Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

SZKT-sok is indulnak a villamosvezető Eb-n

Szeged - A győzelemhez nem elég „padlógázzal" gyorsulni a II. Villamosvezető Európa-bajnokságon, legalábbis ezt állítják a hétvégi megmérettetésen induló szegediek.
A hétvégén Budapesten rendezik a II. Villamosvezető Európa-bajnokságot, a Szegedi Közlekedési Kft.-t Nagy Mihály Károly és Győri Krisztián képviseli. Tavaly a BKV pilótái diadalmaskodtak a drezdai versenyen.

– Megnéztük a 2012-es futamot, ügyességi feladatokra készülünk – mondta Nagy Mihály Károly, aki 12 éve villamosvezető a szegedi társaságnál. – Távolság- és sebességbecslés, méterre pontos fékezés egy ismeretlen járművel, ilyen feladatok várhatók – folytatta. – Tizennégy európai nagyvárosból, Debrecenből, Szegedről, Berlinből, Drezdából, Rotterdamban, Bécsből, Barcelonából, Nagyváradról, Firenzéből, Stuttgartból, Lipcséből, Manchesterből és Párizsból is érkeznek Budapestre villamosvezetők. Tatra- és Ganz-járművekkel indulunk – folytatta. – Ez nem gyorsasági verseny. A mi villamosainknál nehezebb és könnyebb járműveket is kaphatunk, amivel az ügyességi versenyen indulunk. Szombaton gyakorolunk, vasárnap lesz az Eb – árulta el Nagy Mihály Károly, hozzátette: nagy adag mázli is kell a győzelemhez. – A fékezés a legnehezebb. A sebességbecslésnél pedig a táj figyelése segíthet – mondta a villamosvezető.

Nagy Mihály Károly és Győri Krisztián felkészülten várja a megmérettetést. A szerző felvétele
Nagy Mihály Károly és Győri Krisztián felkészülten várja a megmérettetést. A szerző felvétele

Háromszoros fékút

Azt, hogy egy villamos milyen lassan áll meg, jól mutatja, hogy míg a tuja 50 kilométer/órás sebességről átlagosan 46 méter alatt áll meg, addig egy autó alig 15 méter alatt. Összehasonlításképp egy Volvo S70 100 kilométer/óráról is hamarabb megáll, mint a városi villamos.

Csapat- és egyben vetélytársa, Győri Krisztián elárulta, volt BKV-s kollégája segítségével készül fel a villamosokból. – Ismerőseim is csak legyintenek a villamosvezetésre: azt mondják, még kormányozni sem kell. Azt hiszik, a többtonnás, sínen gördülő járművel ott állok meg, ahol akarok. Pedig a típustól függően 18–40 tonnás járművek alig pár milliméteren érintkeznek a sínnel – mesélte a pilóta. Győri Krisztián a mindennapos közlekedésről elmondta, a versenyen kívüli „manőverezést" a reggeli csúcsban is gyakorolják, mint fogalmazott, az autósokra olyankor jobban kell figyelni.

A szegedieknek vasárnap Budapesten, a Hungária kocsiszín melletti Sport utcában lehet szurkolni. A BKV rendezvényén még a pesti villamosközlekedés jellemző járműveit is meg lehet tekinteni.

Olvasóink írták

  • 6. matylapát 2013. november 24. 09:31
    „Csak nem az ujját bemutató trolivezető érte el, hogy a Csongrádi sgt-n, a járdáról visszatérített kerékpárosnak STOP jelet festettek fel? A nagykörútnál felterelnek, majd 20-30 méter után vissza az úttestre.”
  • 5. atomboy 2013. november 23. 23:48
    „Valamiert ugy olvastam a cimet, hogy villamosevezo EB. Pedig tudtommal nem ittam alkoholt az osztalytalalkozon.”
  • 4. mazsolaszolo 2013. november 23. 21:03
    „Hajrá fiúk, és csak a legjobbakat! :)”
  • 3. szegedi75 2013. november 23. 18:14
    „Hajrá Szeged!”
  • 2. joy 2013. november 23. 16:27
    „"...még kormányozni sem kell..."
    Mert nem országló.
    Ezért ember barátabb.
    Vezetni viszont tudni kell, de nagyon!

    Soxerencsét!!!”
  • 1. kriszta7505 2013. november 23. 15:08
    „Hajrá fiúk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

200 millió a megváltozott munkaképességűek képzésére

Uniós pályázaton 200 millió forintot nyert a Mozgáskorlátozottak Csongrád Megyei Egyesülete megváltozott munkaképességű emberek képzésére. Tovább olvasom