Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 17°C Még több cikk.

Szívünk napja - vasárnap Szegeden is

A Magyar Kardiológusok Társasága és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány minden évben szeptember utolsó vasárnapján, a Szívünk Napján hívja fel a figyelmet a szív és érrendszeri megbetegedések kiemelkedő gyakoriságára, a mindennapi életben is megvalósítható megelőzési módszerekre.
2010. szeptember 26.-án, vasárnap 9 órától, a Szív Világnapján a Magyar Kardiológusok Társasága és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány idén Szegeden a Rókusi körúti Tesco áruházban rendezi meg a Szívünk Napját.

Egy egészséges szív elengedhetetlen a teljes élethez függetlenül nemtől vagy életkortól. A szív- és érrendszeri betegségek rizikófaktorainak kontrollálása - helyes táplálkozással, fizikai aktivitással, és a dohányzás mellőzésével - megakadályozhatja a szívinfarktus és a stroke kialakulását és segíthet megőrizni a szív fiatalságát.

A mozgás és szíve egészsége

A mozgáshiány jelentősen hozzájárul a szív öregedéséhez, csakúgy, mint az elhízáshoz, cukorbetegséghez, magas vérnyomáshoz. A szív egy olyan izom, amely igényli a rendszeres edzést, hogy minden egyes dobbanásával hatékonyan tudja pumpálni a vért.

Kattints a képre a nagyobb méretért!
Kattintson a képre a nagyobb méretért!

A rendszeres testmozgás és annak hatásai:

* segít lelassítani a szív és az agy artériáinak szűkülését,
* ösztönzi a test fölösleges, felhalmozott zsírtartalékainak felhasználását, így elengedhetetlen a testsúlycsökkentésben,
* javítja a koleszterinszintet azzal, hogy növeli a vérben a jó koleszterin (HDL) mennyiségét,
* fenntartja a normális vércukorszintet, javítja a cukorbetegséget (diabétesz),
* csökkenti a magas vérnyomást,
* segít leszokni a dohányzásról

Kezdje a testmozgást lassan, majd ahogy szíve erősödik, növelje az időtartamot, intenzitást, és a gyakorlatok gyakoriságát. Felnőtteknek 30, gyermekeknek 60 perc mozgás csökkenti a rizikófaktorokat. Habár a legtöbb ember számára teljesen biztonságos a fizikai mozgás, néha nem árt az orvos tanácsát kérni előtte.

Egészséges étrend

Ahhoz, hogy egész életen át fiatal maradjon szívünk, a bevitt és az elégetett kalóriák egyensúlyára kell törekedni. Testmozgást és kiegyensúlyozott étrendet ajánlunk, mely elegendő gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű termékeket, sovány húst, halat, hüvelyes növényeket tartalmaz, csakúgy, mint alacsony zsírtartalmú, illetve zsírmentes élelmiszereket, telítetlen margarinokat, olajokat, mint a napraforgó, kukorica, repce vagy olíva.

Mondjon nemet a dohányzásnak

A dohányzás, vagy a dohány egyéb használata szintén fontos rizikófaktor, amit meg kell változtatni ahhoz, hogy szívünk fiatal maradhasson. A dohányzás abbahagyása csökkenti a vér koleszterinszintjét, a véralvadást, így az artériák hirtelen elzáródását (infarktus). Ha nem dohányzunk, akkor jó példát mutatunk, így üzenetünk a dohányzás veszélyeivel kapcsolatban a gyerekek számára tiszta és következetes.

Olvasóink írták

  • 3. Zsoltee0716 2010. szeptember 20. 17:46
    „http://www.szivunk-napja.hu/
    Lesznek akkor egy páran?”
  • 2. jozko 2010. szeptember 20. 16:37
    „A TESCO nagyon remek helyszín!

    A delikvensek legalább rögtön megnézhetik /a hipermarket még éppen elfogadható árain/, mibe is kerül a koleszterinszegény élelmiszer, friss zöldség, gyümölcs......
    És kiszámolhatják, mennyi marad welnessre. pihentető időtöltésre!”
  • 1. klj_54 2010. szeptember 20. 12:07
    „Az ilyen napok helyett örülnék ha a klinika nem magánrendelő telefonszámát adna egy nyugdíjas szívbeteg kezébe!
    Bíróság előtt tudom igazolni állításomat, mert ez a mai magyar valóság:(
    Mindenféle porhintés megy a sajtó részről, dokikámék pedig nem érnek rá a betegre csak privát rendelésen!
    Viktorom, miért vagy hatalmon ha ezt eltűröd?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindkét énekes döntős

Szeged - Varga Detti és Gusztos Bence is a legjobb 24 versenyző közé jutott szombat este a… Tovább olvasom