Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Tavasszal javítják a Sándorfalvi utat

Szeged - Megyénk 1337 kilométeres úthálózatának kétharmada hivatalosan rossz minőségű. Szemmel látható változás a régi 5-ösön nem várható, a Sándorfalvi utat idén és jövőre is javítják.
Bérdi Attila kisteleki olvasónkat a régi 5-ös főút veszélyes kátyúi bosszantják. Úgy látja, a föltarajosodott aszfalt is bármikor balesetet okozhat. Mintha az állami útfelelős elfelejtette volna ezt az utat, amióta az M5-ösön végigszáguld a járműforgalom nagyobbik fele. Pedig erre is sokan járnak, csakúgy, mint a Sándorfalvi úton. Hiába javították egyes szakaszait az idén, még mindig vannak olyan részei, amelyek új burkolatért kiáltanak. 15–20 centiméter mélyen szántják a nyomvályúk például a töltésen átvezető darabját.

Az 5-ös út javítása jövőre várható, de ez csak két szegedi részt érint – tájékoztatott Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. kommunikációs csoportvezetője. Helyreállítják a Cora-csomóponttól a kettős körforgalmig tartó szakaszt. Garanciálisan aszfaltozzák a Dorozsmai utat és a Kossuth Lajos sugárutat, ha a tranzitforgalom kimegy róla az M43-asra.

A Csongrádi sugárúti körforgalomtól a Sándorfalvi út M43-as autópálya-csomópontig tartó részét uniós támogatással állítják helyre előreláthatólag tavasszal. Az útkezelő is javít még az idén: az M43-as autópálya-csomóponttól Sándorfalvát elhagyva a 40-es kilométerig. 870 tonna aszfaltot használnak fel, a beavatkozás 52 millió forintba kerül.

Mostohagyerek a régi 5-ös. Fotó: Karnok Csaba
Mostohagyerek a régi 5-ös is, de ez a kép Sándorfalvi úton készült.
Fotó: Karnok Csaba

Felkészültek a télre

A Magyar Közút Zrt. megyei igazgatósága felkészült a télre – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Székely Tamás igazgató. November 10-étől március 15-éig időjárástól függően 24 órás ügyeletet tartanak. Az Útinform az 1/336-2400-s telefonon, a megyei diszpécserszolgálat a 62/622-155-ös számon érhető el. A társaság közleménye szerint novembertől átszervezték az állami útkezelőt, megszüntették a régiókat, helyettük a megyei igazgatóságok működnek a korábbi rendben.

Tízezer kátyú országa

A közútkezelő több mint tízezer kátyút tart nyilván országszerte, eddig idén országszerte 6 milliárd forintot költött karbantartásra. Ebből Csongrád megyében közel 250 milliót fordítottak kátyúzásra, összesen 3323 tonna aszfaltot felhasználva. A következő hetekben is javítanak a fő- és mellékutakon. A 30 ezer kilométeres állami úthálózat állapotáról készített felmérésükből kiderül: a megye 1337 kilométernyi közútjából legtöbb, 680 kilométer rossz minőségű, 214 nem megfelelő, 301 tűrhető, 49 megfelelő és mindössze 93 kilométer kapott jó minősítést. Összesítésben az 5-ös és a Sándorfalvi út: nem megfelelő.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. okz63 2010. november 09. 08:03
    „21. hozzászólás Zsoltee0716 2010.11.08. 19:12
    "Felújítani kívánjuk az 55.sz főutat Szeged és Baja között!"

    Kérdés, hogy Viktorka mennyire fog rá pénzt rendelkezésre bocsátani:

    Forrás: http://www.nif.hu/hirek/796/elokeszitik_az_55-os_fout_felujitasat

    Előkészítik az 55-ös főút felújítását 2010. szeptember 15. 08:02

    "Teljesen megújul 2013 végére az 55. számú főút: Szeged és Baja között kiszélesítik az utat és növelik a burkolat teherbírását, továbbá kerékpárutat építenek ki. A beruházások jelenleg az előkészítés szakaszában vannak, ez a fázis a tervek szerint 2012 második negyedévére zárul le. Az előkészítési munkát az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.

    Az 55. számú főút Magyarország egyik jelentős, gyűrű irányú úthálózati eleme. Szeged és a Dél-Dunántúl között az egyetlen főút, viszonylag kevés településen kel át. A kivitelezés több szakaszban zajlik majd, az előkészítő munkákat egyetlen projekt keretében hajtja végre a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.. A munkálatok előkészítése a tervek szerint 2012 második negyedévében zárul le, a kivitelezés pedig várhatóan 2013 végére fejeződik be.

    A beruházás során összesen csaknem a teljes hosszon, több mint 90 kilométeren teljesen felújítják és 11,5 tonna tengelynyomású járművek számára is alkalmassá teszik a főút burkolatát Szeged és Baja között. A kerékpárosokra is gondoltak a tervezés során, a jellemzően óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főút mellett párhuzamos kerékpárutat alakítanak ki. Külön kivitelezési projekt keretében készülhet majd el az 55 sz. főút Mórahalom 7,1 kilométeres elkerülő szakasza, három új körforgalmú csomóponttal .
    A tervek szerint az egész Szeged-Baja szakaszon összesen tizenhárom meglévő csomópontot építenek át, valamint egyes települések határán forgalomcsillapító szigeteket alakítanak ki.

    A felújítás nyomán jelentősen nő a főút forgalmi teherbírása és a közlekedés biztonsága. Az útszakaszon jelenleg naponta átlagosan 6500-6800 jármű közlekedik, közülük 800-1000 tehergépjármű.

    A beruházások megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése folyik, a kivitelezési helyszínek többsége esetében rendelkezésre állnak a jogerős építési engedélyek. A felújítási munkálatok tervezését - helyszíntől függően - a Bokút TERV Kft., az UVATERV Zrt., a PegazusTERV Kft. - DELTATERV Kft. Konzorcium és a Partner Mérnökiroda Kft. végzi.
    A teljes beruházás előkészítésére 2 136 799 929 forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig európai uniós forrás, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi."”
  • 21. Zsoltee0716 2010. november 08. 19:12
    „Felújítani kívánjuk az 55.sz főutat Szeged és Baja között!

    Ez látható kint a plakátokon.”
  • 20. Naívolvasó 2010. november 08. 16:46
    „Ha elmarad a tél, akkor minden rendben lesz...”
  • 19. Moon 2010. november 08. 16:42
    „Felkészültünk a télre......
    Jaj jaj elkezdődött a fogadkozás. Ez minden tél előtt így van, a gond akkor kezdődik ha pofátlanul még hó is esik.
    Még szép, hogy ezt mondják fordítva elég hülyén nézne ki!”
  • 18. Dema 2010. november 08. 14:15
    „TYŰŰ!! AZANYJA!!
    Előtte adják át a forgalomnak az elkerülőt a teher gpk-knak is!
    Egy ku....a lámpa átprogramozása tart ilyen sokáig??!!! Adják oda egy 14 éves gyereknek a progit, és 1 órán belül át lessz programozva az egyész város. Rögtön lehetne balra kanyarodni a híd felé!!
    Mert ugye ez az egy akadályt mondták az illetékesek it ezen a lapon!”
  • 17. tom_peris 2010. november 07. 20:09
    „6. hozzászólás hegyitata 2010.11.07. 08:23

    biztos hogy keveset... szerintem minden tételt szorozz be hárommal és után adj hozzá még néhányat... pl: tervezési feladatok tervezésének költségei, műszaki előkészítés, megvalósítási terv, tervdokumentációk elkészítése, műszaki ellenörzés, hatósági engedélyezés, hatósági engedélyezéssel kapcsolatos tanácsadás, rezsi óradíj, bérleti díjak (lapát, vödör, stb)

    azaz szerintem amit láttál az minimum 1,5-2M forintos lapátolás lehetett amiből kb 600ft az anyag díja és a munkaköltség....”
  • 16. nyomdasz63 2010. november 07. 20:08
    „Úgy hozta a szerencsém,hogy a nyáron eljuthattam Svédországba,Vaxjöbe.A javítgatott út ott így néz ki:
    Van az útban egy sötétebb aszfaltfolt--az idén javították. Vannak világosabbak--azt az elmúlt évben.Vannak,amelyek szinte olyan színűek már,mint az eredeti út,összekoptak--azok több éves javítások lehetnek.DE ! Mintha összevasalták volna az összeset,olyan síma,döccenőmentesek.”
  • 15. antikos 2010. november 07. 19:15
    „Érdemes a Közép fasori gányolást is megnézni... Már harmadikra sem sikerült a Tárogató utcai kereszteződésben megoldani a csatorna szintjét... No meg a garázssori anomáliákról ne beszéljünk. ha ez csapódna be a földbe nem a Dottee (Armageddon) akkor tuti megsemmisülne a Földünk...”
  • 14. frakk 2010. november 07. 18:21
    „Stangerr: miért nem magyarul mondod??
    "megy a közösbe" azaz tb és egészségügyi lenyúlásokra, hamis rokkant nyugdíjasok fizetésére közszféra végkielégítésére, premizálására stb”
  • 13. Lacas 2010. november 07. 17:32
    „De jó! Az is fel lesz dúrva hogy aztán fél évig lehessen közlekedni rajta majd ugyanolyan repedezett meg kátyús legyen.Jó biznisz ez a felujitgatás.Már rohadtul gyűlölöm,hogy az egész város mióta fel van dúlva.A munkálatok meg alig haladnak”
  • 12. nobody 2010. november 07. 15:20
    „Pintér mondjon le”
  • 11. CsImre 2010. november 07. 13:08
    „1. jozko:

    Tervben van. Össze-vissza lesz keresztbevezetgetve az úton. Hiába, ha a "szakértelem" pénzzel párosul...”
  • 10. NTK 2010. november 07. 11:24
    „Az 5-ös utat nem javítgatni kéne, hanem 2x2 sávra bővíteni az M43-ig. Azt meg csak remélem, hogy a sándorfalvi utat ha már javítják, akkor szélesítik is.”
  • 9. qrumpli 2010. november 07. 10:04
    „KItiltani minden autót a közutakrol.
    tessék bicajjal fuvarozni!”
  • 8. qrumpli 2010. november 07. 09:59
    „HAJRÁ FITYESZ HAJRÁ magyariország”
  • 7. T2 2010. november 07. 09:22
    „A Szőregi/ Makai utat 2 éve aszfaltozták újra.(+ volt állítólag teherbírás megerősítés is). Mostanra az út majdnem jobban nyomvályús mint a nem felújított szakasz, valamint tenyérnyi- kéttenyérnyi darabokban jön ki az aszfalt különböző helyeken, azaz már szépen kátyúsodik, sőt van ahol kisebb dombok "nőttek ki" rajta.

    A Hősök terétől Makó irányába tartó szakasz sem sokkal jobb. Idén megjelent a javító brigád, valamit dolgozgattak, de abban sincs sok köszönet. Nem igazán sikerült szintbe kátyúzni az utat, illetve egy csomó kátyút, repedést meg sem csináltak. Tisztelt DM ez is megérne egy cikket.”
  • 6. hegyitata 2010. november 07. 08:23
    „Kiváncsi lennék annak a kátyúnak a számlájára melyet tél időben 1.5 perc /lámpa váltás/ alatt sikerült betömni úgy, hogy még a benne lévő vizet sem söpörték ki belőle /lapáttal a platórol a hideg aszfaltot beledobták a malajba elpaskolták/ s már húztak is tovább.A következő csak a képzelet számlájára írandó!
    A fent említett kátyú számlája:Telephelytől a kátyúig 10.2 km 20.000 ft
    kátyútol a telephelyig 10.2 km 20.000 ft
    50 kg aszfalt 5.000 ft
    munka díj 4 fő 20.000 ft

    össz:65.000ft
    Így el lehet költeni országszerte 6 milliárd forintot" karbantartásra".De lehet hogy keveset számoltam.
    hegyitata”
  • 5. kusz 2010. november 07. 07:40
    „ha tavasszal javitjak akkor miert van mar most kint a 30as tabla? talan a buntetesekbol fogjak megjavitani? amugy szeretnek sok-sok manna.ro-s cikket ide!”
  • 4. zongorista 2010. november 06. 21:02
    „Hajdúszoboszló előtt kb 15km.re Hajdúszovát környékén az út katasztrófális!!!!
    50-60 km/h-ás táblák! Hihetetlen!!!”
  • 3. strangerrr 2010. november 06. 18:46
    „2. Annak a pénznek a 99 %-a másra megy. Megy a nagy közösbe, lesz belőle gyógyszerártámogatás nyugdíj stb.
    Még az autópálya matrica bevételnek is csak töredéke megy az utakra. De ez így volt amióta világ a világ.”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tragédia a karácsonyfa alatt

Ideális karácsonyi ajándék a szegedi szabadtérire szóló belépőjegy vagy bérlet, amelynek kétszer örülhetnek . Tovább olvasom