Délmagyar logó

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 20°C Még több cikk.

Taxisok és viteldíjak

Az egyhavi diák- vagy nyugdíjasbérlet árát eltaxizni egy nyúlfarknyi szegedi útvonalon – luxusnak számít. Közel ezer forintért lehet ugyanis két kilométer körüli távolságot taxival megtenni Szegeden, a társaságok közötti különbség elenyésző.

A kimért és nyugodt, taxiórát bekapcsoló személyfuvarozóké a szegedi délelőtt. Állítólag csak az éjszaka a hiénák terepe. Napközben a ritka utasnak örvendező, többet üldögélő és ásítozó, mint mozgásban lévő vállalkozók lepik el a szegedi utakat.

Az árak korrektek, noha nem az átlagos pénztárcához szabottak, ha azt vesszük alapul, hogy a diák- és nyugdíjasbérlettel egy hónapig mintegy 1200 forintért utazhatunk. A nagyállomás és az Arany János utcai parkolóház közötti útszakaszt teszteltük, a távolság alig több mint két kilométer. Az első úton még furcsállottuk, hogy nem a rakpart felé megyünk a Taxi 3-mal, de a pilóta megnyugtatott: a távolság arra legalább fél kilométerrel hosszabb, és a lámpák száma is csak eggyel kevesebb. Ki van próbálva. Csúcsban viszont – ezt elismerte – a rakpart a jobb, mert gyorsabban lehet haladni. Azért mi még hitetlenkedtünk egy kicsit. Később további négy taxis vágott neki gondolkodás nélkül a Victor Hugo és Kelemen utcai forgalomnak, mint bejáratott útvonalnak.

Szándékosan nem a csúcsforgalmat teszteltük, amikor araszolnak az autók. Ilyen körülmények között olcsóságban a Rádió Taxi nyert a maga 705 forintos számlájával, de a többiek legfeljebb 50-60 forintos plusza még hibahatáron belüli. A Délmagyarország felmérése szerint a magántaxis – akinek autójába a nagyállomáson ültünk be – kérte el a legtöbbet, 828 forintot. Holott kedvezményt is adott: amikor megkérdeztük, miért áll ki 280 forinttal, amikor a matricáján 300 forintos alapdíj szerepelt, azt mondta, az a 20 forint az ajándék.

Na, aztán bele lehetett volna még bonyolódni a különböző kilométer per órás tarifákba – amelyek az első övezetben jellemzően 200 és 220 forint között mozognak –, de itt elveszítettük volna a fonalat. Létezik ugyanis a törzsutastarifa is, mely törzsutaskártyától függetlenül is él, ha a taxis úgy dönt. Próbatesztünk során csak az egyik pilóta jelezte, hogy mi most azzal mentünk, s valóban ekkor fizettük a legkevesebbet, 705 forintot.

Úgy tűnik, a piac farkastörvényei – és a szakmai érdekképviselet – valóban egységesítette a tarifákat, ezért alig érzékelhető különbség az árakban.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A baromfipestis legerősebb változata támadott

A baromfipestis legerősebb változata fertőzött Kübekházán és Röszkén, ahol négy portán mintegy… Tovább olvasom