Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Több mint 100 tő vadkendert találtak egy ópusztaszeri tanyán

Ópusztaszer - A tanyához lakossági bejelentés alapján jutottak el a nyomozók, ahol műanyag edényekben vadkendert termesztetettek.
Több mint 100 tő kender növényt találtak a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság nyomozói egy ópusztaszeri tanyán tegnap.

A tanyához lakossági bejelentés alapján jutottak el a nyomozók, ahol az épület egyik belső zárt szobájában egy 40 év körüli magyar férfi, műanyag edényekben vadkendert termesztett.

A büntetett előéletű szegedi férfi figyelt a részletekre, mivel a szoba ablakát eltakarta, és gondoskodott a növények fejlődéséhez szükséges mesterséges megvilágításról, valamint a növekedést elősegítő tápanyagokról.

A 130 darab növény szakértő általi bevizsgálása során megállapítást nyert, hogy azokban kannabiszra jellemző kannabionid vegyületek azonosíthatók, amelyek kábítószernek minősülnek.

Fotó: Rendőrség
Fotó: Rendőrség

A 40 év körüli magyar férfivel szemben jelentős mennyiségre elkövetett visszaélés kábítószerrel bűntett megalapozott gyanúja miatt indított büntetőeljárást a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság.

Az ellenőrzés során, a tanyán tartózkodott még egy 26 éves szegedi férfi, akinél felmerült a gyanú, hogy kábítószert fogyasztott. A gyanút, a „kábítószer fogyasztást kimutató gyorsteszt" eredménye megerősítette, amely marihuána származék fogyasztását mutatta ki nála.

A szegedi férfivel szemben csekély mennyiségű kábítószerre elkövetett visszaélés kábítószerrel vétségének megalapozott gyanúja miatt indult büntetőeljárás.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. pbqtya 2009. április 21. 19:06
    „Tisztelt Flexsnake! (Tényleg csak jószándékból írom!!!)

    Tájékoztatlak arról, hogy amennyiben valaki a vadkendert leszedi az erdőben, és magánál tartja, vagy neagyisten otthon elülteti a magot, vagy a talált növény bármely részét kiszárítja, az a Btk. szerint a termeszt, megszerez, tart, készít kategóriába tartozik. (Btk. 282. §). A tetrahidro-cannabinol még az ipari felhasználásra termesztett kenderben is fellelhető. Ezért lehet csak engedélyel termeszteni. Tehát kvázi, ha a családi kirándulás alkalmával szed az ember fia egy kis cannabis növényt, akkor számoljon a büntetőjogi következményekkel. Hja, és gyomnövény az, amit a szakértő annak mond, nem amit a köznyelv annak hív. (A Btk. mellékleteként van egy több fejezetes lista, amely tartalmazza a Magyar Köztársaság területén tíltott anyagokat. Ebben benne van a THC is. Akár gyomnövény, akár indiai kender formájában.)

    Azzal is tisztában kell lenni (hivatalos orvosi adatok), hogy a delta-9-tetrahidro-cannabinol (amely az elfogyasztást követően a szervezetben a biotranszformáció során keletkezik) még 7-10 napig jelen van a szervezetben. Tehát kölcsönhatásban is van az idegrendszerrel. Ha eszeveszett módon berugsz az kb 1 napig van hatással rá. Ja, és azt majdnem elfelejtettem, hogy a kábítószerek hatóanyagai, köszönő viszonyban sincsennek az alkohol, és a dohány hatóanyagaival. Tehát, ha egy szombat esti spanglizás után odaáll a delikvens az esztergagéphez, és az megszabadítja a kezétől, és a kórházban elvégzett teszt kimutatja a fénykard elszívását, nagy bajban van. De ahoz, hogy az alkoholt kimutassák, minimum aznap reggel kell szivornyázni.

    És végezetül, valaki utánanézhetne már, hogy ne én szajkózzam: a hollandok mr nagyon bánják az egészet.

    Hú mennyit tudnék még írni.

    Ha valaki a fenti dlgoknak nem hisz, járjon utána. Én hivatalos szakértői véleményeket láttam.

    U.i.: A máktermesztés is (ami nem házi felhasználásra van) szigorú engedély köteles. Ha valaki véletlenül megmetszi, vagy megfőzi, az már kábítószert előállít kategória (Btk. 281.§)

    Tisztelettel: PBQTYA”
  • 20. 620829 2009. április 20. 17:08
    „EJNYE-BEJNYE!INKÁBB BODZÁT TERMESZTETTEK VOLNA-VAN AHOL MÁR 2-3 ÉV ALATT 50 MILLIÓS AUTÓFLOTTÁRA IS FUTJA BELŐLE EGY KIS SZÚRKÁLÁS UTÁNI MENEKÜLÉSKOR!”
  • 19. kerik 2009. április 20. 16:32
    „Zsoltee0716 2009.04.20. 11:15

    Igen,hasonló képpen van.
    Az utcán sem lehetsz ittasan, vagyis ne vegyék észre a zsaruk.
    Egy holland zsaru azt mondta, hogy Hollandiát nagy részt a drogok tartják el...frankó kis idegenforgalmi reklám.”
  • 18. flexsnake 2009. április 20. 12:00
    „16. ha fűre gyújtasz elnézik... ha dohányra, büntetnek :D
    Ott van piroslámpás negyed, de ha az utcára állsz ki, levadásznak :D
    AZ egy érdekes hely. Ennél az országnál nehéz olyat találni ami ne lenne jobb. Hollandia jobb :D”
  • 17. Zsoltee0716 2009. április 20. 11:15
    „Srác20 2009.04.18. 23:29
    Az Hollandia ott olyan ellenőrzések vannak hogy csak na, ott nem lehet úgy vezetni, meg ittasan se, mert ugrik a jogsi és még ki tudja még mi! Ahogy olvashatjuk ott kisebb száma megy a kemény drog használata, mivel a light drog legális! És ez nem azt jelenti legalább is sztem hogy ott csomo ember fűggővé válik!
    Annyi kiegészítést tennék hogy anno még nem EU-nak hívták, volt a alapító országok, Európai Szén- és Acélközösség néven futottak, majd később változott EU-ra!
    De ha vki járt már kint Hollandiába tarthatna egy mese délutánt, spangli nélkül;)”
  • 16. Zs 2009. április 20. 08:25
    „flexi
    átlagot képeztél (a 2-ből és a 4-ből) :)”
  • 15. Riri 2009. április 19. 11:57
    „Tipikus magyar mentalitás,ha nekem nincs neked sem legyen”
  • 14. flexsnake 2009. április 19. 10:10
    „6. bűncselekménynek akkor minősül ha a vizsgálat megállapítja hogy THC hatóanyaga már kábítószernek tekinthetővé teszi. Gyomnövényt termeszteni nem bűn. Szárítani és elszívni sem az. Kizárólag a hatóanyag ami lényeg.”
  • 13. flexsnake 2009. április 19. 10:10
    „6. bűncselekménynek akkor minősül ha a vizsgálat megállapítja hogy THC hatóanyaga már kábítószernek tekinthetővé teszi. Gyomnövényt termeszteni nem bűn. Szárítani és elszívni sem az. Kizárólag a hatóanyag ami lényeg.”
  • 12. flexsnake 2009. április 19. 10:10
    „6. bűncselekménynek akkor minősül ha a vizsgálat megállapítja hogy THC hatóanyaga már kábítószernek tekinthetővé teszi. Gyomnövényt termeszteni nem bűn. Szárítani és elszívni sem az. Kizárólag a hatóanyag ami lényeg.”
  • 11. aranka2 2009. április 19. 07:17
    „Srác20 tévedsz! Az alkohol és a cigaretta sokkal ártalmasabb, mint a fű!
    Jobb lenne, ha a rendőrök a valódi bűnnel foglalkozhatnának, és hülye törvényhozóink nem terhelnék őket efféle ostobaságokkal.”
  • 10. Srác20 2009. április 18. 23:29
    „Én alapjában véve nem értek egyet azzal, hogy miért törvénytelen aki cannabist fogyaszt??? Az alkohol és a cigaretta akkor miért nem törvénytelen??? esetleg nem azért mert az államnak abból jár egy "kis" pénz? az alkohol is ugyanúgy tönkre tud tenni!!!
    Azt senki nem veszi észre, hogy Hollandiába legális ez a "drog"??? és nem lehet, hogy annak a pici országnak abból lett olyan sok pénze?? nem utolsó sorban az Európai Unió egyik alapító tagja...”
  • 9. dudo00 2009. április 18. 23:08
    „Tegyék legálissá, jól adóztassák meg, aztán a fene nem fog vele foglalkozni, mert a kistermelőknek nem éri meg!!! :-)”
  • 8. Conquer 2009. április 18. 21:12
    „A három testőr: Athos, Portos, Cannabis :D”
  • 7. rozator 2009. április 18. 20:22
    „5. Vagy!”
  • 6. pbqtya 2009. április 18. 19:50
    „Üdv

    A magyarországon is honos vadkender, ugyan tartalmaz thc-t, de nagyon minimális mennyiségben. Az itt is látható, és a kábítószer fogasztók által vásárolt "zöld" indiai kender. Cannabis sativa indica.

    Kérnék a cikk irójától egy helyreigazítást, mivel valóban ez indiai kender... Köszönöm

    Azt azért még elárulom, hogy ha valaki a vadon növő vadkender szedi le, és szárítja ki, és fogyasztja, az is bűncselekmény! (a jelenlegi Btk szerint)

    Üdv: pbqtya”
  • 5. achilleus 2009. április 18. 19:36
    „4. hozzászólás rozator 2009.04.18. 18:56
    Vagy a konkurencia? ;-)”
  • 4. rozator 2009. április 18. 18:56
    „Lakossági bejelentés alapján!!!!Ja! Az irigyek!”
  • 3. PSissy 2009. április 18. 18:48
    „Ő csak hozzá akart járulni a megszorítások "könnyedebb" elviseléséhez. :)”
  • 2. achilleus 2009. április 18. 17:16
    „1. hozzászólás KamuNeni 2009.04.18. 16:43
    Igen, ez így van. Talán helyesebb lenne indiai kendernek vagy hasiskendernek nevezni az újságokban is, akkor nem lenne ez az elnevezésbeli probléma.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy-két órát várakozni kell Röszkén a hétvégén

Röszke - A mai napon a forgalom, esetlegesen a várakozási idő további növekedésére lehet számítani,… Tovább olvasom