Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Tapsvihar: egy nap alatt betömték a kátyút

Egy napja írtuk meg, hogy kisebb kráter tátong a Szél utcán mintegy két hete. Az illetékesek vették a lapot: mára betömték.
Nemcsak ezt az egy kátyút tüntették el az útjavítok, de a Szél utca több más pontján is javították az aszfaltot. Mit mondhatnánk: Vivát! 

Ha minden kátyú ilyen gyorsan tűnne el.
Ha minden kátyú ilyen gyorsan tűnne el.

Korábban:

Óriási kátyú tátong a Szél utcán a Remény utca és a Katona József utca közötti szakaszon. Még a buszok is kerülgetik, mintsem, hogy belehajtsanak.

Az egyik környéken élő férfi szerint legalább két hete éktelenkedik az úttesten a hatalmas "gödör", pont az aszfalt közepén. Ügyesen kell manőverezni, ha valaki nem akar elakadni benne. Erre jár a 13-as busz is, magunk is tapasztaltuk, hogy lassít a sofőr és megpróbálja kikerülni a kátyút.

Az utóbbi esős napokban nem mindenki volt szerencsés, a vízzel telt mélyedést szinte lehetetlen észrevenni. A környéken lakók remélik, hogy az illetékesek minél hamarabb intézkednek.

Óriási kátyú tátong a Szél utcán a Remény utca és a Katona József utca közötti szakaszon.
Óriási kátyú tátong a Szél utcán a Remény utca és a Katona József utca közötti szakaszon.

Az önkormányzati utakat kezelő Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. áprilistól kezdett nagyobb ütemben javíttatni, mert akkor nyitottak ki a környékbeli aszfaltkeverő üzemek. Az idei pénzkeret a költségvetés módosításával a tavalyi duplájára emelkedett, azaz 200 millió forintból lehet burkolatot foltozni.

Magyarország különböző útszakaszait más és más szervezetek kezelik. Az alábbi táblázat segít eligazodni abban, hogy a kátyúkár helyszínétől függően hová fordulhatunk kárigényünkkel:

Útszakasz Kezelő Amit érdemes tudni
Lakott területen kívüli út Magyar Közút Zrt. A társaság honlapján tennivalókat és letölthető kárbejelentő lapot talál.
Autópálya Magyar Közút Zrt.
Lakott területen belüli útszakasz Az illetékes önkormányzat
Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalai Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) Az FKF honlapján elérhető a kárbejelentéshez szükséges valamennyi információ (útvonaltérkép, kárbejelentő, stb.)


A káreseményt a kárigénylőnek kell igazolnia. Ha ez a bizonyítás nem egyértelmű, az adott útszakasz kezelője visszautasíthatja a kártérítést. Becslések szerint az igények 40–50 százalékának ez lesz a sorsa. De eredményesek lehetünk, ha megtesszük a következő lépéseket:

1. Készítsünk fényképet a kátyúról és a sérülésről is, emellett ne feledkezzünk meg róla, hogy a helyszín is beazonosítható legyen a képeken.
2. Komolyabb kárnál ragaszkodjunk a rendőri jegyzőkönyvhöz, egyéb esetekben a helyszínen tartózkodók közül próbáljunk tanúkat szerezni.
3. A fényképekre célszerű a méretek érzékeltetésére egyértelműen beazonosítható tárgyakat (például gyufásdobozt, golyóstollat) helyezni, ideális esetben a mérőszalag is kéznél lehet.

A beazonosíthatóság hiánya mellett az útkezelők a legtöbbször az alábbi indokokkal utasítják vissza a kártérítési igényeket:

1. A károsodott jármű az engedélyezettnél gyorsabban haladt.
2. Figyelmeztető tábla jelezte az úthibát.
3. A vezető elhajtott a helyszínről – utólag már nehéz hitelesen dokumentálni, illetve megfelelő tanúkat, hatósági jegyzőkönyvet szerezni

A kátyúbiztosítás előnye, hogy az ügyfélnek nem az adott útszakasz kezelőjével kell a kártérítést intéznie: a biztosító kifizeti az autós kárát, és a számlát utólag rendezi el felelős szervvel. A bizonyíthatóságot természetesen a biztosító is elvárja.

A kátyúbiztosítás önállóan is köthető, de több biztosító kátyú- és defektbiztosítási szolgáltatását a kötelező kiegészítő elemeként kínálja. Fontos kiemelni, mert sokan nem gondolnak rá, hogy a casco nem helyettesíti a kátyúbiztosítást, mivel a kátyúkárok összege általában az önrészhez hasonló mértékű.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Scooterrel pörgött fel Szegeden a Deja Vu

Scooter, Betty Love, a SOHO Party és a Kerozin koncertjével szerda este megnyílt a második Deja Vu nosztalgiafesztivál. Képgalériával. Tovább olvasom