Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Szombaton indul a 2-es villamos! Itt van valamennyi új menetrend!

Szeged – Március 3-án, szombaton üzemkezdettől elindul a menetrend szerinti közlekedés az új 2-es villamosvonalon Rókus és az Indóház tér között. Ezzel Szeged közösségi közlekedési vonalhálózata jelentős mértékben módosul.
Elindul a menetrend szerinti villamosközlekedés az új 2-es villamosvonalon március 3-án, szombaton üzemkezdettől. A viszonylat rókusi végállomása az Európa Liget lesz a Csongrádi sugárút és Rókusi körút sarkán. A villamos a Rókusi körúton a Vértó, a Rókusi II. számú Általános Iskola, a Rókusi víztorony és a Szatymazi utca elnevezésű megállókban áll meg, majd a Vásárhelyi Pál utca megállónál rátérve az 1-es villamosvonalra, megy Szeged pályaudvar végállomásig.

Fotó: Karnok Csaba
Buszbarátok, figyelem! Pénteken 22 óra 30 perckor indul az utolsó 2-es busz Makkosházról, az Erdélyi térről pedig 23 órakor. Az utolsó 83-asra Makkosházon 23 óra 15 perckor, a Vadkerti téren 23 óra 25 perckor szállhatunk föl. A 83A-s utoljára pénteken 16 óra 40-kor indul a Hont Ferenc utcából, a vasútállomásról 17 óra 15 perckor utazhatunk vele Makkosházig. Fotó: Karnok Csaba


Az új villamosvonal elindításával ugyancsak március 3-án, szombaton üzemkezdettől jelentős mértékben módosul Szeged közösségi közlekedési vonalhálózata.

Az 1-es villamos változatlan vonalon (Szeged pályaudvar–Szeged Pláza), de módosított követési idővel közlekedik. A 2-es villamos vonallal párhuzamosan futó 2, 83, és 83A jelzésű autóbuszvonalak megszűnnek. A megszűnő vonalak Kossuth Lajos sugárúti és Rókusi körúti szakaszán a 2-es villamos szállítja az utasokat. A megszűnő 2 jelzésű autóbuszvonal újszegedi szakaszát 72 jelzéssel a Mars tér (Mikszáth Kálmán utca) és az Erdélyi tér között új autóbuszjárat váltja fel.

Töltse le a térképet!
Töltse le a térképet!


Utazzon ingyen a nulladik napon!

Március 2-án 14 órakor kezdődik az ünnepség az Indóház téren, ezután indul az első Pesa villamos a Rókusi körút fele különmenetben, majd a Rókusi körúti szakaszon a villamos mellé a helytelen vágányon egy másik fog állni és egyszerre haladnak az Európa Liget végállomás felé. Ezután körülbelül 15 órától közlekednek villamosok a 2-es vonalon 15 perces követéssel este nyolcig, a menetrendszerű forgalom március 3-ától lesz érvényben és ekkortól szűnnek, illetve változnak meg a buszvonalak.
Március 2-án a 2-es vonalon estig ingyenes a közlekedés.

A 20 jelzésű autóbuszjárat meghosszabbított vonalon közlekedik: a megszűnő 83 jelzésű autóbuszjárat Tisza Lajos körút és Alsóváros közötti szakaszán a Vadkerti térig biztosít eljutási lehetőséget. Csúcsidőben a 20 jelzésű járatot a Petőfitelep, Fő tér és Honvéd tér között közlekedő 20A jelzésű új járat sűríti. A 13A autóbuszjárat - a pénteki közgyűlési döntésnek megfelelően - meghosszabbított útvonalon jár március 3-tól szombati napokon 5.00-12.00 óra, valamint 14.00-19.00 óra között.

Március 3-án, szombaton üzemkezdettől a trolibusz vonalhálózata is módosul.

A 8-as jelzésű trolibuszvonal Körtöltés utca végállomása Makkosház végállomásra kerül át. Az 5-ös jelzésű trolibusz a továbbiakban a Körtöltés utca végállomásról indul, így a Rókusi körúton lakók számára továbbra is megmarad a közvetlen újszegedi kapcsolat. Míg a 9-es jelzésű trolibusz a Vértó végállomásról közlekedik. A belváros irányába a trolibuszjáratok a Csongrádi sugárúttól a megszokott útvonalukon közlekednek. A 19-es trolibusz vonala változatlan marad, továbbra Makkosházról jár Tarján Víztorony térig.

Hogy minden egyértelmű és világos legyen itt vannak a szombattól érvényes menetrendek!

- 1-es villamos: Szeged Plaza–Szeged Pályaudvar, Szeged Pályaudvar–Szeged Plaza
- 2-es villamos: Európa Liget–Szeged Pályaudvar, Szeged Pályaudvar–Európa Liget
- 5-ös trolibusz: Körtöltés utca–Újszeged, Gyermekkórház, Újszeged, Gyermekkórház–Körtöltés utca
- 8-as trolibusz: Makkosház–Klinikák, Klinikák–Makkosház
- 9-es trolibusz: Vértói út–Lugas utca, Lugas utca–Vértói út
- 19-es trolibusz: Makkosház–Tarján, Víztorony tér, Tarján, Víztorony tér–Makkosház
- 13-as busz
- 20-as busz
- 20A-s busz
- 72-es busz

Töltse le a térképet!
Töltse le a térképet!


Így jár majd a 13A-s busz. Töltse le a térképet!
Így jár majd a 13A-s busz. Töltse le a térképet!

Olvasóink írták

162 hozzászólás
  • 162. Tigris386 2012. március 03. 15:53
    „Kedves Szemif és Attis2!
    Valóban, igazatok van! Elfelejtettem, hogy van SZKT is! (Most ha akarom, ha nem, kénytelen vagyok igénybe venni az SZKT szolgáltatását.)”
  • 161. Agáta 2012. március 02. 18:04
    „Bele merültem a menetrendekbe. Ki készítette el, és miért nem veszi figyelembe, hogy Pestről a vonat mindig óra 15-kor érkezik(ne)? Általában 5 percet késik. Pénteken a 20:15-kor érkező dugig van mindig. Az 1-es villamos akkor már nem jár. A 2-es óra 18-kor elmegy, azt senki - kivéve a vonat elején kézitáskával utazó sprintereket, persze ha a vonat pontosan érkezik - nem éri el. Az óra 26-kor elindulót is csak akkor, ha a vonat pontosan beér. Ez a 2 járat 8 percenként követi egymást. Legközelebb csak óra 38-kor indul villamos. Eddig lehetett tudni, hogy 10 percenként jár, ráadásul az utasok eloszlottak, mert a 83-as óra 26-kor beállt. Ezentúl majd lehet a bőröndökkel, táskákkal felszerelkezett utasoknak nyomorogni az 1 szál villamoson. Lesznek talán néhányan, akik a 90-es buszt, vagy a 11-est választják, de a Belváros felé kizárólag a villamos fog menni. Erre gondolni kellett volna, mielőtt felforgatják az eddig kényelmes, jól működő rendszert. Így akarják az embereket a tömegközlekedés használatára terelni?”
  • 160. obraz 2012. március 02. 14:24
    „Minden relatív.
    Csak a vodka abszolút , az biztos. -> http://bit.ly/ohxGBv ;)”
  • 159. ifj. Nagy Gábor 2012. március 02. 10:25
    „156. obraz
    "Az én olvasatomban senki sem jár jobban."

    Ez egy lehetséges olvasat. De nem objektív, az biztos.”
  • 158. feri37szeged 2012. március 01. 20:16
    „143. ifj. Nagy Gábor 2012.02.29. 22:54

    Köszönöm a választ...”
  • 157. Beroesz 2012. március 01. 18:49
    „133. serinus 2012.02.29. 13:37

    Nincs már semmiféle pillér. Az 50-es években a folyóba döntötték. Mellesleg lesz ott egy közúti(-vasúti) híd is, azon mehet a kerékpárút.”
  • 156. obraz 2012. március 01. 18:33
    „#153: hol találtad meg a politikai felhangot?:)
    erre mondják , hogy nem szentelek annyi figyelmet a témára tudod.;)

    köszönöm , ez volt a cél.:D
    Az én olvasatomban senki sem jár jobban. Hátrányokból viszont annál több jutott , amiket így visszaolvasgatva látom már előttem is többen megjegyeztek , sőt te magad is. Nem beszélve a kidobott beruházási , karbantartási költségekről , meglátjuk mikor válik esedékessé a soron következő pályakarbantartás.;)
    Valóban , a 2 leghosszabb menetidejű járat együttes leállításával szépen lehet spórolni , a következményeivel pedig úgyis csak az szembesül aki használná is a városi tömegközlekedést.
    A kedves képviselő urak minden bizonnyal nem tartoznak ebbe a körbe.”
  • 155. ifj. Nagy Gábor 2012. március 01. 18:00
    „153. strangerrr
    "152. NG érvelt, Te meg odaírtad, hogy Ő "csűri-csavarja" és hogy "ritkulnak a járatok" de semmi konkrétum:)"

    Pedig utóbbira sajnos elég egyszerű konkrétumot találni és azt még én sem tudom megvédeni. :) De nem is akarom. Felszólaltam a közmeghallgatáson is ezügyben, leírtam itt is, sajnos többet nem tehetek... :(”
  • 154. ifj. Nagy Gábor 2012. március 01. 17:57
    „152. obraz

    Az első mondatod eléggé demagógra sikeredett, azzal nem tudok mit kezdeni. A másodikkal már inkább, abban van megfogható állítás:

    "A járatok ritkulásával és a közvetlen vonalak megszüntetésével az utazóközönség csak rosszabbul járt."

    Pontosítsunk:

    1. Az utazóközönség azon része jár rosszabbul, amely a megszűnő közvetlen eljutási lehetőségeket használja.

    2. Azon része pedig, amelyik külváros-belváros viszonylatban használja, az bizonyos esetekben jobban jár, bizonyos esetekben nem változik neki érdemben az utazása.

    Az biztos, hogy ez a második rész jóval nagyobb, mint az első.

    3. Rendszerszinten kiesik egy csomó üresfutás, vagyis kidobott pénz, ezzel áttételesen szintén az utazóközönség jár jobban, mert a jegyéből, bérletéből, adójából kevesebbet kell a rendszerre költeni azonos színvonal eléréséhez.”
  • 153. strangerrr 2012. március 01. 17:37
    „152. NG érvelt, Te meg odaírtad, hogy Ő "csűri-csavarja" és hogy "ritkulnak a járatok" de semmi konkrétum:) Erre mondják hogy 1-0 oda:)
    De fogadom, hogy ha Szeged nem pályázott volna a nagyprojektre, míg pl. Debrecen igen, akkor sokan itt rikácsolnának, hogy nálunk 30 éves bengáli villamos van, "bezzeg Debrecenben" új pálya épül és új villamos van:)
    Ezt a politikai fanatizmust én sosem értettem.”
  • 152. obraz 2012. március 01. 16:24
    „Csűröd-csavarod de ettől nem nyer létjogosultságot a látványberuházás és egy jól működő rendszer szétverése.
    A járatok ritkulásával és a közvetlen vonalak megszüntetésével az utazóközönség csak rosszabbul járt.
    Azt hittem tudod értelmezni a nyilat a zárójelben , a másik topikra utaltam vele , sebaj. :)”
  • 151. ifj. Nagy Gábor 2012. március 01. 14:58
    „150. Carlo

    :)

    Minél többen akarnak lehetőleg mindenhova közvetlen járatot, annál kacskaringósabb útvonal kell hozzá, főleg ha nem sűrűn lakott területről van szó.”
  • 150. Carlo 2012. március 01. 14:40
    „aki a 13A t kitalálta, azaz annak a nyomvonalát, Leninrendet adnék”
  • 149. ifj. Nagy Gábor 2012. március 01. 14:24
    „147. obraz

    Jó, hát akkor nézzük tételesen.

    A Mars tér elérhető lényegében az összes 2-83 által érintett megállóból továbbra is. Hont Ferenc utca: 19, Rókusi körúti megállók: 5. Kossuth Lajos sgt.: 75-75Y, 78. Az Ipoly sortól és a Kisteleki utcától a korábbinál valóban kicsit nagyobb rágyaloglási távolsággal.

    A 2-es villamos a buszokhoz képest jobb megközelíthetőséget nyújt a belváros kellős közepén található egyetemi és klinikai célpontokhoz, főleg a Kelemen utcai és az Aradi vértanúk terei megállóktól.

    Továbbra is súlyos csúsztatás részedről a másfél kilométert a buszok teljes útvonalával összevetni. Mivel a villamos is átszeli a várost, a legfontosabb célpontokat továbbra is felfűzve.

    A másolást meg csak ésszel, mert ennél a cikknél Szabadszombatnak egy hozzászólását sem látom. :) De részben arra is válaszoltam szerintem már, amire utaltál.

    Problémákat én is látok az új menetrenddel, de ezt lentebb ki is fejtettem.”
  • 148. ifj. Nagy Gábor 2012. március 01. 14:15
    „144. Gaby1968
    "Viszont, ha már költségtakarékosságnál tartunk ezek után nem értem, hogy az 1-es vonalnak a továbbiakban mi értelme marad? Látom, ahogy egy-egy vonat megérkezésekor tömegek jönnek ki a Rókusi állomásról, illetve a haldokló, leamortizálódó Plaza-ba szintén zsúfolt villamosok viszik az embereket. A Plaza, amúgy is elérhető a 2-es villamossal is. Marad a Szilánk, mint nagyvállalat, de úgy gondolom, hogy egy cég talán 500 dolgozójának szintén luxus egy villamos vonalat fenntartani."

    Azt gondolom, hogy a fentiek figyelembevételével kellően meg lett ritkítva az 1-es. De nem hinném, hogy tömegközlekedési kiszolgálás nélkül kellene hagyni a felsorolt létesítményeket. Újonnan nyilván nem építenék rá ki villamosvonalat, de a meglévőt érdemes fenntartani. Ha a következő lépésben az 1-esek mind továbbmennek tram-train-ként Hódmezővásárhelyre, akkor már valóban fel lehet hagyni a Pláza-hurokfordulót, a többi meg megoldódik.

    Ha már mindenáron megszüntetendő villamost keresünk, akkor szerintem inkább a Fonógyári úton érdemes nézelődni.”
  • 147. obraz 2012. március 01. 13:43
    „#146:
    akár még igazad is lehetne ha azokat a bizonyos buszok nem egy hosszú , forgalmas útvonal rövid szakaszaként lettek volna jelen a Makkosháza-Pláza útvonalon , ám sajnos nincs.
    Másfél km új villamospálya miatt megszüntettek 2, a várost széltében-hosszában - a legfontosabb közlekedési csomópont (Mars tér) érintésével ! - átszelő 2 kardinális buszjáratot.
    Az ebből fakadó plusz költségek az esetleg jeggyel utazók számára már csak külön öröm.
    Magyarázhatod akárhogy , értelmet akkor sem nyer de ha ennyire fontoskodni támadt kedved választ adhatsz Szabadszombat költői kérdéseire is. (->)
    A dilettantizmussal való személyeskedéssel pedig óvatosan , mert a fagyi biz nagyon könnyen visszanyal(t).”
  • 146. ifj. Nagy Gábor 2012. március 01. 12:46
    „20. obraz
    "A Makkosháza - Szeged Pláza szakaszon 5-6 különböző busz közlekedett"

    Tudod ez úgy működik, hogy kisebb forgalomra busz kell, nagyobbra troli vagy villamos, még nagyobbra metró stb. Ahol sok busz megy, oda éppen ezért érdemes a következő szintet, a villamost bevezetni.

    "a további vonalán pedig már eddig is az 1es villamos közlekedett."

    Egyre szeretném csak felhívni a figyelmet: az 1-es utolsó 3 megállóján szinte nulla utassal rohangál(t) - ehelyett a Rókusi körút felé menve a villamosok nem kihasználatlanul teszik meg kilométerek ezreit - a mi pénzünkből.

    Gyakorlatilag a 2-es villamosoknak csak a TESCO utáni kilométereik kerülnek plusz pénzbe, míg a buszoknál egészen a Mars tértől Makkosházig tartó szakasz közlekedtetésének árát meg lehet spórolni. Ugyanúgy a belvárosba/vasútállomásra megy.

    "megszüntettek egy szintén 30 éve közlekedő , a város tömegközlekedésének ütőereként szolgáló buszjáratot.. persze , hisz amúgy a kutya sem közlekedne az ´új´ (?) járaton , ugyanis NINCS rá szükség."

    Ez is ütőér lesz. Amúgy meg ha villamos lett volna előbb (sok helyen az volt), akkor elmondhatnád ugyanezt: ha ki akarnák váltani busszal, akkor előtte meg kéne szüntetni, hiszen különben a kiváltó járatra nem lenne szükség.

    "1,5-2 kilóméterért új villamosvonal?"

    Nem, pontosan ezért közlekedik a Nagyállomásig.

    "Értelmetlen dilettantizmus"

    Bocsánat, de a fentiek alapján ezt maximum saját magadról mondhatod el.”
  • 145. obraz 2012. március 01. 12:20
    „és az értelmetlen látványberuházás miatt megszüntettek egy szintén 30 éve közlekedő , a város tömegközlekedésének ütőereként szolgáló buszjáratot.. persze , hisz amúgy a kutya sem közlekedne az ´új´ (?) járaton , ugyanis NINCS rá szükség.
    A Makkosháza - Szeged Pláza szakaszon 5-6 különböző busz közlekedett , a további vonalán pedig már eddig is az 1es villamos közlekedett.
    1,5-2 kilóméterért új villamosvonal? Vagy egy létező járat sűrítése egy jól működő , forgalmas rendszer szétverése árán?

    Értelmetlen dilettantizmus , maximum arra lehetett jó , hogy páran ismét megtömjék a zsebüket.”
  • 144. Gaby1968 2012. március 01. 10:43
    „Az új menetrendek most már nagyon szépen fent vannak a Volán és az SZKT honlapjain.
    Alsóvárosi lévén azonnal a 20-as menetrendjét néztem meg. Kellemesen csalódtam. Tulajdonképpen semmi változás, ugyanúgy 20 perces követési idő, egy járatot töröltek 7,30-kor is indult IEA 83-as a vadkerti térről. Ez most nincs.
    Viszont a nyomvonalát nézve elszörnyülködtem!!!!
    Petőfi telep - Alsóváros viszonylatban ismét bemegy a Nagyállomásra!!! Istenem!! Minek???? Növeljük a késést majd?
    Végre már volt egy jó döntés és a Gőz utcai villamos megállót használta ezen viszonylatban, most ismét felesleges időnövelőt és értelmetlen kilométereket tettünk a nyomvonalba. KB 30-50 méterről beszélünk. Nem hiszem, hogy nem lehet ennyit gyalog megtenni. Igaz van, aki csomagokkal érkezik, hát akkor kérem, át lehet szállni a villamosra és menni egy megállót az állomásig.
    Emlékszem, most télen is jó 5 perces késéssel érkezett a 83-as a Vadkerti térre. Indultunk a belváros felé. Ebben az irányban - sajnos - most is bekanyarodott az Indóház térre. Ott kb. 2 percig álltunk, mert az Indulásra váró 11-as és 90-es miatt, és a "gyönyörűen" eltakarított hó miatt nem tudtuk kikerülni a buszokat.
    Értelmetlen ez a háztömb kerülgetés. Nem értem, hogy ezt még a Tisztelt Szakemberek nem fogták fel.
    Ha már rövidítünk, ritkítunk, mert költséget kell, hogy csökkentsünk, akkor ebben az esetben is itt a lehetőség.
    Álljon meg újra a Gőz utcánál a villamos megállóban és átszállással, sőt még másik megállóba sem kell átgyalogolni - elérhető az állomás. Vissza irányba is ki kellene alakítani egy megállót és kész.
    Isten bizony szeretnék látni egy kimutatást, hogy ez éves szinten milyen összegű üzemanyag többletet okoz a Volánnak értelmetlenül. Nem beszélve a felesleges menetidő többletről.

    A 2-es villamos elindításával kapcsolatban egyetlen észrevételem lenne. Lehet, hogy sokan megvetnek, de én Alsóvárosi lévén is örülök, hogy végre van egy új villamos vonala a városnak. Sőt én még tovább fejleszteném. Engem az sem zavarna, ha itt Alsóvároson az ablakom előtt "csilingelne". Sőt örülnék, mert a buszközlekedés, főleg a reggeli csúcsban a 74-es kritikán aluli.
    Viszont, ha már költségtakarékosságnál tartunk ezek után nem értem, hogy az 1-es vonalnak a továbbiakban mi értelme marad? Látom, ahogy egy-egy vonat megérkezésekor tömegek jönnek ki a Rókusi állomásról, illetve a haldokló, leamortizálódó Plaza-ba szintén zsúfolt villamosok viszik az embereket. A Plaza, amúgy is elérhető a 2-es villamossal is. Marad a Szilánk, mint nagyvállalat, de úgy gondolom, hogy egy cég talán 500 dolgozójának szintén luxus egy villamos vonalat fenntartani.

    54-es hozzászóló (Szögedi)
    Ha ismernéd Szegedet, akkor jól tudnád, hogy az IGAZI ALSÓVÁROSIAKNAK nincs 1-es és 4-es villamosa.
    Költözz mondjuk a Röszkei utcába és járj munkába minden reggel az általad említett villamosokkal.”
  • 143. ifj. Nagy Gábor 2012. február 29. 22:54
    „142. feri37szeged
    "A másik kérdésemre igazán nem kaptam választ! 1-2 hétig miért nem járhattak a járatok ( vili, és busz ) párhuzamosan? Ma még busszal mész, de holnaptól az már nincs és járj vilivel"

    A hetvenes években ugyanez fordítva is működött, ha nem tévedek: ma még van villamos, de holnaptól már nem lesz, járj helyette busszal.

    A párhuzamos közlekedtetés elmaradásának legfőbb oka valószínűleg a pénz. Emellett némi kockázata lett volna, hogy esetleg sokan megszokásból továbbra is busszal mennek és ciki lett volna a félig üres villamos. Bár Miskolcon némiképp más okból megmaradtak egyelőre a buszok is és az első pár héten állítólag szinte kiürültek a buszok és teli voltak a villamosok (nyilván az újdonság miatt is, bár ott csak három megálló hosszabbítás történt és egyelőre a régi járművekkel közlekednek).

    "miközben a pályát forgalomban még nem igazán próbálták ki? Mi van ha pár nap után bedöglik valami?"

    Járt rajta már villamos, most járjon x napig munkanapi menetrend szerint üresen? Ha valami bedöglik, akkor meg majd szépen beállnak a zöld-fehér buszok.”
162 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Napfényfürdő: karbantartás miatt zárva lesz az élményfürdő

Rendes féléves karbantartását végzik a Napfényfürdő Aquapolisnak. Tovább olvasom