Délmagyar logó

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 4°C | 21°C Még több cikk.

Szolnoki Tibor: A szegedi tradíciót szeretném folytatni

Szeged, Budapest - Szolnoki Tibor (56) színművész magántársulatának vezetőjeként szerzett 20 éves tapasztalatával pályázik a Szegedi Nemzeti Színház főigazgatói posztjára. A szegedi tradíciót szeretné folytatni, csapatát a meghallgatáson kívánja majd megnevezni.
Szolnoki Tibor. Fotó: DM/DV
Szolnoki Tibor. Fotó: DM/DV
– Nem színészként jelentkeztem a színigazgatói pozícióra: 20 éve vezetem sikeresen az Operettvilág Együttes elnevezésű színházi magántársulatot egyedül, apparátus nélkül. Nemzetközi fórumokon jelenünk meg, rendszeresen visszahívnak bennünket. Karácsony és vízkereszt közt a bregenzi Festspielhaustól a stuttgarti Liederhalléig Ausztria és Németország nagyvárosaiban, koncerttermeiben A varázsfuvola című Mozart-operát játszottuk nagy sikerrel, ezért külföldről nyújtottam be a pályázatomat – így hiánypótlással kell majd néhány dokumentumot utólag beszereznem. A varázsfuvola-produkciónkban 90 tagú együttes vett részt nagyzenekarral, kórussal. 20 éves vezetői tapasztalatommal, tudásommal a szegedi közönséget szeretném szolgálni. Ne gondolja senki, hogy színészként szeretném majd önmagam megvalósítani! Kreatív vezetőként jelentkeztem a pályázatra – hangsúlyozza Szolnoki Tibor színművész, aki Szegeden kezdte a pályáját, és felesége, Zsadon Andrea is énekelt itt.

– Életem első szerepét még főiskolásként, a nagyszínház rekonstrukciója idején az ideiglenesen a szomszédos moziban működő teátrumban játszottam. A Bajadérban Király Levente tanított a szakma mesterfogásaira. Később a szabadtérin a Miss Saigon egyik főszerepét játszottam, majd együttesemmel az Egy éj Velencében című Strauss-produkciónkat mutattuk be a Dóm téren. A szegedi zenei hagyományokat, Vaszy Viktor munkásságát is ismerem és nagyra értékelem. Igazgatóként a szegedi tradíciót szeretném folytatni kreativitással, új módon. A szegedi operatagozat régi hírnevét szeretném ápolni, megújítani. Juronics Tamásnak és balettegyüttesének nemcsak tisztelője, hanem rajongója vagyok, ezért színigazgatóként mindent megtennék, hogy a munkájukat minél jobban elősegítsem és sikeressé tegyem. Mindegyik műfajt szeretném megjeleníteni, a pontos arányokat a közönség igényei szerint kell kialakítani. Ehhez meg kell ismerni a társulatot is. Nem kívánok túlzott mértékben vendégművészeket hozni, alapvetően a szegedi társulatra szeretnék építeni. Csak olyan új produkciót lehet műsorra tűzni, amelyhez a művészek rendelkezésre állnak és jó kedvvel vesznek részt a játékban. Semmit sem lehet erőltetni. Ausztriában és Németországban az elmúlt 20 évben azt tanultam: a kollégák egymásnak nem azt mondják, amikor egy bemutatón színpadra lépnek: „Egy kalappal!" , hanem azt: „Viel Spass!" – a kifejezés azt jelenti: Jó szórakozást! Sok örömet! Szeretném visszaadni a kollégáknak a játék örömét, hogy jókedvűen szolgálják a közönséget – fogalmaz Szolnoki Tibor, aki alkotói csapatát a meghallgatás alkalmával szeretné majd megnevezni.

– Természetesen a prózai tagozatnak egy főrendezőt szánok. A műsorterv kialakítása után az egyes produkciókhoz a megfelelő rendezőket kell hívni. Az első időszak az ismerkedésé: a kiírás szerint július 1-jén veszi át az új igazgató a pozíciót, de már a következő évad tervezésén közösen kell dolgoznia a régi és az új vezetőnek. A főigazgató feladata elsősorban a szolgálat, irányítás és a társulati tagok munkájának menedzselése, összehangolása. Logisztikában elég jó vagyok. Úgy gondolom, a prózai tagozatot a főrendező irányításával kell majd megújítani, ha erre szükség van. Olyan vonzó előadásokat kell létrehozni, amelyeket a közönség szeret. Háromszor annyi előadás ötlete szerepel a pályázatomban, amit a szegedi közönség szívesen venne, mint amennyi egy évadban színpadra kerülhet. Számtalan ötletem van, de semmihez sem szabad erőszakosan ragaszkodni, figyelembe kell venni a rendelkezésünkre álló erőket. Az erőforrások feltérképezésére elegendő egy-két hónap. Az operett klasszikusait tisztelem és szeretem, számos olyan Kálmán Imre- és Lehár Ferenc-darab van, amelyet Magyarországon még nem mutattak be. Ez a műfaj nem csupán a Csárdáskirálynőből és a Marica grófnőből áll; számtalan olyan operett van még, amit érdemes műsorra tűzni. Az opera és a musical esetében is a klasszikus hagyományokat folytatnám, nem kívánok egyenruhába bújtatott, géppisztolyos katonákkal operettet játszani. A közönség ezt nem szereti, márpedig a publikumnak kell színházat csinálni, őt kell kiszolgálni. A siker legjobb mutatója, hogy telt házzal mennek az előadások. Ha nincs telt ház, akkor rosszak a produkciók, rossz a műsorpolitika – véli Szolnoki Tibor, aki feleségével és a kiskutyájukkal Szegedre költözne, ha színigazgatóvá választanák.

* * *

Bemutatkoznak a pályázók
Vasvári Csaba: Szeged történelmi lehetőség előtt áll
Balikó Tamás: Szakemberekre kell bízni a vezetést

Olvasóink írták

  • 6. IVY 2013. január 21. 16:30
    „Már ifjú színészként se tartottam sokra. Maradjon a tinci-tánci színházának vezetésénél inkább...”
  • 5. Olajfa14 2013. január 18. 09:58
    „2. Biztos, hogy nem!”
  • 4. Zotya100 2013. január 17. 17:18
    „Nehogymán őt!!!!!! Neeee!!!!!”
  • 3. M.Aurelius 2013. január 16. 17:48
    „...az Egy éj Velencében----> ezt láttam, nagy bukás volt.. :-(”
  • 2. plútó 2013. január 15. 22:32
    „Nem biztos, hogy nem!”
  • 1. Olajfa14 2013. január 15. 10:31
    „NEM!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Értékes baksi legelő a tét

Egy 450 hektáros baksi mezőgazdasági vállalkozás ellehetetlenül, ha az állam kihasítja az egyharmadát, 130 hektárt. Tovább olvasom