Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 22°C | 35°C Még több cikk.

Tanulják az utasok az új menetrendet

Szeged - Szórólapos SZKT-s segített szombat délelőtt eligazodni az utasoknak a Vértói úti megállóban. Az idősebbek még várták a megszűnt 2-es vagy 83-as buszt.
– Megnéztem a térképet, de nem tudtam tájékozódni rajta – mondta egy férfi a Vértói úti trolibuszmegállóban szombat reggel. Március 3-ától változott meg az 5-ös, 8-as és 9-es trolibusz végállomása: az 5-ös Vértó helyett a Körtöltés utcáig közlekedik, a 8-as a Körtöltés utca helyett Makkosházra, míg a 9-es Makkosház helyett Vértóra jár. A 2-es villamos forgalomba álltával megszűnt a 2-es, a 83-as és a 83A-s busz is. Szombat reggel még többen értetlenkedve fogadták a változtatásokat.

Lassan szokják a szegediek az új viszonylatokat. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

– Mi megy most a Tescóig? Milyen buszok járnak most itt? – kérdezgette egymást két nyugdíjas. Az asszonyokhoz az SZKT egyik szórólaposa ugrott oda a már említett, nehezen értelmezhető térképpel a kezében. Elmagyarázta: a Tescóig mostantól az 5-ös jár, és buszokból már csak a 90-es megy ezen a vonalon. Mások elutasították a segítségnyújtást, mondván: több hónap kell az embernek, hogy megszokja a változtatásokat.

Délutánra már belerázódtak az emberek az új menetrendbe: egyre kevesebben szálltak le riadt arccal a Vértói úti, illetve a Makkosházi körút megállóhelyen. Több idősebb utas nehezményezte, hogy az új 2-es villamos nem áll meg a Vértói úti megállóban. Azt mondták, fájós lábbal megterhelő kigyalogolni az Európa ligetbe; kényelmesebb volt nekik a 2-essel vagy a 83-assal bebuszozni a városba.

Olvasóink írták

59 hozzászólás
  • 59. zongorista 2012. március 06. 16:15
    „Az biztos, hogy sok alsóvárosi, aki a Mars térre akar menni, most még pluszba fel"száll" a 74-esre.....
    NEM A 20-asra!
    Jól kiszúrtak a gyálarétiekkel.
    Gratulálunk a forgalomszervezéshez!”
  • 58. Moon 2012. március 06. 09:50
    „Makkoosházáról a Vadkerti tér majd egy órás turné átszálással.
    Ezt nevezem szolgáltatásnak egy ekkora városban. A 20-s busz menetrendje szinte tájékoztató jellegű, mert a vonal hosszúsága miatt garantált a késés.
    A menetjegy és bérlet árak miért nincsenek csökkentve? Miért csak a szolgáltatást lehet csökkenteni?
    Szép próbálkozás a lakosság tömegközlekedére történő buzdítása de ez jelenleg az egyéb közlekedési eszközöknek nem lehet teljes alternatívája.”
  • 57. ifj. Nagy Gábor 2012. március 06. 09:33
    „56. Tope2006
    "Az 1-el régebbi villamos vásárlás eszköze, hangosabb mint a régi tuják, a Tarjáni végállomásnál szó szerint pattog a sínen, rengenek a lakások."

    Az biztos, hogy egy meglapolt kerekű Tátra elég csúnya hangokat tud kiadni, de általánosságban ezt kijelenteni inkább a vélemény, mint a tény kategóriája.

    "Az új járatnál pedig még senki sem vette észre, hogy milyen veszélyes az Európa ligetnél, ha egy várakozó pl. rosszul lesz, vagy egy gyerek félre lép a villamos már el is gázolta. Aki ilyen közelre tervezte a síneket egy ilyen gyors járműnél az látszik, hogy gyakorlatban soha nem tömeg közlekedett."

    Mihez tervezte közel?? A megállóperonhoz a sínt? Muszáj, mert különben elég nehéz lenne felszállni... :-))))

    Az Európa Ligetnél (is) inkább pont azt látom, hogy még ahol járda a közelben sincs, ott is tele van hajigálva korlátokkal az erdő, csak azt nem tudom, miért. Európában (vagy pl. Miskolcon) van ahol a sétálóutca közepén megy végig a villamos korlát nélkül, ott hogyhogy működik?”
  • 56. Tope2006 2012. március 06. 08:30
    „Unkedves újratöltve nem értem miért sértegetsz másokat. Képzeld, hogy karikázik is mert nem olyan nyüzüge annyi évesen mint itt városon a sok elit fiatal aki 15-évesen nyúlik mint a takony és esik össze pár perc sétától. Ezek szerint te is ezek táborát erősíted. Vagy talán azt sem tudod hogyan kell tekerni? Nem szégyen ha valakinek hiányosak az ismeretei csak akkor valld be, és ne másokat szidj a saját hiányosságod miatt.
    Kedves Törci17 sok ezren tapasztalják szó szerint amit leírtál. Kedves szunyi te is azon autós vagy aki nem tudja elképzelni, hogy az általa látott kerékpáros talán többet vezetett autót mint te és régebben van jogsija mint neked. Azzal látom sokan nincsenek tisztában, hogy Szegeden a főmuftik úgy csináltak kerékpárutat pl. a Kálvária sgt.-on és még sok helyen, hogy felfestettek egy sárga vonalat. Az is stimmel, hogy az SZKT városi tulajdon. Csak az sántít, hogy a városvezetés és dolgozói mint AUTÓVAL járnak a városban. Ők csak hírből sem ismerik a tömegközlekedést. Nem hiába a Sárga torony körül az összes parkoló az övék. Én közel 30 évig utaztam naponta többször a régi vágású tujákon. Évek óta nem teszem. A szolgáltatás minősége borzalmas. Az 1-el régebbi villamos vásárlás eszköze, hangosabb mint a régi tuják, a Tarjáni végállomásnál szó szerint pattog a sínen, rengenek a lakások. Az új járatnál pedig még senki sem vette észre, hogy milyen veszélyes az Európa ligetnél, ha egy várakozó pl. rosszul lesz, vagy egy gyerek félre lép a villamos már el is gázolta. Aki ilyen közelre tervezte a síneket egy ilyen gyors járműnél az látszik, hogy gyakorlatban soha nem tömeg közlekedett. A főépítész meg azért nem ér rá, mert azon kamu indokokat keresi, hogy a vezetés által érdekelt műemlék épületeket milyen indokkal bontassák le. Gondoljuk végig a díszköveket is. Valakinek eszébe jutott pl. a sétáló utcánál, hogy igaz, hogy nem mehet arra kamion. De amikor egy házat majd fel kell újítani kézben viszik be a munkások a több tonnányi építőanyagot. Már a kövek jelentős része pár héttel az átadás után feljött, széttört. Óriási pénzpazarlás.”
  • 55. Zsoltee0716 2012. március 05. 18:53
    „3. Naca 2012.03.05. 09:13

    Hová utazol, lehet rossz irányba gyalogolsz?”
  • 54. Zsoltee0716 2012. március 05. 18:51
    „Nem baj, majd jön a második felvonás. Teljesítmény csökkentés=utasvesztés!”
  • 53. szunyi 2012. március 05. 18:37
    „shalomka

    Rossz ötlet!
    Az SZKV önkormányzati tulajdon, míg a Volán nem.
    Szerinted a Volán tudna fizetni kb 5 milliárdot csak az új villamosokért a városnak?

    Mind az SZKV, mind a Volán szolgáltató, Az Önkormányzaté a Felelőség, hogy mit rendel meg.”
  • 52. shalomka 2012. március 05. 18:25
    „Látom átlényegültetek kerékpáros fórummá... mondjuk úgy néz ki itt ez örök téma, hogy a biciklis vagy az autós az agyilag gyengébb.
    Az eredeti hírhez hozzászólva: egy megoldás lenne, az SZKT megszüntetése és a feladatát vegye át a Tisza Volán. Ha neki megérné a párhuzamosság akkor az ő dolga, de az biztos hogy racionálisabb tervezné és szervezné meg a helyi közlekedést”
  • 51. Queenmargareth 2012. március 05. 18:05
    „49. ifj. Nagy Gábor 2012.03.05. 16:13
    arra gondoltam, ami az Európa-liget előtt van és ott állnak meg trolik, buszok Vértó úti megállóhelyként, vagyis a régi 5 és 8-nál ezt mondták be, az 5-ös utána kanyarodott le, a 8-as, meg ment az OTP-s ház elé:)”
  • 50. ifj. Nagy Gábor 2012. március 05. 16:16
    „43. törci17
    "Én úgy gondolom, ha az autósok és a kerékpárosok is rendet tennének a fejükben , akkor nem kéne holmi statisztikákra való tekintettel kerékpátutakat építeni.
    Aki hülye az viszont a földúton is elüti a kerékpárost.
    Mellesleg akkor miért vannak ilyen szerintetek balesetveszélyes kerékpárutak több helyen is a városban, ott is ahol a hely adott lenne a szerintetek biztonságosabb ker.úthoz.( Petőfi S. sgt/ Kossuth L. sgt/ Kereszttöltés u. )"

    STOP!

    Te most vagy vettél egy 180 fokos fordulatot a korábbi hozzászólásaidhoz képest, vagy totálisan keveredik a fejedben a kerékpárút és a kerékpársáv fogalma. Mielőtt folytatjuk, ezt kéne tisztázni, hogy melyikről van szó...”
  • 49. ifj. Nagy Gábor 2012. március 05. 16:13
    „44. Yucca
    46. Queenmargareth

    Ti miről beszéltek?

    A Vértói út nevő buszmegálló mellett ott van a villamosnak is a megállója.”
  • 48. ifj. Nagy Gábor 2012. március 05. 16:11
    „41. JABBA

    Még mindig jobb - bár kevésbé gyakorlottaknak nyilván nem jó érzés - közöttük lenni úgy, hogy látnak, mint alájuk kerülni, mert nem láttak. Az úttest melletti elválasztott kerékpárutak átvezetéseinél ez utóbbi nagyon is reális veszély.

    42. JABBA

    AZért nem látom értelmét az újjáéítésnek, mert még úgy sem adna annyi előnyt, amiért érdemes lenne használni: az egyik szakaszán gyalogosokkal közös, amásikon meg telisteli van autókihajtókkal. A Retek utca forgalma nem akkora, hogyott ne lehetne biztonságosan és az előbb említettektől megszabadulva ráadásul még tempósan is kerékpározni.”
  • 47. JABBA 2012. március 05. 16:02
    „44. Yucca 2012.03.05. 15:40

    Az, hogy Dorozsmán, Tápén, egyéb hasonló helyeken még ennél távolabb is van egymástól 2 megálló, akkor azok mit szóljanak? Ha annyira lusták, akkor felszállnak a trolira, majd átszállnak ott, ahol a kettő találkozik.”
  • 46. Queenmargareth 2012. március 05. 15:58
    „kár volt kihagyni a Vértói megállót, jelzés szintjén maradhatott volna, mint pl anno (most nem tudom) az 1-nél:Rókus
    vasútállomásnál is le lehetett szállni a Pláza előtt.”
  • 45. vuk 2012. március 05. 15:57
    „43. törci17 2012.03.05. 15:25
    Attol, hogy nemreg epult nem jelenti azt, hogy jo. Nezd meg a Kalvarian azt a hanyadekot amit csinaltak.
    Hasznalhatatlan. Az a kerekparos es gyalogos akadalyozasara szolgal, semmi masra. Meg hogy zavartalanul lehessen a belvarosban autozni. Lobbi eredmenye.

    41. JABBA 2012.03.05. 15:15
    Lett valami bajod? Barmilyen valoban veszelyes helyzet amiatt, hogy a jobbra kanyarodo toled jobbra ment el melletted? Tudsz balesetrol ezen a szakaszon vagy a regi hid ujszagadi oldalarol? En nem. Ellenben a "csucsbiztonsagos" szeparalt kerekparutak tovabbra is szedik aldozataikat.
    Egyebkent en Londonban bringazom, es teljesen megszokhato, hogy balrol busz, jobbrol busz, elottem kisteher, mellettem motoros.. Nincs vele semmi gond. Persze a moral kicsit mas.”
  • 44. Yucca 2012. március 05. 15:40
    „Én se tudtam, hogy a Vértói megálló a villamosnál kimarad, bár tény, hogy elég közel van a végállomás, de az idősek kedvéért talán jó lenne, ha lenne.”
  • 43. törci17 2012. március 05. 15:25
    „Szerintem pedig a közlekedési morálon van a hangsúly!
    A kereszteződést mindig körültekintően és megfelelő sebességgel kell megközelíteni, vagy nem.
    A villogó sárgát sem szokták az autósok kellően figyelembe venni!
    Én úgy gondolom, ha az autósok és a kerékpárosok is rendet tennének a fejükben , akkor nem kéne holmi statisztikákra való tekintettel kerékpátutakat építeni.
    Aki hülye az viszont a földúton is elüti a kerékpárost.
    Mellesleg akkor miért vannak ilyen szerintetek balesetveszélyes kerékpárutak több helyen is a városban, ott is ahol a hely adott lenne a szerintetek biztonságosabb ker.úthoz.( Petőfi S. sgt/ Kossuth L. sgt/ Kereszttöltés u. )
    Úgy tudom a legutóbbi nemrég épült, vagy rosszul tudom.”
  • 42. JABBA 2012. március 05. 15:17
    „39. ifj. Nagy Gábor 2012.03.05. 14:56

    Szerintem meg fel kellene újítani, mint újszegeden a Fő fasorit.”
  • 41. JABBA 2012. március 05. 15:15
    „38. vuk 2012.03.05. 14:55

    Nekem pl. veszélyes. Elég sokszor fordult elő velem, hogy az Etelka sorról hatok fel a Felsőtisza partra és mennék Tápé felé. Na ott felfelé, balról a busz, jobbról a troli zár be. Vagy kettő teherautó között találom magam. Nem egy jó érzés, főleg azzal a tudattal, hogy semmiféle fizikai terelő sincs ott. Hamár ezt választották, akkor oda lehetett volna "kőciciket" tenni. De ugyanez a helyzet, mikor Tápéról az Újhíd felé megyek, akkor is 2 gépjármű között vagyok.”
  • 40. szunyi 2012. március 05. 15:12
    „31.törci17

    Te meg kilapulsz. Mert én esetleg arra nézek de a vezetők 90%-a nem gondol arra, hogy kikanyarodva jobbra kisivbe a FŐÚTVONALRA ,elcsap egy SZEMBE jövő közlekedési tárgyat emberestűl!
    A legtöbb kerós baleset pont ilyen járdán átvezetés esetén szokott előfordulnild. amitt az elöbb írtak mások.
    A matek feladat megoldása hol van?”
59 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csúszik a hajdúsági 2-es is

Szeged tartja vezető helyét a vidéki megyeszékhelyek tömegközlekedési nagyprojektjeiben – még úgy is, hogy nem zökkenőmentesek a járműbeszerzések és a vonalépítések. Tovább olvasom