Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Több mint két órát vannak úton a szegediek naponta

Budapesthez képest mindegyik vidéki nagyváros miniatűr: autóval széltében és hosszában húsz perc, legfeljebb fél óra alatt átjárható. Autóval egyszerű odaérni a munkába is, de busszal, villamossal oda-vissza legalább két órát rá kell számolni a hivatalos nyolcórás munkaidőre, a lakásajtótól a munkahely kapujáig.
A Retek utcában élő Krisztina a gumigyárban dolgozik három műszakban. Fél ötkor kel – az év nagy részében ilyenkor még sötét van –, magára kapja a ruháját, iszik egy kávét, és 5-kor kilép lakása ajtaján. Elgyalogol a Csillag térig, ott felszáll az 5.15-kor érkező 11Y-os, „műszakjellegű" járatra, amivel menetrend szerint 5.40-kor a gumigyár megállójába érkezik. Későbbi buszra nem várhat, hiszen még át kell öltöznie. Noha mindössze 25 percet tömegközlekedik Tarjánból, egy órát kénytelen arra áldozni, hogy a lakásajtótól a szalagig elérjen. Nincs egyedül: a 11Y-ossal, valamint a Mars térről induló 79-essel érkeznek a SOLE-MiZo, a Délép ipari park, valamint a bevásárlóközpontok dolgozói is.

Négykor csörög a vekker

A 79-es menetideje csupán negyedóra a gumigyári megállóig, viszont a Mars térről indul: odáig még valahogy el kell jutnia a dolgozónak. Krisztina munkatársai az Északi városrészből, Rókusról és Makkosházról a 9-es trolival közelítenek rá a 11Y-osra vagy a 79-esre: nem mennek el viszont a Mars térig, hanem a rendőrségnél leszállnak, és bevárják a műszakjáratot. Öt körül indulnak el otthonról, sokukat négykor ébreszti a vekker.

Vásárhely karnyújtásnyira

Vásárhelyi munkahelyeikre gyorsabban eljutnak a szegediek, mint a város szélére, fél óra az út és a gyorsbusz szinte háztól házig viszi az utasokat. Kecskemét is közelebb került, mindössze egy órát kell utazni, igaz, időbe telik, amíg valaki kibumlizik az állomásra. A szegediek mobilabbak, mint pár évvel ezelőtt, reggelente százak rajzanak ki a környező településeken található munkahelyeikre.

Gyálától messzebb van


Még ennél is korábban kelnek a Gyáláról, Hattyasról utazók, őket a Mikszáth Kálmán utcában teszi le a 74-es 20-25 perces menetidő után. A Mars téren muszáj elkapniuk a menetrend szerint 5.02-kor odaérkező 11Y-ost, a 25 perccel későbbivel ugyanis már nem érnének el a munkaasztalig. Visszafelé a 79-es negyed háromkor, a 11Y-os fél háromkor indul a városba: az a háziasszony tehát, aki hajnali ötkor elindult otthonról – a bevásárlásra szánt időt is beszámítva –, jó, ha délután négykor becsukhatja maga mögött a lakásajtót.

Kedvelt csomópontok

A másik legjelentősebb ipari övezetnek a Fonógyári út számít: akik ebbe az irányba tartanak, azoknak ha törik, ha szakad, el kell érniük a Lugas utcából 5.10-kor induló 90H jelzésű buszt. Számukra is garantált a négyórás ébresztő.

A dolgozók az Ikarus előtti végállomásra fél hatkor érnek, erről a pontról spriccelnek szét a különböző munkahelyekre. Gyakorlott tömegközlekedők azt mondják, nem szabad végállomástól végállomásig ugyanazzal a járattal utazni, hanem tudni kell, melyik megállóban lehet jó átszállási lehetőséget kifogni. A tápéiak például az Etelka sori, a dorozsmaiak a Fonógyári úti „csomópontot" kedvelik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lakásfelújítás: egy hónap és legalább egymillió forint

Aki azt tervezi, hogy az elkövetkező hónapok alatt csinosíttatja ki lakását, nem árt, ha legalább… Tovább olvasom