Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Szokni kell az új lezárásokat

Szeged - Szabálytalanul parkoló és forgolódó autósok, felbontott kerülőút nehezítette szerdán a szegedi 3-as villamosvonal felújítása miatti helyzetet. A villamospótlók és a buszok késnek.
Idő kell, hogy megszokják a szegediek a 3-as villamosvonal felújítása miatti új lezárásokat. Tegnap reggeltől a szakadó eső, a vízmű munkagödrei, a három hete tartó rakpartzár és a munkából hazaigyekvők türelmetlensége nehezítette a Kálvária sugárút és a Dugonics tér környékén járók életét.

Szokott módon bedugult a kocsik, buszok, villamospótlók sora a Kálvária sugárúton befelé. A kifelé vezető sáv lezárása miatt a környező utcák is beálltak. A Dáni utca–Béke utca menekülő-útvonalon súlyosbította a helyzetet, hogy a sofőrök otthagyták az autókat mind a két oldalon, a vízmű árkokat bontott ki a közműcseréhez. Ezt tetézte, hogy a sofőrök egy része fittyet hányt a behajtani tilos táblára a Dáni, a Földváry és a Béke utcában. Ettől percenként alakultak ki balesetveszélyes szituációk. A mentők siettükben a szabadon hagyott vágány és a gömbsüvegsor közötti vékony sávon menekültek ki a dugóból.

Kötelező haladási irány, várakozni tilos: nem számít. Fotó: Frank Yvette
Kötelező haladási irány, várakozni tilos: nem számít.
Fotó: Frank Yvette

Legkeményebben a buszsofőrök és a villamospótló járatok vezetői állták a sarat; figyeltek mindenre és mindenkire, és a kerülőúton sem hagytak ki egy áthelyezett megállót sem a Honvéd téren és a kiskörúti bizományi oldalában. Nem rajtuk múlt, hogy adódtak késések, 5–15 perccel hosszabb menetidővel kell számolni. Legkedvesebben azok a hoszteszek mosolyogtak reggeltől estig, akik a Tisza Lajos körúti ideiglenes 3-as végállomástól és a megszűnt sugárúti megállóból áttessékelték az utasokat a bizományihoz.

Egérutak

Aki nem tudja elkerülni a Kálvária sugárút nagykörút és Tisza Lajos körút közti részét, jobban jár, ha a Gogol vagy a Gyertyámos utcán megy kifelé a belvárosból, befelé pedig a Kálvária sugárút helyett a Petőfi Sándor sugárutat vagy az Attila utcát választja.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. man 2010. június 18. 20:34
    „30: Az hogy reggel elviszed az iskolába, teljesen független attól, hogy el tud-e jutni a-ból b-be úgy általában.”
  • 30. vuk 2010. június 18. 12:54
    „29. hozzászólás man 2010.06.17. 20:04
    ... barmit is akartal ezzel mondani, az nem sikerult :)

    A gyerekem tanuljon meg 10-12 eves korara egyedul eljutni a varos 2 pontja kozott. Nekem sem okozott problemat ilyen idosen. Akar biciklivel.
    A gyerekek csak gyerekek, nem hulyek.”
  • 29. man 2010. június 17. 20:04
    „20: "nem fogom naponta autoval hordani a gyerekem segget mindenhova"

    Ha egyszer gyerekem lesz, én gyereknek fogom tekinteni, nem egy seggnek.”
  • 28. man 2010. június 17. 18:15
    „17: "Mondjuk nekem nem volt meg autom sosem" - akkor meg mi a fenét magyarázol??”
  • 27. ifj. Nagy Gábor 2010. június 17. 17:59
    „25. Attis2 2010.06.17. 16:32
    "Ifj. Nagy Gábor!

    Az tény.hogy 3 akocsi átfért,de az a 3. kocsi már szinte piroson ment át,normálisan 2 kocsi fér át!"

    Ezt mondom én is, de azt is, hogy tegnap 10 óra körül biztos átment 6 és közben nem indult el a keresztforgalom, tehát szerintem kizárt, hogy az utolsó 4 piroson ment volna át!”
  • 26. E! 2010. június 17. 16:55
    „Én csak a jómunkásembereket hiányolom a Kálváriáról. Azt látom, hogy lezárták, de nem látok semmi munkát a "ház" előtt. Mondjuk, ha délután kimegyek, akkor lehet, hogy vátlozik ez a kép.”
  • 25. Attis2 2010. június 17. 16:32
    „Ifj. Nagy Gábor!

    Az tény.hogy 3 akocsi átfért,de az a 3. kocsi már szinte piroson ment át,normálisan 2 kocsi fér át!”
  • 24. ifj. Nagy Gábor 2010. június 17. 16:21
    „21. CsImre 2010.06.17. 12:01
    "18. A szegediek túlnyomó töbsége autó nélkül él. Gyerekkel is."

    Illetve amit biztosan tudunk, hogy a többség napi szinten nem használja.”
  • 23. ifj. Nagy Gábor 2010. június 17. 16:20
    „7. Attis2 2010.06.17. 09:23
    "a Moszkvai krt-on lévő balra kanyarodó lámpánál meg kellene hoosszabitani a zöld hullámot,amelya Kálvária sgt.-ra megy rá! Több ok miatt is:

    1.abban a sávban dugó,dugó hátán,hiszen az most terelőútnak számít
    2.a tömegközlekedés nem a Béke utcai gödrök miatt késik,hanem ez a rövid zöld hullám miatt
    3.a szervezőknek erre gondolniuk kellett volna,ebből is látszik,hogy milyen a szervezés! GRATULÁLOK!!!!!!"

    A tévedés joga fenntartva, de:

    1. én úgy emlékszem, a korábbi extra rövid zöldön max. 3 autó fért át
    2. tegnap délelőtt ennek a duplája tudott átmenni, amikor ott voltam

    Az más kérdés, hogy ha mindenki, aki korábban a Kálvárin jelent meg autóval, erre jön, ez is kevés.

    Az is kérdés, hogy mennyire akadna meg az állítólag nem létező nagykörúti zöldhullám a kanyarodási zöldidő tovább nyújtásával.”
  • 22. LukSzusz 2010. június 17. 15:10
    „SzeretlekUNIO,szeretlek Laci,most üzemeljük a T-54-est,az nem akad el.”
  • 21. CsImre 2010. június 17. 12:01
    „18. A szegediek túlnyomó töbsége autó nélkül él. Gyerekkel is.”
  • 20. vuk 2010. június 17. 12:00
    „Hol lattal gyuloletet? Vagy a gyulolet latasa is csak egy szubjektiv gyulolet? :)
    Igenis hosszu tavon szukseg van korlatozasokra: EZ a kompromisszum!

    Es igen, VAN mit tenni a reggeli es delutani csuccsal! Pont errol beszeltem. A megoldas: nem kocsikazni feleslegesen. Te tenyleg azt hiszed, hogy a reggeli es delutani csucsban gyerekek miatt ulnek (egyebkent egyedul) az autoban? Igazabol nem az autozas ellen beszeltem sosem, hanem a FELESLEGES autozas ellen.

    Es nem, nem fogom naponta autoval hordani a gyerekem segget mindenhova, csak ahova nagyon muszaj (igen valoszinuleg lesz autom, de kizart, hogy napi hasznalatban legyen).”
  • 19. szatyi 2010. június 17. 11:59
    „-6-sl8r-
    Igen, használható 7.5 tonnáig! Bár a sándorfalvi út azon szakasza katasztrófális állapotban van.”
  • 18. kispacni 2010. június 17. 11:33
    „Örülök 17. sz. hozzászólásodnak, mert kiderült, hogy csak a szubjektív gyűlületed mozgat, és nem józan megfontolásod. Majd ha 4 és nyolc éves gyermeked lesz, akkor lássalak nagymotoron, és nem autóban.

    Olvasd még egyszer vissza amit irtam. Én soha nem beszéltem gyűlőlettel a keréppárosokról, és soha nem korlátozással képzeltemm el a forgalom megszervezését, hanem józan ésszerű kompromisszumokkal. Szegeden nincs szükség komoly korátozáskra, mert nincs jelentős forgalom. Amikor meg van (munkába menet és jövet, sokat nem lehet tenni). Különösen akkor, amikor profitszerző magáncégekkel végezteteted a tömegközlekedést, mint a TISZA Volán, akinek egyetlen érdeke. Minnél kevesebb járművel, minél több utast szállítani. És ha majd neked is kisgyermeked lesz, hidd el autóval fogod szállítani őket. na akkor jusson eszedbe mai rosszindulatú köpködésed. Én nem tettem, ma sem.
    Csak javasoltam, egy kis dolfot, hogy mindenkinek jobb legyen.”
  • 17. vuk 2010. június 17. 11:14
    „kispacni: LEHET, hogy kisebb lesz. Egy darabig. Azert erre nem vennek merget... Ugye amikor nem volt lezaras akkor is beallt ott a belvarosban minden. Szerinted?
    Minel tobb az ut annal tobb az auto. Ennyi a keplet.

    Egyebkent a benzinen kivul a szervizkoltseg meg az, ami kisebb, ha a kocsit nem hasznalod. Nem kopik, ugye.
    Mondjuk nekem nem volt meg autom sosem - de kizarolag akkor volt ra szuksegem, ha kimentem a varosbol, es akkor is csak hidegben (nagymotorom van). Ilyen keves hasznalatra nem eri meg tartani.
    A motor mas, azt mas miatt tartja az ember :) De azt is csak hetvegen vettem elo.

    De lehet, hogy nincs igazam, es tenyleg szarni is kocsival kell jarni minden nap akkor is, ha szep napsuteses 20-22 fok van reggel (itt sajna inkabb 15-17 van reggel meg most is..)”
  • 16. kispacni 2010. június 17. 11:03
    „BAmmeg VUK.
    Te arró beszélsz, hogy és máról, egészen októberig, amíg tart az építkezés, AMIT NEM KRITIZÁLTAM. Ha megnyitják a Gyertyámos utca végét is kétirányura, kisebb lesz a dugó a Kálvárián, amíg tart az építkezés.”
  • 15. vuk 2010. június 17. 11:01
    „Ja meg annyit, hogy a tomegkozlekedes feljesztese eppen most zajlik: tehat a varos a jo iranyba megy. Az, hogy ez ideiglenes (sajnos irracionalisan hosszura nyulo) korlatozasokkal jar, hat ez van. A vegeredmenyt kell nezni.”
  • 14. vuk 2010. június 17. 10:59
    „13. hozzászólás kispacni 2010.06.17. 10:53

    Elhiszem. Megnyitjak. Es? Ettol nem szunik meg a dugo... Dugo akkor is volt amikor nem volt lezarva semmi. Remlik? :)
    Ha egy buzinagy autopalyat teszel a belvaros kozepere, akkor is araszolni fognak rajtuk az autok a dugoban. Erted mar?

    A megoldas a tomegkozlekedes fejlesztese es az alternativ kozlekedesi modok erositese (elonyben reszesitese), biztonsagossa tetele - igen, bicikli. Neadj´isten kombinalasa tomegkozlekedessel (itt pl. szabad bringat vinni a metron, vonaton ingyen). Ha ezek megvannak, akkor meg szarra kell korlatozni a belvarost szemelyautozas szempontjabol.”
  • 13. kispacni 2010. június 17. 10:53
    „12.VUK.
    Tömegközlekdést használók családjában is van autó. Azok a költségek, pedig akkro is ott vannak, ha az autódat a garázsbna, vagy utván tartod.
    Másrészt ismétlem. Jelenleg káosz van. Ha megnyitják a Gyertyámos utca végét, jelentősen csökkenhet. Érted. Csak egy kis észről beszéltem.”
  • 12. vuk 2010. június 17. 10:43
    „Oke, te kedvedert nem irom ide, hogy "miert nem mentek biciklivel?" ;)

    Viszont: "két tömegközlekedésbérlet már drágább mint egy autó benzinköltsége"
    Ez igaz lehet, ugyanakkor az autozas koltsegeibe ne csak a benzint szamold am bele, hanem azon kivul meg egy nagycsomomindent. A totalcar-on talalhatsz erre egy jo cikket.

    http://belsoseg.blog.hu/2010/05/26/minek_nekem_auto_vagy_barkinek”
31 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Törvényre várnak a tanyák

Az új országgyűlésre marad a régóta várt tanyatörvény megalkotása is, amelyet Csongrád megyében kezdtek előkészíteni évekkel ezelőtt. Tovább olvasom