Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Tippek benzinspórolásra

Szeged - Vezetési szokásaink megváltoztatásával akár 15–30 százalék üzemanyagot is megtakaríthatunk. Tippek, trükkök a drága benzin ellen.
– Nézd, 1800–2000-es fordulat között már fel is lehet kapcsolni. A tanulóimnak is megmutattam: ha húzatják a kocsit, a pillanatnyi fogyasztásmérő is horror adatokat mutat – magyarázta Majoros Gabriella, miközben a nagykörúton gurultunk. Az 1.3-as dízel Fiattal dolgozó autósoktató elárulta, míg tanulói 5–5,5 literrel közlekednek, maga akár 3,9 liter gázolajjal is eljár – némi önfegyelemmel.

– Gyakori, hogy még piros lámpa előtt is bevágnak tanuló elé az autósok, pedig már messziről látják, hogy meg kell állniuk. Feleslegesen koptatják a motort, a féket, ha csak gurulnának, még üzemanyagot is spórolnának. Az elindulás rengeteg energiát igényel, ezért fontos, hogy nem kell letolni az előttünk haladót, a kellő követési távolság több lassítástól–gyorsítástól, vagy éppen a megállástól is megkíméli a vezetőt. Naponta látjuk, hogy mindenki a belső sávot használja. A jobb szélső sáv is tökéletesen alkalmas a közlekedésre, ráadásul a balra kanyarodókkal sem kell foglalkoznunk – mondta az autósoktató.

Aki 70 helyett 50-nel megy, annak nem kell fékezgetni, „ráfekhet
Aki 70 helyett 50-nel megy, annak nem kell fékezgetni, „ráfekhet" a nagykörúti zödhullámra.
Fotó: Karnok Csaba

Elárulta, az oktatás szerves részét képezi a takarékosságra nevelés, hiszen a megfontolt vezető később saját pénztárcáját kíméli. – Kerüljük a dugókat. Reggel háromnegyed 8-kor nem kell a nagykörúti tömegben várakozni, tervezzük meg útvonalunkat, és gyorsabban, olcsóbban célba érünk. 50-nel a körúti zöldhullám minden lámpáját elérhetjük, ha 70-nel száguldozunk, mindig fékezni kell, rosszabb esetben megállni. Állítom, a vasútállomás–Rókus közötti távot szabályosan alig 1–2 perccel lehet lassabban megtenni, mint a szabályokat áthágva, padlógázzal, satufékkel.

5 megszívlelendő tipp

1. Ha mindig csak egy kicsit tankolunk, gyakrabban kell benzinkútra járni, ami felesleges utakat jelent.

2. A guminyomás gyári értéken tartása akár 2 százalék üzemanyag-spórolást is jelenthet.

3. Nem szabad guruló raktárnak használni az autót. Minden, a használatához nem nélkülözhetetlen tárgyat ki kell belőle pakolni.
4. Új autó vásárlásakor vegyük figyelembe az üzemanyag-takarékosságot!

5.
Ha 100 kilométeres távolságot 140 kilométer/óra helyett 120 kilométer/óra sebességgel teszünk meg, csupán hat és fél perccel érünk később célba, viszont megtakarítunk nagyjából 600–800 forintot.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. lukrecia 2012. január 13. 21:38
    „:))”
  • 26. jozko 2012. január 13. 12:46
    „"lukrécia" :

    Szóval a barátnőidet cserélgeted?
    Állítólag nincs is szebb 2 nő igaz szerelménél!

    Nem ezt érdemelted, de lásd be, ezt a magas labdát nem hagyhattam ki, bocs...
    Azért vígasztalódj azzal : változatlanul figyelem a hozzászólásaidat!”
  • 25. mezopeti 2012. január 12. 21:46
    „Volna két észrevételem:
    A jobb szélső sávok elvileg alkalmasak lennének a közlekedésre, de gyakorlatilag nem. Parkoló, megálló vagy jobbra kanyarodó és lassító járművekkel van tele. Ezen kívül pedig "kerékszaggató" lyukak, és csatornafedlapok, esővízelvezető rácsok tarkítják. S ahol még a buszok is ott közlekednek...
    A tisztelt oktató melyik város zöld hullámára gondolt? A körutak egyikén sincs teljes hosszban zöld hullám, ahol volt is valaha, ott már hszzú évek óta nem "működik". Sem 50-nel, sem 70-nel.
    Sok javaslata azonban megfogadható lenne.”
  • 24. lukrecia 2012. január 12. 18:28
    „Az en alapszabalyom minden eddiginel jobb, figyelem; Nem az autoval kell maskepp vezetni. Bar az alapszabaly igaz ; kicsi auto kicsi fogyasztas.
    :)) . Mar megint nem tudtok gondolkodni ??? Lecsereltem a baratnomet olyanra, akinek autoja van. :))
    Hoz visz , kenyeztet, tolem emelhetnek.
    Annyira messze vagytok a racionalitastol :))”
  • 23. jozko 2012. január 12. 17:29
    „Természetzesen a "jól bevált praktikák" , a defenzív vezetés hozhat pár százalék megtakarítást.
    Legbiztosabb tipp a csak szükség szerint használt autó, más közlekedési formák használatával!

    A jó öreg karburátort ugyan felváltották már a legtöbb korszerű kocsiban a modern üzemanyag befecskendező
    /injektoros/ rendszerek-amelyek jó állapota némi garancia a takarékos üzemre,
    de kényesek és igen drága a javításuk!

    Biciklivel járok, amikor csak tehetem!”
  • 22. Jozsoci 2012. január 12. 16:59
    „Amikor volt autóm, buszbérletem akkor is volt. Szeged belterületén csak busszal jártam. Amióta a kocsit eladtam, nem kell benzinre költenem. Tudom, hogy sokan vannak, akiknek munkájukhoz szükséges a gépkocsi (szerszámok, anyagok szállítása, stb.) de még többen, akik egyszerűen csak kényelemszeretetből autókáznak. Azok fizessenek is!”
  • 21. sheriffkoma 2012. január 12. 16:41
    „Lamuria: Frédi és Béni legalább nem szennyezték a környezetet.
    Én a fosszilis energiák árának tízszerezése mellett vagyok. Ugyanis a mai szokások nem változtathatóak pusztán a tények feltárásával és érveléssel. Bólogat rá a paraszt, és ugyanúgy szennyezi továbbra is a környezetet, okoz magának és másoknak hosszú távon károkat, és esze ágában sincs elgondolkozni a távoli jövőn, legyen az a holnap gondja. Így csak akkor változtat, ha az konkrétan ma okoz neki hátrány, azt is olyan fajtát, amire a legérzékenyebb, vagyis pénze ne legyen rá.

    Ha a többség lenne olyan kulturált, hogy nem füstölne mások orra elé, akkor nem hoztak volna kitiltó törvényeket a dohányzás kapcsán.
    Így van ez az üzemanyagokkal is, ha az emberek elkötelezettek lennének a környezetük védelmére, akkor a magánéletben és a munkahelyeken, döntéshozó pozíciókban még profit vesztés terhére is törekednének a kisebb károsanyag kibocsátásra, nem lenne drága az üzemanyag, sőt, már régen otthoni napelemes feltöltésű elektromos autókkal járhatnánk. De nem, mi modernek vagyunk, erőltetjük a profitot, egekbe hajtjuk az árakat, háborúba keverve a kitermelő országokat, ami előny volt nekik egy ideig, most duplán ráfizetnek! Mi is.”
  • 20. mgabca 2012. január 12. 16:25
    „A cikk arról szól, hogy ha már mindenképpen kocsiba kell ülni, akkor hogyan lehet spórolni!
    Tehát nem arról, hogy hogyan spóroljunk a háztartásunknak!

    Valószínűleg a feleslegese furikázó "rajoló" fiatalokat ez nem nagyon érinti, mert ők nem a közlekedésük megkönnyítésére használják a kocsijukat - általában. Amíg futja a zsebpénzből, addig autókáznak aztán lerakják és gyalogolnak!
    Sok időt töltenek csapatba verődve parkolókban, divat a plázázás, árkádozás kocsival.
    Ők tudják miért... sajnos nincsen jobb dolguk! (?) Nem olvasnak könyveket, nem társasjátékoznak nincsen más hobbijuk.

    Akinek meg van kerékpárja, járjon azzal, akinek bérlete, az járjon tömegközlekedéssel.
    De 4 szatyorral munka után hazafelé, két gyerkőcöt a suliból, szakkörről összeszedve már nem annyira egyszerű ez! Sőt, lehet hogy nem is olcsóbb!
    Nekem a kocsim a munkahelyem, de megtanultam takarékosan vezetni, mert hosszú távon kifizetődő!”
  • 19. lamuria 2012. január 12. 16:10
    „VISSZA A KOKORSZAKBA ..A FREDI ES BENI MELLE ..!”
  • 18. Dema 2012. január 12. 15:48
    „1. NTK 2012.01.12. 07:38
    Teljesen igazad van! Keresni kell alternatív üzemanyagot.
    Vagy csődbe kell vinni az országot, és megszűnik az adó is az üzemanyagon :D:D:D Igaz, nem lesz nyugdíj sem! :D”
  • 17. oklahoma 2012. január 12. 14:48
    „Tipp: bicikli, gyalog”
  • 16. mittaláltam 2012. január 12. 14:26
    „Városban 1400-as fordulaton járok ötödikben tempomattal = 6,5 átlagfogyasztás 2000-es dízelmotor.”
  • 15. atomboy 2012. január 12. 14:21
    „6. unicum58
    Az autooktato azt irja, 50-nel a zoldhullam minden lampajat el lehet erni. Legyen inkabb 30-ra optimalizalva? Lakott teruleten belul ugysem mehetsz 70-nel.

    8. kiokushyn
    Majd, ha az emberek megtanuljak, hogy csak akkor autozzanak, amikor valoban szukseges, lehet rola szo. Addig inkabb orulok, hogy az utcakon kevesebb auto van. Az arufuvarzoknak, tomegkozlekedesi cegeknek kellene adokedveymenzt biztositani uzemanyagban.

    10. Zsanetta
    Szoktal olvasni? Ha igen, mutasd meg, hol emlitik a cikken a tomegkozlekedest. Mondom, cikkben, nem kommentben.”
  • 14. vuk 2012. január 12. 12:30
    „12. Én2 2012.01.12. 11:38
    A fidesz ellenzekbol ez uvoltotte allandoan. Mar akkor is marhasag volt, most is az.”
  • 13. SP 2012. január 12. 12:04
    „Sokan panaszkodnak télen a gázszámlára a gáz minőségére, fogyasztásra.

    A benzin minősége
    általában kimarad a takarékossági eszmefuttatásból.

    Nem mindegy, hogy hol tankolunk,
    és hogy mit. A minőség ellenőrzésről a kutaknál nem szokott cikk keletkezni az újságban.

    Pedig
    folyamatosan témázni kellene a méregdrága anyagról. Patikamérleg sem ártana ezek után.”
  • 12. Én2 2012. január 12. 11:38
    „Nem tipp kell azt mi is tudunk adni a kormánynak hanem csökkenteni az üzemanyag jöv. adóját.”
  • 11. racionalitás? 2012. január 12. 11:06
    „nincs autó-nincs tankolás....”
  • 10. Zsanetta 2012. január 12. 10:25
    „Na még egy (felesleges, semmit mondó) cikk a tömegközlekedés népszerűsítésére! Isten mentsen meg ettől! Akinek nem kell - és persze nem bírja - az ne autózzon. Aki nem tud megélni (bármilyen okból) autó nélkül, az úgyis megy!
    sobrij1: ma tied a hangszóró!”
  • 9. vuk 2012. január 12. 10:17
    „A 3-as pont folyomanya, hogy egy ido utan nulla cuccal maszkalas eseten valaszthatunk mas, esszerubb kozlekedesi eszkozt: ergo a kocsit, mint felesleges cuccot haggyuk otthon!
    (A kabat, ami szinten melegen tart csak 1-2 kilo, nem 1000-2000.)”
  • 8. kiokushyn 2012. január 12. 09:42
    „Saját tipp: sokkal olcsóbban kellene adni a benzint!”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Állatrendőrséget szeretne az Orpheus

5–30 telefonhívás érkezik naponta kóbor állatokról az Orpheus Állatvédő Egyesület szegedi központjába: az állatvédők hétfőn egy kidobott szuka kutyát 5 kiskutyájával mentettek meg. Tovább olvasom