Délmagyar logó

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 10°C | 20°C

Teljes tanácstalanság a Bartók téren

Szeged - Teljes tanácstalanság jellemezte a trolin utazók nagyobb részét tegnap a Bartók térnél, ahol a Károlyi utca burkolatjavítása miatt előreláthatólag szombatig kell az utasoknak átszállniuk pótlóbuszra.
A Károlyi utca burkolatjavítása miatt előreláthatólag szombatig közlekednek megváltozott útvonalon a trolibuszok. A Vértóról és Makkosházról induló, valamint az újszegedi gyermekkórházból kigördülő járatok csak a Bartók térig közlekednek, ahol az utasok egy átszállás után folytathatják útjukat. Aki pedig 9-essel utazik, annak kétszer is át kell szállnia, ha egyik végállomásról a másikra szeretne eljutni. Az emberek arcát fürkészve hamar kiderült: sokakat ért váratlanul a forgalmirend-változás.

„Én mindennap erre járok, de fogalmam sincs, hogy most mi van". „Azt se tudom, hogy jó-e a jegyem Újszegedig, a sofőr nem mondott semmit". „Mire megszokjuk ezt, már megint máshol lesz a végállomás" – így hangzottak három tanácstalan utas mondatai tegnap a Bartók téren.

Ha nem esik az eső, a Károlyi utcában szombatra befejezik a munkát Fotó: Miskolczi Róbert
Ha nem esik az eső, a Károlyi utcában szombatra befejezik a munkát
Fotó: Miskolczi Róbert

– Nyolcvan százalékuk egyáltalán nem tudja, miért kell leszállni, kisebb hányaduk meglehetősen dühös, 20 százalékuk tisztában van a változással – közölte Ambrus Zsuzsanna, akit az utasok tájékoztatására küldött ki az SZKT a Bartók térre. A nőnek az autósokkal is meg kellett küzdenie. – Nehezen értették meg, hogy itt most nem lehet megállni – beszélt Zsuzsanna. A Bartók tér 5–7. szám előtt ugyanis normális hétköznapokon szabad parkolni.

„Miért nem jár trolipótló az egész vonalon?" – tette fel a kérdést Tóth Csabáné, miután látta, hogy a buszok és pótlójáratok a fél sávon felmart Károlyi utcába gond nélkül bekanyarodhatnak. – A menetrendet csak a jelenlegi felállásban tudjuk biztonsággal garantálni – válaszolt Török Mónika, a Szegedi Közlekedési Társaság marketing- és pr-osztályának vezetője.

Minden az esőtől függ

A Károlyi utca Széchenyi tér felőli oldalán mintegy 80 négyzetméteren kellett teljes alapcserét végeznie a kivitelező Szegedi Mély- és Magasépítő Zrt.-nek. Mától pár napig felfüggesztik a munka látványos részét: azt várják, hogy megkössön a beton. Ha pénteken nem esik az eső, aszfaltoznak, és szombaton megnyitják az utcát a teljes forgalom előtt. Amennyiben esik, erre csak hétfőn kerül sor.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. ifj. Nagy Gábor 2008. november 03. 09:32
    „Üdv!

    Kár a levegőbe beszélni, a vezeték és a troli távolsága kellene méterben a budapesti és a szegedi esetekben is... Ha ez megvan, akkor majd lehet itt szándékos utasérdeksérelemokozásról beszélni, addig nem!

    (De akkor ezek szerint abban, hogy a vezeték az ív külső oldalára nem húzható ész nélkül, mégiscsak lehet valami, mert azt már nem vitatod. ;-) )”
  • 30. SP 2008. október 31. 20:50
    „29. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2008.10.30. 18:17
    ifjNG!
    Nagy csúsztatás az egész. Ha ez igaz lenne nem közlekedne belvárosban pl. Budapest Nyugati Pu és a Keleti Pu közötti szakaszon troli a zegzugos, keskeny, egyirányú, jobbkezes, féloldalon parkoló kocsik között a 74-es. Arról van szó, nem volt szempont az utasok zavartalan közlekedtetése. Egy Bp-i troli röhögve venné a Károlyi akadályt.”
  • 29. ifj. Nagy Gábor 2008. október 30. 18:17
    „Szevasz SP!

    Az Etelka sori esetet nem láttam, de ha egyenesben volt, akkor az simán mehetett, viszont egy ívben kifelé húzni a madzagot több méterrel toldás nélkül nem biztos, hogy sikerült volna.”
  • 28. SP 2008. október 29. 17:04
    „16. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2008.10.28. 12:22
    "Elér a villa odáig"
    Szerinted.
    Aztán ha kiugrik (és úgy, hogy közben baja is lesz, tehát nem lehet csak úgy visszatenni), akkor aztán ott nem kanyarodik el semmi, amíg meg nem jön a vontat
    Megjegyezném ez is csúsztatás ifjNG, mert amikor az Etelka soron a Tesco építésnél az utat átvágták a közműépítés miatt és kb. félút lezárás volt, hogy a troli ne álljon le, és a líra ne ugorjon ki, a felső vezeték kadmiumbronz nyomvonalát oldalirányba eltolták.Ekkor tudták a megoldást a mesterek.”
  • 27. na, hát! 2008. október 29. 15:58
    „Szomatig bírjátok már ki! Jó idő van sétáljatok!”
  • 26. kakószeged 2008. október 29. 14:32
    „Köszönöm Gábor! Ma reggel elolvastam a trolin lévő feliratot, de hogy fűrészeljem egy kicsit a sz...rt, a Csillag téren több troli nem lévén, azt sem szoktam elolvasni, hogy az éppen a 9-e, sőt a troli vezetőt sem figyeltem meg alaposan, illetve egyáltalán nem olvasok semmit úgy általában a járműveken - de ez most tényleg fűrész munka, mert ugyan ennyi erővel észre is vehettem volna.
    Továbbá a Bartóktól a rohanás apropója benne van a 18. hozzászólásomban, miszerint: "a csatlakozásomat elérjem". Ettől függetlenül szeretem ifj. Nagy Gábor hozzászólásait és a közlekedéssel kapcsolatos munkásságát. Kedves Gábor! További jó munkát kívánok!
    puszi”
  • 25. ifj. Nagy Gábor 2008. október 28. 21:08
    „Ha te ettől nyugodtabban alszol...”
  • 24. SP 2008. október 28. 21:03
    „23. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2008.10.28. 20:51

    ...vagyis úgy béna az egész, ahogy van. Az utasok meg jól "megszívták".”
  • 23. ifj. Nagy Gábor 2008. október 28. 20:51
    „:-)))))

    A te képzeletedben ilyen vagyok, a valóságban meg nem.

    SP: És miért nincs kihangosított utastájékoztatás?
    NG: Mert nem használják, a fene a jódógukat!
    SP: És miért kötelező a pótló busznak a Károlyi útan manőverezni, mikor a következő utcán könnyedén áthaladhatna.
    NG: Aztán hogy jutna vissza a Mikszáth Kálmán utcára a Centrum megállóig?
    SP: Hű, erre nem is gondoltam...
    SP: Miért kell loholni a B. tértől a Marsig?
    NG: Miért, kell?
    SP: Miért nem sűrítik a buszjáratokat a Lugas és a Mars között közvetlen.
    NG: Mert akkor a 8-as utasainak nem maradna busz, és Újszegedről is loholni kéne egészen a Széchenyi térig.

    További kellemes estét!”
  • 22. SP 2008. október 28. 20:30
    „19. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2008.10.28. 14:16 !
    Képzeletbeli beszélgetés Nagy de Gáborral:
    És miért nincs kihangosított utastájékoztatás?
    ifj. Nagy Gábor: Mert berekedt a sofőr.
    És miért kötelező a pótló busznak a Károlyi útan manőverezni, mikor a következő utcán könnyedén áthaladhatna.
    ifj. Nagy Gábor: mert 1x több kanyar van.
    Miért kell loholni a B. tértől a Marsig?
    ifj. Nagy Gábor: Nem árt a testmozgás az idegeskedés után.
    Miért nem sűrítik a buszjáratokat a Lugas és a Mars között közvetlen.
    ifj. Nagy Gábor: Hát mit nem, akkor bérelni kellene még pár buszt és a Károlyival párhuzamos utat is kellene használni. Én viszont nem utazom tömegközlekedéssel, ezért jó így ahogy van.”
  • 21. Busdriver 2008. október 28. 16:51
    „Hagyjátok a francba a nyomi SZKT-t, utazzatok a Volánnal, vagy kocsival :)”
  • 20. Szemif 2008. október 28. 14:27
    „Figyelj Carlo, talán onnan tudja, hogy négyszeresére nőne a követési idő, mert nincs elég busz, ami nincs, azt meg nehéz forgalomba kiadni. Per pillanat az SZKT 9 csuklós busszal rendelkezik, meg egy háromtengelyes nyújtottal. A szóló kocsikkal ne számoljunk, azok 9-es pótlónak nem lennének jók, meg amúgy is el vannak foglalva a 8-ason. A volán pedig nem ad kölcsön buszt! Ez nem egy cég, ez nem a BKV! Az SZKT és a Tisza Volán kőkemény riválisok, 2006-ban egymással mérkőztek meg a pályázaton, hogy kié legyen a város buszközlekedése, az SZKT vesztett. Tehát a volán alapból elég drágán ad kölcsönbe buszt, nekik pláne, a két cég finoman szólva sincs jóban, az SZKT pont azért kezdett buszok vásárlásába, hogy ne legyen a volánra utalva ilyen helyzetben. Nyáron is csak úgy tudták megoldani a pótlást, hogy MISKOLCról kértek kölcsönbuszt. Az SZKT egyébként tájékoztatta az utasokat minden megállóban, interneten stb.
    Ja és nekem sincs semmi közöm az SZKT-hoz, bár az igaz, bérletem az van. :-)”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2008. október 28. 14:16
    „Carlo,

    akkor a panaszkodáskényszer helyett egy kis gondolkodás, mindenki által hozzáférhető adatokból kiindulva:

    5-ös: 20 perc menetidő, azaz min. 40 perc fordulóidő
    járműigény 6 perces követési időhöz: 40/6=7 db

    9-es: 30 perc menetidő, azaz min. 60 perc fordulóidő
    járműigény 4 perces követési időhöz: 60/4=15 db

    8-as: 14 perc menetidő, azaz min. 30 perc fordulóidő
    járműigény 8 perces követési időhöz: 30/8=4 db

    Van összesen kb. 14 busza az SZKT-nak. Ebből egy-kettő tartalék vagy javítás alatt áll. Legalább 4 a nyolcasra megy, a maradék 8-9-et lehet osztogatni a 22 helyre. Ez akkor "csak" háromszoros követési időt jelentene, kicsit túltippeltem ezek szerint a romlást.

    A Volán éppen adhatott volna párat, bár csúcsidőben, amikor a legjobban kellene, neki se lehet túl sok, ami a garázsban álldogál.

    A jobb utastájékoztatás szükségességével meg egyetértek, nem ismételném magam, hogy mivel lehetett volna segíteni a helyzeten.


    kakószeged,

    a menetrendet valóban nem szokás nézegetni a rendszeres utasnak, amit viszont ő is láthat, amikor a troli odaér a megállóba, az a "FORG. TERELÉS - VÁR U.", mint célállomás, ezt a legtöbbje ki tudja írni, igaz van egy-kettő, amelyik nem.”
  • 18. kakószeged 2008. október 28. 13:38
    „Valóban ki volt írva hétfőn reggel, de mert évek óta a 9-es trolival járok, nem jutott eszembe, hogy aznap reggel valami újat is olvashatnék...
    Viszont a trolivezetők is remekül álltak hozzá! A Posta oldalánál egyszer kipattant a vezető a fülkéjéből és közölte felindultan: Viszont látásra! Csak abból vettem le, hogy nem csak nekem mondta, hogy mindenki elkezdett leszállni. A Marsra mentem volna a csatlakozásomat elérni, de a Bartók tértől rohantam. Amúgy is utálom a hétfőt, de ez csak megerősített benne...”
  • 17. Carlo 2008. október 28. 12:58
    „Kedves ifj. Nagy Gábor
    Kösz a kioktatást, de honnan a p..ból tudod hogy 4 szeresére nőne a követési idő, az csak a buszok darabszámától függ...
    mellesleg van a Volánnak elég busza, néhányat biztosan rendelkezésre bocsátott volna
    az olvasó és az utas nem hülye, megérti a problémákat,csak tájékoztatni is kéne néha
    kibaszott okos csávó vagy, íráskényszer? van ilyen is”
  • 16. ifj. Nagy Gábor 2008. október 28. 12:22
    „"Elér a villa odáig"

    Szerinted.

    Aztán ha kiugrik (és úgy, hogy közben baja is lesz, tehát nem lehet csak úgy visszatenni), akkor aztán ott nem kanyarodik el semmi, amíg meg nem jön a vontató...

    A két átszállás meg abból adódik, hogy a 9-es túl hosszú ahhoz, hogy akár csak a felét is busszal pótolják, ha közben az 5-öst is kell, meg a 8-ason is ugye buszok járnak...”
  • 15. nem értem 2008. október 28. 12:00
    „Ha a pótlóbuszok elférnek akkor az áramszedősök mi a ráké nem? :@
    Elér a villa odáig
    És mért kell 2x átszállni”
  • 14. ifj. Nagy Gábor 2008. október 28. 10:14
    „Elnézést, rossz írásjel került az egyik mondatomba. Helyesen:

    "A Centrumtól az 5-ös pótlók csak a Bartók térig járnak!"”
  • 13. ifj. Nagy Gábor 2008. október 28. 10:13
    „Horton,

    nem sok közöm van az SZKT-hoz, mert még utasuk is ritkán vagyok, de azt tapasztaltam, hogy a 9-es ügyében a sofőrök is mondtak néha hülyeséget, sajnos. A közkapcs. meg akkor kap tőlem így virtuálisan még egy egyest. :-(((


    tyúkocska:
    "A centrumtól a következő 5-sel a Marsra mentem"

    Ezt hogy csináltad? A Centrumtól az 5-ös pótlók csak a Bartók térig járnak?

    "Megjegyzem: továbbra sem láttam a 7-es trolit sem a pótlóját sem ebben az irányban!"

    Valóban nem volt a pótlóbuszokon sem 7-es, sem 9-es szám. A 7-es Újszeged felé nem is hiányzott, ellenirányban hasznos lett volna. A 9-es viszont félrevezető lett volna, hiszen csak a Széchenyi térig pótolta a 9-est, ezt hogy írnád ki??

    5-7(-9)-nek? Az utasok meghülyülnének egy ilyen képlettől! :-)

    "Ezt éltem át a tegnap, miközben a Károlyi utcánál mindenféle méretű jármű, igaz félpályán, de símán bekanyarodott."

    A felsővezetéktől viszont túl messze volt az a félpálya...

    "Jó lett volna az eredeti nyomvonalakat megtartva a trolijáratokat pótló buszokat indítani."

    Jó lett volna.

    Tudod milyen sűrűn jártak volna az ilyen pótlóbuszok? Több mint 20 percenként jött volna egy pótló, ami lehet hogy nem is lett volna jó, merthogy éppen nem 9-es, hanem 5-ös és lehetett volna várni még 20 percet. Négy-öt buszból ennyire futotta volna, ha nem Újszeged-Bartók tér, hanem Újszeged-Vértói út és Makkosház-Lugas utca között, sokszor hosszabb útvonalon kellett volna járniuk.

    "Aki ezt szervezte, szerintem rosszabbul már nem csinálhatta volna. Lehet, hogy kevesebb esze van, mint nekem, tyúkocskának? :)))))"

    Az előző bekezdést olvasva aligha. Lehetett volna rosszabbul csinálni, ahogyan ott leírtam, meg jobban is, erre is írtam pár dolgot.”
  • 12. tyúkocska 2008. október 28. 10:01
    „Ja és sokan olvastuk a kiírásokat, értettük a szöveget, de megállapítottuk: nem egyértelmű egy kiírás sem. Ehhez is csúcs-ész kell, hogy valaki kiírja pontosan, hogy mi honnan indul.
    Belegondoltam, hogya sok idős ember ugyan hogyan értelmezheti?? Ezért teljes a tanácstalanság.
    javaslom, a szervező MONDJON LE, mert a város utazó közönsége nem kér többet az ilyen jellegű szervezésből.”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Neten rendelhető a hamis Viagra

Ritka eset, ha csempészgyógyszerre bukkannak a vámosok a román és a szerb határon – ez azonban… Tovább olvasom