Délmagyar logó

2017. 03. 01. szerda - Albin 3°C | 12°C Még több cikk.

Táblától tábláig csupán egy óra és tizenöt perc Budapest

Mennyi idő alatt lehet Szegedről Budapestre eljutni és onnan visszajönni hétköznap az autósztrádán? Erre kerestük a választ, ha nem is tökéletesen szabályosan, de rendőrbarát tempóban, azaz 140 kilométeres sebességre állítva a Ford Focus tempomatját az autópályán.
Csak itt voltunk szabálytalanok, a fotó kedvéért húzódott a Focus a leállósávba. Fotó: Miskolczi Róbert
Mennyi idő alatt lehet Szegedről Budapestre eljutni és onnan visszajönni hétköznap az autósztrádán? Erre kerestük a választ, ha nem is tökéletesen szabályosan, de rendőrbarát tempóban, azaz 140 kilométeres sebességre állítva a Ford Focus tempomatját az autópályán, s másutt is a tűréshatáron – megengedett sebesség plusz 10 kilométeren – belül maradva. Reggel és délután, táblától tábláig szinte percre pontosan egy óra 15 percet mértünk.

Egy Szeged–Budapest utat lehet mérni központtól központig és táblától tábláig, mi mindkettőre kíváncsiak voltunk. Hétköznap, csütörtökön a Ford Focusszal 7 óra 11-kor indultunk a Széchenyi térről, két lámpát is éppen csak lekésve 9 perc alatt értünk a Szeged táblához, további öt kellett, hogy rajta legyünk az M5-ösön a kettős körforgalmon keresztül, mert sokáig kísértünk egy kamiont. A félegyházi lejárót 7 óra 46-ra értük el, az út kétharmadán keményen esett, így valamennyi kamion előzésénél le kellett lassítani legalább 100-as tempóig, hogy áthatoljunk egy-egy átmeneti vakságot okozó vízfüggönyön. Ezután mindig a tempomat húzta vissza a kocsit 140-re.

Gyakorlati nyereség

A Félegyháza–Szeged közötti sztrádaszakasz átadása előtt szűk negyven perc kellett egy Opel Astrának, hogy a Szeged táblától eljusson a sztrádára. Gyakran 130-140-es tempóval, hogy behozza a kamionok utáni araszolásokkal, a szembeforgalom miatti lassabb haladással elvesztegetett időt. A pályán akkor sem kellett 140-nél nagyobb tempó, esetleg egy-egy előzésnél. Így normál menetben táblától tábláig másfél óra volt az út. Ebből most biztosan lejött 15 perc, s ami ennél sokkal fontosabb, a Szeged–Félegyháza halálúton a többszörös gyorshajtás.

Egy rövid útépítésen, azaz 80 kilométeres sebességkorlátozó táblán túljutva 8 óra 4-kor voltunk Kecskemét északi bejárójánál, további 27 perc múlva pedig átrobogtunk az M0-s körgyűrű alatt. 8 óra 35 perc: Budapest tábla, majd további 4 perc a Határ úti felüljáró. Onnan kicsit lassult a tempó, az Üllői útig 14 perc, majd tovább, a Puskás Ferenc-stadionig még tíz perc kellett, így 9 óra 3-kor érkeztünk meg. Vagyis nem a központ felé mentünk, de ha az Üllői úttól befelé folytatjuk, ennyi idő alatt eljutottunk volna a tágabb értelemben vett belvárosig.

Matricavásárlás SMS-ben

SMS-ben vásároltuk a négynapos autópálya-matricát, a rendszámot – szóköz nélkül – a 8100 100 mobilszámra küldve néhány másodperc múlva jött a megerősítést kérő válasz. Azt visszaküldve megkaptuk véglegesítést, azaz a kódot. 1170 plusz 100 forint tranzakciós díjért matricatulajdonosokká váltunk, bő egy perc alatt. A 20-as és 30-as előhívó számmal is működő rendszer egész napokat számol, ezért az indulás napján célszerű SMS-ezni.

Szeged–Budapest, központtól központig 166 kilométer, normál reggeli forgalomban az autópályán tehát 1 óra 52 perc, táblától tábláig azonban ez csupán 1 óra 15 perc. Ebben volt 30 kilométer zápor, egy rövid útfelújítás, s körülbelül kéttucat autó előzött meg bennünket a sztrádán, többségük az utolsó 30 kilométeren. Volt, hogy egy lendülettel egyszerre nyolc is.

Érdekes, hogy visszafelé, gyönyörű időben, azaz eső nélkül is percre pontosan ugyanannyit futottunk, azaz táblától tábláig egy óra 15 percet, köszönhetően a tempomatnak és a közel hasonló, átlagos forgalomnak. Három óra előtt tíz perccel hagytuk el a Budapest táblát, s négy óra után öt perccel már túl voltunk a szegedin.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dúl a nagylaki finánc–csempész háború

Egyre több cigarettacsempészt fognak el a vámosok Nagylakon, a háborúnak azonban még nincs vége.… Tovább olvasom