Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Szőregi, 43-as úti körforgalom: még el se kezdték már egy évet csúszik

Szeged – Május óta építik a szőregi, 43-as út és Hősök tere találkozásánál található körforgalmat, legalábbis a NIF honlapja szerint. A 3 éve tervezett csomópontban még nem hemzsegnek a munkások. Az elmúlt 3 hónapban egy kapavágás sem történt.
Szőregiek, tiszaszigetiek, újszentivániak régi álma, hogy a Makai útra biztonságosan tudjanak felhajtani. Szeged sikeresen pályázott a körforgalom kiépítésére, az eredeti tervek szerint 2010 novemberére el is készülhetett volna az új, biztonságos kereszteződés. Azonban, mintha porszem – vagyis, inkább sziklatömb – csúszott volna a gépezetbe. Aki Makóról jön, vagy Makóra tart: egyelőre semmilyen változást sem láthat. Nem véletlenül. A beruházást felfüggesztették, pedig az építési területet május 21-én átadták a Délút Kft-nek.


Ide épül a szőreg körforgalom nagyobb térképen való megjelenítése

Ön szerint versenyközpontú a magyar sportélet?

Szavazok!

Szavazás állása
– 3 éve megvan a pénz az építkezésre, úgy látszik Szeged térségében már nem annyira sürgős az útépítés – fogalmazott meglehetősen élesen Iványi Aurél, Szőreg önkormányzati képviselője. Iványi azt is elárulta: többször kérték a lekopott útburkolati jelek újrafestését – de az épülő körforgalomra hivatkozva ezt elutasították. – Ma már csak emlékezetből lehet erre közlekedni, se burkolati jel, se körforgalom.
A leleményes szőregi képviselő szalmabála-körforgalamat tervezget: – Kiszomborról hozatok szalmabálákat és abból építek körforgalmat. Mindössze 80 ezer forintba kerülne, a közepébe pedig szőregi rózsákat is telepítenénk – mondta meglehetősen ironikusan Iványi, aki még hozzátette: arról tájékoztattak, hogy az M43-as befejezéséig nem épülhet körforgalom a 43-ason. – M5-ös sem készült még el, amikor az 5-ös úton megépült a szatymazi vagy épp a kisteleki körforgalom – érvelt az építkezés megkezdése mellett Iványi, aki szerint alig 2 hónap alatt elkészülhetne az új csomópont.

Ide épül a körforgalom. És ha minden igaz bő egy év múlva elkészül. Fotó: Segesvári Csaba
Ide épül a körforgalom. És ha minden igaz bő egy év múlva elkészül. Már csak az M43-as elkészültét kell megvárni.
Fotó: Segesvári Csaba

„A kivitelező DÉLÚT Kft. az aláírt szerződést 2010.04.23-án vette át. A munkaterület 2010.05.28-án át lett adva. A kapcsolódó M43-as autópálya építése miatt csak az előkészítési munkák elvégzésére van lehetőség. Szerződésmódosítás várható a befejezési határidő tekintetében 2011.08.19-re." - közölte a delmagyar.hu-val a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.

Ezzel kapcsolatban már csak az a kérdés: ha 5 hónap alatt készül el egy körforgalom (legyünk nagyvonalúak és ne csak 3 hónapot adjunk neki), akkor mikorra is készül el az M43-as? Jövő márciusra?

Olvasóink írták

67 hozzászólás
  • 67. deszkás 2010. szeptember 01. 20:19
    „RAMBLA! Kimélj meg az idióta hozzászólásaidtól! Én azt irtam amit a közútkezelő mondott és nem tettem hozzá semmit! NEM moderáltatom a hsz -ed hogy más is lássa mekkora de mekkora....”
  • 66. CID 2010. augusztus 15. 11:40
    „Nem tudom felvetette e már valaki a kérdést, hogy mennyire lenne ésszerű a körforgalom építésének elkezdése, az M43-as átadása előtt ?”
  • 65. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 14. 00:01
    „Aránylag kevés beruházást tudok így hirtelen elképzelni, amelynek semmiféle látható jele nincsen. :-))))”
  • 64. strangerrr 2010. augusztus 13. 19:19
    „62. A Mars tér vagy a villamos mitől látványberuházás?
    Debrecenben is látványberuházás a villamos projekt?”
  • 63. THK 2010. augusztus 13. 16:09
    „62,
    a Rókusi krt. történetesen pozitív: így, lámpák nélkül még a 2x1 sávon sem áll be a körút, holott előtte a lámpákkal akadályozva 2x2 sávon is folyamatos volt a dugó...

    nagyon jó lenne, ha ezen elgondolkozna egy illetékes forgalomszervező...”
  • 62. tahoszegedi 2010. augusztus 13. 12:25
    „Ugyan már !!!!

    Egy körforgalom építése miért okoz ekkora galibát?
    Nyugodtan elkezdheti építeni a Juhász család.
    Ja, hogy még nincs kész az M43? és akkor mi van? Egy kis torlódás, egy kis dugó még nem a világ, vagy ezt már nem kockáztatja meg Botka Big Foot Lacika, így választás előtt? Csak a szegedieket szopatja a Rókusi krt-i, Gutenberg u-i, Mars-téri? kálvária sgt-i látványpropaganda beruházással? Szopassa az agglomerációban élőket is, és a tranzit utasokat is, ja, hogy lincselés lenne a vége? és mivan akkor? Egy háborúban egy emberáldozat még nem statisztika......”
  • 61. rambla 2010. augusztus 13. 12:14
    „Deszkás!

    Bontsd le a deszkát a szemed elől! Akkor látni is fogsz!
    Sőt, a logikus gondolatok is elérhetik a szürkeállományodat!
    A hülye kamionos letér a pályáról és boldogan szopatja majd továbbra is magát, a városon keresztül!
    Ez jóóóóó!!!”
  • 60. THK 2010. augusztus 13. 12:05
    „59,
    és tedd hozzá, h miután egyszer már amúgyis KIFIZETTÉK az egész országra vonatkozó matricát...”
  • 59. mentelmi-jog 2010. augusztus 13. 12:02
    „58. hozzászólás deszkás 2010.08.13. 11:51

    Igen, a kamionok továbbra is le fognak jönni az autópályáról vagy az M5-ös Szeged NY lejárójánál vagy az M43 szeged északi részén található lejáróiról, CSAK AZÉRT, HOGY KERESZTÜLSZENVEDJÉK MAGUKAT A VÁROSON ahelyett, hogy mennének egyenesen az autópályán egyenesen Makóig, később pedig az országhatárig. Pfff De biztos igazad van, olyan nagy élmény nekik ez a kötelező szegedi városnézés, hogy a későbbiekben már önszántából fog erre járni a tranzitforgalom az autópálya helyett! Igazad van!”
  • 58. deszkás 2010. augusztus 13. 11:51
    „Kedves Szőregiek! A kamionok NEM fognak eltűnni! Az útfenntartó továbbra se tervezi korlátozni a kamionokat.”
  • 57. THK 2010. augusztus 13. 11:41
    „Én is naponta (akár többször is) használom az utat, nem légből kapott, h nagy átlagban kb. negyede/ötöde lehet a forgalomnak külföldi - hogy ebből aztán hogyan következtet vki arra, h a negyedére esik majd le a forgalom, az bevallom, számomra eléggé érthetetlen... de legyen úgy!

    Marad az összes környékbeli település (Szőreg, Deszk, Kübekháza, Újszentiván, Tiszasziget, Klárafalva, ...) forgalma, +a Tiszaszigetet használó szerbiaiak (nem csak szerb rendszámúak! A vendégmunkásaik miatt az osztrák, német rendszámú autók egy része is onnan/oda tart). Magyarok közül legföljebb a Makó közelében élő, és nem Szegedre, hanem az M5-re tartó forgalom esik majd ki. De a Szeged/Szőreg környékbeli településekről még ők sem, mert túl nagy kerülő lenne.”
  • 56. Stevvve 2010. augusztus 13. 11:31
    „THK!

    naponta 50 km-t autózok a 43-ason, 70-80-as tempónál van időm nézni a rendszámokat.
    DE nem csak ők fognak az autópályára áttérni.

    Maradnak a Szeged-Makó között ingázók + a román bevásárlóturisták.

    De majd meglátjuk, X+Y+Z hónap múlva.”
  • 55. unknown 2010. augusztus 13. 10:57
    „Itt, Szőregen a Hősök terénél ugyanaz a probléma, mint a Thököly utca - 43-as torkolatban. Amikor az itt a főútra felmenni szándékozó már-már azt hiszi mehet, akkor jön egy másik jármű, vagy sor a másik irányból. no, ez a bosszantó, s ezért volna megoldás, ha az egyik sáv folyamatos haladását korlátoznánk. Még a mai forgalom mellett is az elfogadhatóság határán lehetne a helyzet.”
  • 54. favágó 2010. augusztus 13. 10:51
    „43, THK! Bocsi, de én úgy írtam le, ahogyan szoktam közlekedni! A Szív u-ba nekem balra kell fordulni! A többségnek valóban jobbra!”
  • 53. unknown 2010. augusztus 13. 10:42
    „Ha nagyon szeretnék biztosítani, hogy a Szőregiek, Tiszaszigetiek, stb. időben kijuthassanak a főútra, akkor egy lámpát építenék ki a Szegedről Szőreg felé tartó sáv forgalom szakaszolására mondjuk a Tüzép előtt. S máris megvalósulhat a besorolás lehetősége a Makó felől érkező forgalom hézagaiba Szeged felé. Ha elkészül a 43-as elkerülő út. Ha elmennek a külföldiek, tényleg a negyedére csökken a forgalom.”
  • 52. THK 2010. augusztus 13. 10:42
    „50,
    én is ott lakom... mondom, térjünk vissza rá, ha már elkészült!

    Sajnos távolról sem lesz minimális a forgalom...”
  • 51. unknown 2010. augusztus 13. 10:32
    „Teljesen helytelennek tartom azt a megvalósítandó tervet, hogy a Szeged felöl Makó irányába tartó útívet bevezetik a Takarékszövetkezet elé a járda mellé, így ott megszűnik a parkolás lehetősége és tartok attól, hogy csak egy keskeny - de veszélyes - sáv lesz itt felfestve a kerékpárosoknak. Hogyan gondolják, hogy a szeged felől érkező kamionok majd másokra nézve is biztonságosan fognak slalomozni vissza ki a megmaradó főút vonalra. Mitől lesz ez használható körforgalom?”
  • 50. rambla 2010. augusztus 13. 10:29
    „THK!
    Mégegyszer!
    Szőregen lakom és nap mint nap használom az utat! Az átmenő forgalom minimálisra csökken az M43 elkészültével! Főleg a nyári időszakban! Az oda-vissza utazó vendégmunkás seregek, valamint a biznisztúrán levők az autópályát fogják használni + kamionok!
    Nem téveszt meg az összeállt konvoj! Az elmúlt szombaton sem a magyar autók miatt alakult ki folyamatos dugó a Bertalan hídon és a régi 43-son!
    :-)”
  • 49. bélás 2010. augusztus 13. 10:09
    „43 THK
    szerintem sincs értelme, a körforgalom íve pont elhalad a makai út vonalán, ahol a kamionok, külföldiek ugyan úgy végig rongyolnának, mint ma.”
  • 48. THK 2010. augusztus 13. 10:07
    „47,
    vicces lesz jövő ilyenkor ez a >80% saccolás és a "nincsenek képben" párosítása...

    Mégegyszer: a forgalom kb. ÖTÖDE külföldi (egy-egy összeállt konvoj ne tévesszen meg, utána sokáig csak magyarok jönnek), és még abból sem mind fog az autópályára átkerülni...

    a magyar rendszámosak "jó része" pedig szintén nem fog eltűnni, hiszen annak többsége nem tranzit, hanem szegedi célforgalom a környékbeli településekről: ők sem fognak drágább és sokkal hosszabb kerülőt választani, csak azok, akik Makó környékéről mennének vhová az M5-ön...

    a kamionok eltűnése viszont komoly eredmény lesz, az tény”
67 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hamis okmány és bélyegzők Röszkénél

Egy az országból kilépő szerb állampolgár okmányában fedtek fel hamisítást a szegedi határrendészek. Tovább olvasom