Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Teszteltük a szegedi zöldhullámot

Szeged - „Ha másnak el nem mondod, elmesélem neked, ⁄ bár veled épp oly könnyen megtörténhetett, ⁄ hogy siettél az utcán, mert valaki várt ⁄ és a piros lámpa épp utadba állt." Demjén Ferenccel ellentétben mi nem jártunk tilosban, minden esetben fékeztünk, majd megálltunk.
Zöldhullámtesztünk után megállapítottuk: jókor, jó irányba kell menni, és suhanhat az autós végig Szegeden.

Rendben, egy picit füllentettünk, egyszer ugyanis belementünk a pirosra váltó sárgába, de akkor éppen eufórikus hangulatban voltunk fotóriporter kollégámmal a szerkesztőségi gépkocsiban. Azt gondoltuk ugyanis: szuperül működik a rendszer, a zöldhullám mint olyan nem egy városi legenda, hanem nagyon is létező, értünk, autósokért „készített" valami. Utóbb kiderült, ahhoz nagyon sok mindennek kell egyszerre sikerülnie, hogy valóban kifogjunk egy végigzöld menetet.

A fenti szabálytalankodást egyébként a Petőfi sugárút– Moszkvai körút sarkán követtük el. Ahová „pillanatok" alatt elértünk. A Szilléri sugárútról kikanyarodva romboltunk végig a nagykörúton.

„Örömóda" a nagykörút „jó" oldalán

A József Attila sugárútnál persze meg kellett állnunk, de erre számítottunk, hiszen alsóbb rendű útról kanyarodtunk fel a főútvonalra. Utána viszont nem volt megállás. A péntek délutáni csúcsban – ami a hétvége miatt sokkal hamarabb, már délután kettőkor elkezdődik – ötvennel „repesztettünk" végig a 43-as, 5-ös főút mixéből álló „fővároskörutakon". A „rettegett, mindigpiros" rendőrségi lámpánál (a Párizsi körúton, a városi kapitányság előtt) is simán átmentünk, a Mars térnél sem kellett udvariaskodni a buszokkal, mert szerencsésen elkerültük mindet, így mire felocsúdtunk, már a Bécsi körút–Szentháromság utca kereszteződésében fordultunk vissza a körforgalomban, hogy teszteljük az utat visszafelé is.

Szabálytalan sorminta Makkosháznál: zöld, piros, piros, zöld, piros. Nem éppen autósbarát lámpasor. Fotó: Frank Yvette
Szabálytalan "sorminta" Makkosháznál: zöld, piros, piros, zöld, piros.
Nem éppen autósbarát lámpasor. Fotó: Frank Yvette

A fáklyás menet vége

Kiderült, az első nagy, várost átszelő száguldás az utolsó is volt egyben. A körforgalom után, a Petőfi Sándor sugárútnál „természetes" volt a tilos jelzés, ám utána sem jutottunk messzire: már az első lámpánál, a Kálvária sugárútnál meg kellett állnunk. Öröm az ürömben, hogy miénk volt a pole pozíció, így első helyről várhattuk a zöldet. Miután a villanyrendőrtől engedélyt kaptunk a tovahaladásra, összesen négy lámpán tudtunk átmenni, a Párizsi körút–Kossuth Lajos sugárúti kereszteződés megfogott minket. Utána a József Attila sugárútnál kellett megint fékeznünk és megállnunk, a következő stop pedig immár Újszegeden, a Temesvári körút–Népkert sor sarkán volt.

Sugárúti kesergő

Újszegedről a Belvárosi hídon át tértünk vissza a „régi városba", hogy az autósszomorító Kossuth Lajos sugárúton játszszuk a benzinfaló egyes, kettes, kis hármas, vissza kettes, stop játékot. Az Anna-kútnál a szokottnál tovább volt piros a lámpa, pedig nem deltáztak a Tatrák a kereszteződésben. Ám mikor váltott, akkor sem volt sok örömünk az autózásban: a Párizsi–Kossuth lámpa most is megfogott minket. A zöld után ujjat húztunk egy román kamionnal, győztünk, nem hagytuk, hogy beszemtelenkedjen elénk, majd nem várt meglepetésben volt részünk: a Damjanich utcánál „feladta" a forgalomirányítást a lámpa: a sárga villogásnak köszönhetően majdnem a kereszteződésben volt vége a kocsisornak, és az egyébként is könnyen beduguló sugárút még a szokottnál is tragikusabb volt. Aki tehette, az újrókusi lakótelepek felé próbált egérutat nyerni, ám mi kivártuk sorunkat: végül a negyedik zöld engedett át minket a Vásárhelyi Pál útnál.

Kiskörúti zöldfolyosó. A második szabad jelzés gyakran túl messze van: mire odaérünk, sokszor már vált a lámpa. Fotó: Frank Yvette
Kiskörúti zöldfolyosó. A második szabad jelzés gyakran túl messze van: mire odaérünk, sokszor már vált a lámpa.
Fotó: Frank Yvette

Harmadik körút: nincs remény

Az Izabella hídtól egészen Dorozsmáig úrvezettünk, ahol az ötszázas elkerülőkön Kecskésig süvítettünk, hogy a Petőfi Sándor sugárúttól egészen a Csillag térig teszteljük a harmadik, külső körutat. A Kálvária sugárúti lámpán másodjára jutottunk át, majd a Bakay Nándor utcai körnél belefutottunk az itt teljesen természetesnek mondható dugóba. A szokásos műsor ezúttal elmaradt: senki sem vágott ki a sorból, hogy előrébb furakodjon, vagy hogy minél hamarabb vásárolhasson valamelyik diszkontraktárban. A Vásárhelyi lámpája azonnal megfogott minket, harmadik kísérletünkre végül átevickéltünk. Onnan viszont csak „békaugrásban" tudtunk haladni: átcsúszni szinte mindenhol átcsúsztunk, egészen a Budapesti körútig, ahol már nem volt apelláta: meg kellett állnunk.

Tarjánból a rakpart felé menekültünk el, hogy a Tisza Lajos körutat is bevizsgálhassuk. A Hungáriánál piros, az Annánál szintén, majd zöldek a Gutenberg utcáig, ahol beragadtunk. Innen már csak egy ugrás volt a Dugonics tér, ami a legnagyobb dugóban a körforgalom ellenére legalább olyan rémes, mint egykor, amikor itt is lámpával próbálták szabályozni a szabályozhatatlant.

A fentiekből talán kiderült, ha szerencsénk van, és jókor megyünk jó irányba, akkor könnyű kifogni a zöldhullámot. Minden más esetben marad az araszolás – amihez soksok türelemre is szükség van.

Olvasóink írták

  • 20. Ilonka! 2008. november 03. 00:11
    „Kicsi Ilonka Temerin-böl!

    Ne ird neved es cimed, mert a barmok meg oda mennek!!!!

    Javaslatom:

    Valassz egy nick-nevet, mondjuk:

    "termilona"

    OK?

    Üdv magyar es szerb (!) barataimnak az USA-boll Temerinbe!!!!
    /Puszi)”
  • 19. novak ilona srb 21235 temerin nikola pasica 191 2008. november 02. 22:50
    „nem jo de igaz”
  • 18. joy 2008. november 02. 21:43
    „Olyan sok ész van a forgalimszervezéshez itt, hogy csak na!
    A kultúrált közlekedéshez kellene érteni, a szabályokat betartani, már is ütemesebb, nyugodtabb, és balesetveszély-mentesebb lenne a szegedi közlekedés!

    Az újságíró feladata a tájékoztatás.
    Ezt ez a cikk tökéletesen megteszi.
    Saját közlekedési tapasztalataival remek képekkel!!! ismertet meg bennünket, akik nem készítünk ilyen próbákat, csak szitkozódunk, hogy a buszok minden lámpánál várakoznak, a villamosokkat is rendszeresen megfogják, bármerre szeretnénk 30´-es városunkban elhutni.”
  • 17. benq11 2008. november 02. 19:19
    „http://mrahalom.myminicity.com/env”
  • 16. h836809 2008. november 02. 19:08
    „Vau, ez igaz. Én pl semmit nem tudnék írni, semmitmondó, üres dolgokról csak azért hogy teljenek a hasábok.
    Legalább valami építőjellegű kritika lenne a végén vagy ilyesmi.De ez az undorító helyeslés...”
  • 15. szegedi23 2008. november 02. 17:52
    „Vau, ezt miből gondolod? :D”
  • 14. vau 2008. november 02. 12:41
    „Na persze a sok fikázónak meg annyit mondok csak: nem hinném, hogy ezt a munkát végezni tudnátok. Effektíve. Amúgy szerintem sem valami nagy dobás a cikk.”
  • 13. atomboy 2008. november 02. 12:15
    „En is kerek abbol, amit a cikk iroja ivott. Jo napja lehetett, hogy ilyen szavakat hasznalt fel.”
  • 12. buborékok 2008. november 02. 11:27
    „"Sőt nem is törekszik senki a VárosÜzemeltetésen arra,hogy haladósabbá tegye, ahol lehet. Pl a Kolompár körút (Móravárosi), a Dorozsmai út közepe, és a Budapesti út, Bertalan-híd is lehetne 70-es táblával ellátva. Dehát akkor a polizei hol vadászna a trafipaxokkal elbújva, a magyar autósokra."-mennyire igaz!”
  • 11. Mil 2008. november 02. 10:50
    „Mit gondolsz, miért megy mindenki egyetemre/főiskolára, kommunikáció stb szakokra? Hogy ilyen állásuk legyen. Effektíve dolgozni nem kell.”
  • 10. k 2008. november 02. 10:36
    „Ja amugy meg az 502-esen mentetek végig(más néven nyugati elkerülőút vagy feltáró út néven ismerhető)!”
  • 9. szegedi23 2008. november 02. 10:27
    „Ezért én is szívesen kapnék pénzt: körbeduduzom a várost, aztán írok egy ilyen cikknek nevezett nevetséges marhaságot, hogy hol zöld meg hol piros. Holott mindenki tudja, hogy csúcsban bármelyik körút bedugul és 2-3 zöld mire átérsz. Tiszta szégyen...”
  • 8. Ellenzéki 2008. november 02. 09:35
    „Nehéz lehetett azt "tesztelni" ami gyakorlatilag nincs is!”
  • 7. GAgyi 2008. november 02. 09:09
    „Ez a cikk arról, szól, hogy két ember autókázott egyet.....szánalmas...”
  • 6. 4. 2008. november 02. 09:09
    „Újszeged felől a Nagykörút rendben van. De ennyi a szegedi zöldhullám.
    Ha te vagy az első, akkor van esélyed, egyébként nincs.
    A Harmadik körút az katasztrofális, a Micimackó babaház előtti lámpát azóta nem tudták beilleszteni a rendszerbe, mióta odakerült.”
  • 5. szunyi 2008. november 02. 09:03
    „Engem az zvar, hogy Újszegeden a mindössze 3 db lámpát nem sikerül összehangolniuk sokszor, ami azért nem egy bonyolult meló.

    Mil:
    Hát nekem sem sűrűn sikerül kifogni. Konkrétan a Kossuth-Rókusi kereszteződéstől indulva Rókus irányba sohasem. Az első lámpa megfog a szatymazinál. Aztán a következő is. Ha sikerül is, A budapesti krt-nál általában megfog a piros.

    Ez is tökéletesen igaz és se lehetne egy nagy vaszisztdasz megoldani.”
  • 4. Grabowsky 2008. november 02. 08:55
    „Miket álmodnak ezek már megint!
    Mégis, nem létező valamit hogyan lehet tesztelni????
    Imádom hogy folyamatosan hülyének nézik az embert...”
  • 3. h836809 2008. november 02. 08:40
    „Ez a cikk mintha arról szólna, hogy szegeden viszonyleg jól vannak beállítva a közlekedési lámpák.
    Ilyet azért nem lenne szabad leírni.
    Új híd, Újszeged felől szegedi oldal mindig piros.
    A Csongrádi sgt a Rókusi krt. felől mindig piros.
    A Rókusi krt a Csongrádi sgt felől a József A. kereszteződésben mindig piros. És lehetne sorolni végeláthatatlanul.”
  • 2. Mil 2008. november 02. 08:15
    „Hát nekem sem sűrűn sikerül kifogni. Konkrétan a Kossuth-Rókusi kereszteződéstől indulva Rókus irányba sohasem. Az első lámpa megfog a szatymazinál. Aztán a következő is. Ha sikerül is, A budapesti krt-nál általában megfog a piros.
    Még ami tetszik-igaz nem zöldhullámmal kapcsolatos- a Diófa utáni lámpa.(északi irányban). Na ott balra elkanyrodni lehetetlenség általában. Egyszerűen annyian jönnek szemből, hogy mire elfogynak, piros lesz. Ki volt az a marha állat,aki oda lámpát rakott..”
  • 1. b.júlia 2008. november 02. 08:09
    „Szegeden felejtős a zöldhullám. Az urak nem értik a szakmát. Sőt nem is törekszik senki a VárosÜzemeltetésen arra,hogy haladósabbá tegye, ahol lehet. Pl a Kolompár körút (Móravárosi), a Dorozsmai út közepe, és a Budapesti út, Bertalan-híd is lehetne 70-es táblával ellátva. Dehát akkor a polizei hol vadászna a trafipaxokkal elbújva, a magyar autósokra.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Búvárúszó két keréken - 220 felett

Szeged - Az egyik legeredményesebb szegedi sportegyesületért, a Murénáért sokan aggódtak, amikor… Tovább olvasom