Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Szombaton leállt a vasúti forgalom a Budapest-Szeged vonalon is

Felsővezeték-sérülés miatt leállt a vasúti forgalom a Budapest-Cegléd-Szeged vonalon Szatymaznál szombat délután, az utasokat vonatpótló autóbuszokkal szállítják Szeged és Szatymaz között - tájékoztatta a Mávinform az MTI-t.
Szatymaz és Kiskundorozsma között a Budapestről Szegedre haladó Torontál IC áramszedője letört, emiatt a vonat megállt. Emiatt a felsővezeték is megsérült, és mivel azon a vonalon egyvágányos a közlekedés, a szerelvény elvontatásáig nem közlekednek a vonatok - ez volt olvasható a közleményben. A felsővezetéket 15-16 óra között állítják helyre, addig autóbuszok viszik az utasokat - tájékoztatott kora délután a Mávinform.

A személyszállító vonatok közlekedésében 60-80 perces késésekkel kell számolni. A Mávinform közlése szerint a javítás befejezése után is csak fokozatosan áll helyre a menetrendszerű közlekedés a Budapest-Cegléd-Szeged vonalon. Szombat délelőtt a Budapest-Győr-Hegyeshalom és a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony vonalon is síntörés miatt késtek a vonatok. Peiper Károly, a Mávinform sajtóügyeletese az MTI-nek szombat délután elmondta, hogy azokon a vonalakon helyreállt a menetrend szerinti közlekedés.

Európa-szerte fennakadást okoz a havazás a közlekedésben

Franciaországban a havazás és a hideg időjárás okozta műszaki problémák miatt szombatra virradóra leállították a La Manche-csatorna alatti alagútban közlekedő Eurostar vonatokat, szombaton napközben pedig az ország nagy részén fennakadások voltak a közlekedésben.

A meteorológiai szolgálat 35 észak- és nyugat-franciaországi megyében rendelt el másodfokú, narancs színnel jelölt riasztást. Óvatosságra intik az északkeleti megyék és a főváros térségének lakóit is. A hóesés és jegesedés miatt továbbra is nehéz a közlekedés Normandiában, ahol egy autópályát le kellett zárni és fennakadások vannak a vasúti közlekedésben is. A délkeleti Alpes-Maritimes megyében a Monaco felé vezető A500 autópályát mindkét irányban lezárták. Az Olaszország felé vezető A8 autópályát szintén lezárták, amíg az úttestről letakarítják a havat. A francia légiközlekedési hatóság kérte a légitársaságokat, hogy a párizsi roissy-i repülőtérről induló, vasárnap reggelre tervezett járataik 30 százalékát töröljék az éjszaka várható havazás miatt.

Németországban, egy bajorországi településen szombatra virradó éjszaka mínusz 33,6 fokot mértek. A jegyes utakon két halálos baleset is történt: két nő halt meg Schleswig-Holsteinben. Velence egy részét szombaton elöntötte a tenger, mert a dagály miatt a lagúna vízszintje 114 centiméterrel emelkedett. Közben a paloták tetejét és a híres gondolákat vékony hóréteg is bevonta. A város repülőterén öt órán át szünetelt a közlekedés, egyes vonalakon jelentős fennakadások voltak a vonatközlekedésben is.

Egy fiatal francia turista félmeztelenül, alsónadrágban vetette bele magát a Szent Márk teret elborító hullámokba, az önkormányzati rendőrség azonnal közbelépett, kiparancsolta a vízből és bírságot szabott ki rá. Vasárnapra szintén árvizet jeleztek előre: a lagúna szintje a szokásosnál 115 centiméterrel lesz magasabb. Montenegró legnagyobb repülőterét be kellett zárni a havazás miatt. A főváros, Podgorica melletti Golubovci repülőteret szombaton zárták be, miután a hó beborította a kifutópályát és a korlátozottak voltak a látási viszonyok.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. jozicsenko 2009. december 20. 16:48
    „25. hozzászólás szatyi 2009.12.20. 11:50
    köszönöm, szűk látókörű vagyok, mert zavar, hogy teljesen egyértelmű helyzetekre nem akarnak felkészülni (=a télre fel kell készülni, igaz pénzbe kerül, vagyis annyival kevesebből lehet lopni), és pénzt dobnak ki olyan dolgokra, amire nem kell (mert ott lehet lopni)”
  • 28. szatyi 2009. december 20. 13:40
    „-achilleus-
    Igazad van!”
  • 27. achilleus 2009. december 20. 13:04
    „27. hozzászólás szatyi 2009.12.20. 12:30
    Értem én, de egy idő után már nemcsak a cikkhez szólnak hozzá, hanem egymás véleményéhez is. Így valóban elkanyarodhat a téma. Nem mindig rossz irányba, - szerencsére. (Maguk a cikkek néha sokkal kevésbé informatívak, mint a vélemények, de hát a hozzászólások lehetőségének megadásával ez az online kiadásoknak a lényege és a kiadó érdeke is. Te sem kattintanál rá egy már olvasott cikkre, de a hozzászólások megnézése végett, mégis megteszed.)”
  • 26. szatyi 2009. december 20. 12:30
    „...de ezeknek semmi közük a szatymazi vezetékszakadáshoz! - mint ahogy már korábban írtam!
    Amire "jozicsenko" utal, az nem ehhez a posthoz illik!
    Részemről . ennyi, ha értitek, ha nem!”
  • 25. achilleus 2009. december 20. 12:20
    „25. hozzászólás szatyi 2009.12.20. 11:50
    A konkrét ADATOK joziscsenkot támasztják alá.”
  • 24. szatyi 2009. december 20. 11:50
    „-jozicsenko-
    Bár nem akarlak megsérteni, de: hülye, szűklátókörű vagy!
    Ezt le kellett írnom, akkor is, ha kimoderálják!
    ...Ha már egyszer szabad a vélemény-nyilvánítás!”
  • 23. jozicsenko 2009. december 20. 10:42
    „jó reggelt! (hazudta az elvtárs)

    joy et, azért talán pontosítsunk
    http://index.hu/belfold/budapest/0214m4klt2/
    1. Hornék 130-140 MRDról írtak alá, a köv. kormány kontójára
    2. Orbán felmondta: ő nem fizet biankó csekket más igérete miatt
    3. 2002ben újra indult minden, ekkor már kb 220 mrd volt az ár (vagyis a kiesett négy év alatt, Orbánék idején max a másfélszeresére nőtt, nem 3*ozódott meg az ára)
    4. ma 500 mrd felett jár az ára

    vagyis: az elvtársak 300 mrd Ft-ot simán kilopnak belőle: ennyi pénzből a teljes BKV buszállományt fel lehet újítani, akár többször is!
    Thaiföldön, indonéziában, Kubában, a karib térségben (ahol tél idején az elvtársak tenyésznek) nincs hó, tehát ott nem kell erre felkészülni, igazuk van: minek adjanak ki pénzt arra, ami őket nem érintené...
    (jössz itt a wikipedias cikkel, épp azt felejtve el: Szeged-Bp között miért van csak egy sínpár, miért nem megy kettő? meddig tartana felépíteni mellé még egy sínpárt? a négyesmetró támogatásából futná, nem? jahjj, bocs, az elvtársaid nem tudnának annyit lopni, huhh, az ciki)

    Gagyi: esik hó telente? általában igen
    automatikusan megáll ilyenkor az élet? sajnos általában igen
    lehetne tenni ellene? igen, ha a pénzt nem "tanácsadás" cimén lopnák ki, hanem dolgoznának...
    (állandó visszatérő hülyeség a befagyott váltó: bakker, amennyi pénzt abba beleölnek, vagy legyen fütött váltó, vagy zavarjanak ki egy minimálbéres szakit egy gázlánggal oszt tartsák melegen: a GDP 1%-ból (mert ennyi megy el a MÁV-ra!!!!) ugyan már fusssssssa ilyen apróságra
    már persze ha marad pénz a kubai repjegy kifizetése után...”
  • 22. achilleus 2009. december 20. 10:28
    „20. hozzászólás joy 2009.12.20. 09:06
    A négyes metróval való példálózás elképesztő félretájékozódottságra vall.
    1) Az oroszok megépítették volna az adósságuk fejében, Demszkynek nem kellett, az orosz adósságot másképp "építették le"
    2) A 4-es metró építésének meggyorsításáról Hornék az utolsó pillanatban döntöttek, éppúgy nem volt rá fedezet, mint az akkor bejelentett nyugdíjemelésekre. Csak a szavazatszerzést (a budapestiek) szolgálta.
    3) 2002 után 4 évig semmi sem történt, pedig már akkor el lehetett volna kezdeni, és nagyjából 2007-re kész is kellett volna hogy legyen. Ekkortájt már régen nem a Fidesz akadályozta a megvalósítást.
    4) Számtalan átadási határidő-módosítás után, végül mégis a Fidesz fogja befejezni, közben rámegy-ráment vagy 600-800 milliárd forint.
    El sem kellett volna kezdeni!
    Amúgy pedig a Bécs-Budapest világkiállítás lemondása mutatja, hogy Hornék, ha a saját fizetőképességük forgott kockán, akkor igencsak kevés tekintettel voltak a budapestiekre, és a hosszútávon megtérülő - de rövid távon költséges - beruházásokra. A 4-es metró viszont sohasem térül meg.”
  • 21. joy 2009. december 20. 09:26
    „Egyébiránt gyönyörű, hogy egész EUrópában formás káosz alakult ki, és akad, aki az 50-es éveket veti össza a mostani áramszedőtöréssel!
    Csókoltasssssa a történelem: Szeged-Kk1/2egyháza között 1982-ben villamosították!
    Forrás:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Cegl%C3%A9d%E2%80%93Szeged-vas%C3%BAtvonal”
  • 20. GAgyi 2009. december 20. 09:23
    „jozicsenko akkor sem értem, hogy mi köze az elvtársaknak a szakadó hóhoz, meg a leszakadó felsővezetékhez.
    de te tudod.... :)”
  • 19. joy 2009. december 20. 09:06
    „Józsicsekk!
    1998-2002 között csupánállása alatt a 4-es mertó ára 3*-osára nőtt.
    Csókoltat a narancsod, ami nem épített sz.rt se egy mauzóleumok kívül elúsztatta "eürthajóján" 4 év teljes nemzeti jövedelmét saját hepijengyére!
    Ebből telik ma is romlott narancsosztogatásra a fő városban.
    Vidékre mindig is tettek, tesznek, fognak tenni ezután is!”
  • 18. Neszemetelj! 2009. december 20. 01:49
    „TELSTAR!
    Úgy, ahogy nyáron is volt +12 fok :)
    Utánaolvashatsz, ha érdekel hogy milyen idő lesz..., és hogy is van ez :)
    Itt ---> http://www.idokep.hu/?oldal=elore”
  • 17. jozicsenko 2009. december 20. 00:14
    „legelől írták, hogy nem kellene százmillákat kidobni az ablakon a csókos elvtársaknak
    jött rá a válasz, hogy köze nincs hozzá...

    ami ebben az országban biztos, hogy
    -nem lesz gázáremelés (lendvainak és a védett fogyasztóknak)
    -hála a törvényi háttérnek, jogosan bámit ki lehet fizetni, bárkinek, bármikor, mert az neki JÁR, olyan volt a szerződés, hogy megtehette! /a BKV-nél orbán 10 éve azt mondta, nem fizet látatlanba, a másik megigérte, ő nem tartja be: azóta is ő a hibás a négyesmetróért (Furcsa mód, a 300mrd Ft-os többletköltségért nem sír az szdsz szája)/
    -télen hideg van, hóval, faggyal: ezt mindenki tudja, 10 éve arról szól a történet, hgoy a BKV/MÁV nem készült fel a télre: akkor minek fizetnek ki súlyos milliárdokat? megmondom neked ingyen is: télen fagy van!

    2010től ha beviszed az autódat, bármilyen apró hibáért megfoghatnak, oda az engedély (végülis igazuk van, kevesebb potenciális gyilkos lesz az utakon, mielött ellenőr kezébe adom az autót, elötte megnézi majd egy szerelő, így a normális, nem lehet elbliccelni a kötelező karbantartás apróságait), de a BKV buszai az orrod elött esnek szét/állnak le / be se indulnak: szerinte hány busz lenne a bkv-nál, amit nyugodt szivvel kiengednének az utcára, ha egy korrekt ellenőr végignézné őket? lehet egy se...

    szumma: pénz van, de csak az elvtársaknak, tanácsadásért, valódi munkára (pl vezetékszakadás esetén vagy megelőzni a bajt, vagy a lehető leghamarabb lépni ellene) már nem jut: minek? a kormányzati audi elvisz mindenhova....”
  • 16. franzvon 2009. december 19. 23:03
    „Jó a kép.Korrelál a címmel, jelentéstartalommal.

    Ez így rideg.

    Stílusos.

    (Így is...)”
  • 15. szatyi 2009. december 19. 21:42
    „-jozicsenko-
    Értjük amit írsz, de hogy jön ez a szatymazi vezetékszakadáshoz???”
  • 14. jozicsenko 2009. december 19. 21:22
    „11. hozzászólás GAgyi 2009.12.19. 20:54
    az szdsz pesten mindent ellopott, mindent: a metró 8 év alatt 300 mrd Ft-tal lett drágább, amiből 5* lehetne a mostani buszparkot teljes egészében vadonatúj buszokkal lecserélni (1000 busz, 60 millió Ft/db), de használt buszok esetében ez ugye sokkal-sokkal több
    most vesznek majd az elvtársak jóáron kinai buszt (megtehetik, soha a büdös életben nem fognak rajta utazni, nem ők fognak benne meghalni, stb)
    most pontosan ugyanez van a mávnál: mégis mit vársz? elvtársaknak pénzt szórni szabad, buszra/ karbantartásra nem költünk...”
  • 13. daveedbrown 2009. december 19. 21:20
    „nagyon jó volt. most jöttünk haza BPről a szombati nap pótlása miatt, és az utolsó pillanatban szóltak hogy szatymazon leszakadt a vezeték! Ki is írták hogy 2 azaz KETTŐ órát késik az a vonat, amivel visszamentünk volna. Aztán azt mondták hogy küldenek Zuglóból egy vonatot ami elvisz Szatymazig, és onnantól busz. És még ez is késett úgy fél órát. ott kint álltunk mínusz akárhány fokban. Mert bemehettünk volna az ottani bevásárlóközpontba, de bármikor jöhetett. na nagy nehezen meg is jött, fölszálltunk, ferihegynél megint 20 perc stop. később lassan el is értük Szatymazt és akkor amikor leszállt mindenki mondták hogy sikerült megcsinálni -.-

    káosz.”
  • 12. Zotty 2009. december 19. 21:08
    „Ha tél, akkor hó.”
  • 11. olmosnyomdasz 2009. december 19. 21:08
    „"Nem értem"!
    az 50-es, sőt 60-as években is esett a hó, meg volt hideg, igaz megéltünk néhány szénszünetet, de hogy "villanymozdonyt" nem láttunk a "Zajjon" az betyár élet! (Ha mégis, én vagyok a hülye.)”
  • 10. GAgyi 2009. december 19. 20:54
    „lukszusz neked megint fingod sincs.....”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálos baleset Deszknél - egy 38 éves nő halt meg

Opel Corsa ütközött a 43-as számú főúton egy nyerges vontatóval szombaton hajnalban. Tovább olvasom