Délmagyar logó

2016. 06. 30. csütörtök - Pál 18°C | 29°C

Tekertünk, autóztunk, troliztunk: a bicikli győz reggel a szegedi közlekedésben

Tekertünk, autóztunk, troliztunk: a bicikli győz reggel a szegedi közlekedésben
Lemértük, mire képes a reggeli csúcsforgalomban a kerékpár, az autó és a tömegközlekedés. Újszegedről, a Csanádi utcából az Ady térig tekertünk, autóztunk, troliztunk és villamosoztunk. 2,2 kilométer volt a távolság.
Hárman indultunk kedd reggel 7 óra 40 perckor Újszegedről, az 5-ös trolibusz végállomásáról, a Csanádi utcából, hogy megtudjuk, hogyan lehet a leggyorsabban az Ady téri tanulmányi és információs központhoz érni. Az útvonaltervező szerint 2,2 kilométer a távolság.

Kerékpár: 8 perc

Kezdjük a legfontosabbal: kerékpárral 8 perc 24 másodperc alatt jutottunk el a Csanádi utcából a TIK-ig. Nem árulunk zsákbamacskát, bringával lehet a leggyorsabban közlekedni a reggeli csúcsforgalomban. A Korondi utcán nyertünk egérutat az autóval és a trolival szemben. A Székely soron majdnem a sportcsarnokig állt a kocsisor. A Belvárosi hídon nem botorkáltak gyalogosok a kerékpárúton, így ezerrel lehetett tekerni. Csak a hídfőben fogta meg kollégánkat a lámpa. Aztán uzsgyi tovább az Oskola utcán, a Dóm és Aradi vértanúk téren. A Tisza Lajos körút és a Szentháromság utca kereszteződésében megálljt parancsolt a lámpa, de utána megint lehetett száguldani a Szentháromságon, a Vitéz és Zászló utcán át a TIK-ig.
A bicikli győz reggel a szegedi közlekedésben. Fotó: Kuklis István - GALÉRIA
 

Mivel közlekednek a Délmagyar-olvasók?
Megkérdeztük olvasóinkat Facebook-oldalunkon, hogy mivel közlekednek Szegeden. Közel negyvenen válaszoltak. Ebből válogattunk.
Forró Lajos István: – Troli, busz, esetleg villamos.
Harkai János Krisztián: – Mindenhová kocsival.
Tarnay Csaba: – Ha jó idő van, nagyon szeretek biciklizni, egyébként trolival.
Rózsa Éva: – Mindig mindenhová biciklivel, de a bicikliutak szörnyű állapotban vannak.
Korom István: – Tömegközlekedem, gyaloglok és ritkán autózom. Szegeden jó a közösségi közlekedés, a belvárosban nincsenek jelentős távolságok. Megértem azt is, aki bringázik, de engem már néha zavar és irritál a sok biciklis.
Szentesiné Kispéter Ágnes: – Kocsival. Volt „szerencsém" 30 napig tömegközlekedéssel munkába járni. Szerintem rosszabb, mint 20 éve. Nem a járművek, hanem a hozzáállás.
Rózsa Péter: – Segédmotor. Gyors, nincs parkolóprobléma, havi 2000 forint az üzemanyagköltség. Télen kicsit hideg, fázósoknak nem való.
Csiszár Csabi: – Csak kerékpárral. Buszon, villamoson 2 éve ültem. Kerékpárral 30 perc alatt oda lehet érni bárhová Szegeden. Egészségesebb, és ott állok meg, ahol akarok.
Kocsis Dávid: – Görkorival, ha jó az idő. Gyalog, ha nagyon jeges vagy esős. Sokkal gyorsabb, mint tömegközlekedéssel.

Autó: 11 perc

Autóval 11 perc 35 másodperc alatt tettük meg a távot a Csanádi, Vedres utca, Belvárosi híd, Deák Ferenc, Victor Hugo, Kelemen, Zrínyi, Szentháromság, Vitéz és Zászló utca útvonalon. A legtöbbet, öt percet a Vedres utcán állt a hosszú kocsisorban kollégánk, Timár Kriszta. Ennyi időbe telt, mire fel tudott kanyarodni a hídra. Utána már nem volt tumultus, normál tempóban autózott a hídon, és lámpát is csak a Tisza Lajos körút és a Szentháromság utca kereszteződésében kapott.
A bicikli győz reggel a szegedi közlekedésben. Fotó: Kuklis István - GALÉRIA

Tömegközlekedés: 15 perc

Trolival és villamossal 15 perc 35 másodperc volt az út. Kollégánk, Tombácz Róbert ahogy felszállt, máris indult vele a troli, amelyen bőven volt ülőhely. A Vedres utcán megtorpant az addigra már utasokkal teli troli, amelynek két percébe telt, mire be tudott sorolni a kocsik között a sávjába. A hídon normál tempóban haladt a jármű, amelyről a Széchenyi téren és a Centrumnál szálltak le sokan. Ezen a két helyen kapott lámpát is. A troli kilenc perc alatt ért a Csanádi utcából a Centrumig. Kollégánk két percet várt a 4-es villamosra, amely azután négy és fél perc alatt tette meg az utat a Petőfi Sándor sugárúti megállóig. Onnan már csak néhány másodperc volt gyalog a TIK a gyorsjárású kollégánknak.

Nagy Sándor: Szeged az egyetlen város

– Az elmúlt két évtized felméréseiből kiderül, továbbra is a környezetbarát közlekedést preferálják a szegediek – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. – Bár a 90-es évek óta jelentősen nőtt a gépjárműállomány, a szegedi forgalomban stabilnak mondható az autós közlekedés aránya. Szegeden 1995-ben 34 ezer, 2015-ben 51 ezer személygépkocsit tartottak nyilván. A közösségi közlekedés rovására bővült a kerékpáros és gyalogos forgalom – mondta Nagy Sándor. 1994-ben 55, 2015-ben 36 százalék volt Szegeden a közösségi közlekedés aránya. Mindeközben a gyalogos forgalom 20-ról 24 százalékra, a kerékpáros pedig 5-ről 17 százalékra nőtt. Az alpolgármester hangsúlyozta, az Oskola utcán reggeli csúcsórában elhaladó biciklisek száma nagyságrendileg annyi, mint a Tisza Lajos körút személyautó-forgalma. Nemrégiben nyolc nagyváros – Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs, Győr, Nyíregyháza, Kecskemét és Székesfehérvár – közlekedését vizsgálták. A felmérésből kiderült, Szegeden és Miskolcon alacsonynak mondható az autóval közlekedők aránya, és Szeged az egyetlen város, ahol egyszerre magas a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés aránya.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nálunk még alig van influenzás

Európában már fokozódik az influenza aktivitása: járvány van Norvégiában, Svédországban,… Tovább olvasom