Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Teherautó gázolt halálra egy kerékpárost Újszegeden

Szeged - Egy teherautó kanyarodás közben elütött egy kerékpározó nőt Újszegeden szerda reggel. A biciklis a helyszínen meghalt a balesetben.
Deszkről Szeged felé tartott egy teharautó a Fő fasoron szerda reggel, amikor az újszegedi Küküllői utcánál kanyarodás közben elgázolt egy forgalmas bicikliúton közlekedő kerékpárost. A nyergesvontató a 30-as övezetbe jobbra kanyarodott, de nem észlelte a fiatal, 28 éves kerékpározó nőt. A kamion végül 8 méterre a kerékpárúttól állt meg. A fiatal nő a helyszínen életét vesztette.


Nagyobb térképre váltás
Itt történt a gázolás.


A tehergépjármű sofőrje, egy idősebb férfi, a rendőrautóban várta a helyszínelés végét, látszólag nagyon megviselték a történtek. A kamion egyébként épphogy elfér a szűk utcában, nem tudjuk, hova igyekezett.

A kerékpáros szabályosan, a kijelölt kerékpárúton haladt, a baleset mindössze egy sarokra történt a Gregor József Általános Iskolától.

Teherautó gázolt halálra egy kerékpárost Újszegeden. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Az érintett útszakaszon félpályán halad a forgalom. A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit.

Olvasóink írták

264 hozzászólás
  • 264. Roland1000 2013. május 12. 23:00
    „28 éves volt. Szörnyű ez az eset is!”
  • 263. okz63 2013. május 12. 08:37
    „261. J.G. 2013.05.10. 10:46
    "A kerekparos.szabalyszegesert azert kisebb a bunti, mert kevesbe veszelyes a sebessege es merete miatt."

    Ha szabálytalanul hajtasz ki egy autós elé, ugyanúgy komoly sérülés vagy halál lesz belőle számodra, mint akkor, ha neked van elsőbbséged. Nincs különbség a veszélyessége között, úgyhogy ez nagyon rossz érv.

    "Ezert nincs.kotelezo biztositas, egyszeruen a varhato kar annyira kicsi hogy nem erne meg."

    Viszont pont ezért van az is, hogy a végén egy olyan balesetben is az autósnak saját zsebből kell kijavíttatni az okozott sérülést, hiába ő volt az esetben a vétlen, mert a polgári peres eljárás hosszú és iszonyatosan lassú anyagi kártérítés egy vétlen fél számára.

    246. J.G. 2013.05.09. 14:02
    "Egy nem reprezentativ 2009es szegedi felmeres azt mutatta, hogy az amberek 22%a autozik, 10%biciklizik, maradek gyalog vagy tomegkozlekedik rendszeresen. Ezek a szamok azota feltehetoen a biciklizes iranyaba tolodtak."

    No látod, ez legalább annyira hasraütés volt. Főleg hogy egy "nem reprezentatív" felmérés alapján akarod a tutit megmondani. Mellesleg ha csak 22% autózik - ráadásul ez azóta is fogyott szerinted - akkor ez miért fáj neked? Inkább örülj neki, hogy csak ennyi. ;-)”
  • 262. ifj. Nagy Gábor 2013. május 11. 09:46
    „225. Laserdance
    "Ez a statisztika számomra valójában semmit nem magyaráz meg, mivel arról nem tudunk meg semmit, hogy hány biciklist ütöttek volna el, ha mindenki az úttesten közlekedne."

    Az általam linkelt szakkönyvben van erre vonatkozó arányosítás is!

    230. Laserdance
    "Az meg, hogy 12-ből 11 baleset ilyen helyen történik szimpla hazugság, nem fecsérelek rá több szót."

    A szegedi esetben viszont az ÁSZ vizsgálata valószínűleg nem sajtóhíreken alapult, hanem rendőrségi statisztikán.”
  • 261. J.G. 2013. május 10. 10:46
    „Laserdance

    A kerekparos.szabalyszegesert azert kisebb a bunti, mert kevesbe veszelyes a sebessege es merete miatt. Ezert nincs.kotelezo biztositas, egyszeruen a varhato kar annyira kicsi hogy nem erne meg. De ketlem, hogy ezt megertened.

    Azert sejtettem hogy egy vilagos.okfejtes utan egu.mozdulattal visszakanyarodsz oda hogy "de akkor.is a.biciklis a legveszelyesebb es pont"... nehez eleted lehet.”
  • 260. Laserdance 2013. május 10. 08:30
    „257: ó, dehogynem. Pl. ha nem az úton kerékpározik, hanem azokon a szörnyen veszélyes kerékpárutakon...
    Egyébként van igazság abban, amit a statisztikákról mond, de CSAK abban az esetben, ha az autósok által okozott balesetek közül is csak a városban történteket számoljuk. De mivel ez az okozói statisztika az egész országra volt megadva, így kénytelen vagyok a bringások ténykedését is az egész országra nézve figyelembe venni.
    Ha szigorúan csak a városokat néznénk, akkor azt hiszem a belesetek kb. felét a gyalogosok okozzák, és a maradékból meg jelentős részt a biciklisek.

    258: a kárértéket is úgy érdemes számolni, ha azt is figyelembe veszed, hogy mennyit közlekedik a jármű, ami okozta. A megtett km-rel mindenképpen érdemes elosztani, hogy valami nagyjából igaznak mondható adatot kapj.
    Én pl. már megtettem autóval vagy 300 ezer km-t baleset nélkül, míg biciklivel az is zakózik egyet évente, aki tud kerékpározni. Persze mivel ha valaki elesik, és beveri a térdét, az nem számít balesetnek, így a statisztika torzul.
    Meg ha két kocsi összekoccan, arról legalábbis a biztosítónál feljegyzések készülnek, és bekerül a statisztikákba.
    Amúgy a kerékpározás legnagyobb ellensége az ellenőrizhetetlenség.
    Az igazságos mindenképpen úgy lenne, ha a 80 ezres csekket ugyanúgy megkapná az ittasan közlekedő kerékpáros is, mint az autós. Meg a 100 ezreset a piroson áthajtásért. És ha van jogsija, akkor az is ugyanúgy bevonásra kerülne.
    Hiszen ha egy úton közlekedünk, akkor legyen a felelősségünk is egyetemleges.
    Természetesen ez nem áll érdekében a biciklistáknak, mert ők nem együttműködni akarnak többnyire, hanem az, hogy hozzájuk alkalmazkodjanak.
    Ez egyébként az autósok nagy részére is igaz, csak nekik nem engedik meg a szabályok, míg a bringásoknak igen.
    Szerintem itt van a kutya elásva. És ha a kerékpárosok azt szeretnék, hogy egyenrangúnak tekintsék őket, akkor az autósokra vonatkozó - jóval szigorúbb - szabályozást is megukénak kellene érezniük.”
  • 259. J.G. 2013. május 09. 22:53
    „258. Perillustris 2013.05.09. 22:34
    Szerintem ezt mentsd le egy file-ba, mert minden bicajos posztnal lesz ugyis egy rakas marha aki megmagyarazza, hogy a biciklisek 100%-a (minusz epszilon) szabalytalan es ha nem lenne biciklis nem lenne baleset sem.
    Tudnam hogy akkor miert volt ma is lezarva az egyik autopalya baleset miatt... Szerintem nem biciklis volt. De tevedhetek...”
  • 258. Perillustris 2013. május 09. 22:34
    „És vajon hogyan változnának a számok, ha az okozott kárértéket vennénk alapul? Hány százszor-ezerszer lenne nagyobb a gépjárművezetőké? Ja, ezzel nem dobálózunk, ugyanis ezek az adatok már nem tetszenének. Félreértés ne essék, nem kívánok licitálni, de arra muszáj rámutatni, hogy mindenki olyan statisztikával érvel, ami megfelel a mondanivalójának (vö: "Csak annak a statisztikának hiszek, amit én magam hamisítottam.")

    ,,Sokkal nagyobb valószínűséggel okoz személyi sérüléssel járó balesetet."

    Igen, de az a sérült jellemzően ő maga, ami persze így sem szerencsés, de fontos látni a Rendőség által rendszeresen publikált jelentés hátterét, melynek félrevezető voltát megpróbálom röviden megmagyarázni:

    Ne feledjük, hogy a személyi sérüléses közúti balesetekről szólnak a közlemények. 

    Azaz ez a számarány egyáltalán nem azt mutatja meg - amit sokan hisznek - hogy a kerékpárral közlekedők szabálytalanabbak bárkinél, hanem csupán azt - ami természetesen tény - hogy egy közlekedési baleset során, melynek egyik résztvevője biciklis, jellemzően az utóbbi húzza a rövidebbet, azaz a személyi sérülés szinte garantált.

    GYK: 

    1) autós nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak, senki nem sérül meg (a vétkes elismeri a felelősségét, nem jön rendőr - irány haza)

    2) kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak (jó eséllyel el kell látni a bringást, rendőr jön - irány a kórház)

    Az első esetből nem lesz KSH statisztika, a másodikból pedig igen, hogy aztán félrevezető tanulságokat lehessen levonni belőle. Pedig - talán most már könnyebb megérteni - mindkét esetben egy-egy szabálytalan járművezetőről van szó.

    "2010 első 8 hónapjában Békés megyében történt személyi sérüléssel járó balesetek (416) közül 185-nek volt kerékpáros résztvevője, és közülük 181-en megsérültek." (www.police.hu/friss/Bek_20100909_02.html)

    Ez is engem erősít, hiszen láthatjuk, hogy a kerékpáros résztvevő csaknem mindig sérül, ezért az ilyen balesetek kb. 90%-a bekerül a számításba. Ezzel szemben - tegyük hozzá, szerencsére - az autó-autó balesetek legfeljebb 10%-a kerül be.

    Tehát a fenti képlet - az 56%-kal számolva - így nézne ki: (231x10) baleset / (185x1,1x0,56) vétkes kerékpáros (2310/114).

    Azaz a balesetek - vagy most a tisztá(bba)n látás kedvéért nevezzük közlekedési (kár)eseményeknek ezeket, hiszen a megegyezéssel záródókkal is számolunk - 5%-át okozzák kerékpárosok. Ami már nem is hangzik olyan véresen, különösen Békés megyében, ahol a kerékpárosok aránya legalább ekkora.

    A korrekt statisztika kedvéért be lehetne vezetni, hogy egy bejelentett biztosítási eseménynél a vétkest, aki elismerte a felelősségét, a hatóság automatikusan X ezer forintos bírsággal sújtsa.

    Mert ugyebár jelenleg egy ténylegesen kárt okozó szabálysértést vagy bűncselekményt is minden gond nélkül meg lehet úszni, amennyiben a vétkes elismeri a hibáját, és személyi sérülés sem történik.

    Mindjárt máshogyan festene a statisztika, ha ezek szerepelnének benne.

    (Kizárólag a többrésztvevős balesetekről beszélünk. Ahogyan a kertjében eldőlő bicajos, úgy a garázsában az ajtaját lezúzó autós sem szerepelne, tehát ezek kioltják egymást.)”
  • 257. nelek 2013. május 09. 20:26
    „252. Laserdance 2013.05.09. 15:33

    Az emberek többsége a Balatonra nem biciklivel utazik innen. Így aztán célszerűen a városon belüli távokat kéne számítani. Egy Szegeden lakó ha biciklivel jár, valószínű kb. ugyanannyit megy biciklivel is meg kocsival is a munkahelyére. A statisztikák szerint fele-fele kb. az okozói arány de nyilván a biciklisek sérülnek jobban. Egy hete kb. álltam a piros lámpánál (kocsival és már fél perce kb.) amikor hátulról belém durrant egy figyelmetlen autós. Senki sem sérült (az autókon kívül). Ha biciklivel állok ott akkor ez nem így lett volna. Hiába figyeltem volna, nem tudtam volna elkerülni.”
  • 256. tol 2013. május 09. 17:18
    „csak a rend kedvéért. Szösszenetben tegezödünk. Pihenj...:)”
  • 255. tol 2013. május 09. 17:16
    „hm. Éppen tegnap történt velem egy horror helyzet. Elég tempósan haladtam a bicajob, mert igyekeztem az edzésre. Balról egy sarok mögül szokatlanul nagy sebességgel felbukkant egy autó. Számítottam rá, fékeztem, ö is fékezett, egymástól két méterre megálltunk és intett, hogy menjek tovább. Így van ez.”
  • 254. Laserdance 2013. május 09. 15:55
    „253: az Ön számára semmi, azt látom :D
    Tehát egy úton mennek, de figyeljenek az autósok.
    Bámulatos előrelátás!
    Remélem nem Önről olvasunk legközelebb... (de tényleg remélem, nem csak úgy mondom)”
  • 253. tol 2013. május 09. 15:39
    „nem az utaskilométer számít, hanem hogy hány ponton találkozik a bicaj anehezebb jármüvel és ott a résztvevök hogyan viselkednek. Egy vasúti átjáróban nem kérdés, hogy ki a hibás a balesetért. A közutakon tessék az autósoknak odafigyelni és punktum! Mi ebben a bonyolult?”
  • 252. Laserdance 2013. május 09. 15:33
    „Szerinted. De szerintem nem mindegy, hogy egy kerékpár okoz egy balesetet (vagy esetleg szenved el), amelyik évente ötszáz-ezer km-t megy egy személlyel , vagy egy busz, amelyik folyton dugig tömve közlekedik évi 350 ezret :)
    Tudom, hogy szerinted egy-egy, de én egy kicsit próbálok látni a számok mögött.
    Persze tény, az elefánt is egy állat, meg a bolha is.
    Így is lehet szemlélni, csak nem az igazságot kapod végeredményül.

    Egyébként ha az úton töltött időt veszed figyelembe, akkor már talán nincs akkor szakadék a biciklisták meg a gépjárművek között, de még akkor is arányaiban sokkal több balesetet okozhatnak a biciklisták, mint a többiek.
    Itt nem mondanék számokat, mert ezt sokkal nehezebb megbecsülni.”
  • 251. J.G. 2013. május 09. 14:59
    „Laserdance
    En ertem de ettol a szamitasod nem lesz eletszeru.
    Probalj meg jarmuvenkent es forgalomban eltoltott idovel szamolni. Maris eletszerubb lesz.

    Egyebkent ami sokkal lenyegesebb valaki mar emlitette: kerekpar-masjarmu balesetben kb fele-fele az okozoi arany. Innentol nem erdemes mast szamolgatni.”
  • 250. Laserdance 2013. május 09. 14:36
    „Azt amúgy készségesen elismertem már a legelején, hogy a számítás csak az én privát számításom.
    De nem is próbálom úgy beállítani, mint valami tudományos, megalapozott statisztikát.
    Mondtam is, hogy amint cáfolod hivatalos helyről származó adattal, meghajlok előtted.
    Ennél többet ne várj.”
  • 249. Laserdance 2013. május 09. 14:30
    „246: értsd is már, ne csak mondd, mint a pereces.
    Indifferens hány ember autózik, és mennyi biciklizik.
    "Tehát nekem ebből az következik, hogy AHHOZ KÉPEST, hogy mekkora utat járnak be vele, és hány személy utazik..."

    Érted? Hiába bicikliznek 30-en 10 napon át 10km-t, az 3000 utaskilométer.
    Én elmegyek kocsival 5 személlyel a Balatonra meg vissza, az is mondjuk 3000 utaskilométer.
    És logikus, hogy 30 ember 10 napon át 10km-t biciklizve sokkal nagyobb eséllyel lesz baleset okozója vagy elszenvedője, mint én ezen az oda-vissza úton.
    Ha még most se érted, akkor sincs baj.
    Velem nincs :)”
  • 248. andlui49 2013. május 09. 14:24
    „Szeretnék mindenkit emlékeztetni arra, hogy a temetők televannak olyan elhunytakkal, akiknek Elsőbbségük volt, és akiknek NEM. Talán ezt kéne észbentartani minden közlekedőnek?!”
  • 247. J.G. 2013. május 09. 14:16
    „Agáta

    Az lenne a jo ha a bicikliseket nem kenyszeritenek ra ilyen utakra.”
  • 246. J.G. 2013. május 09. 14:02
    „Laserdance

    Ez tovabbra is hasrautes.
    Egy nem reprezentativ 2009es szegedi felmeres azt mutatta, hogy az amberek 22%a autozik, 10%biciklizik, maradek gyalog vagy tomegkozlekedik rendszeresen. Ezek a szamok azota feltehetoen a biciklizes iranyaba tolodtak.”
  • 245. Laserdance 2013. május 09. 13:52
    „243: vettem a fáradságot, és kerestem ezirányú statisztikát, de nem találtam, így a józan eszemre hagyatkoztam.
    Valamelyik német városban kb. a járművel megtett kilométerek 8-%át teszik meg a biciklisek, ezt olvastam.
    De mivel nálunk kevesebben is bicikliznek, gyanítom kevesebbet is, és én itt országszinten beszélek a megtett kilométerekről, szerintem megállja a helyét, hogy minden megtett 100 km-ből egy egészet sem tesznek meg kerékpárral. Ha találsz HIVATALOS, országszintű, minden járműre kiterjedő statisztikát, ami mást mutat, azonnal elismerem majd, hogy neked volt igazad.
    Ha utaskilométert akarunk számolni, akkor még tovább romlik ez a szám, mivel pl. egy osztálykirándulós busz megy 600 km-t 40 emberrel, ez 24000 utaskilométer, amit jó eséllyel 20 átlagember sem teker le egész életében.
    Tehát nekem ebből az következik, hogy AHHOZ KÉPEST, hogy mekkora utat járnak be vele, és hány személy utazik, a kerékpárosok kirívóan sok balesetet is okoznak, és önhibájukon kívül is rengeteg másikba keverednek bele.
    Hogy ez ki minek tulajdonítja be - rossz utak, figyelmetlen biciklisek, figyelmetlen autósok stb. - azt döntse el mindenki magának. Természetesen mindegyik tényező felelős valamilyen szinten, én mindenképpen a kerékpárosok figyelmetlenségét teszem első helyere, utána meg az autósokét, az utak csak ezután jöhetnek.”
264 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vasúti átjárós balesetek elkerüléséért kampányoltak

Egy nappal a 33 áldozatot követelő 2003-as, német turistákat szállító buszbaleset 10. évfordulója előtt a MÁV Zrt. a rendőrséggel közösen országszerte több helyszínen végzett ellenőrzéseket. Tovább olvasom