Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 12°C | 17°C Még több cikk.

Tilosban parkolnak a nagyállomásnál

Szeged - Több helyen alakítottak ki kerékpártárolót a december közepén átadott, megújult Indóház téren, a biciklisek egy része azonban a tiltás ellenére a nagyállomás főbejáratánál lakatolja le a járművét. A MÁV hamarosan irányítótáblát helyez ki a korlátra.
„Kerékpárt a falhoz, korláthoz támasztani, rögzíteni tilos!" – figyelmeztetnek a táblák több helyen is a szegedi nagyállomás főbejáratánál. A tiltást azonban szemmel láthatóan sokan nem veszik figyelembe, és a korláthoz vagy a mozgáskorlátozott-feljárónál lévő kapaszkodóhoz zárják le kétkerekűjüket.

A december közepén átadott, megújult Indóház téren épült kerékpártároló, ahol összesen 28 kerékpártámaszt helyeztek el. Az állomásépület kőkapu felőli oldalánál lévő területet kamerákkal is figyelik. Az épület másik oldalánál, a posta mellett további három támasz szolgálja a bringák biztonságos elhelyezését.

Bőven akad hely a fedett tárolóban – sokan mégsem itt parkolnak. Fotó: Schmidt Andrea
Bőven akad hely a fedett tárolóban – sokan mégsem itt parkolnak.
Fotó: Schmidt Andrea

A tilosban parkolás megakadályozásáért a vasúttársaság hamarosan irányítótáblát helyez ki az épület főbejárata előtti korlátra a következő szöveggel: „Kérjük, a kerékpárokat a kijelölt kerékpártárolóban szíveskedjenek elhelyezni!" A tábla a két tároló helyét is mutatja majd – tájékoztatott a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága. Emellett a jövőben az állomás hangosbemondóján is folyamatosan felhívják az utasok figyelmét, hogy kerékpárjaik elhelyezésére az állomás jobb és bal oldalán kialakított kerékpártárolókat használják.

A társaság közleménye szerint „a vasútőrök közvetlenül nem jogosultak a tiltott helyre leláncolt kerékpárokat eltávolítani, és szankciót sem alkalmazhatnak. Ha azt tapasztalják, hogy valaki a főbejárathoz láncolja le a kerékpárját, akkor felhívják a biciklis figyelmét arra, hogy a fedett tárolót vegye igénybe. Abban az esetben, ha a kerékpár akadályozza a mozgásukban korlátozott személyek közlekedését, a vasútőrök értesítik a rendőrséget". Információink szerint a rendőrök viszont csak szabálysértés vagy bűncselekmény esetén intézkedhetnek.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. Füvesember 2012. január 18. 21:42
    „Le kell vágni és el kell szállítani, mint a rossz helyen (pl. a Klinika 4 üres rokkantparkolójából 1-et elfoglaló!) autót, aztán ugyanúgy 22 ezerért adni vissza+a bünti. Majd nem lakatolnák oda! Jogos? Igen, hiszen küzdenek az egyenjogukért.
    No, hát legyen nekik....Aztán mehet a critacal mass(turbation)... :o))”
  • 57. la-za 2012. január 17. 22:22
    „56. CsImre 2012.01.17. 21:44

    Sajnos te vagy (az egyik), aki mindenben csak a sz@rt látja. Engem nem zavar, ha messze van a parkoló az állomástól. Nem egyszer megtettem az utat újrókusról a csomagjaimmal az állomásig gyalog, te viszont - ahogy magad is írtad - 100-120 méteren nyafogsz. Nem akarsz egyből betekerni a jegypénztárig...???”
  • 56. CsImre 2012. január 17. 21:44
    „44. la-za:

    A műhold szerint a Szent Ferenc utcai parkolók közelebb vannak a bejárathoz, mint a legközelebbi kerékpártámaszok. De mindegy, a lényeg, hogy ha minden célnál 100-120 m-t kéne gyalogolni a biciklitől, akkor az csökkenti ennek az alternatívának a vonzó mivoltát. Dehát ezt nem lehet beadni a magyaroknak, akik csak azt tudják elfogadni, ha a szomszéd tehene megdöglik.”
  • 55. CsImre 2012. január 17. 21:39
    „46. szatyi:

    Nincs kerékpáros társadalom.

    Miért nem kérdezik meg? Elvileg ezek közterületek az embereknek épülnek. Akkor miért nem kérdezik meg?”
  • 54. ifj. Nagy Gábor 2012. január 17. 12:28
    „52. szatyi 2012.01.17. 10:55
    "51. ifj. Nagy Gábor
    Nem kell terelni a témát!"

    Ne nekem mondd, mert nem én kezdtem!”
  • 53. macs 2012. január 17. 11:17
    „33. vuk,
    nem olyan.”
  • 52. szatyi 2012. január 17. 10:55
    „"51. ifj. Nagy Gábor 2012.01.17. 10:28 "
    Nem kell terelni a témát!
    Ez a cikk nem az autós-kerékpáros ellentétekről szól!”
  • 51. ifj. Nagy Gábor 2012. január 17. 10:28
    „46. szatyi
    "A közlekedésben résztvevőktől -általában- nem szokták megkérdezni, hogy hol szeretne parkolni!
    Ezt tudomásul kellene venni a kerékpáros társadalomnak is!"

    Meg az autósnak is, mert ők szerintem többet sírnak emiatt...”
  • 50. ifj. Nagy Gábor 2012. január 17. 10:27
    „48. man

    A rosszindulat ilyen rossz hatással van a látásra? :-O

    25-ös (hozzászólás, nem vágány)”
  • 49. vuk 2012. január 17. 09:38
    „42. CsImre 2012.01.16. 20:33
    Megegy helyre kellene amugy tarozo nagyon, es az a Kolcsei utca Karasz feloli vege, mivel odaig szabad bringazni, ott viszont letenni mar sehova sem lehet. Ott latok meg ideoda lakatolt bringakat. A kovetekezo javaslatlistara fel kene venni.”
  • 48. man 2012. január 17. 09:32
    „45. Nem rémlik, kérlek írd le még egyszer, melyik vágány mellett lenne jó közvetlen?”
  • 47. kispacni 2012. január 17. 08:09
    „46.
    Ezt ők is csak akkor tudják, ha minket autósokat akarnak kioktatni.
    De még nem tanultad meg, hogy a KERÉKPÁROS egy übermensch, aki mindenek felett van.”
  • 46. szatyi 2012. január 17. 07:52
    „A közlekedésben résztvevőktől -általában- nem szokták megkérdezni, hogy hol szeretne parkolni!
    Ezt tudomásul kellene venni a kerékpáros társadalomnak is!”
  • 45. ifj. Nagy Gábor 2012. január 17. 00:13
    „36. man

    Már leírtam.

    (ezúttal nem autóparkoló helyén, bármennyire meglepő is lehet ez számodra)”
  • 44. la-za 2012. január 16. 23:25
    „42. CsImre 2012.01.16. 20:33

    Aki jegyet vesz, miért nem fog "elmászkálni" annyit? Ideje van, nem? Gyorsabban tud haladni a forgalomban, mint az autós, ráadásul a kerékpártároló is közelebb van, mint a parkoló, azaz az ideje is több.....vagy nem jól gondolom...? :)”
  • 43. KamuNeni 2012. január 16. 21:09
    „szerintem a tarolot pont az allomas bejarat melle kellene tenni. Ott soha semmi activity nincsen. Soha nem mennek oda a szegediek turazni. Senkit nem erdekel az a ronda allomas ter elet nelkul. A bringak legalabb adnanak valami kepet annak a ternek es hasznos is lenne. Kenyelmes is es biztonsagosabb mint ami most van.”
  • 42. CsImre 2012. január 16. 20:33
    „1-2 dolog nem kerek ebben a történetben.

    Sem a MÁV, sem a város nem érezte szükségét, hogy a város legfőbb vasútállomásánál kerékpártározót biztosítson évekig. Igazából most nincs mire föl hőbörögni, a biciklisek kényszerből megtalálták a legjobb helyet, és most már csak rosszabbat tudnak felajánlani, főleg úgy, ahogyan teszik.

    A tározók típusa jó, de elhelyezésük nem. Sötét, félreeső helyen vannak, ami a tolvajoknak kedvez, de nem a tulajdonosoknak. (ezen egy irányító tála sem javít) Aki a vonathoz biciklivel jön, van, hogy egész napra, vagy akár többre otthagyja kerékpárját, nem szívesen teszi ezt egy sötét zugban. Aki meg csak jegyet vesz, nem fog elmászkálni annyit. Ezt lehetett tudni előre is, tudva is volt, csak az épület fotózhatósága fontosabb lett, mint a tér használhatósága. Érdekes módon a parkolók, a vaskarók, a padok, táblák, villamosvárók és korlátaik nem csúfítják el az épületet, de még a lepukkant 40 éves vonatok sem, csak a biciklitározók tették volna.

    Kerékpároknál egyébkén nincs tilosban parkolás, a MÁV-os terület pedig közforgalmú magánterület lehet, annak szabályaival.

    A Nagyáruháznál pl. egyébként nem merült föl ez a korláthoz lakatolós mizéria, mert ott a tározók jól látható helyen, a bejárathoz közel vannak, és lám, oda lakatolnak a népek, és mindenki boldog lehet. Hasonlóan üdvös változás van a Lófaránál.”
  • 41. CsImre 2012. január 16. 20:12
    „40. szatyi:

    Miért a kerékpáros nem lehet utas? Pff.”
  • 40. szatyi 2012. január 16. 19:19
    „Egy vasúti pályaudvarnak nem kell feltétlenül kerékpárosbarátnak lennie! Elég ha utasbarát.”
  • 39. Fatboy35 2012. január 16. 18:11
    „Nyilvánvaló hogy félreeső zugban senki nem hagyja ott szívesen a kerékpárját.Ott lehet igazán lakatot levágni,babrálni,alkatrészeket lelopni.A kamera nem fogja meg a tolvaj kezét,elég egy sísapka vagy kapucni és felismerni se fogják soha (ha egyáltalán működik).Aki oda rakatta az egyébként jó tárolót biztosan nem kerékpárosbarát ember,őt más szempontok vezérelték.Pedig csak elég lett volna a biciklisek véleményét is meghallgatni illetve figyelembe venni.”
58 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfogják az adós kezét

Az elmúlt napokban az IMF egyik lehetséges feltételeként felmerült a magáncsőd intézményének bevezetése Magyarországon. Mit jelent ez? – ennek jártunk utána. Tovább olvasom