáló média? Nem kellene már okulni az előzményekből? Nem kellene már beismerni, hogy rosszindulatú, hozzá nem értő, fanyalgó vélemények voltak ezek. És évek igazolták, hogy többségében jó, szép, hasznos, és értékes dolgok születtek?
    És ez alapján nem kellene talán már egy kis szerénységet tanúsítani akkor, amikor 40-50 diplomás szakember nevét adja egy beruházáshoz? Az, hogy ezek a beruházások nem a svéd közéletnek megfelelően valósulnak meg, ugye nem a tervezők stb. a hibásak?”
  • 47. freeboy 2012. január 31. 18:30
    „Azért ilyen hireket olvasva, öröm Szegedinek lenni. Ráadásul az eddig kommentelők azt az egy csökkent szellemi képességűt kivéve, örülnek. Ránk fér ebben hülye világban a jó hír. Gratulálok a projekt megálmodóinak. A kivitelezés pedig megmutatta a mai magyar valóságot itt a Balkánon.”
  • 46. macs 2012. január 31. 17:07
    „36. Zsanetta,
    hallottad? Utdíjról gondolkoznak Pesten. Remélem egyetértesz, akkor inkább a közösségi közlekedés okozta kellemetlenségek! :-D”
  • 45. vári 2012. január 31. 13:29
    „jozko

    A közlekedésszervezés olyan, mint a foci meg a politika - mindenki ért hozzá.
    Amikor megépült a rókusi "körforgalom" (ami nem körforgalom, csak nem jut eszembe a megfelelő megnevezés), azon háborogtak néhányan, hogy az ott lévő tízemeletesek lakóinak nem javítja a helyzetét zajterhelés meg rossz levegő szempontjából.
    Oké, mondom, ha így nem, akkor hogyan lehetne ezen segíteni?
    "Ja, azt nem tudjuk, mi csak addig jutottunk el gondolatban, hogy ez sz*r". Különben is, az a szakemberek dolga."
    És ha a szakember azt mondja, ennél jobban nem tudjuk csökkenteni a zaj-és egyéb ártalmakat, mert nem az a szűk keresztmetszet, hogy milyen típusú lámpás vagy nem lámpás kereszteződés/körforgalom/akármi épül ott, hanem az, hogy az adott mennyiségű jármű _mindenképp_ beözönlik a városba ezen az útvonalon?
    "Nem tudjuk, minket csak az érdekel, hogy sz*r", estébé.
    Minden, a közlekedést érintő változásnál ez megy kb.”
  • 44. jozko 2012. január 31. 13:15
    „43#.

    Ideje van az ünneplésnek, ideje van a munkának - és ideje van, volt és lesz a fizetésnek is.
    A legnagyobb örömködés közben sem felejtsük el, hogy meg kell ezt fizetni rendesen - úgy is van rendjén.

    Szó sincs arról, hogy csak a tömegközlekedés ellenzői /ha van egyáltalán ilyen.../ódzkodtak az újabb vllamosvonaltól és villamos beruházástól -részben a "tömegközlekedők" is látványberuházásnak titulálták és a trolit preferálták inkább.
    Végül is a hálózatbővítésssel és az új járművek kínálta lehetőséggel a közlekedésszervezésért felelősök bebizonyíthatják, értik a dolgukat - a közlekedők megelégedettségére!
    Így legyen!”
  • 43. Kerekes 2012. január 30. 22:43
    „Remélem mindaz a "szakértő", aki az elmúlt időszakban hozzáértőbbnél hozzáértőbb névtelen és nevét adó véleményében köpködte, fikázta a beruházás minden részletét, megsértve ezzel sok szegedi és vidéki szakembert, akik a fizetésen túl elhivatottságból is megvalósították ezt a projektet, bocsánatot kérnek tőlük, 400 Ft feletti benzin ár mellett sem fognak felszállni a villamos és troli hálózat bármely járművére és saját munkájukban legalább ennyire kézzelfogható hasznot hozó eredményt tudnak a fiaikra, leányaikra hagyni, mint ami teljes gőzzel működni fog nyáron Szegeden közösségi közlekedés címén.”
  • 42. Beroesz 2012. január 30. 22:41
    „36. Zsanetta 2012.01.30. 18:54

    Zsanetta, megnézheted az ideáltipikus autós városodat, Budapestet, ahol 20 év "világvárost építünk" jegyében hozzákezdtek egy befejezhetetlen metróhoz, összeszerencsétlenkedtek 20 combinot, és ezen kívül semmit csak az autós barátaid feneke alá nyomták az útfelújításokat, járdán kijelölt parkolókat, parkolóházakat, meg a többit. A "fejlődés" eredménye egy élhetetlen, ocsmány, szétesőfélben lévő város lett. A vidéki nagyvárosok (pl. Szeged) más utat választottak, ha nem tetszik, akkor ajánlom figyelmedbe Terézvárost, vagy Kelenföldet, imádni való hely mindkettő.”
  • 41. atomboy 2012. január 30. 21:05
    „39. tzs_szeged
    Sztem az nagyon rovid szakasz ilyen munkahoz, es a megallo is utban van. Ha nem igy lenne, akkor az elso PESA-t is ott raktak volna le.”
  • 40. tsz 2012. január 30. 20:45
    „33. szállító 2012.01.30. 17:26
    fuss csak neki még egyszer a cikk utolsó bekezdésének...”
  • 39. tzs_szeged 2012. január 30. 20:24
    „"Napközben emiatt le kellene állítani a villamosközlekedést (addigra már nemcsak az 1-est, hanem a 2-est is) és valószínűleg emiatt nem akarnak villamospótlást szervezni."

    Ha már a 2-es is jár, akkor talán a Károlyi Kollégium elé is leengedhetnék. A 2-es mehetne nyugodtan, nagy kiesés nem lenne.
    Addig meg lehetne talán a 2-es vonalára valahol. Nem néztem ilyen szemmel, de talán...”
  • 38. feri37szeged 2012. január 30. 19:41
    „zsanetta drága.. <moderálva>
    erre varrjál gombot

    http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/3/2/3/THM_0009750323.jpg

    És ezt olyanok csinálták akik épp tüzet mentek oltani!
    Egy vonuló tűzoltóautó csinálta, tegnap délután. A jobb oldali összes sáv foglalt volt, és közben ráadásul a Rókusi krt-Körtöltés utcai közlekedési lámpa nem működött. 3 vagy 4 vonuló tűzoltó jött: 3 a két szemközti sávba ment át a megállók előtt, 1 pedig - egészen biztos, hogy véletlen - ráhajtott a villamosmegállók közti betonra. Nyilván ezek után már nem volt korrigálási lehetőség, nagy lendülettel (nyilván azért fékezve) keresztülgázolt a füvön és utána gondolom a villamos átvezetésnél tudott csak kijutni újra az aszfaltra.

    Kegyetlen volt látni, de mindenki emberből van - mindenki hibázhat.

    Azért jó lenne ha már a tűzoltók összebaxták az egészet, akkor társadalmi munkában javítsák is ki! Vagy ezzel sem értesz egyet?”
  • 37. dBrown 2012. január 30. 19:09
    „35! Szerintem te is tudod, hogy nagyjából senkit nem érdekel, hogy ti mit csináltok a drágá Csháláddál. (Az irónia meg nem értéséhez külön gratulálok, néha meg-megcsillan az a 8 általános...)”
  • 36. Zsanetta 2012. január 30. 18:54
    „19.
    "...van egy város, amely így fejlődik..."
    Helyesen: így fejlődik VISSZA!”
  • 35. Zsanetta 2012. január 30. 18:51
    „34.
    ..." Csak hát tudod ott van az a gyökér utas..."
    Az a baj, rengeteg az ilyen utas! Ezért nem tömegközlekedünk mi!”
  • 34. dBrown 2012. január 30. 17:30
    „33! Nem értem, hogy mit rinyáltok. Ez a szabály. Kész. Szerinted az SZKT-nak érdeke, hogy üresben járatja? A legjobb az lenne, ha azonnal forgalomba küldhetnék. Csak hát tudod ott van az a gyökér utas, akinek a biztonságát meg kéne oldani... Inkább örüljünk, hogy itt nincsenek BKV-i állapotok (lsd. ma reggel megint égett egy metró...)”
  • 33. szállító 2012. január 30. 17:26
    „Ez a szépség is fog üresen menni 10 000 km-t mire megfelel a magyar szabványnak? Biztosan a törvényhozók nem hallották hogy váltság van. Vagy tudják, de nem érdekli őket a mi adó forintjaink sorsa. Menjen 1 000 km próbautat. Az sem kis távolság.”
  • 32. macs 2012. január 30. 17:15
    „30. ifj. Nagy Gábor,
    akkor legyen a következő Pesa! :-)
    Szerintem, ha nagyon akarnák, akkor meg lehetne oldani! :-)”
  • 31. Ebgondolat 2012. január 30. 16:15
    „Szegény vili jó koszos lett, mire megtette ezt a hosszú utat. Egy alapos tisztálkodás ráférne. :D”
  • 30. ifj. Nagy Gábor 2012. január 30. 15:05
    „27. macs
    "Arra gondolt már valaki, hogy pl. az utolsó Pesa mondjuk szombaton és fényes nappal érkezzen meg?"

    Ezzel csak az a gond, ami ebben a cikkben is benne van: meg kellett várni az esti utolsó villamos elhaladását.

    Napközben emiatt le kellene állítani a villamosközlekedést (addigra már nemcsak az 1-est, hanem a 2-est is) és valószínűleg emiatt nem akarnak villamospótlást szervezni.

    Ráadásul addigra már utasforgalomban jár már a többi pár hónapja, valószínűleg ez is csökkentené az újdonság varázsát.”
  • 29. klj-54 2012. január 30. 14:22
    „28. varadipal
    Idézni csak pontyosan és szépen
    ahogy csillag ül a széken úgy érdemes:)

    "Polak, Węgier, dwa bratanki
    I do szabli, i do szklanki
    Oba zuchy, oba żwawi
    Niech im Pan Bóg błogosławi."
    "Lengyel-magyar két jó barát
    Együtt harcol s issza borát
    Vitéz s bátor mindkettője
    Áldás szálljon mindkettőre."”
48 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fizika napja - Kukoricakeményítő és disznófül

Negyedszer rendezték meg a fizika napját Szegeden. Az érdekes kísérletekben bővelkedő nyílt napot az SZTE Fizikus Tanszékcsoportja szervezte.
Tovább olvasom