Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Teljesen megújul Szeged tömegközlekedése

Júliustól – mintegy három hónapra – lezárják a Kossuth Lajos sugárút-Rókusi körút kereszteződést, mert többsávos, jelzőlámpás körfogalmat építenek. A projekt vezetői válaszoltak a delmagyar.hu olvasóinak kérdéseire.
A delmagyar.hu vendégeként Susányi Tamás, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, valamint Tapasztó Sándor projektigazgató beszélt Szeged elektromos tömegközlekedés-fejlesztési projektjéről.

Szirányi Tamás: Az lenne a kérdésem,hogy a Kossuth Lajos és a Rókusi krt. kereszteződésének átépítését mért nem akkor csinálják mikor már a Szeged körül elkészül az elkerülő, mert így város bedugul nem? Ráadásul a nyár az, amikor a programok miatt jönnek a turisták, erre esetleg nem gondoltak?

Tapasztó Sándor: Az elkerülő út, az autópálya elkészülte a villamosprojekt megvalósítását minimum egy évvel kitolja, amely az EU-s pályázat szempontjából vállalt feltételek miatt nem tartható. A projekt ütemezésénél azt is figyelembe kellett veni, hogy a fejlesztés nem csak erről a csomópontról szól, hanem a város egész villamos- és trolibusz hálózatáról. Az építkezések ütemezetten zajlanak az elkövetkezendő 3 évben a város területén. Ez azt jelenti, hogy egy komplex fejlesztésről van szó, mely a forgalomterelés tekintetében is komplex átgondolást igényelt. A támogatási pénzforrások párhuzamosan nyíltak meg. A nyári munkavégzés nem kiküszöbölhető, hiszen szabadtéren végzett közműút- és vágányépítési munkákról van szó.

CsImre: Az autópálya, illetve az elkerülő út megépülte után gépjárműforgalom jelentős mértékben csökkenni fog, és várhatóan további csökkenést okoz az a tény, hogy a Belvárosból a gépjárművek fokozatosan kiszorulnak. Ennek fényében milyen számítások igazolják, hogy szükség van egy ekkora áteresztőképességű jelzőlámpás körforgalomra, mely egyrészt tényleg közelebb viszi a forgalmat a lakóépületekhez, másrészt jelentős kerülőre kényszeríti a gyaloglókat, bicilizőket. Ezek a számítások mikor készültek, és hol érhetőek el? A nagyobb áteresztő képesség, a 4 sávos Rókusi körút, és a 4 sávos Vásárhelyi pál utca nem vonja-e magával a helyi gépjárműforgalom növekedését?

Susányi Tamás: A COWI Kft., aki a részletes megvalósíthatósági tanulmányt is készítette, megalapozó munkák során a várható forgalmat modellezte. A csomópont forgalma az elkerülő autópálya megépültével átmenetileg csökkenni fog, de a belső forgalom sajnálatos módon megkerülhetetlen fejlődése ezt fokozatosan kompenzálni fogja. Később hosszú ideig nem lesz mód beavatkozásra. A csomópont a jövőben is a város legjelentősebb forgalmi központja marad.

Susányi Tamás és Tapasztó Sándor a Délmagyarország szerkesztőségében. Fotó: Schmidt Andrea
Susányi Tamás és Tapasztó Sándor a Délmagyarország szerkesztőségében.
Fotó: Schmidt Andrea

Juhász: A nyári terelőútvonalakat milyen alapon jelölték ki? Nem túl kevés egy sáv a Rókusi körút felé és a Búvártó körül? A Szabadkai úton reggel és este is áll a forgalom a vasúti töltésen keresztül, annyira kicsi a lakóparknál a körforgalom, állandóan bedugul. És erre még ráengedik a kamionokat?

Susányi Tamás: A tervezők a forgalomtervezésnél megvizsgálták az összes lehetséges irányt. Az egyeztetésekben közreműködött a rendőrség, a közútkezelő, a tűzoltóság, mentők, közlekedési vállalatok. A csomópont építésénél figyelembe kellett venni az építési technológiát, emiatt nem áll több hely rendelkezésre.

Fákk: Miért kellett kivágni a fákat a Rókusi körúton most, ha ott nem is idén kezdik építeni a 2-es villamost?

Tapasztó Sándor: A 2-es villamosvonalra kiadott környezetvédelmi engedély szerint a szükséges fakivágásokat csak vegetációs időszakon kívül lehet elvégezni, ez azt jelenti, hogy a kivágásokat már tavasszal el kellett végezni ahhoz, hogy a villamosvonal szakaszos építése megkezdődhessen ez év őszén.

Greengreen: Hogyan képzelik füvesíteni a sínek közötti részt? Kiégnek a parkjaink, arra sem figyelnek eléggé. Állítólag a dugonics téren is ilyen füves sínek vannak, de azon sem látszik.

Susányi Tamás: A vágányok a sínek között füvesítve lesznek, a fű megfelelő vastagságú humuszágyba fog kerülni, és az öntözését automata öntözőrendszerrel biztosítják. A fenntartás természetes komoly felelősséget jelent a jövőben.

ifj. Nagy Gábor: Már közel egy évvel ezelőtt feltettem a kérdést egy lakossági fórumon, amire akkor nem kaptam helyben válaszolt: a legutóbbi Szegedi Tükörben 734 tonna károsanyag kibocsátás csökkenésről írnak a Rókusi körútra vonatkozóan (az ujpalyan.hu honlap GYIK menüpontjában a környezetvédelemről szóló részben ez különböző komponensekre és egész Szegedre vonatkozóan szerepel). A kérdésem pedig az volt, hogy a Rókusi körúti forgalom összkibocsátása jelenleg mennyi? Hiszen ennek ismerete nélkül egy értelmezhetetlen számmal állunk csak szemben, ami jó nagy, de semmi több...

Tapasztó Sándor: A villamos jelentette károsanyag-kibocsátás csökkenés önmagában nagy érték. Ez a fejlesztés a tömegközlekedés kedvezőtlen hatását tudja ellensúlyozni közvetlenül. Közvetetten viszont az eddig személygépkocsit használóknak is egy rendkívül korszerű tömegközlekedési megoldás áll rendelkezésére. Az európai trendek szerint a villamos az, ami képes utasokat vonzani. A szakértők a számítások során a projekt szempontjából lényeges paraméterekkel foglalkoztak.

Susányi Tamás. Fotó: Schmidt Andrea
Susányi Tamás.
Fotó: Schmidt Andrea

Egy_a_sok_közül...: Sikerül-e végre úgy lefektetni a villamos síneket, hogy a járművek ne hulljanak darabokra ezeken történő áthaladáskor?

Tapasztó Sándor: A mai technológia és anyagok ezt biztosítják.

Béla: Nem lehetett volna összehangolni az új buszpályaudvar várható nagy forgalmával egy 1-es vonalbővítést a Kálvária sugárút felé?

Susányi Tamás: Az új buszpályaudvartól a fő forgalmi cél a belváros, melyet többek között a 3-as villamos felújított szakasza szolgál ki. A két csomópont közötti forgalom nem olyan nagyságrendű, ami indokolttá teszi egy villamosvonal építését. Ezt a kérdést egyébként brüsszeli szakértők is feltették, és válaszunkat elfogadták.

Tuptup75: Miért épül villamos, ha sokkal drágább, mint egy új trolivonal?

Susányi Tamás: A villamos a legnagyobb utassűrűségű térségben épül, a trolibusznál lényegesen nagyobbb kapacitású: 200 szemben a 110 utassal. A trolinál sokkal gyorsabb, mivel zárt pályán közlekedik, és a kereszteződéseknél ennek következtében előnyben részesülhet. Becsatlakozva az 1-es vonalhoz, közvetlen elérést biztosít a belvárosba, és azon túl a nagyállomásig.

Vaccsuszé: Mennyivel emelkedik a jegyek, bérletek ára?

Tapasztó Sándor: A projekt következményeként a jegyek, bérletek ára nem növekszik, ettől függetlenül a tömegközlekedés ára a szokásos rendnek megfelelően változik minden évben.

Combi-no: Milyenek lesznek az új villamosok és trolik? Mik az elvárások? Ha az ár diktál, a mostaniakban sem lesz klíma, pedig nem ártana. A fővárosiak jól befürödtek a Combinóval... Arról a típusról mi a véleményük?

Susányi Tamás: A villamospályázatra 4 ajánlat érkezett, ezek: CAF (spanyol), Inekon (cseh), PESA (lengyel), Stadler (svájci-német). A főbb elvárások: minimum 200 fő utaskapacitás, 26-34 m hossz, minimum 65%-ban alacsony padlós, klimatizált. A pályázatok elbírálása a műszaki paraméterek értékelésével folyamatban van. A Siemens (Combino) nem pályázott, a szakértők egyébként azt a járművet jónak tartják, hozzátéve, hogy budapesti bevezetése rosszul sikerült. A trolipályázat jelenleg folymatban van. Főbb elvárások: minimum 115 fő befogadóképesség, 100%-ban alacsony padlós, csuklós járművek a legkorszerűbb elektronikus hajtásrendszerrel. A pályázatok beadási határideje június 9.

Zsuzsanna: A 83-as és a 2-es busz vonalát hogyan érinti az új villamos? A makkosházi végállomáson lakóknak el kell sétálni a kiserdőig a villamos végállomására vagy megmarad a 83-as és 2-es?

Tapasztó Sándor: A tervek szerint a 2-es villamos vonala a 83-as buszt és a 2-es e szakaszát a belvárosig váltja ki.

Tapasztó Sándor. Fotó: Schmidt Andrea
Tapasztó Sándor.
Fotó: Schmidt Andrea

Kiss Gábor: Úgy gondolom, hogy a Széchényi tér és az Aradi vértanúk tere közötti szakaszon autósoknak semmi keresnivalója nincs, ugyanis a belváros egyik sétálózónájának kellős közepén megy át. Kérdezem, hogy a pálya felújítása után mi lesz az autók sorsa ezen a szakaszon? Továbbra is behajthatnak majd?

Susányi Tamás: Ezt a hosszútávú közlekedésfejlesztési koncepció tartalmazza, de rövid távon erre nem kerülhet sor. Jelenleg ugyanis ez az egyetlen déli irányú kapcsolat a Belvárosi híd felől.

Kretz Adam: Szeretnék érdeklődni, hogy az Anna-kút és a Novotel Szálló közötti szakaszon ill. a József Attila sgt-on felújítják-e a villamossíneket. Nagyon zajos. Nemrég költöztem a Tisza L. körútra. Nem tudom megszokni. Lesz-e esetleg gumizott tompítás? Mikor kezdik a munkákat?

Tapasztó Sándor: Igen, az említett 4-es villamosvonal teljes szakasza felújításra kerül, az Anna-kút és a Novotel szálló között közös tömegközlekedési sáv kialakításával zajcsillapított vágányszerkezettel. A József Attila sugárúton szintén zajcsillapított vágány épül. A munkákat várhatóan 2010 tavaszán kezdik el.

Vájár: Többször írták, hogy az SZKT tud villamost és trolit gyártani. Miért nem pályázhatott a szegedi cég a járműbeszerzésre? Vagy pályázott, csak nem felelt meg? Sok embernek jelentene munkát és pénzt spórolnának.

Susányi Tamás: A cég a projekt egyik kedvezményezettje, támogatást saját gyártásra nem kaphat. A járműveket nyílt közbeszerzési eljárás keretében kell beszerezni.

Imrezsolt Nagy: Alá mernek-e írni most egy-egy nyilatkozatot, melyben erkölcsi és anyagi felelősséget vállalnak arra az esetre vonatkozóan, amennyiben a 'nagyprojekt' tervezett pozitív eredményei elmaradnának(kibocsátáscsőkkenés, utaslétszám várakozások, stb.). Ha igen, akkor kérem tegyük ezt meg mielőbb annak érdekében, hogy a kétkedők megnyugodjanak, hogy az Önök hitelessége, elhivatottsága támadhatatlan legyen. Amennyiben nem vállalják, akkor kérem nevezzék meg a projekt azon felelősét/felelőseit, aki(k) megteszi(k) ezt.

Susányi Tamás: A végrehajtási felelősség a projektben rendezett. A lebonyolító szervezet feladata a megbízási szerződésében foglaltak végrehajtása. Ezt a kormányzat és a kedvezményezettek közötti Támogatási szerződés határozza meg. Az említett kötelezettségek - megfelelő módon - a kedvezményezettek és a kormányzat között rögzítettek.

Nagypál Miklós: Szegeden az évszázad legbarbárabb fejlesztését végzik. A "barbár" jelzőt azért használom, mert az elvárható eredmény nincs arányban azzal a pusztítással, valamint a helyreállítás jelentősen nagy költségével, amelyet ez a beruházás megkövetel. A villamos- és a trolihálózat bővítés, valamint üzemeltés vizsgálatakor milyen nagyságrendű eltérés mutatkozott a "troli" javára, amelyet a döntésnél figyelmen kívül hagytak ?

Susányi Tamás: Az ilyen nagyságrendű, a város egészét érintő fejlesztés mindenképpen jelentős beavatkozással jár. A fejlesztési elemek egymásra épülnek, így az eredmények egészében csak a végén mutatkoznak meg. A fejlesztési időszakban próbáljuk például látványtervekkel láthatóvá tenni a projekt végeredményét. A szakértők vizsgálták a troliverziót, például a Rókusi körút felől a Körtöltés utcán keresztül a belváros irányába, ez azonban a Kossuth Lajos sugárúton közlekedő villamossal párhuzamos szolgáltatást nyújtana.

Nagypál Miklós: Mi indokolja a 3-as villamos kétvágányúsítását a külső szakaszon, ha a belső - nagyobb utas-forgalommal járó - szakaszon marad az egy vágány?

Tapasztó Sándor: Ez a megoldás lényeges csökkenti a menetidőt, ennek köszönhetően a belső, egyvágányú rövid szakaszon nem találkoznak a villamosok. A szolgáltatás színvonala jelentősen növekszik.

Hatvani Ágnes: A Kossuth Lajos sgt.-on jelenleg az Izabella hí­don keresztül lehet eljutni kerékpárral Dorozsma, ill. a Cora felé. A Vásárhelyi Pál utcai csomópont lezárása alatt a kerérosok közlekedése hogyan lesz biztosí­tva?

Tapasztó Sándor: A kerékpárosok átvezetése a gyalogos közlekedésssel együtt fog megtörténni. A szándék az, hogy a forgalom biztonságosan elkülönüljön a csomóponti építkezéstől.

Székely László: Miért vetették el a Rókusi körúton a közös tömegközlekedési sávos megoldást?

Tapasztó Sándor: Ha a közös tömegközlekedési sáv a közút belső sávjainak helyére kerülne, mindenfajta szélesítés nélkül, akkor a fennmaradó útpálya irányonként egy forgalmi sávos lenne. A Rókusi körutat ezzel mintegy 35-40%-al csökkentett kapacitásra építenék át, amely a várható forgalomnál mintegy 25-30%-kal kevesebbet lenne képes elvezetni. A Rókusi körút jelenlegi folyópálya szélessége 15 méter. A javasolt közös tömegközlekedési pálya, kötzúti sávak és kerékpársávok együttes helyigénye 18 méter. Ennek eredményeképp legalább az egyik oldali fasor nem marad meg - csakúgy, mint az elfogadott tervek szerinti megépítés esetén. Ez azt jelenti, hogy a közúti sávok megszüntetése miatt a fejlesztéseket követően a rajta haladó forgalom rendszeresen bedugulna, ugyanakkor a zöldterületeknek csak egy része maradhatna meg.

Flexsnake: Hol van a füvesített rész? Mikor nő ki a Dugonics téren vagy aaz Anna-kútnál? És mire költötték az így megspórolt összeget? Mert azok a füvesítések nem léteznek!

Tapasztó Sándor: A Dugonics téren - bár ez nem az általunk irányított projekt része - nem füves vágány épült, az Anna-kútnál pedig a közös tömegközlekedési sávok miatt szóba sem kerülhetett a tervezés során sem a füves vágány.

Medgyes Tamás: Milyen fejlesztések történnek a kálvária sgt körúton belüli szakaszán? A http://www.ujpalyan.hu szerint lesz kerékpárút, fasor, parkolók, zöld vágány - él-e még ez a terv, és mik a kivitelezés dátumai?

Susányi Tamás: A terv él, ebben a formában, kivitelezés a tervek szerint 2010-ben.

Olvasóink írták

72 hozzászólás
  • 72. KolomparBeyonce 2009. május 06. 11:11
    „Na megy man a frocsoges uraim!”
  • 71. frakk 2009. május 06. 10:15
    „Ha a bankba tenné az Önkormányzat a pénzét, és úgy tüntetnének el abból 20-30%-t azt sikkasztásnak nevezik. Ha Szeged összes kereszteződését átalakítják körforgalommá, miközben a vállalkozó visszaad 20-30%-t, az önkorm. megfelelő emberének , na az már Jó tett . Mit gondoltok miért ad ennyi megbízást az önkormányzat???
    Az én apukám tudjátok hol dolgozik ugye??? Na menjetek dolgozni:)”
  • 70. Giga 2009. május 06. 08:24
    „B@sszus! Ennyi mellébeszélést , mint ez a két ingyenélő... Hogy a fenébe nem sül ki a szeme, a melléhadobálás közben?! Komolyan mondom, ezeknek aztán van bőr a képükön!”
  • 69. hazaipalya 2009. május 05. 22:16
    „ebböl élnek: a mellébeszélésböl”
  • 68. Szemif 2009. május 05. 21:15
    „55-ös utolsó részére: 9-es troli megmarad, eleve számolnak az utasnövekedéssel, és a Vértói úton élők sem haltak bele, mikor elvették a 2-es buszt, ettől még lehet persze sétálgatni, ha valakinek ez a vágya. Én (mondom ezt mint érintett) már most átszoktam a 9-esre, gyorsabb és egyszerűbb, hovatovább kényelmesebb (öreg nénik nem nyomják a szádba a szatyrokat, mint a 83-ason Tesco után), mint a makkosházi busztriumvir (2, 83, 83A) és a trolisok legalább ismerik azt a fogalmat, hogy menetrend, és nem 4-5 percel később vagy korábban esnek be a megállóba, mint mondjuk a 83A szokta csinálni....(jó értem én, hogy csak három busz adja ki a 83A-t szűk fordulóidővel, de nincs is szebb látvány, mint a 83A, 2, 83-as busz egymás seggében a Kossuthon, miközben hivatalosan 5 percenként kelle követniük egymást....”
  • 67. LukSzusz 2009. május 05. 21:01
    „Ezek most elrendezték egymás közt a lóvét,45-45% ide a zsebikébe,a maradékoz vesznek két gebét,mert a lóvasút gazdaságos,a lófingg nem szennyezi a levegőt,menet közben nyalnak egy kis füvet,trágyáznak,nem kell áram,egy-két munkanélküli elhajtja őket,Botka néha megsimogatja a farukat,ha kifinganak jók lesznek virslinek.Ez a két lacibetyár meg él mint Marci hevesen.”
  • 66. antikos 2009. május 05. 20:34
    „Gratulálok a két projekt vezetőhöz! Én két fillért nem bíznék rájuk... Elég csak a fényképeiket megnézni. Szerintem áldani fogják tettüket nemcsak a szegediek, hanem a balkán egésze...
    iszonyatos genny duma amit itt lenyomtak...”
  • 65. TELSTAR 2009. május 05. 20:25
    „Emlékszem, 35 évvel ezelőtt, júliusban túrták fel az egész Kossuth Lajos sugárutat a Nagykörúttól a Rókusi állomásig. (kivágva azok a szép nagy fák!)
    Az se volt piskóta, bár akkor még lényegesen kevesebb kocsi volt forgalomban...”
  • 64. Figyelő 2009. május 05. 18:54
    „Sok helyen sántít a magyarázkodás!
    Az Európai Unió nem szól bele abba, hogy ki mikor és mire pályázik, így nyugodtan megvárható lett volna az M43 átadása és annak kedvező hatása!
    A felemlített 700 valahány tonna/év káros anyag kibocsájtás egy huncut szám!
    Ez a mennyiség valószínűleg a Rókusi körúton közlekedő összes jármű által kibocsájtott káros anyag, azaz a naponta ott közlekedő megközelítőleg 25-26 ezer jármű által kibocsájtott anyagra vonatkozik, ebből a napi jármű számból az ott közlekedő buszok száma naponta - menetrendek alapján, 04:00-23:00 óra közti időszakban megközelítőleg 10%, így nem azok bocsájtják ki az említett káros anyagot. A káros anyag megfogalmazás is önmagában sántít, mert em tér ki a komponensekre, nem tér ki, hogy milyen módon határozták meg és a lényeg olyan műszer nincs amelyik szelektíven csak a buszok által kibocsájtott káros anyagot mérné. Aztán a villamos közlekedés is kibocsájtja a mag káros anyag mennyiségét! Igaz nem ott, hanem ott ahol az üzemeltetéshez szükséges többlet villamos áramot termelik, ot az erőműben nő meg a a káros anyag kibocsájtás.
    No ez az esete annak, hogy nem a kútba csak a szélére aztán majd bele piszka.
    Apropó ha már itt tartunk, hova lett a kivágott fa?
    Ki vitte el?
    Mennyit fizetett érte?”
  • 63. Dénes23 2009. május 05. 18:29
    „jaj bocika,megtaláltam:-))”
  • 62. Dénes23 2009. május 05. 18:28
    „Kedves dm!

    A mai napi fasiztázos, rasszistázos, szélsöségezös, kirekesztös cikk elmarad? pihenönap van?”
  • 61. florian70 2009. május 05. 18:18
    „Remélem az utakat is csinálják még a nyáron ,ilyen rossz még talán soha nem voltak Szeged útjai.
    Már autóval is fel lehet "borulni ",hát még keróval.”
  • 60. ifj. Nagy Gábor 2009. május 05. 16:42
    „Mi is tévedhetünk néha, nemcsak a beruházók. ;-)”
  • 59. barom 2009. május 05. 16:20
    „@ifj. Nagy Gábor 2009.05.05. 16:03

    igaz! ezt benéztem, elnézést kérek mindenkitől :]”
  • 58. ifj. Nagy Gábor 2009. május 05. 16:04
    „Fedvény: utolsó _előtti_ fordításod”
  • 57. ifj. Nagy Gábor 2009. május 05. 16:03
    „55. barom: az utolsó fordításod kicsit ferdítésszagú, a 115 már a trolira vonatkozik...”
  • 56. ifj. Nagy Gábor 2009. május 05. 16:01
    „Köszönöm a választ, bár sajnos kissé kitérő volt, de a lényeg benne volt, a kérdéses adattal nem foglalkoztak (nyilván sz@rabbul mutatna, mint önmagában a sokszáztonna :-/ ).

    Néhány hozzáfűznivaló a lentiekhez:

    36. atomboy: a kerékpársáv csak egy alternatív lehetőség fejtegetésében szerepel, ha jobban megnézed.

    39. flexsnake: azt a brosúrát be tudnád szkennelni? mert én még nem láttam, de érdekelne.

    40 andreasz: a Körtöltés utcán a lakossági ellenállás miatt egyszer már elálltak a trolitól (ami az ötperces követésnél azért alighanem ritkább lett volna, de így se kellett), meg aztán a Kisteleki utcai buszmegálló vonzáskörzetében élők biztos örültek volna, ha megszűnik a sűrű belvárosi kapcsolata ezeknek a megállóknak... Ráadásul nem tudom, merre is mehetett volna tovább az a troli a Körtöltés utca után, hogy értelme is legyen, meg kivitelezhető is, és összemérhető többletszolgáltatást nyújtson a villamossal.

    42. Kaccat: nem emlékszel, mekkora dugó volt a Csillag téren vagy a színháznál a körforgalom előtt? Illetve honnan tudod, mekkora lenne a Dugonics téren ma, jelzőlámpás forgalomirányításnál...? A lámpás kör a legnagyobb kapacitású szintbeni kereszteződéstípus, többet tud a körforgalomnál és a lámpánál is.

    45. zeitgest: Hol olvastad, hogy 1 sávos lesz az út irányonként?

    48. flexsnake: bizony, az eddigi villamosvonalak megépítésébe is hogy beledöglött már a város. ;-))))))))))))”
  • 55. barom 2009. május 05. 15:57
    „Kérdés: "... mért nem akkor csinálják mikor már a Szeged körül elkészül az elkerülő ..."
    Válasz: "... Az építkezések ütemezetten zajlanak az elkövetkezendő 3 évben a város területén. Ez azt jelenti, hogy egy komplex fejlesztésről van szó, mely a forgalomterelés tekintetében is komplex átgondolást igényelt. ..."
    A válasz fordítása: azért mert így akarjuk

    Kérdés: "Miért kellett kivágni a fákat a Rókusi körúton most ..."
    Válasz: "...a szükséges fakivágásokat csak vegetációs időszakon kívül lehet elvégezni..."
    A válasz fordítása: a védd a segged mozgalom keretében betartjuk a törvény betűjét és teszünk a törvény szellemére, vagy rövidebben: szarunk rátok és a zöldellő fáitokra.

    Kérdés: "... a Rókusi körúti forgalom (károsanyag) összkibocsátása jelenleg mennyi? ..."
    Válasz: "... önmagában nagy érték ... kedvezőtlen hatását tudja ellensúlyozni ... európai trendek ... A szakértők a számítások során a projekt szempontjából lényeges paraméterekkel foglalkoztak."
    A válasz fordítása: nos ez feladta a leckét a magyar-magyar fordítóirodának, de szakértőnk végül megbírkózott a válasz fordításával, íme: hablaty.

    Kérdés: "Miért épül villamos, ha sokkal drágább, mint egy új trolivonal?" és "Milyenek lesznek az új villamosok és trolik?"
    Válaszok: "A villamos ... lényegesen nagyobbb kapacitású: 200 szemben a 110 utassal." és "... Főbb elvárások: minimum 115 fő befogadóképesség"
    A válasz fordítása: reméljük nem a minimum befogadóképességgel rendelkező villamos gyártójától kapjuk a legkedvezőbb (kacsint) ajánlatot. hja bár mindegy is, hiszen 110<115. akkor a rövid válasz: csak.

    Kérdés: "... A makkosházi végállomáson lakóknak el kell sétálni a kiserdőig a villamos végállomására vagy megmarad a 83-as és 2-es?"
    Válasz: "A tervek szerint a 2-es villamos vonala a 83-as buszt és a 2-es e szakaszát a belvárosig váltja ki."
    A válasz fordítása: "egy kicsi mozgás senkinek sem árt, sállállállálá ..."”
  • 54. Mil 2009. május 05. 15:42
    „53: Vannak itt komolyabb ellenérvek, inkább azokra reagálj.”
  • 53. strangerr 2009. május 05. 15:26
    „Jókat lehet röhögni a "hozzászólásokon" :)
    Annyira kilóg a lóláb:))

    "Járhatunk majd Siemens villamosokon "
    "A villamospályázatra 4 ajánlat érkezett, ezek: CAF (spanyol), Inekon (cseh), PESA (lengyel), Stadler (svájci-német)."
    El sem olvassa a választ de fröcsög:)

    "alulfelüljáró kellene oda. " "1 sávos lesz az út 1 haladási irányban" :))

    Ehhez a színvonalhoz mit lehet hozzátenni?:) Ez a Papagáj kommandó annyira komolytalan, még évekig fogjuk hallani ugyanezeket az "érveket" és "kérdéseket" :) Lassan már a nagymamán is tudja a válaszokat, annyiszor meg lett válaszolva, valami újat nem lehetne már?:)”
72 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milliárdos cégvezetőink: nem érte őket jelentős veszteség

Szeged - A leggazdagabb 100-ba bekerült 4 tehetős ember közül egy a pénzénél maradt, egy gyarapította a vagyonát, kettő pedig bukott valamennyit. Tovább olvasom