Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Tévéműsort ad az SZKT a villamoson

Nyár óta „tévézhetnek" a szegedi Tatrák utasai. Az SZKT és a szegedi szolgáltató csereszerződést kötött: a közlekedési cég lemond a reklámbevételről, ezért egy éven belül minden trolin és Tatra villamoson ingyen kiépítik és működtetik az utastájékoztató monitorrendszert. Hamarosan hírek, közlekedési változások, álláshirdetések is futnak rajta.
Fotó: Frank Yvette
Júniustól a szegedi Tatra villamosokon utazók már „tévézhetnek" is egy helyi cég jóvoltából, amely jelenleg közel negyven monitort üzemeltet. A tizenhat járműre felszerelt tizenhét colos monitorok alján utastájékoztató sáv fut, a pontos időn kívül arról tájékoztat, hol jár éppen a villamos és milyen átszállási lehetőségeink vannak. A képernyő nagyobb részén és a „műsoridő" kilencven százalékában reklámok láthatók, amelyek a jelenlegi tesztidőszakban önkormányzati cégeket hirdetnek.

Egymilliós közönség

Az SZKT felmérései szerint egy hónap alatt több mint egymillió utas száll fel csak az 1-es vonalon, ahol elsőként szerelnek fel minden járművet monitorokkal. Januártól pedig kiterjesztik a szolgáltatást a 4-es vonalára is. Mint Hajdu Lajos elmondta, célközönségtől függően háromféle hirdetési típust kínálnak: öt másodperces logót, tíz másodperces képújság-reklámot és húsz másodperces reklámfilmet. Az árak – típustól, napszaktól és időtartamtól függően – tizenkét- és húszezer forint között mozognak egy hétre, ami alatt nyolcvankétezer utas láthatja.

Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója elmondta: a szegedi Metrocom Magyarország Kft.-vel kötöttek szerződést a Nyugat-Európában már bevált rendszerhez hasonló kiépítésére, üzemeltetésére és karbantartására. A megállapodás szerint a városi közlekedési cég a folyamatosan bővülő, EU-konform utastájékoztatási rendszerért cserébe lemond a magáncég által a jövőben beszedett reklámbevételről. Az adófizetőknek így egy fillérbe se kerül a további fejlesztés: a tervek szerint egy éven belül minden trolin és Tatrán monitorok lesznek, és a sugárzott tartalom is bővül. Az ingyenes kiépítésen és működtetésen kívül az SZKT havi öt órányi reklámidőt kap, amit azonban nem adnak el. Helyette ebben az időszakban közlekedési változásokról, különjáratokról, fejlesztéseikről számolnak majd be az utasoknak – árulta el Dózsa.

A jelentős reklámértékű monitorok „műsorkínálata" hamarosan megváltozik, miután a napokban elkészült a viszonylag olcsó reklám árlista, és megjelentek az első érdeklődők. Hajdu Lajos, a Metrocom társtulajdonosa elmondta: a reklámok mellett például meteorológiai jelentéseket, regionális híreket, sőt álláshirdetéseket is láthat a jövőben az utazóközönség. A szegedi fejlesztésű Look up rendszer kiépítése eddig húszmillió forintba került. A magyar viszonyokra nem jellemző módon még nem érte kár az elmúlt három hónapban. Hajdu szerint a rendszer iránt már Kecskeméten és Békéscsabán is érdeklődnek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már régóta ingyen ügyelnek

Három hónapja nem kapnak fizetést a szegedi központi ügyeletet ellátó háziorvosok, valamint… Tovább olvasom